Moderator: moderatorteam
ja precies, wat een volk .Nanna schreef:noekie schreef:Ach de eigenaar heeft iedereen daar in geuren en kleuren staan vertellen hoeveel mensen hij al gebeten had en hoe stoer de hond was.
Heeft hem nog even aan zijn riem meegesleurd en een paar klappen verkocht.Het blijft toch vaak raar volk, die pitbullfiguren
http://www.nu.nl/amsterdam/4302429/hond ... adliner.nlHond die meisje in gezicht beet, heeft 'justitieel verleden'
De agressieve hond die zondag een meisje meerdere keren in haar gezicht beet, kwam uit het Amsterdamse dierenasiel.
Het is een hond met een 'justitieel verleden'.
Charley, een Stafford (pitbull-achtige) van bijna 4, kwam in het asiel terecht omdat zijn vorige baasje hem had mishandeld.
Justitie heeft de hond uit bescherming in beslag genomen en plaatste hem bij DOA (Dierenopvang Amsterdam).
"Hij heeft hier een tijd gezeten", zegt Hans Fokkens, directeur van DOA. "We hebben hem getest en getraind, zoals we met elke hond doen.
Duidelijk was dat het een moeilijke hond is. Je kunt spreken van een autoriteitsprobleem."
Herplaatsbaar
Het asiel oordeelde desondanks dat Charley 'herplaatsbaar' was, zoals dat heet, maar wel onder strenge voorwaarden.
Zo kan hij beter niet in contact komen met kinderen onder de 17 jaar.
Toch ging het mis.
De hond viel zondag een 6-jarig buurmeisje aan toen zij door de spijlen van een hek in de binnentuin belandde waar Charley los rondliep.
Twee dagen na het bijtincident zou de terugkomafspraak bij het asiel zijn.
Een woordvoerder van DOA: "Als het baasje dan zou hebben verteld dat de hond los over de binnenplaats liep, dan hadden wij gezegd: niet doen."
Inslapen
Volgens directeur Fokkens is het het beste om de hond een spuitje te geven.
"Als het bijten inderdaad zo is gegaan als wordt beschreven, is zijn gedrag bijna onvoorspelbaar.
Je hebt wel een signaal nodig om te kunnen ingrijpen."
Op den duur zal een besluit genomen worden over het lot van de hond, zegt Fokkens.
De eigenaar heeft afstand genomen van Charley. Hij is nu onder beheer van justitie.
Doorverkocht
Het merendeel van de honden in het Amsterdamse asiel zijn pitbull-achtigen. Fokkens schat tussen de 70 en 80 procent.
"Het lastige met deze honden is: als pup zijn ze hartstikke leuk. Maar als ze 1 of 1,5 jaar zijn, gaan ze puberen.
Dan moet je superduidelijk en superconsequent zijn. Ben je dat niet, dan ontspoort zo'n hond. Het dier houdt van een-op-een contact.
Hij richt zich op één baas.
Het is heel simpel, maar de opvoeding is hard werken."
'Hij is populair bij jonge mannen, voor de uitstraling.
Als het niet meer gaat, proberen mensen vaak via Marktplaats van hun hond af te komen.
Soms wordt een dier zo meerdere malen doorverkocht.
Uiteindelijk komt hij dan in het asiel terecht en vertonen ze vaak vervelend, angstig of agressief gedrag.'
Serieus hè, ik snap dit beleid niet, een moeilijke hond met een autoriteitsprobleem, die niet in contact moet komen met kinderen onder de 17 jaar....... serieus???Cairo_ schreef:http://www.nu.nl/amsterdam/4302429/hond ... adliner.nlHond die meisje in gezicht beet, heeft 'justitieel verleden'
De agressieve hond die zondag een meisje meerdere keren in haar gezicht beet, kwam uit het Amsterdamse dierenasiel.
Het is een hond met een 'justitieel verleden'.
Charley, een Stafford (pitbull-achtige) van bijna 4, kwam in het asiel terecht omdat zijn vorige baasje hem had mishandeld.
Justitie heeft de hond uit bescherming in beslag genomen en plaatste hem bij DOA (Dierenopvang Amsterdam).
"Hij heeft hier een tijd gezeten", zegt Hans Fokkens, directeur van DOA. "We hebben hem getest en getraind, zoals we met elke hond doen.
Duidelijk was dat het een moeilijke hond is. Je kunt spreken van een autoriteitsprobleem."
Herplaatsbaar
Het asiel oordeelde desondanks dat Charley 'herplaatsbaar' was, zoals dat heet, maar wel onder strenge voorwaarden.
Zo kan hij beter niet in contact komen met kinderen onder de 17 jaar.
Toch ging het mis.
De hond viel zondag een 6-jarig buurmeisje aan toen zij door de spijlen van een hek in de binnentuin belandde waar Charley los rondliep.
Twee dagen na het bijtincident zou de terugkomafspraak bij het asiel zijn.
Een woordvoerder van DOA: "Als het baasje dan zou hebben verteld dat de hond los over de binnenplaats liep, dan hadden wij gezegd: niet doen."
Inslapen
Volgens directeur Fokkens is het het beste om de hond een spuitje te geven.
"Als het bijten inderdaad zo is gegaan als wordt beschreven, is zijn gedrag bijna onvoorspelbaar.
Je hebt wel een signaal nodig om te kunnen ingrijpen."
Op den duur zal een besluit genomen worden over het lot van de hond, zegt Fokkens.
De eigenaar heeft afstand genomen van Charley. Hij is nu onder beheer van justitie.
Doorverkocht
Het merendeel van de honden in het Amsterdamse asiel zijn pitbull-achtigen. Fokkens schat tussen de 70 en 80 procent.
"Het lastige met deze honden is: als pup zijn ze hartstikke leuk. Maar als ze 1 of 1,5 jaar zijn, gaan ze puberen.
Dan moet je superduidelijk en superconsequent zijn. Ben je dat niet, dan ontspoort zo'n hond. Het dier houdt van een-op-een contact.
Hij richt zich op één baas.
Het is heel simpel, maar de opvoeding is hard werken."
'Hij is populair bij jonge mannen, voor de uitstraling.
Als het niet meer gaat, proberen mensen vaak via Marktplaats van hun hond af te komen.
Soms wordt een dier zo meerdere malen doorverkocht.
Uiteindelijk komt hij dan in het asiel terecht en vertonen ze vaak vervelend, angstig of agressief gedrag.'
Dit dus. Ik begrijp niet waarom honden (en het ras maakt me niet eens uit), met een bijtverleden, en dan heb ik het over echt schade toebrengen, zo nodig heropgevoed en herplaatst moeten worden. Als ik ooit een hond heb welke niet te hanteren is, en echt zou bijten uit blinde agressie, zou ik die hond niet eens meer willen hebben. Dan zou ik zelf wel zorgen dat deze een enkeltje dierenarts kreeg. Ik begrijp ook niet waarom alles dan maar in leven gehouden moet worden.Tineke schreef:Ik denk dat het realistischer is om honden met ernstige agressieproblemen en bijtincidenten op hun naam ,ongeacht ras, in te laten slapen. En dan bedoel ik niet een hap waarvan het duidelijk is dat daar op aangestuurd is is maar echt oncontroleerbare agressie. Zoveel honden die een baasje zoeken die daar geen last van hebben daar kun je ook best wat tussen vinden.
PreciesBudkes schreef:Serieus hè, ik snap dit beleid niet, een moeilijke hond met een autoriteitsprobleem, die niet in contact moet komen met kinderen onder de 17 jaar....... serieus???Cairo schreef: http://www.nu.nl/amsterdam/4302429/hond ... adliner.nl
Zo'n hond plaats je toch gvd niet.![]()
Ongeacht ras mogen ze daar van mij een spuitje in zetten.Budkes schreef:Serieus hè, ik snap dit beleid niet, een moeilijke hond met een autoriteitsprobleem, die niet in contact moet komen met kinderen onder de 17 jaar....... serieus???
Zo'n hond plaats je toch gvd niet.![]()
Dat zijn er ongelooflijk veel. En in dit geval totaal van debiel.Nanna schreef:Iedereen die vind dat het belang van Tyson boven het algemeen belang ging. Want Tyson most immers een káns.Lemuria schreef:Precies, wat moét je ermee in de maatschappijWie besloot dat het een acceptabel risico was?
En vergis je niet hoor, dat zijn geen eenlingen, die dat vinden.
Teveel. In dit geval zij van het asiel.Lemuria schreef:Precies, wat moét je ermee in de maatschappijWie besloot dat het een acceptabel risico was?
smoekie schreef:Teveel. In dit geval zij van het asiel.Lemuria schreef:Precies, wat moét je ermee in de maatschappijWie besloot dat het een acceptabel risico was?
Als er aan een hond, welke hond (ras) dan ook een dusdanige "gebruiksaanwijzing" vast zit dat bij niet goed naleven van die gebruiksaanwijzing, jij, je kind, je hond of wie dan ook "gevaar" loopt, heeft zo'n hond niks in de samenleving te zoeken en hoe triest ook, dan is het naar mijn mening beter daar de spuit in te zetten.
Dierenbescherming, Partij voor de Dieren, DierenLot...Nanna schreef:En vergis je niet hoor, dat zijn geen eenlingen, die dat vinden.
Laten ze die samen met de nieuwe eigenaar dan maar aansprakelijk stellen als het fout gaat.Cairo_ schreef:Dierenbescherming, Partij voor de Dieren, DierenLot...Nanna schreef:En vergis je niet hoor, dat zijn geen eenlingen, die dat vinden.
Echt welNanna schreef:Het blijft toch vaak raar volk, die pitbullfiguren
Dat je daar serieus als agent ook nog twee maanden over in de rats moet zitten of je wel of niet vervolgd gaat worden. Echt somsNanna schreef:Cairo_ schreef:http://nos.nl/artikel/2122696-politie-d ... feest.htmlPolitie doodt agressieve hond op dorpsfeest
Vandaag, 01:38
Binnenland
De politie heeft in Santpoort in Noord-Holland een agressieve hond doodgeschoten. Het dier had drie bezoekers van het Dorpsfeest Santpoort gebeten en bleek zo gevaarlijk, dat de politie zich genoodzaakt zag om de hond af te schieten.
Ooggetuigen zeggen op Twitter dat het ging om een pitbull. Het beest zou zijn baas in zijn kruis hebben gebeten en niet meer los hebben gelaten. Omstanders zouden vervolgens hebben geprobeerd om de hond bij hem weg te halen.
De precieze toedracht is nog onduidelijk. Ook is niet bekend hoe het gaat met de drie aangevallen bezoekers. De politie komt in de ochtend met meer informatie.
Tweede incident in korte tijd
Zondag was er in Amsterdam ook een incident met een agressieve hond. Een pitbull beet daar een meisje van 6 herhaaldelijk in haar gezicht, nadat die door het hek was geklommen dat de hond op veilige afstand had moeten houden. Die hond is door de politie in beslag genomen.
De agent die begin augustus een agressieve hond doodschoot op een dorpsfeest in Santpoort, wordt daar niet voor vervolgd. Het Openbaar Ministerie vindt dat de politieman rechtmatig heeft gehandeld.
De IJmuider Courant en de regionale omroep NH melden dat.
De hond had zich vastgebeten in de lies van een man. Kort ervoor had het dier twee andere feestgangers gebeten. Een van de drie slachtoffers was het baasje. Hij vroeg zelf aan de agent om de hond dood te schieten, omdat hij hem niet meer onder controle had.
Nou echtBudkes schreef:Dat je daar serieus als agent ook nog twee maanden over in de rats moet zitten of je wel of niet vervolgd gaat worden. Echt somsNanna schreef:Cairo_ schreef:http://nos.nl/artikel/2122696-politie-d ... feest.htmlPolitie doodt agressieve hond op dorpsfeest
Binnenland
De politie heeft in Santpoort in Noord-Holland een agressieve hond doodgeschoten. Het dier had drie bezoekers van het Dorpsfeest Santpoort gebeten en bleek zo gevaarlijk, dat de politie zich genoodzaakt zag om de hond af te schieten.
Ooggetuigen zeggen op Twitter dat het ging om een pitbull. Het beest zou zijn baas in zijn kruis hebben gebeten en niet meer los hebben gelaten. Omstanders zouden vervolgens hebben geprobeerd om de hond bij hem weg te halen.
De precieze toedracht is nog onduidelijk. Ook is niet bekend hoe het gaat met de drie aangevallen bezoekers. De politie komt in de ochtend met meer informatie.
Zondag was er in Amsterdam ook een incident met een agressieve hond. Een pitbull beet daar een meisje van 6 herhaaldelijk in haar gezicht, nadat die door het hek was geklommen dat de hond op veilige afstand had moeten houden. Die hond is door de politie in beslag genomen.
De agent die begin augustus een agressieve hond doodschoot op een dorpsfeest in Santpoort, wordt daar niet voor vervolgd. Het Openbaar Ministerie vindt dat de politieman rechtmatig heeft gehandeld.
De hond had zich vastgebeten in de lies van een man. Kort ervoor had het dier twee andere feestgangers gebeten. Een van de drie slachtoffers was het baasje. Hij vroeg zelf aan de agent om de hond dood te schieten, omdat hij hem niet meer onder controle had.
Nou, ik benijd die man niet!Budkes schreef:Dat je daar serieus als agent ook nog twee maanden over in de rats moet zitten of je wel of niet vervolgd gaat worden. Echt somsNanna schreef:Cairo_ schreef:http://nos.nl/artikel/2122696-politie-d ... feest.htmlPolitie doodt agressieve hond op dorpsfeest
Binnenland
Ze hadden al pepperspray in zijn ogen gespoten, hielp geen moer, tsja water had hem wel gedaan dan denk ik. En de gemiddelde straatagent mag zo langzamerhand wel een rugzak aan materiaal meenemen om allerlei belangen verenigingen terwille te kunnen zijn, tenminste als ze nog tijd hebben de straat op te gaan.Lieske_1977 schreef:Nou, ik benijd die man niet!Budkes schreef:
Dat je daar serieus als agent ook nog twee maanden over in de rats moet zitten of je wel of niet vervolgd gaat worden. Echt soms
Maar hé, de Staffordclub weet het veel beter. Agenten moeten niet op weerloze hondjes schieten, maar water in hun ogen spuiten of breaksticks gebruiken:
Bron: de Stentor
Dit dus.... Heeel blij met de astch!! Deze lapzwansen moeten even wakker worden en alsjeblieft niet dit soort bullshit gaan verzinnen en de media opzoeken.Maeve schreef:Wat triestigMaar wel goed om op te merken dat dit niet dé Staffordclub is, als in de rasvereniging. Daar vandaan hoor ik namelijk wel meer verantwoordelijke geluiden. Dit clubje lijkt meer een stel naïeve liefhebbers, zoals er helaas te veel zijn.
Weerloos?!?!?!?!Lieske_1977 schreef: Nou, ik benijd die man niet!
Maar hé, de Staffordclub weet het veel beter. Agenten moeten niet op weerloze hondjes schieten, maar water in hun ogen spuiten of breaksticks gebruiken:
[img]http://i64.tinypic.com/vp9rft.jpg[ /img]
Bron: de Stentor