Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Steppen

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Steppen

Ongelezen bericht door veertje »

Manuma schreef:
veertje schreef:Die brul heb ik hem gisteren ook gegeven, maar daarna was het dus stom :roll: En hij wil ook gerust met flinke vaart op de rem trappen. Nu is hij maar 7 kilo, dus dat weegt niet op tegen mij met step, dat is dus vliegles... Wil wel dat hij er lol in blijft houden natuurlijk. Heel hard steppen is ook niet echt een optie, voor even wel, maar voor langere tijd zal ik toch echt een veel betere conditie moeten hebben en beter moeten kunnen wisselen :oeps:

Het zal nog wel even uitproberen zijn wat wel en niet werkt. Ook de lengte van de riem is een dingetje. Eigenlijk moet die lang zijn zodat ik hem niet ophang, maar op die lengte kan hij dus ook voor mijn wiel langs :schrik:
En eerst even los van de riem proberen? Of gaat dat niet?
Hard doorsteppen en zodra hij mee rent belonen, belonen :cheer:

Gebruik je een elastische lijn trouwens? Dat zou ik wel doen met steppen, dan is de klap minder hard als hij eens op de rem trapt.

Nee los is geen optie, we steppen langs de weg. En ik vermoed dat hij me met een dikke vinger zou nakijken als hij wel los was :LOL:

Ik heb geen elastische lijn. Gebruik nu een politielijn aan de heupgordel die ik op verschillende lengtes kan maken.

Ik zal de volgende keer weer even in het licht gaan steppen, dan zie ik zelf ook beter hoe hij loopt en kan ik wat veiliger steppen zonder bang te hoeven zijn omver gereden te worden. Misschien is steppen in bewoond gebied ook wel makkelijker voor Finn, dan zit er nog een stoep tussen hem en de berm :tongue:
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik zeg "door" als ik niet wil dat er gesnuffeld, gemarkeerd of om een andere reden getreuzeld wordt. En ik gebruik een flexibele lijn want ik vind de schokken zelf ook niet fijn.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik zou sowieso een elastische lijn gaan gebruiken. Helemaal met een kleine hond. Voor jezelf ook een stukje prettiger trouwens.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

http://www.ruffwear.com/roamer-leash-st ... -dog-leash

Ik heb deze besteld als zijnde verjaardagscadeautje. In eerste instantie om ook wat makkelijker door de wijk te kunnen lopen met twee honden, maar met steppen natuurlijk ook ideaal :mann:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
storm666
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door storm666 »

ik step ook met mijn witte herders.
met vallen en opstaan. maar het gaat best aardig.
ik heb zelf een cross maxx van kickbike.
een hele fijne step voor in het terrein en op de vlakke weg.
Shedmans Sheperd Blanca Lady Fayen(1998-2010)
Wodan Of The First Choice (2000-2015)
Winterstorm`s Yuma mijn zielsmaatje(2007-2011)
Yuno uit het Noorden (2011)
Jonah`s White Joy Taran (2013)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

storm666 schreef:ik step ook met mijn witte herders.
:LOL: leuk filmpje!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Waarom ga je niet eerst zelf steppen, dus zonder hond, om zelf de slag van het steppen en wisselen goed onder de knie te krijgen voor je met Finn samen gaat steppen?

Hoe heb je Finn aan de step, aan een heupgordel, aan een walkydog of springer of met de riem los in je hand?
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Hahahah wat een gaaf filmpje!
Ze zijn lekker fanatiek zeg! En wat een prachtige paden!

Ik ben laatst heel hard onderuit gegaan en nu toch een beetje angstig geworden voor de snelheid. Misschien dat ik toch een helm ga aanschaffen. Ik heb mijn gezicht verminkt terwijl mijn hond helemaal niet zo hard gaat. Ik moet een derde hond die lekker fanatiek is :hmmm:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Wat gaaaaaf zeg, met die twee herders. Ik heb ook een step, maar zo zal ik nooit kunnen steppen met die twee van mij. Die zijn veel meer met de omgeving bezig en zullen direct en meteen een ruk des doods geven als ze iets zien waarvan ze vermoeden dat het wild is. Dus rennen ze los mee, die enkele keer dat ik hem gebruik. Wel jammer, lijkt me echt te gek, zo met je honden voor de step die er ook lol in hebben.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

storm666 schreef:ik step ook met mijn witte herders.
:LOL: Heerlijk filmpje. Ik moest hartelijk lachen om de start, dat alles vertrok behalve jij :LOL:
Maar daarna gaat het heel netjes toch! Ze hebben er zichtbaar veel plezier in.

Tijdens je start moest ik ff denken aan een stepper die ik een keer tegen kwam in t bos met een jonge voorstaande reu. Die hond had een oogje op mijn honden en vertikte het nog mee te komen. De eigenaar stond te vloeken en te tieren, en waarschijnlijk helpt zo'n X-back tuig dan ook niet echt, als je een hond wil mee trekken.
Uit eindelijk kwam ik de reu tegen zonder tuig, met verderop iemand met stoom uit dr oren en een step ik dr hand :LOL:

Ik heb er ook wel eens aan gedacht om spullen te kopen om ze voor mn mountainbike te spannen. Ik heb we gewone tuigen en zelf een lijn-uithouder geknutseld maar ik kwam er toch achter dat ik ze liever los heb lopen op zulke paden. En langs de weg heb je er ook niets aan want ze kunnen te makkelijk uitwaaieren.
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Mocht er iemand interesse hebben dan wil ik mijn lila Dogatti wel verkopen. Ik heb hem al een hele tijd maar hij is echt heel weinig gebruikt, de haren staan nog op de banden :mrgreen:

Ik kom via Google dit topic tegen, staat ook wel veel nuttige info in.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 5&t=239279
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
storm666
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door storm666 »

Manuma schreef:Hahahah wat een gaaf filmpje!
Ze zijn lekker fanatiek zeg! En wat een prachtige paden!

Ik ben laatst heel hard onderuit gegaan en nu toch een beetje angstig geworden voor de snelheid. Misschien dat ik toch een helm ga aanschaffen. Ik heb mijn gezicht verminkt terwijl mijn hond helemaal niet zo hard gaat. Ik moet een derde hond die lekker fanatiek is :hmmm:
ja ik heb ook een helm op. het zekere voor het onzekere. vind het ook best spannend.
*Wolf* schreef:Wat gaaaaaf zeg, met die twee herders. Ik heb ook een step, maar zo zal ik nooit kunnen steppen met die twee van mij. Die zijn veel meer met de omgeving bezig en zullen direct en meteen een ruk des doods geven als ze iets zien waarvan ze vermoeden dat het wild is. Dus rennen ze los mee, die enkele keer dat ik hem gebruik. Wel jammer, lijkt me echt te gek, zo met je honden voor de step die er ook lol in hebben.
ja in het filmpje op 10 minuten zien ze een konijn midden op het pad. dan is het ook even heftig op de rem en brullen.
Paisley schreef:
:LOL: Heerlijk filmpje. Ik moest hartelijk lachen om de start, dat alles vertrok behalve jij :LOL:
Maar daarna gaat het heel netjes toch! Ze hebben er zichtbaar veel plezier in.

Tijdens je start moest ik ff denken aan een stepper die ik een keer tegen kwam in t bos met een jonge voorstaande reu. Die hond had een oogje op mijn honden en vertikte het nog mee te komen. De eigenaar stond te vloeken en te tieren, en waarschijnlijk helpt zo'n X-back tuig dan ook niet echt, als je een hond wil mee trekken.
Uit eindelijk kwam ik de reu tegen zonder tuig, met verderop iemand met stoom uit dr oren en een step ik dr hand :LOL:

Ik heb er ook wel eens aan gedacht om spullen te kopen om ze voor mn mountainbike te spannen. Ik heb we gewone tuigen en zelf een lijn-uithouder geknutseld maar ik kwam er toch achter dat ik ze liever los heb lopen op zulke paden. En langs de weg heb je er ook niets aan want ze kunnen te makkelijk uitwaaieren.
haha ja pardon my french op dat moment. dit was de tweede x dat ze dit flikte. de step weegt nog geen 10 kilo en als ik mijn gewicht er nog niet op heb kunnen ze hem als een vlieger meenemen. maar lol hebben ze ja!
bikejoring heb ik ook eens aan gedacht. misschien nog wel ga doen. maar dat lijkt me enger met 2 ervoor dan met de step. en als ik mijn herders aan een walkydog parkeer trekken ze ze zijwaarts de weg over. misschien ook een leuk idee voor een filmpje :schrik:
Shedmans Sheperd Blanca Lady Fayen(1998-2010)
Wodan Of The First Choice (2000-2015)
Winterstorm`s Yuma mijn zielsmaatje(2007-2011)
Yuno uit het Noorden (2011)
Jonah`s White Joy Taran (2013)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Gaaf filmpje storm666! Sorry, ik moest wel even lachen aan het begin. Finn schrikt zich al dood als ik per ongeluk de flex laat vallen en die achter hem aan sleept en die van jou slepen gewoon even een hele step mee :LOL:

@Longfields: Ik heb wel een rondje zonder Finn gedaan al, maar zoveel tijd heb ik niet. Moet het voornamelijk van de avonduren hebben, en die zijn vaak zo voorbij :wink:
Finn zit aan een heupgordel. Trekken ga ik hem niet laten doen, dat gaat niet hier op de wegen. Misschien ooit als we veel geoefend hebben.

Volgende week ga ik gewoon eens in het licht een stukje doen. Dat ging de eerste keer ook beter had ik het idee.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”