Manuma schreef:En eerst even los van de riem proberen? Of gaat dat niet?veertje schreef:Die brul heb ik hem gisteren ook gegeven, maar daarna was het dus stomEn hij wil ook gerust met flinke vaart op de rem trappen. Nu is hij maar 7 kilo, dus dat weegt niet op tegen mij met step, dat is dus vliegles... Wil wel dat hij er lol in blijft houden natuurlijk. Heel hard steppen is ook niet echt een optie, voor even wel, maar voor langere tijd zal ik toch echt een veel betere conditie moeten hebben en beter moeten kunnen wisselen
![]()
Het zal nog wel even uitproberen zijn wat wel en niet werkt. Ook de lengte van de riem is een dingetje. Eigenlijk moet die lang zijn zodat ik hem niet ophang, maar op die lengte kan hij dus ook voor mijn wiel langs
Hard doorsteppen en zodra hij mee rent belonen, belonen![]()
Gebruik je een elastische lijn trouwens? Dat zou ik wel doen met steppen, dan is de klap minder hard als hij eens op de rem trapt.
Nee los is geen optie, we steppen langs de weg. En ik vermoed dat hij me met een dikke vinger zou nakijken als hij wel los was

Ik heb geen elastische lijn. Gebruik nu een politielijn aan de heupgordel die ik op verschillende lengtes kan maken.
Ik zal de volgende keer weer even in het licht gaan steppen, dan zie ik zelf ook beter hoe hij loopt en kan ik wat veiliger steppen zonder bang te hoeven zijn omver gereden te worden. Misschien is steppen in bewoond gebied ook wel makkelijker voor Finn, dan zit er nog een stoep tussen hem en de berm