Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie schiet hond dood in Zwolle

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Politie schiet hond dood in Zwolle

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is 1 gevaar minder zullen we maar zeggen, wat doet die hond los :(: ..... er zijn dagen weken, maanden jaren, ( eigenlijk nog nooit) dat het me gebeurt dat mijn honden zonder mij op straat zwerven ..
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Binnenkort moet er een mens dood gebeten worden( bij wijze van spreken dan) en dan pas worden ze wakker die sukkels in Den Haag ik wacht het af...
NadiaBabs
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Babs!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

Hoe bestaat het dat zo'n hond alleen op straat loopt. :ugh:
Hopelijk gaat het goed met de teckel.
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

NadiaBabs schreef:Hoe bestaat het dat zo'n hond alleen op straat loopt. :ugh:
Hopelijk gaat het goed met de teckel.
En met de vrouw :ugh:
Wat een afschuwelijk verhaal weer.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Frolic schreef: ,,De politie heeft eerst geprobeerd de agressieve hond met peperspray tot bedaren te krijgen, maar de hond liet simpelweg niet los.
Volgens ooggetuigen is de hond met drie kogels doodgeschoten, maar dit kan de politie niet bevestigen.
Pepperspray reageren de meeste honden niet op.

Dat de politie het aantal afgevuurde kogels niet kan bevestigen is wel logisch. Vanwege het hoge rekentechnische gehalte zijn ze aangewezen op de Rijks Accountants Dienst. Daar waagt zich terecht verder niemand aan om daar uitspraken over te doen want de Walther P99 herbergt maar liefst 15 patronen in het magazijn. De politie kan het restant aan patronen uit het magazijn halen. Maar dan houdt het ook echt wel op. De Rijksaccountants zullen nu met vereende krachten het verschil gaan bepalen van een vol magazijn en het restant. Gelukkig maar dat ze daar over veel slimme jongens beschikken. Ik vermoed dan ook dat de uitslag binnen een dag of drie binnen is.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Rocco
Zeer actief

11 september Heeswijk Dinter natuurlijk was er een bruine Labrador bij spreekt voor zich....

korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wolfsblut schreef:
Frolic schreef: ,,De politie heeft eerst geprobeerd de agressieve hond met peperspray tot bedaren te krijgen, maar de hond liet simpelweg niet los.
Volgens ooggetuigen is de hond met drie kogels doodgeschoten, maar dit kan de politie niet bevestigen.
Pepperspray reageren de meeste honden niet op.

Dat de politie het aantal afgevuurde kogels niet kan bevestigen is wel logisch. Vanwege het hoge rekentechnische gehalte zijn ze aangewezen op de Rijks Accountants Dienst. Daar waagt zich terecht verder niemand aan om daar uitspraken over te doen want de Walther P99 herbergt maar liefst 15 patronen in het magazijn. De politie kan het restant aan patronen uit het magazijn halen. Maar dan houdt het ook echt wel op. De Rijksaccountants zullen nu met vereende krachten het verschil gaan bepalen van een vol magazijn en het restant. Gelukkig maar dat ze daar over veel slimme jongens beschikken. Ik vermoed dan ook dat de uitslag binnen een dag of drie binnen is.
Dit is i.d.d. niet zo simpel.
Normaal zijn het maar 2 patronen.
Eentje in de lucht en eentje gericht en dan zal het nog wel moeilijk zijn om precies de volgorde te achterhalen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Rocco schreef:11 september Heeswijk Dinter natuurlijk was er een bruine Labrador bij spreekt voor zich....

Het dier op dat filmpje zie ik niet als labrador eerlijk gezegd, en ik geloof dat daar ook een duitse herder bij liep als ik me eerdere beelden nog goed herinner.
Maar wat heeft dat met het loslopen van deze hond en aanvallen van een teckel te maken, waarbij de hond blijft aanvallen en niet op een andere manier te stoppen is en daaom doodgeschoten moet worden om verdere slachtoffers te voorkomen?
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Op facebook had iemand deze reactie bij deze link geplaatst:
Ik zal de woede van de teckel lovers wel op mun hals halen maar das dan jammer. Kunnen jullie je joekels dan is dat eeuwige gekef afleren. Mijn klapkaak deed nooit een vlieg kwaad totdat de teckels van de overburen meet zun tweeen als dolle tekeer gingen tegen hem. Een vd de teckels was de klos en wie proberen ze de schuld te geven? Nou dacht het niet!! Leer die kleine kut joekeltjes dat uitdagen en keffen maar eens af. Als ik tegen een vent van 2 x anderhalf aan de gang ga kan ik ook klappen verwachten.
Dan ben je toch niet goed wijs?
Domor
Zeer actief

De term joekel is ook bijzonder voor teckeltjes.

"Leer die kleine kut joekeltjes", nog los van het feit dat er een spatie teveel in staat, betekent joekel "iets bijzonder groots of opvallends" en ik heb het gevoel dat dit niet helemaal past bij de term teckel. Laat staan bij de term "kleine" en daarna er ook nog eens een verkleinwoord van makend.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Domor schreef:De term joekel is ook bijzonder voor teckeltjes.

"Leer die kleine kut joekeltjes", nog los van het feit dat er een spatie teveel in staat, betekent joekel "iets bijzonder groots of opvallends" en ik heb het gevoel dat dit niet helemaal past bij de term teckel. Laat staan bij de term "kleine" en daarna er ook nog eens een verkleinwoord van makend.
Joekel betekend in het Bargoens hond. Dus is een joekeltje een klein hondje.
En Bargoens wordt nog steeds gesproken door bepaalde bevolkingsgroepen.....
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

blondie schreef:
Rocco schreef:11 september Heeswijk Dinter natuurlijk was er een bruine Labrador bij spreekt voor zich....

Het dier op dat filmpje zie ik niet als labrador eerlijk gezegd, en ik geloof dat daar ook een duitse herder bij liep als ik me eerdere beelden nog goed herinner.
Maar wat heeft dat met het loslopen van deze hond en aanvallen van een teckel te maken, waarbij de hond blijft aanvallen en niet op een andere manier te stoppen is en daaom doodgeschoten moet worden om verdere slachtoffers te voorkomen?
DE boodschap was uiteraard sarcastisch bedoelt iedereen ziet dat de bruine hond op de video een stafford/pitbull achtige hond is,

Om nou iedere dag een topic over deze honden te openen heeft geen zin lijkt mij we weten het nu wel hoe en waarom wat ik al voorspelde komt precies uit the story will be continued..........
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Budkes schreef:
Domor schreef:De term joekel is ook bijzonder voor teckeltjes.

Joekel betekend in het Bargoens hond. Dus is een joekeltje een klein hondje.
En Bargoens wordt nog steeds gesproken door bepaalde bevolkingsgroepen.....
Ik zou de mensen die hier iedere hond een joekel noemen, niet graag de kost geven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Domor schreef:Op facebook had iemand deze reactie bij deze link geplaatst:
Ik zal de woede van de teckel lovers wel op mun hals halen maar das dan jammer. Kunnen jullie je joekels dan is dat eeuwige gekef afleren. Mijn klapkaak deed nooit een vlieg kwaad totdat de teckels van de overburen meet zun tweeen als dolle tekeer gingen tegen hem. Een vd de teckels was de klos en wie proberen ze de schuld te geven? Nou dacht het niet!! Leer die kleine kut joekeltjes dat uitdagen en keffen maar eens af. Als ik tegen een vent van 2 x anderhalf aan de gang ga kan ik ook klappen verwachten.
De frustratie over die kleine keffende hondjes lees ik hier op het forum ook regelmatig?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Een collega van mijn man was op het moment dat dit alles gebeurde in het park en was getuige van het hele voorval. Blijkt dat de eigenaar van de hond er wel was maar hard is weggerend. ( de lafaard) zijn hond voor alles laten opdraaien.

Collega had nog geprobeerd om de teckel los te krijgen maar dat was niet gelukt.
Ze is er hevig van onder de indruk.
Afbeelding
gevni havanezers
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Nanna schreef:
ranetje schreef:
De frustratie over die kleine keffende hondjes lees ik hier op het forum ook regelmatig?
Dat is hooguit irritatie. Dat kun je toch niet vergelijken met een vechthond die je hond staat te slopen?
Maar goed zo gaat het altijd. Als je wat van die sloopkogels zegt wordt er onmiddelijk gegild dat kleine hondjes keffen, dat Labradors ook bijten maar dat dat uit de media gehouden wordt en als laatste komen dan de foto's langs van vechthonden met baby's in de mand. Een oplossing voor het probleem wordt eigenlijk nooit aangedragen. Het is altijd 'hullie doen dit en dat en daarom mag Tyson honden doodbijten' :19:
Ja, alles ligt altijd aan de andere honden, blijkbaar mag een stafford je hond dood scheuren omdat hij blafte :roll:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja als baasje niet corrigeert dan doet een andere hond het wel. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

En dan, wie zegt dat die Teckel geblaft heeft, ik ken genoeg Teckels die helemaal niet blaffen naar anderen honden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef:
Dat is hooguit irritatie. Dat kun je toch niet vergelijken met een vechthond die je hond staat te slopen?
Maar goed zo gaat het altijd. Als je wat van die sloopkogels zegt wordt er onmiddelijk gegild dat kleine hondjes keffen, dat Labradors ook bijten maar dat dat uit de media gehouden wordt en als laatste komen dan de foto's langs van vechthonden met baby's in de mand. Een oplossing voor het probleem wordt eigenlijk nooit aangedragen. Het is altijd 'hullie doen dit en dat en daarom mag Tyson honden doodbijten' :19:
Ik hoop dat je dat niet leest uit mijn opmerking :hmmm:

Ik constateer alleen dat ook hier op het forum de frustratie over kleine keffers ruim aanwezig is.
En dat dat voor verantwoordelijke houders van Tyson ook bepaald een frustratie kan zijn snap ik.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

gonnie schreef:En dan, wie zegt dat die Teckel geblaft heeft, ik ken genoeg Teckels die helemaal niet blaffen naar anderen honden.
Niemand, staat ook nergens vermeld.

Dat wordt even "ingevuld" denk ik.
Uit frustratie :tongue:
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Er zijn genoeg van die mensen doie hun kleine keffertje los laten die naar alles blaft wat maar beweegt ik kom ze ook
dagelijks tegen. eigenaars lachen een beetje schaapachtig en dan gaat het mis..........gewon aan de lijn houden duzzz

Bloedhekel aan zulke honden en eigenaars vooral die roemeentjes .hongarije met een verleden wat zo zielig is die totaal verknipt zijn, asiels in Nederland zit vol met ook leuke honden waarom dan van die zielige straathondjes uit het oostblok maar dat zal wel niet hip zijn tegenwoordig..........en komen ze Tyson tegen en Tyson heeft het natuurlijk gedaan., want ik een heb zo,n zielig roemeentje met een rugzakje.................jaaaaaaaaaa pffffff :blah:
Laatst gewijzigd door Rocco op 06 okt 2016 15:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

Niet helemaal waar er zijn genoeg diverse andere rassen en leuke honden te vinden gewoon goed zoeken duzz

www.dierenasiels.com
Laatst gewijzigd door Rocco op 06 okt 2016 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

Gelxl asiels in Nederland zitten overvol met diverse rassen en ik zeg niet dat het verboden is niet in het buienland te
kijken duzzz
Laatst gewijzigd door Rocco op 06 okt 2016 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

ranetje schreef:
Nou inderdaad..zoiets achterlijks schrijft ze nu ook weer niet..maar hee..ik ben ook niet goed op schrift dus ze zal vast mijn gelijke wel zijn.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ik kan er zo 20 potentële honden wat mij wel aanstaat vinden maar goed.....
Domor
Zeer actief

Ik heb eind 2015 eens geturfd hoeveel honden er op dierenasiels.com staan.

Totaal van de 472 beschikbare honden (118 geplaatst): 126+60 bastaards als je geen Jack Russell, pitbull-achtige of pittige herder wil. Waarvan de bastaards dan nog een deel pitbull-achtige, Jack-Russel of pittige herder is en het merendeel in ieder geval grote hond is.

En dan is er nog geen selectie geweest op hond-agressie, mens-agressie, niet alleen kunnen blijven en gezondheid (allergieën, gewrichtsproblemen, blindheid/doofheid, ouderdom of andere kwalen).

Daarvan waren er 2 windhonden, 13 niet senior-gezelschapshonden en 22 retrievers. Dat is de grootste groep die uit het buitenland gehaald wordt.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik snap niet dat er nog serieus op zo'n aanhanger van de PVV voor de Dieren wordt ingegaan. Die types blijf je altijd houden en die kun je toch niet overtuigen :blauwoog:
ranetje
Zeer actief

*Wolf* schreef:Ik snap niet dat er nog serieus op zo'n aanhanger van de PVV voor de Dieren wordt ingegaan. Die types blijf je altijd houden en die kun je toch niet overtuigen :blauwoog:

Je hebt de PVV (Wilders) en de Partij voor de Dieren (Thieme)
Welke van de twee bedoel je?
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

ranetje schreef:
*Wolf* schreef:Ik snap niet dat er nog serieus op zo'n aanhanger van de PVV voor de Dieren wordt ingegaan. Die types blijf je altijd houden en die kun je toch niet overtuigen :blauwoog:

Je hebt de PVV (Wilders) en de Partij voor de Dieren (Thieme)
Welke van de twee bedoel je?
Bij wijze van :wink:

(Edit: "eigen honden eerst")
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Niets mis met eigen eerst.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”