Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden en een kitten
Moderator: moderatorteam
-
Annemieb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
Honden en een kitten
Wij hebben altijd katten gehad
Achter 1 kat ging Lenny steeds aan, maar omdat de honden niet de hele tot beschikking hebben geen probleem.
De katten wonen hier in het tuinhuis (mogen wel eens binnen maar hoofdzakelijk buiten)
Nu we op korte tijd enkele katten hadden moeten afgeven (ouderdom en een ongeval met auto)
Dus weer zen kitten gehaald. Met de pup gaat het goed, af en toe wat afremmen want ze gaan gel met hun 2.
Met raisah de oudste gaat het ook, ze is meer geïnteresseerd in het eten.
Lenny vormt het probleem, hij is heel gefocust op de kat. Kat op mijn schoot of in haar bench geen probleem.
Als Mozart (het kitten dus) gewoon stil zit is Lenny in spanning en als Mozart dan beweegt wilt Lenny erachter en ook happen.
Mozart heeft tot nu toe enkel vanuit de bench of van op schoot kennis gemaakt met Lenny en nu wilde we een stap verder gaan. Maar helaas is dat moeilijk, want Lenny is dan zo in spanning ....
Heb hem ook al laten liggen en blijven en hem beloond voor aandacht aan mij terwijl Mozart los loopt in tuinhuis of eventueel binnen.
Maar weet niet wat ik nog kan doen om die spanning bij Lenny weg te halen ??
We gaan van de week nog een kitten bijhalen omdat Mozart echt alleen zit ...
Maar natuurlijk is dat 2 x spanning voor Lenny. Ik wil niet dat de kittens niet buiten hun veilige tuinhuis durven komen ivm Lenny. En ik zou natuurlijk eraan willen werken om ongelukken een beetje te voorkomen. Nu zijn we er altijd bij en zijn ee altijd onder toezicht, maar als de kittens een keer beginnen buiten lopen kunnen ze natuurlijk wel eens samen zijn zonder toezicht
Tips ?????
Achter 1 kat ging Lenny steeds aan, maar omdat de honden niet de hele tot beschikking hebben geen probleem.
De katten wonen hier in het tuinhuis (mogen wel eens binnen maar hoofdzakelijk buiten)
Nu we op korte tijd enkele katten hadden moeten afgeven (ouderdom en een ongeval met auto)
Dus weer zen kitten gehaald. Met de pup gaat het goed, af en toe wat afremmen want ze gaan gel met hun 2.
Met raisah de oudste gaat het ook, ze is meer geïnteresseerd in het eten.
Lenny vormt het probleem, hij is heel gefocust op de kat. Kat op mijn schoot of in haar bench geen probleem.
Als Mozart (het kitten dus) gewoon stil zit is Lenny in spanning en als Mozart dan beweegt wilt Lenny erachter en ook happen.
Mozart heeft tot nu toe enkel vanuit de bench of van op schoot kennis gemaakt met Lenny en nu wilde we een stap verder gaan. Maar helaas is dat moeilijk, want Lenny is dan zo in spanning ....
Heb hem ook al laten liggen en blijven en hem beloond voor aandacht aan mij terwijl Mozart los loopt in tuinhuis of eventueel binnen.
Maar weet niet wat ik nog kan doen om die spanning bij Lenny weg te halen ??
We gaan van de week nog een kitten bijhalen omdat Mozart echt alleen zit ...
Maar natuurlijk is dat 2 x spanning voor Lenny. Ik wil niet dat de kittens niet buiten hun veilige tuinhuis durven komen ivm Lenny. En ik zou natuurlijk eraan willen werken om ongelukken een beetje te voorkomen. Nu zijn we er altijd bij en zijn ee altijd onder toezicht, maar als de kittens een keer beginnen buiten lopen kunnen ze natuurlijk wel eens samen zijn zonder toezicht
Tips ?????
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Re: Honden en een kitten
Ja, die katjes herplaatsen.
Ik vind dit erg zorgelijk. Zeker omdat je die katten veelal buiten houdt. Dus de spanning komt dan steeds terug. Als je hond echt zo op die katjes is, geeft dat ook veel onrust in je totale gezinnetje, ook bij jezelf. Het zal me niets verbazen als dit een keer mis gaat.
Ik vind dit erg zorgelijk. Zeker omdat je die katten veelal buiten houdt. Dus de spanning komt dan steeds terug. Als je hond echt zo op die katjes is, geeft dat ook veel onrust in je totale gezinnetje, ook bij jezelf. Het zal me niets verbazen als dit een keer mis gaat.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Mijn tip is om de kitten in huis te nemen. Waarom neem je een kat om hem in een tuinhuis (en waarschijnlijk buiten) te houden? Dat snap ik echt niet.
_Esmee
-
Annemieb
- Zeer actief
De kittens zullen zowiezo niet binnen komen
Ik ben er allergisch voor
En met medicatie lukt het me wel, maar als ze echt constant vinnen zitten niet.
Wij hebben katten om muizen te vangen, uiteraard worden ze gewoon verzorgd.
En ik ben zelf veel in het tuinhuis
Hier zitten oa onze konijnen die elke dag verzorging nodig hebben en ik trim er ook de honden.
Verder ben ik gewoon veel daar , ik neem een deken en een boek en ga ook gewoon daar zitten.
Alleen ... Lenny (is sinds een half jaar bij ons) is gewoon erg moeilijk, onder appèl lukt het wel
Ik ben er allergisch voor
En met medicatie lukt het me wel, maar als ze echt constant vinnen zitten niet.
Wij hebben katten om muizen te vangen, uiteraard worden ze gewoon verzorgd.
En ik ben zelf veel in het tuinhuis
Hier zitten oa onze konijnen die elke dag verzorging nodig hebben en ik trim er ook de honden.
Verder ben ik gewoon veel daar , ik neem een deken en een boek en ga ook gewoon daar zitten.
Alleen ... Lenny (is sinds een half jaar bij ons) is gewoon erg moeilijk, onder appèl lukt het wel
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Tja, ik heb een hond in huis die ook erg op de katten is. We hebben het onder controle, maar dat moeten we dus ook altijd houden. En weet je, dat is dus continue spanning, niet alleen als eigenaar omdat je het moet controleren. De dieren hebben er zelf last van. Lenny zelf ten eerste, de katten voelen het hoe dan ook, maar ook je andere honden voelen het.
Er zijn andere manieren om muizen onder controle te hoden.
Er zijn andere manieren om muizen onder controle te hoden.

- Maandoodle
- Actief
Mijn vorige hond was ook heel erg gefixeerd op katten/kittens. Toen ik een kitten kreeg wilde Daisy (mijn vorige hond, kruising jack russel en friese staby) maar 1 ding, pakken! Allereerst had ik een kitten uitgekozen waarvan ik wist dat die honden gewend was en dus niet zo snel onder de indruk was van een hond. Eenmaal in huis heb ik in huis een konijnenren neergezet. Daar uiteraard de kitten in, kattenbakje, voer, mandje, ect. Vervolgens ben ik er met de hond bij gaan zitten. Samen met heeeeeelveeeeel koekjes. Iedere keer als de kitten bewoog stoof Daisy erop af, ze kon er niet bij vanwege de ren en de kitten (tommy) had dat snel door en ging gewoon zijn gang ondanks een schreeuwende hond. Maar zodra Tommy zich bewoog (al was het alleen maar zijn staart) en Daisy reageerde niet, dan hop een koekje erin. Zo heb ik zeker 3 uur op de grond gezeten en uiteindelijk viel het kwartje bij de hond en als Tommy zich bewoog keek Daisy naar mij van 'vrouwtje zag je dat! Hij bewoog! Dus ik krijg een koekje!', die ze dan uitaard kreeg. Om de een of andere manier was de jachtdrift afgenomen en heb ik ze (heel voorzichtig) kennis kunnen laten maken buiten de ren om en al met al lagen ze uiteindelijk samen op bed elkaar te wassen.
Mijn verhaal is natuurlijk niet succes verzekerd, maar je kan proberen de spanning er van af te halen en ze langzaam aan elkaar laten wennen, enige wat vooral heel belangrijk is door het veilig te doen. De konijnenren was in mijn geval ideaal, want ze konden wel bij elkaar en bv snuffelen, maar er was geen gevaar. En de Kitten was niet opgesloten, waardoor hij er ook een tijdje in kon blijven.
Heel veel succes!
Mijn verhaal is natuurlijk niet succes verzekerd, maar je kan proberen de spanning er van af te halen en ze langzaam aan elkaar laten wennen, enige wat vooral heel belangrijk is door het veilig te doen. De konijnenren was in mijn geval ideaal, want ze konden wel bij elkaar en bv snuffelen, maar er was geen gevaar. En de Kitten was niet opgesloten, waardoor hij er ook een tijdje in kon blijven.
Heel veel succes!
-
Annemieb
- Zeer actief
dat van die ren ga ik hier binnen ook eens doen.
Ben zo buiten idd al bezig.
gisteren 2 x kort geoefend en vanmorgen keek hij die kat vol spanning aan en ineens keek hij naar mij.
Dus flink en een spelletje met hem gedaan.
Zowiezo hebben de katten buiten een ruimte waar de honden niet kunnne/mogen komen.
ik ga het allensinds wel proberen.
moest het echt niet werken met positieve beloningen naar Lenny toe hebben we afgesproken dat ze naar mijn broer en schoonzus mogen.
Die wilde volgend jaar een kat in huis halen na dat hun gestorven is aan ouderdom.
Ben zo buiten idd al bezig.
gisteren 2 x kort geoefend en vanmorgen keek hij die kat vol spanning aan en ineens keek hij naar mij.
Dus flink en een spelletje met hem gedaan.
Zowiezo hebben de katten buiten een ruimte waar de honden niet kunnne/mogen komen.
ik ga het allensinds wel proberen.
moest het echt niet werken met positieve beloningen naar Lenny toe hebben we afgesproken dat ze naar mijn broer en schoonzus mogen.
Die wilde volgend jaar een kat in huis halen na dat hun gestorven is aan ouderdom.
- gyanty
- Zeer actief
Geef mijn zo'n kitten..... die van mij waren als kitten beide binnen een 10 minuten uit een konijnenrennetje (en dus ook in de ren bij de konijnen, ook gezellig). Mijn honden stoten als ze maar iets willen een konijnenren zo om in principe of vervormen hem minsten.
En geef mijn zo'n hond, die van mij zullen wel naar mij kijken, maar blijven zich herhalen, de rust is er hier na bijna 4 jaar nog steeds niet met Norah. Kay is nooit een probleem geweest, maar goed die is meteen met katten opgegroeid en is eerder bang voor katten. Die is totaal niet gericht op ze.
En geef mijn zo'n hond, die van mij zullen wel naar mij kijken, maar blijven zich herhalen, de rust is er hier na bijna 4 jaar nog steeds niet met Norah. Kay is nooit een probleem geweest, maar goed die is meteen met katten opgegroeid en is eerder bang voor katten. Die is totaal niet gericht op ze.

-
Annemieb
- Zeer actief
raarste is... Lenny is de eerste 2 jaar bij iemand anders geweest
en is opgegroeid met katten...
nu is hij de enige die het 'probleem' vormt
- gyanty
- Zeer actief
Norah heeft ook de eerste 2 jaar bij iemand anders gewoond. Zou daar ook met de katten kunnen. Tja het is maar net wat je met katten omgaan noemen wilt...... Ze vermoord ze niet, maar dat is voor mij niet genoeg. Ik vind dat ze elkaar ook gewoon moet accepteren en als ze elkaar niet moeten gewoon langs elkaar moeten kunnen leven. Geen extreme fixatie in ieder geval. Tot dusver is hier dat nog best een opgafeAnnemieb schreef:raarste is... Lenny is de eerste 2 jaar bij iemand anders geweest

-
Annemieb
- Zeer actief
gyanty schreef:Norah heeft ook de eerste 2 jaar bij iemand anders gewoond. Zou daar ook met de katten kunnen. Tja het is maar net wat je met katten omgaan noemen wilt...... Ze vermoord ze niet, maar dat is voor mij niet genoeg. Ik vind dat ze elkaar ook gewoon moet accepteren en als ze elkaar niet moeten gewoon langs elkaar moeten kunnen leven. Geen extreme fixatie in ieder geval. Tot dusver is hier dat nog best een opgafeAnnemieb schreef:raarste is... Lenny is de eerste 2 jaar bij iemand anders geweest
Ze moeten van mij idd ook niet samen in de mand liggen
Al doend e cockers dit dus al wel bij het kitten...
Lenny zal ook een opgave worden maar wil het toch proberen.