Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel of geen jasje?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Wel of geen jasje?

Ongelezen bericht door Crescent »

Lieve forummers, we hebben zo'n leuk jachthondje uit warmer streken en hij zit sinds deze week buiten te rillen. Korthaar is 'ie en kaal onder zn oksels. Hij is ietsje aangekomen maar ik vrees dat zn vetlaagje niet voldoende is...jasje aan of niet?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Wel of geen jasje?

Ongelezen bericht door Gollum »

Ja dat zou ik wel doen als hij het koud heeft.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik heb hier een oude cocker rondlopen die wordt geschoren. Hij krijgt in de winter ook een jasje aan. En als hij geschoren is heeft hij ook binnen een shirtje aan.

Hij krijgt ook een jas aan als het heel hard regent aangezien hij dan nog 2 uur na ligt te trillen. Hij kan zichzelf niet echt heel goed meer warm houden.

Dus ik zou het doen :mrgreen:
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ja joh, gewoon doen als hij het koud heeft. Ik trek ook wat extra kleding aan als ik het koud heb, waarom zou je dat bij een hond niet doen.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ja hoor. Hier ook gedaan. Hondje had het koud, dus heb jasje gekocht. Elco heeft er nog steeds plezier van. En ik zal wel nog een jasje moeten gaan kopen voor nummer 2. Die enkele vachten van Markiesjes isoleren redelijk, maar stil zitten in de kou op de fiets vind ik genoeg reden om ze toch maar een jasje aan te doen
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Buiten en bezig is meestal geen probleem maar buiten en regen, dan helpt bezig niet meer. Dus ja, dan een jas.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Crescent
Zeer actief

Boutje schreef:Zit hij lang of vaak buiten?
Als ze bezig zijn, wandelen, spelen, ... valt het meestal mee, zeker nu nog.
Maar rillen is ook hier een jasje aan (1 vd chi's).
Of langer stil zitten in auto in de winter bijvoorbeeld, de sporthondne hebben een speciaal jasje aan.

Misschien kan hij vaker en meer binnen?
Buiten zitten rillen is zielig.
Nee, hij woont in huis. Ik wil hem alleen niet onnodig warm houden tijdens wandelingen, maar wel rekening houden met het feit dat hij nog nooit in zo´n koud landje is geweest, en het ook nog veel kouder gaat worden
-Nothing but the rain…
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Crescent schreef:Nee, hij woont in huis. Ik wil hem alleen niet onnodig warm houden tijdens wandelingen, maar wel rekening houden met het feit dat hij nog nooit in zo´n koud landje is geweest, en het ook nog veel kouder gaat worden
Een jasje als het koud is is prima maar het is nu toch helemaal niet koud geweest overdag?
Je jachthondje uit warme streken komt toch niet uit een land waar het altijd 20+ is?
Ik zou hem voorlopig nog niks aandoen met wandelen hoor (een gezonde actieve hond dan) je moet hem ook de kans geven om te wennen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik trek Amy ook een jasje aan bij koud en guur weer. Zij heeft niet snel last van de kou, ze is buiten ook heel actief, maar als het hard waait en regent biedt haar vacht onvoldoende bescherming. Daarvoor heeft ze dus een fijn wind- en waterdicht jasje.
Dus ja, als je hond last heeft van kou of guur weer, zou ik 'm een jasje aan doen.
Crescent
Zeer actief

sirene schreef:
Crescent schreef:Nee, hij woont in huis. Ik wil hem alleen niet onnodig warm houden tijdens wandelingen, maar wel rekening houden met het feit dat hij nog nooit in zo´n koud landje is geweest, en het ook nog veel kouder gaat worden
Een jasje als het koud is is prima maar het is nu toch helemaal niet koud geweest overdag?
Je jachthondje uit warme streken komt toch niet uit een land waar het altijd 20+ is?
Ik zou hem voorlopig nog niks aandoen met wandelen hoor (een gezonde actieve hond dan) je moet hem ook de kans geven om te wennen.
De minimumtemperatuur daar is 8 á 12 graden. Tijdens wandelen wil ik hem sowieso niet aankleden, maar hij heeft toch echt een minder spekkig lichaam dan de mexicaanse blote biller die wij tegenkomen
-Nothing but the rain…
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Misschien is het rillen ook spanning ?
Een hond die het echt koud krijgt, zou ik ook wat aan doen. Als een hond aangelijnd wandelt, krijgt hij ook niet echt de gelegenheid om zichzelf warm te houden. De dikte van de vacht hoeft weinig uit te maken met dit weer. Mijn kelpie is ook erg dun behaard en heeft ook echt een kale buik en oksels. Toch loopt ze buiten nog te hijgen, gewoon omdat ze zo lekker drukdrukdruk druk is met vanalles. Als ik bij de schapen ben en ze moet wachten, dan ligt ze ook te rillen. Dat heeft overigens weinig met kou te maken ;)
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Crescent schreef:
sirene schreef:
De minimumtemperatuur daar is 8 á 12 graden. Tijdens wandelen wil ik hem sowieso niet aankleden, maar hij heeft toch echt een minder spekkig lichaam dan de mexicaanse blote biller die wij tegenkomen
Die blote biller is dan wel te dik ;)
Maar waar wil je hem aankleden dan? Voor het stilzitten buiten ofzo?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Crescent
Zeer actief

Paisley schreef:Misschien is het rillen ook spanning ?
Een hond die het echt koud krijgt, zou ik ook wat aan doen. Als een hond aangelijnd wandelt, krijgt hij ook niet echt de gelegenheid om zichzelf warm te houden. De dikte van de vacht hoeft weinig uit te maken met dit weer. Mijn kelpie is ook erg dun behaard en heeft ook echt een kale buik en oksels. Toch loopt ze buiten nog te hijgen, gewoon omdat ze zo lekker drukdrukdruk druk is met vanalles. Als ik bij de schapen ben en ze moet wachten, dan ligt ze ook te rillen. Dat heeft overigens weinig met kou te maken ;)
Het kan ook spanning zijn, hij is nu 3 maanden hier. Hijgt alleen na een sprint, verder eigenlijk nooit. Misschien een combi van fris en spanning
-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

sirene schreef:
Crescent schreef:
sirene schreef:
Beeldschoon die blote biller :mrgreen: spekkig is natuurlijk niet het juiste woord, maar het lijkt alsof de naakte hondjes een wat dikkere huid hebben. of misschien meer vetjes onder de huid. Ik ben uiteraard geen kenner
-Nothing but the rain…
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Crescent schreef:
Beeldschoon die blote biller :mrgreen: spekkig is natuurlijk niet het juiste woord, maar het lijkt alsof de naakte hondjes een wat dikkere huid hebben. of misschien meer vetjes onder de huid. Ik ben uiteraard geen kenner[/quote]

De huid is wel dikker (leerachtig) maar meer vet hoort er niet onder hoor.
Maar waar wil je je hond nu aankleden dan als het niet voor het wandelen is?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Als ze bibberen hebben ze het koud en dan krijgen ze bij mij een jasje aan. Bibberen als ze 10 minuten staan te wachten buiten kan gebeuren, bibberen omdat ze even staan te snuffelen tussen het rennen door of zelfs tijdens het wandelen betekent in mijn ogen gewoon lijden en absoluut onnodig. Dan heb ik maar watjes van honden. Oveirgens heb ik er 2 die een dekje aankrijgen: Ninthe, die een hele dichte vacht heeft, en Kleine Boris, die een dunne flutvacht heeft.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Zijn er eigenlijk honden met behaarde oksels?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Crescent
Zeer actief

sirene schreef:Zijn er eigenlijk honden met behaarde oksels?
Goede vraag. Je zou denken alle poolhonden wel. Het jasje van deze hond zou aangaan tijden pauzes van de wandeling, hij heeft een baasje die ook wel eens van het uitzicht geniet. Of een koffietje buiten drinkt. Zit 'ie dan naast te bibberen
-Nothing but the rain…
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn stabij is net zo behaard onder dr oksels als ik :LOL:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Paisley schreef:
Mijn stabij is net zo behaard onder dr oksels als ik :LOL:

:LOL: Dat zegt niks.

De huskies hebben inderdaad harige oksels.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

sirene schreef:
Wat Sirene zegt. Lilo krijgt als het echt koud is ook een jas aan, maar nu vind ik het echt nog niet nodig. Straks wordt het -10 en wat dan, jasje inruilen voor een gewatteerd skipak?

Tegen de tijd dat ik mijn winterjas en handschoenen aan heb krijgt Lilo haar jas aan. En tot die tijd gewoon flink doorstappen en lekker laten rennen als het wat fris is en dan blijft een hond wel warm hoor.
Het jasje van deze hond zou aangaan tijden pauzes van de wandeling, hij heeft een baasje die ook wel eens van het uitzicht geniet. Of een koffietje buiten drinkt. Zit 'ie dan naast te bibberen
Dan zou ik daarmee stoppen. :19: Misschien ook dat hij het niet koud heeft maar het helemaal niet fijn en een beetje eng vindt. Dan kunnen honden ook gaan zitten rillen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

hier krijgen ze tussen en na training steeds een jas aan.
Voor de dames heb ik ook regenjassen voor de winter. de oude omdat ze oud is en vooral omdat ik de jas een maat te groot had gekocht en ik geen zin had ze terug te sturen :engel: De jongste omdat die veel km's naast de fiets aflegt en ik dan geen zin heb om ze kleddernat in de kennel te steken.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Als het maar een leuk jasje is.
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamara81 schreef:Lanai ga ik een trui geven dat haar buikje bedekt in de winter. Ze is nu buiten aan het rillen wanneer het regent.

Ik heb heb wel gehoord dat honden die buiten een jasje dragen geen wintervacht krijgen. Maar ik kan geen vacht op het kale buikje van Lanai toveren, weer of geen weer.
Als de hond buiten blijer is met bedekking vind ik het goed om wat extra bescherming te geven.

Alsof honden die 22 uur per dag in een huis met cv liggen die wel krijgen.

Vorig jaar heb ik niet verwarmd, wereld van verschil.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hanneke2 schreef:
Het jasje van deze hond zou aangaan tijden pauzes van de wandeling, hij heeft een baasje die ook wel eens van het uitzicht geniet. Of een koffietje buiten drinkt. Zit 'ie dan naast te bibberen
Dan zou ik daarmee stoppen. :19: Misschien ook dat hij het niet koud heeft maar het helemaal niet fijn en een beetje eng vindt. Dan kunnen honden ook gaan zitten rillen.
Nou wat een onzin. Waarom zou je daarmee stoppen als je de hond op die moment ook gewoon even snel iets warms aan kunt doen? Is het zo vreselijk voor een hond om af en toe een jasje te dragen dat je er je eigen plezier voor moet opgeven?

Skittles heeft de kortste dunste vacht die ik ooit heb gezien. De haartjes zijn korter dan een centimeter en hij heeft GEEN ondervacht. Die zat vanmiddag in het park toen we even op een bankje zaten ook te bibberen. Dus ik overweeg ook een jasje voor hem. Ik vind het namelijk wel fijn om tijdens het wandelen altijd even op een bankje te zitten. En Oor vindt het ook fijn want die leest graag regelmatig de krant uit. Moeten we dan maar met een 3 maand oud puppy gaan lopen doorjekkeren omdat het zogenaamd nog te warm is voor een jasje?
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Als het kouder is en ik ga na een wandeling een terras op heb ik voor Bowie ook een jasje hoor... lekker bakkie doen met het hondje erbij hoort bij een wandeling vind ik.
Als we gewoon doorlopen heeft Bowie nu nog geen jas aan, die heeft eigenlijk pas als het echt koud wordt iets extra aan.
Ze wordt nu wel snel oud qua lijf en na de ivs van vorige winter echt wel wat extra hulp nodig... dus misschien dat het verandert dit jaar maar dat zie ik vanzelf wel.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Uma heeft haar jas ook al gedragen. Ze doet alsof ze dood neer zal vallen van een paar regenspetters. Haar regenjas doe ik dan ook aan voor een losloopwandeling anders staat ze de hele tijd met haar staart tussen haar poten onder een struik.
Manu (Husky) heeft nauwelijks haar op zijn oksels. Hij heeft het nooit koud, die zwemt in ijswater. Als we naar een terras gaan heeft Uma het ook snel koud omdat ze op de grond gaat liggen dus soms nemen we alleen een kleedje mee.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou heeft geen ondervacht, hij krijgt als het koud is een jas aan tijdens de wandeling en loopt hij binnen ook te rillen dan krijgt hij een trui aan.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Manuma schreef:Uma heeft haar jas ook al gedragen. Ze doet alsof ze dood neer zal vallen van een paar regenspetters. Haar regenjas doe ik dan ook aan voor een losloopwandeling anders staat ze de hele tijd met haar staart tussen haar poten onder een struik.
:LOL: De prijs voor de grootste diva gaat naar ... Uma! :D
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Een jasje of truitje aan ja. Als het rillen het rillen echt door de kou komt.
Karma heeft ook een truitje aan met echt kou. Nu nog niet maar met harde vorst of sneeuw wel. Ze heeft bijna geen haren op haar buik (dus niet alleen oksels) en is redelijk klein dus dichtbij de grond als
er sneeuw zou liggen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”