Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zien jullie?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Wat zien jullie?

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik vind van die 'wat voor gedrag zien jullie hier'-filmpjes wel leuk dus ik ben benieuwd wat jullie hier zien en of dat overeenkomt met wat ik interpreteer. (Er is niks aan de hand hoor, dit is gewoon voor de leut.)

Dit is in mijn woonkamer, ik zit op de bank. Dalí (black and tan) is een gecastreerde reu van 4 en Lucca een ongecastreerde teef van 8 maanden.

https://youtu.be/CsyUHrM4JM0
Afbeelding
Lothian
Zeer actief

Re: Wat zien jullie?

Ik zie hetzelfde inderdaad :mrgreen: twee spelende eieren waarbij de één (Lucca) enthousiaster is dan de ander. Dalí wou namelijk eigenlijk vooral bij mij op de bank liggen en Lucca trok alles uit de kast om hem toch met haar te laten spelen. Soms zegt Dalí daar wat van maar dat heeft niet heel veel effect.

Dalí is nogal vocaal, gelukkig niet qua blaffen maar hij maakt graag keelgeluiden en kreunt wanneer hij lekker ligt :LOL:

Dit kan zo wel een half uur doorgaan, haha.
En ik vraag me af of ze misschien binnenkort loops gaat worden, want die geïnteresseerde blik onder de staart viel me ook op.

Ze zijn nu met een botje aan het heisteren. Lucca wil heel graag dat Dalí het van haar afpakt. :cheer:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief

Afbeelding

Ik heb er veel lol mee.
Al die kleine gedraginkjes. Opeens beiden naar een botje staren dat er al een dag ligt. Dat gerol van Lucca. Trekspelletjes met de poedelknuffel.

Volgens mij is Lucca wel goed voor Dalí al wordt hij af en toe ook gek van haar.

Zorro en Dalí speelden anders in huis. Meer gebeuk en poten opleggen en aan de wangen trekken. Daarbij viel ook geen onvertogen woord maar ik vind het leuk om nu een andere speelstijl te zien.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Wat een geweldig filmpje van een woest gevecht :I: Dat geluid ook, geweldig! Zo speelde Oor ook met haar broertje (met wie ze tot een half jaar samen in het nest is gebleven). Lekker kopkluiven, heerlijk. Precies dit is de reden dat ik 2 honden zou willen hebben.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Even lekker aan zo'n pootje knabbelen :mrgreen:
Leuk spel hoor! :ok:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Zo klooien Laissah en Mister ook vaak :I: . Lais is dan net als Lucca meer de dwingeland/uitdager.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Toch kijkt Dali wel even naar jou met een "Ga ik nu niet een beetje te ver?" blik.
Lucca zit een beetje grenzen te zoeken en je hoort aan het veranderende brommetje van Dali als hij dat even uitlegt.
Boink boink boink zegt haar staart dan even. "begrepen maatje "

Schattig hoe zacht ze met elkaar omgaan. :I:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

teckeltoos schreef:Toch kijkt Dali wel even naar jou met een "Ga ik nu niet een beetje te ver?" blik.
Lucca zit een beetje grenzen te zoeken en je hoort aan het veranderende brommetje van Dali als hij dat even uitlegt.
Boink boink boink zegt haar staart dan even. "begrepen maatje "

Schattig hoe zacht ze met elkaar omgaan. :I:
Ja, heel mooi om te zien hoe het heel ontspannen spelgedrag is met een klein ondertoontje van grenzen verkennen. Volgens mij is het een prima match, die twee.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Die blik van Dalí haha "Die spoort niet". Zo kan Noah ook kijken :LOL:
Een genot om naar te kijken, 2 spelende honden die elkaar vertrouwen. Dalí twijfelt of hij wel echt wil spelen, want Lucca ruikt ook lekker zo te zien. En Lucca wil gewoon speluhhhh.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”