Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

versvlees

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

qyan schreef:
malinois schreef:zoals ik al regelmatig ergens neergezet heb, lusten mijn honden geen vers of kunnen er niet tegen... heb inmiddels Rodi, Duck en Smuldier al geprobeerd, geen succes. Nu zag ik dat Prins ook vers heeft... iemand hier ervaring mee? Anders probeer ik dat maar weer eens...
prins is precies hetzelfde als energique, je betaalt er alleen veel meer voor.
je kan dus net zo goed energique nemen kort gezegd :mrgreen:
dat hebben ze hier niet... :cry2:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

malinois schreef:
~Tine~ schreef:
malinois schreef:
cloris schreef: Nee jammer genoeg geen ervaring mee, het is zoo ongelofelijk duur dat heel veel verkooppunten het weer uit de verkoop halen :?
hmm vond het wel meevallen, 2,5 kg voor zo'n 9 euro... maar durf niet meteen zoveel te halen omdat ik niet weet hoe ze hierop reageren.
Duck was net zo duur hier... en Rodi was nog veel duurder...
Hoe lang heb je eigenlijk vers gegeven om te weten of ze het er goed of slecht op doen? Brokkenhonden willen nog wel eens een vrij zwakke maag hebben en dat versvlees is er gewoon te veel aan.
Zo'n honden moet je toch wel enkele weken tot maanden tijd geven om te wennen aan zo'n voer, het zogenaamde ontgiften...
de 1 lust het gewoon niet... de ander heb ik het zo'n week of 2 a 3 gegeven... maar constant spuitpoep...
Daarom probeer ik nu heel af en toe 1 burger door vieren te delen en ze allemaal een deel te geven.. en soms gaat het goed soms niet.. maar dan ga ik dus niet zoveel kopen van iets waar ik het niet van weet...
malinois,
als je echt zou willen dat ze er tegen kunnen kun je het misschien proberen zoals ik qyan over heb gezet.
qyan kon ik ook nooit probleemloos overzetten en nu nog eigenlijk niet.
de eerste 3 dagen licht de kook over het vlees gooien (denk dat je ene hond het dan wel lust)
na 3 dagen alleen nog warm/ lauw water over het eten heen gooien en daarna rauw.
misschien dat je het zo eens kan proberen :ok:
dat heeft voor qyan heel goed gewerkt.
qyan

malinois schreef:
qyan schreef:
malinois schreef:zoals ik al regelmatig ergens neergezet heb, lusten mijn honden geen vers of kunnen er niet tegen... heb inmiddels Rodi, Duck en Smuldier al geprobeerd, geen succes. Nu zag ik dat Prins ook vers heeft... iemand hier ervaring mee? Anders probeer ik dat maar weer eens...
dan wordt het prins :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:malinois heb je wel eens vuile pens geprobeerd? dat is over het algemeen een hele goede start voor het geven en accepteren van versvlees, idd heel veel honden die het absoluut niet gewend zijn en waarvan de darmen het ook niet gelijk accepteren doen het heel goed op vuile pens, plus dat ze het bijna allemaal lekker vinden (uitzonderingen daargelaten natuurlijk ;) )
nee, zal het eens voorzichtig proberen.
Ps, jij betaalde voor Prins net zoveel als voor Duck? dan was de duck of heel duur of de Prins veel goedkoper :mrgreen: hier is het echt behoorlijk prijzig.
2,5 kg prins is ong. 9 euro.
Duck was ook zo rond die prijs...(dezelfde hoeveelheid)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
malinois schreef:
qyan schreef:
dan wordt het prins :mrgreen:
als ze het binnenhouden en lusten... probeer het dan maar weer heel voorzichtig... we zullen zien...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
malinois schreef:
~Tine~ schreef:
malinois schreef: hmm vond het wel meevallen, 2,5 kg voor zo'n 9 euro... maar durf niet meteen zoveel te halen omdat ik niet weet hoe ze hierop reageren.
Duck was net zo duur hier... en Rodi was nog veel duurder...
Hoe lang heb je eigenlijk vers gegeven om te weten of ze het er goed of slecht op doen? Brokkenhonden willen nog wel eens een vrij zwakke maag hebben en dat versvlees is er gewoon te veel aan.
Zo'n honden moet je toch wel enkele weken tot maanden tijd geven om te wennen aan zo'n voer, het zogenaamde ontgiften...
de 1 lust het gewoon niet... de ander heb ik het zo'n week of 2 a 3 gegeven... maar constant spuitpoep...
Daarom probeer ik nu heel af en toe 1 burger door vieren te delen en ze allemaal een deel te geven.. en soms gaat het goed soms niet.. maar dan ga ik dus niet zoveel kopen van iets waar ik het niet van weet...
malinois,
als je echt zou willen dat ze er tegen kunnen kun je het misschien proberen zoals ik qyan over heb gezet.
de eerste 3 dagen licht de kook over het vlees gooien (denk dat je ene hond het dan wel lust)
na 3 dagen alleen nog warm/ lauw water over het eten heen gooien en daarna rauw.
ik zie wel weer... zo lang spuitpoep heb ik geen zin in en lijkt me ook niet echt gezond voor een hond... dus... blijf proberen... thanks voor de info...
helemaal zet ik ze toch niet over, dan zullen ze een aantal malen per week vers en de rest brokken krijgen... maar dat is nog steeds toekomst... eerst kijken hoe het gaat...
Afbeelding
qyan

malinois schreef:
qyan schreef:
malinois schreef:
~Tine~ schreef: Hoe lang heb je eigenlijk vers gegeven om te weten of ze het er goed of slecht op doen? Brokkenhonden willen nog wel eens een vrij zwakke maag hebben en dat versvlees is er gewoon te veel aan.
malinois,
ik zie wel weer... zo lang spuitpoep heb ik geen zin in en lijkt me ook niet echt gezond voor een hond... dus... blijf proberen... thanks voor de info...
helemaal zet ik ze toch niet over, dan zullen ze een aantal malen per week vers en de rest brokken krijgen... maar dat is nog steeds toekomst... eerst kijken hoe het gaat...
je moet het ook niet zo lang proberen als je daar geen zin in hebt.
maar je merkt het snel genoeg, zeker als je de kook erover heen gooit om te laten wennen.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ja hoor gewoon lekker rustig proberen malinois, ik heb hier ook altijd een zak FFood staan (de enige brok waar mijn honden weer tegenkunnen) en dat krijgen ze ook hoor dus het kan wel.
Pens zou ik kijken of je die echte lappen kan krijgen, ik knip ze anders vreten ze het in een hap op zonder te kauwen.
Lekker op je eigen manier ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:Ja hoor gewoon lekker rustig proberen malinois, ik heb hier ook altijd een zak FFood staan (de enige brok waar mijn honden weer tegenkunnen) en dat krijgen ze ook hoor dus het kan wel.
Pens zou ik kijken of je die echte lappen kan krijgen, ik knip ze anders vreten ze het in een hap op zonder te kauwen.
:ok: we zullen zien...
Afbeelding
cloris
Zeer actief

malinois schreef:
cloris schreef:Ja hoor gewoon lekker rustig proberen malinois, ik heb hier ook altijd een zak FFood staan (de enige brok waar mijn honden weer tegenkunnen) en dat krijgen ze ook hoor dus het kan wel.
Als je eens vragen hebt, pb me gerust hoor ;)
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:
malinois schreef:
Als je eens vragen hebt, pb me gerust hoor ;)
is goed... zal die pens eerst eens proberen en kijken of ze ook kleinere verpakkingen van Prins hebben... ik laat je het wel weten terzijnertijd... :ok:
Afbeelding
cloris
Zeer actief

ja gewoon doen, ik hoor het graag van je ;)
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

malinois schreef:[

lees dit dan eerst ook eens goed!!!!!!!
en doe het rustig aan!!!!!!
http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden ... 16-124.pdf
Afbeelding
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Las over groeipijn en door AHV,maar dat zal dan toch echt aan de hond liggen hoor.Heb hier Solo lopen van 1,5 en die heeft vanaf 3 weken AHV gekregen.Prachtig opgegroeid,zonder maar een enkel pijntje.Mijn honden doen het er perfect op.
Trouwens mijn reu van 40 KG kan toe met 500 gram per dag,maar dat zal wel komen doordat het een Saarloos is,die worden van lucht al dik.

Gr. Christa
qyan

Xhrista schreef:Las over groeipijn en door AHV,maar dat zal dan toch echt aan de hond liggen hoor.Heb hier Solo lopen van 1,5 en die heeft vanaf 3 weken AHV gekregen.Prachtig opgegroeid,zonder maar een enkel pijntje.Mijn honden doen het er perfect op.
Trouwens mijn reu van 40 KG kan toe met 500 gram per dag,maar dat zal wel komen doordat het een Saarloos is,die worden van lucht al dik.

Gr. Christa
zeg ook niet dat iedere hond het krijgt ;) maar als het net in de lijn zit is de kans wel groot.
de eiwitfractie van ahv is veel en veels te hoog (boven de 30%, dacht 31%), ook niet echt bevorderend voor de nieren.
qyan kreeg vanuit het nest al ahv samen met brokken.
toen helemaal op ahv gezet, leek wel groeivoer (3 kilo per week de hogte in).
over gezet op een ander merk vers en het ging over ;)
dus je hebt gelijk, het geldt zeker niet voor iedere hond, maar een gevoelige hond is deze eiwitfractie gewoon te hoog voor.
qyan kreeg met 8 maanden 1,5 kilo en bleef daarmee pas op gewicht.
nu kregen we qyan ook wel heel moeilijk op gewicht moet ik zeggen.
maar mijn keus voor ene opgroeinde hond die veel gewrichtsproblemen kennen is het gewoon niet (dobers, boxers, etc, etc, etc)

maar uiteraard, ieder zijn ervaringen :ok:
de honden van qyan zijn fokker doen het al generaties goed op AHV, iedere hond is anders en dus uitproberen wat het beste bij je hond past
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”