Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meis is in een behoorlijke slechte conditie aangekomen, natuurlijk niet vreemd na alles wat ze heeft doorgemaakt. Wat kan ik evt met voeding nog extra doen voor haar? Ik geef nu diverse soorten kvv, vind ze allemaal even lekker, wat Renske brokjes smult ze ook van dus ze is absoluut geen moeilijke eetster. Kauwen gaat moeilijk omdat haar tanden volledig afgevijld zijn
Ze is bij schatting negen jaar maar zou ook ouder kunnen zijn volgens de da.
Jonas26 schreef:Meis is in een behoorlijke slechte conditie aangekomen, natuurlijk niet vreemd na alles wat ze heeft doorgemaakt. Wat kan ik evt met voeding nog extra doen voor haar? Ik geef nu diverse soorten kvv, vind ze allemaal even lekker, wat Renske brokjes smult ze ook van dus ze is absoluut geen moeilijke eetster. Kauwen gaat moeilijk omdat haar tanden volledig afgevijld zijn
Je hebt speciaal voer voor verzwakte honden, Hills onder andere heeft dat in het assortiment, het is blikvoer, lekker zacht en met extra calorieën en voedingsstoffen. Ons hondje kreeg dat toen ze heel ziek was geweest van een zware maag-darminfectie. Misschien is dat wat om ernaast te geven voor een weekje of twee.
Laatst gewijzigd door 63673J op 10 okt 2016 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Als een van mijn honden te dun is geef ik meestal wat rijst, macaroni of brood bij de brokken of vlees. Dat zijn wel koolhydraten maar werkt prima. En verder rustig opbouwen. Als ze zo'n slechte conditie heeft is dat niet in een weekje weer beter. Waarom is dat gebit afgevijld? Daar heb ik nog nooit eerder van gehoord.
Jonas26 schreef:Meis is in een behoorlijke slechte conditie aangekomen, natuurlijk niet vreemd na alles wat ze heeft doorgemaakt. Wat kan ik evt met voeding nog extra doen voor haar? Ik geef nu diverse soorten kvv, vind ze allemaal even lekker, wat Renske brokjes smult ze ook van dus ze is absoluut geen moeilijke eetster. Kauwen gaat moeilijk omdat haar tanden volledig afgevijld zijn
Je hebt speciaal voer voor verzwakte honden, Hills onder andere heeft dat in het assortiment, het is blikvoer, lekker zacht en met extra calorieën en voedingsstoffen. Ons hondje kreeg dat toen ze heel ziek was geweest van een zware maag-darminfectie. Misschien is dat wat om ernaast te geven voor een weekje of twee.
Brindlecardi schreef:Als ik de foto in de fotohoek zie lijkt ze juist eerder wat aan de zware kant?
Ze is ook niet te mager maar heeft op slecht voer gestaan, conditie is nul, vijf minuten lopen en ze hijgt al als een oud karrepaard.
Dan zou ik zeker geen extra calorieën gaan geven. Gewoon wandelen langzaam op gaan bouwen en gewoon een prima voer geven. Kvv lijkt me prima als ze slechte tanden heeft.
Je zal er ook rekening mee moeten houden dat ze in ieder geval níet de jongste meer is, dus conditie opbouwen gaat misschien allemaal wat langzamer. Houdt wel haar loopje in de gaten, hijgen kan ook een uiting zijn van pijn.
Waar kan ik dat kopen?
Wij hebben 't bij de dierenarts gekocht, Ranzijn verkoopt het ook. Maar bij nader inzien en de andere reacties lezend denk ik niet dat Meis dit nodig heeft.
Ik zou haar gewoon normaal voeren Jonas en er niet teveel poespas van maken. Ze heeft genoeg spek op de ribben en ziet er prima uit. Je moet gewoon haar conditie opbouwen door beweging. Als ze van mij was zou ik haar zelfs nog wat af willen laten vallen en zeker niet rijker voeren.
Gebrek aan conditie hoeft natuurlijk niet door de voeding te komen.
Als ze niet echt mager is en gewoon niet fit en een hoop meegemaakt zou ik ook voor KVV gaan en dan zeker niet te veel.
Rustig conditie opbouwen en rust en regelmaat zodat ze weer fit wordt en lekker in haar vel komt te zitten.
Hijgen kan idd ook pijn zijn, dus dat zeker in je achterhoofd houden als je vindt dat haar conditie maar niet wil verbeteren.
Zie je aan Meis dat ze wel graag wil? is ze looplustig of meer van het luie type?
Een hond die opzich looplustig is maar met een slechte conditie knapt erg snel op als je ze dagelijks meeneemt met wandelen. Dat kan onwijs snel gaan! Een luie hond zal meer moeite hebben om op conditie te komen, want die is minder geneigd om grenzen op te zoeken. Dan zul je dat zelf wat meer moeten sturen en haalbare doelen stellen.
Ik denk dat ze nog moe is van de reis en echt nog op adem moet komen, en dat ze snel opknapt als je dagelijks plezier met haar maakt.
Ze is absolouut niet te mager maar heeft een doffe vacht en gewoon geen conditie.
Als we vijf minuten gelopen hebben ploft ze hijgend op haar gat. De dierenarts heeft haar onderzocht en kon geen gekke dingen ontdekken. Ze krijgt een boterham met beleg en dan 2x 250gr. kvv.
Overigens vond de dierenarts haar weer niet te dik.
Toen wij Boomer in huis kregen, begon hij na een halve kilometer al heel erg naar huis en rust te verlangen. In de eerste paar maanden heeft hij zich een heel aantal keren verstapt. Spelen met andere honden hield hij nauwelijks vol. Maar een paar maanden later begon hij opeens voor de lol te rennen, gewoon omdat het kon, niet vanwege een andere hond of omdat ik hem uitdaagde. En dan weet je waarom je de wandelingen doorgezet hebt en steeds langer wandelingen maakte.
Gewoon rustig de afstand opbouwen en vervolgens het tempo. Als ze van bewegen houdt gaat het heel snel. Heb je net zo'n luie hond als Boomer was, komt het op jouw doorzettingsvermogen aan.
Maar met voeding hoef je niet veel anders te doen dan gewoon een redelijke kwaliteit voer te geven waar ze het goed op doet
Ik denk dat je eens moet beginnen met dat hondje in het hier en nu te zien. Ze had een rottijd maar nu niet meer en dus hoef je ook niet alles van haar verleden af te laten hangen.
Echt te dik is ze niet denk ik, maar zeker ook niet te dun en ik zou haar ook een kilo of 2 af laten vallen.
Geen extra voer, geen extra energiek voer. Gewoon een fatsoenlijke kwaliteit voer. Die boterham zou ik weg laten.
Haar conditie bouwt snel genoeg op als haar verder niks mankeert. Gewoon voeren en wandelen dus. Dan heb je over 2 maanden een heel andere hond. Vooral niet te veel blijven hangen in haar verleden.
flamme schreef:Ik denk dat je eens moet beginnen met dat hondje in het hier en nu te zien. Ze had een rottijd maar nu niet meer en dus hoef je ook niet alles van haar verleden af te laten hangen.
Echt te dik is ze niet denk ik, maar zeker ook niet te dun en ik zou haar ook een kilo of 2 af laten vallen.
Geen extra voer, geen extra energiek voer. Gewoon een fatsoenlijke kwaliteit voer. Die boterham zou ik weg laten.
Haar conditie bouwt snel genoeg op als haar verder niks mankeert. Gewoon voeren en wandelen dus. Dan heb je over 2 maanden een heel andere hond. Vooral niet te veel blijven hangen in haar verleden.
Dit.
Met Rani heb ik dat ook zo gedaan. Gewoon meedraaien met de rest, goed eten en lekker wandelen en kijken wat ze aankan. Ik heb de wandelingen langzaam uitgebreid naar wat ze aankon. Binnen de kortste keren had ik een energieke glimmende hond
Lijkt mij niet dat al haar tanden afgevijld zijn , waarschijnlijk alleen de hoektanden.
Maar dat betwijfel ik ook wel aangezien ze volgens jou een ex vechthond is.
Kauwen doet ze met haar kiezen en niet met haar grote hoektanden.
Gewoon een goed voer erin wat je al doet en bewegen , komt vanzelf wel goed.
bouvierpoedel schreef:Lijkt mij niet dat al haar tanden afgevijld zijn , waarschijnlijk alleen de hoektanden.
Volgens de pitbull rescue zijn ze afgevijld, zal er proberen een foto van te maken maar met dit gebit kan ze bij een vlieg nog geen schade aanrichten
Jonas26 schreef:Ze is absolouut niet te mager maar heeft een doffe vacht en gewoon geen conditie.
Als we vijf minuten gelopen hebben ploft ze hijgend op haar gat. De dierenarts heeft haar onderzocht en kon geen gekke dingen ontdekken. Ze krijgt een boterham met beleg en dan 2x 250gr. kvv.
Overigens vond de dierenarts haar weer niet te dik.
Gewoon rustig opbouwen. Wat je voert lijkt me prima, alleen zou ik die boterham laten zitten.
Liever een handje van haar eigen voer. Brokken kun je weken.
En ik zou qua uiterlijk en energieniveau geen volle stafford verwachten.
Charlie is ook een luie trol, niet meer de jongste en heeft van zichzelf stevige bespiering.
Gewoon normaal voeren wat je nu ook doet. Voer wat jij geeft is van goede kwaliteit, dus dat komt wel goed. Conditie qua lopen moet je gewoon rustig opbouwen...geef het hondje wat tijd, dat is alles wat ze nodig heeft
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
bouvierpoedel schreef:Lijkt mij niet dat al haar tanden afgevijld zijn , waarschijnlijk alleen de hoektanden.
Volgens de pitbull rescue zijn ze afgevijld, zal er proberen een foto van te maken maar met dit gebit kan ze bij een vlieg nog geen schade aanrichten
Wat naar! Denk je dat ze uit het vechthonden wereldje komt? Heeft ze littekens?
Trees heeft een hele tijd op alleen kvv gestaan en kreeg daardoor een doffe vacht en schilferige huid, spierverlies en ze liep erg snel warm. Lang verhaal kort, in kvv/rauw vlees zitten voor pitbulls en staffords vaak teveel eiwitten die ze moeilijk verteren en heel kort door de bocht zou je kunnen proberen wat meer koolhydraten (brokken) bij te voeren om zo het eiwit percentage omlaag te brengen. Mijn hond is inmiddels 13 en sinds ik er brokken bij voer (alpha racer en alpha maintenance) en wat supplementen heeft ze haar spieren weer terug en gaat ze over het algemeen veel beter. Ookal vindt ze kvv veel lekkerder, ik merk echt dat ze die brokken erbij nodig heeft.
Wat naar! Denk je dat ze uit het vechthonden wereldje komt? Heeft ze littekens?
Dat vraag ik me ook af haar tanden zouden ook gewoon afgesleten kunnen zijn misschien. Als ze echt gebruikt zou zijn in de vechthondenscene zou ze onder de littekens moeten zitten en zou ze denk ik de leeftijd waarop ze geschat is , negen jaar , niet gehaald hebben.
Ik zou haar conditie gewoon rustig opbouwen en haar goed voer geven.
Lekker met haar aan de wandel zijn veel mooie gebieden daar in de buurt , Elswout , de duinen , Kraantje lek kun je echt prima wandelen.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Sam had met negen jaar ook haast geen hoektanden meer. Gewoon afgesleten. Sam is nooit gebruikt om mee te vechten.
Je moet drie dingen doen:
Stop met alles op haar verleden te gooien en toon evenveel veerkracht als de hond
Stop met klungelen met voer. Pak iets wat ze lekker vindt en later kun je altijd nog wisselen
Bouw de beweging op zodat ze conditie op kan bouwen