Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toegelaten tot opleiding KNPV keurmeester.

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Toegelaten tot opleiding KNPV keurmeester.

Ongelezen bericht door tkuijernl »

gaaf!! veel succes met de opleiding
groetjes Tamara
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Succes!!
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

Inmiddels wat maandjes verder, hoe staat het ermee ?

V.w.b. de BKD, zelf sinds 1979 in de sport (KNPV en opgegroeid met in 1 hand een dik stuk hout en in de ander de hond, figuurlijk dan...) en meegedaan in de eerste lichting van de cursus. Opvallend was dat er voor het merendeel werd deelgenomen door de oude garde die allen oprecht geïnteresseerd waren, een verademing ! (Overigens train ik zelf ook al lang vóór de BKD op een andere wijze met ook geheel andere inzichten t.o.v. de honden.)

Neem nou zo,n BKD cursus denkt de KNPV nou echt om Henk Iedema bv te vertellen hoe een hond af te richten,deze man heeft er 50 voor gebracht en op NK,s.gestaan. het gaat inderdaad de softe kant op dit gaan we terug zien in de kwaliteit van de honden is mijn persoonlijk mening.
Henk (die geregeld bij ons traint) gebruikte al lang voor de BKD bestond inzichten die tijdens diezelfde cursus behandeld worden, destijds toen hij daar mee begon werd er erg lacherig om gedaan (met z'n balletjes of bijtrollen) maar kijk waar we (en ook hij !) nu staan. :wink: (overigens is echt niet alles wat Henk doet, of deed, heilig... verre van... Al draag ik hem als africhter in het algemeen absoluut hoog.)
Buiten dat, het gros van de oude garde zit gewoon (helaas) vastgeroest in hun oude principes waar niemand aan mag tornen...

Tenslotte, zoals Carmen het al eerder aanhaalde (hier of in ander topic), de kwaliteit is nog nooit zo hoog geweest als de laatste jaren. Dat je zelden nog van die aso beulen van honden ziet heeft er alleen maar mee te maken dat je dat soort honden aan de straatstenen niet meer kwijtraakt, kwestie van vraag en aanbod. Daarbij haalden we vroeger een nieuwe hond bij de boer vandaan en mochten we zelf kijken hoe we hem/haar van de ketting af kregen of de pups bij de teef wegkregen, dat waren echt geen lieverdjes. Tegenwoordig wordt er gewoon veel meer op kwaliteit en sociaal gefokt waardoor Nederland over het algemeen niet voor niks de beste werklijnen ter wereld voortbrengt ! (en veel van wat er in buitenland wordt gefokt heeft toch weer die NL achtergrond.)
Voorbeeld: Vroeger was er nauwelijks een hond bijtvrij in het hout (zowel man als kist) en wist je als PW dat je stevig tegen de boom moest gaan staan (en als helpende in de boom erboven moest gaan zitten omdat je anders ook opgeladen werd, nu staat men gewoon ernaast omdat de hond weet wat er van hem/haar verwacht wordt). Heeft allemaal te maken met andere inzichten in zowel het fokken als op het africhten.

Tenslotte, die 'oude' tijden willen we met zijn allen toch echt niet meer terug (al gebeuren dát soort zaken helaas nog steeds, ook bij sommige 'top' africhters).
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tony schreef:Inmiddels wat maandjes verder, hoe staat het ermee ?

V.w.b. de BKD, zelf sinds 1979 in de sport (KNPV en opgegroeid met in 1 hand een dik stuk hout en in de ander de hond, figuurlijk dan...) en meegedaan in de eerste lichting van de cursus. Opvallend was dat er voor het merendeel werd deelgenomen door de oude garde die allen oprecht geïnteresseerd waren, een verademing ! (Overigens train ik zelf ook al lang vóór de BKD op een andere wijze met ook geheel andere inzichten t.o.v. de honden.)

Neem nou zo,n BKD cursus denkt de KNPV nou echt om Henk Iedema bv te vertellen hoe een hond af te richten,deze man heeft er 50 voor gebracht en op NK,s.gestaan. het gaat inderdaad de softe kant op dit gaan we terug zien in de kwaliteit van de honden is mijn persoonlijk mening.
Henk (die geregeld bij ons traint) gebruikte al lang voor de BKD bestond inzichten die tijdens diezelfde cursus behandeld worden, destijds toen hij daar mee begon werd er erg lacherig om gedaan (met z'n balletjes of bijtrollen) maar kijk waar we (en ook hij !) nu staan. :wink: (overigens is echt niet alles wat Henk doet, of deed, heilig... verre van... Al draag ik hem als africhter in het algemeen absoluut hoog.)
Buiten dat, het gros van de oude garde zit gewoon (helaas) vastgeroest in hun oude principes waar niemand aan mag tornen...

Tenslotte, zoals Carmen het al eerder aanhaalde (hier of in ander topic), de kwaliteit is nog nooit zo hoog geweest als de laatste jaren. Dat je zelden nog van die aso beulen van honden ziet heeft er alleen maar mee te maken dat je dat soort honden aan de straatstenen niet meer kwijtraakt, kwestie van vraag en aanbod. Daarbij haalden we vroeger een nieuwe hond bij de boer vandaan en mochten we zelf kijken hoe we hem/haar van de ketting af kregen of de pups bij de teef wegkregen, dat waren echt geen lieverdjes. Tegenwoordig wordt er gewoon veel meer op kwaliteit en sociaal gefokt waardoor Nederland over het algemeen niet voor niks de beste werklijnen ter wereld voortbrengt ! (en veel van wat er in buitenland wordt gefokt heeft toch weer die NL achtergrond.)
Voorbeeld: Vroeger was er nauwelijks een hond bijtvrij in het hout (zowel man als kist) en wist je als PW dat je stevig tegen de boom moest gaan staan (en als helpende in de boom erboven moest gaan zitten omdat je anders ook opgeladen werd, nu staat men gewoon ernaast omdat de hond weet wat er van hem/haar verwacht wordt). Heeft allemaal te maken met andere inzichten in zowel het fokken als op het africhten.

Tenslotte, die 'oude' tijden willen we met zijn allen toch echt niet meer terug (al gebeuren dát soort zaken helaas nog steeds, ook bij sommige 'top' africhters).

Thanks. Zullen we t na de najaarskeuring in Brabant maar even niet over hoge kwaliteit hebben :mrgreen:

Theorie zo goed als af. Op moment afspraak aan het inplannen voor toets. Dan staatjes schrijven.
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

Ik had al zoiets gehoord ja :roll:
Maar vandaar ook mijn 'over het algemeen'. :mrgreen:

Dus de echte 'ellende' gaat beginnen... :F: (Maar ach, de 1 heeft dat meteen onder de knie, de ander komt er nooit uit... Aan mij is het niet besteed :schrik: )
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Nanna schreef:Van harte! Schuift het een beetje?
Met emmers, daarom is het oudgediendenfeestje binnenkort bij haar.
AfbeeldingAfbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hey Carmen, helemaal gemist. :ok: top hoor en inderdaad een pittige opleiding.
Succes met studeren voor de toets en de staatjes :ugh:
Zit wel een beetje werk in vrees ik.
Gr. Aniek

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:Hey Carmen, helemaal gemist. :ok: top hoor en inderdaad een pittige opleiding.
Succes met studeren voor de toets en de staatjes :ugh:
Zit wel een beetje werk in vrees ik.

Thanks. Ja gaat genoeg tijd in zitten. Merk wel dat ik voordeel heb dat ik A. Makkelijk leer en B. Voor m'n keuring iedere keer het reglement al doorgelezen heb ;)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Ja zure gezichten :LOL:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Wat leuk, gefeliciteerd!
Mocht je een topic openen over je opleiding, volg ik je. Interessant, ook wat je hierboven schrijft :ok:
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Geniet van de aankomende 2,5 jaar!
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

oeps, lees nu pas dat je al een half jaar bezig bent.
Geniet van de aankomende 2 jaar
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Super, gefeliciteerd, spannend :ok: :flower:

Ik kan wel zien nu dat er niet zoveel tijd voor bouwpakketten overblijft :wink:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Een bedroevende onkostenvergoeding per examen of wedstrijd.

Succes met je theorie examen!

Ik kan namens de afdeling Zuid-Holland door voor de MCC cursus. Hopelijk voldoende aanmeldingen dit jaar.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Wat gaaf! Veel succes
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”