Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond bijt baby dood
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Hond bijt baby dood
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Hond bijt baby dood
Het is inmiddels al zo gewoon geworden met deze killerdogs. Op naar het volgende slachtoffer.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik word er ook wat moe van.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Verschrikkelijk 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Eens en oneens tegelijk. Gek is dat. Ik zou zo een stafford bij kinderen zetten mits ik de hond ken en kan lezen. Dus dat ze een stafford heeft en dat dat killers zijn zie ik niet zo. Wel zie ik een stafford die signalen afgeeft van stress bij kinderen wel als Veel gevaarlijker dan gemiddeld welke hond ook.Nanna schreef:Vooropgesteld dat ik het meer dan verschrikkelijk vind voor die kinderen. Diep triest. Zij hebben nergens om gevraagd.
Maar ergens vind ik dat die ouders (was er ook een vader? Ik lees alleen maar over een moeder) het over zich afgeroepen hebben door zo'n killer in huis te halen. Je wéét dat het onberekenbare flikkers zijn en evengoed zie je er geen enkel been in dat bij je kinderen los te laten. Ik snap dat niet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maar ik denk juist dat t zo weinig mogelijk laten zien aan signalen waar dit type honden om bekend staat juist t probleem is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Dat denk ik niet. Ze zijn onberekenbaar, ik snap niet dat je dat risico wil nemen met je kinderen.laeken schreef:Eens en oneens tegelijk. Gek is dat. Ik zou zo een stafford bij kinderen zetten mits ik de hond ken en kan lezen. Dus dat ze een stafford heeft en dat dat killers zijn zie ik niet zo. Wel zie ik een stafford die signalen afgeeft van stress bij kinderen wel als Veel gevaarlijker dan gemiddeld welke hond ook.Nanna schreef:Vooropgesteld dat ik het meer dan verschrikkelijk vind voor die kinderen. Diep triest. Zij hebben nergens om gevraagd.
Maar ergens vind ik dat die ouders (was er ook een vader? Ik lees alleen maar over een moeder) het over zich afgeroepen hebben door zo'n killer in huis te halen. Je wéét dat het onberekenbare flikkers zijn en evengoed zie je er geen enkel been in dat bij je kinderen los te laten. Ik snap dat niet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dit dus.tbeast schreef:Dat denk ik niet. Ze zijn onberekenbaar, ik snap niet dat je dat risico wil nemen met je kinderen.laeken schreef:Eens en oneens tegelijk. Gek is dat. Ik zou zo een stafford bij kinderen zetten mits ik de hond ken en kan lezen. Dus dat ze een stafford heeft en dat dat killers zijn zie ik niet zo. Wel zie ik een stafford die signalen afgeeft van stress bij kinderen wel als Veel gevaarlijker dan gemiddeld welke hond ook.Nanna schreef:Vooropgesteld dat ik het meer dan verschrikkelijk vind voor die kinderen. Diep triest. Zij hebben nergens om gevraagd.

Dit dus. Sprak vanochtend een buurvrouw die haar boerenfoxje met de stafford van hier om de hoek laat spelen. Maar ja, zegt ze, ik vind het eigenlijk niet zo je van het, als die hond mijn hond in de hals vast heeft. Ja ze bijt niet door. Heb haar maar even duidelijk gemaakt, Janssu maar mooi niet meer met die stafford te laten spelen, dadelijk is het wel in een keer hap door.malinois schreef:Maar ik denk juist dat t zo weinig mogelijk laten zien aan signalen waar dit type honden om bekend staat juist t probleem is.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
En dit:
Dit vinden mensen grappig en moedigen ze aan. Dat heeft niets meer met een slechte hond te maken maar alles met slecht houderschap. En om één of andere reden worden dit soort honden toch vaak aangeschaft door mensen die weinig inzicht in hondentaal hebben. En dan opeens vindt de hond het genoeg en valt hij aan vanuit het "niets".
- Gimmick
- Zeer actief
Overdrijven is ook een vak hoor. Staffords zijn net zo goed als alle andere honden een HOND natuurlijk tonen die ook voordat ze bijten alleen willen veel mensen die er een in huis hebben dat niet zien.
Maak er nu niet van dat iedereen met een stafford in huis Russische roulette speelt met het leven van hun kinderen.
Het zijn honden en natuurlijk is de schade veel erger als een stafford bijt. Maar blaas het nou niet zo gigantisch op.
Zowel hond als kind horen zich aan regels te houden en mogen niet zonder toezicht zijn. Dat geld net zo goed voor teckels, rottweiler, collie etc etc.
Maak er nu niet van dat iedereen met een stafford in huis Russische roulette speelt met het leven van hun kinderen.
Het zijn honden en natuurlijk is de schade veel erger als een stafford bijt. Maar blaas het nou niet zo gigantisch op.
Zowel hond als kind horen zich aan regels te houden en mogen niet zonder toezicht zijn. Dat geld net zo goed voor teckels, rottweiler, collie etc etc.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik krijg het echt Spaans benauwd van dit soort filmpjes.Domor schreef:
En dit:
Dit vinden mensen grappig en moedigen ze aan. Dat heeft niets meer met een slechte hond te maken maar alles met slecht houderschap. En om één of andere reden worden dit soort honden toch vaak aangeschaft door mensen die weinig inzicht in hondentaal hebben. En dan opeens vindt de hond het genoeg en valt hij aan vanuit het "niets".
- Gimmick
- Zeer actief
Nou roep dat maar niet te hard. Er zijn zat rottweilers, herders, en weet ik het wat allemaal die ik daar prima toe in staat acht hoor.Nanna schreef:Ik weet het niet. Ik denk echt dat dat doodbijten voortkomt uit het onberekenbare. En dat die eigenaren er dan bij staan van datdoettieandersnooit. Dat er dus opeens een knop omgaat. En dat dat voortkomt uit het fokken op blinde agressie en dóórgaan.Gimmick schreef: Zowel hond als kind horen zich aan regels te houden en mogen niet zonder toezicht zijn. Dat geld net zo goed voor teckels, rottweiler, collie etc etc.
Er zijn zat honden die weleens hun baas of het kind bijten. Maar finaal doordraaien en doorgaan tot alles dood is, is echt voorbehouden aan vechthonden.
Er gaat niet "opeens" een knop om. Dat is onzin. Ook bij staffords bouwt het op.
Dat de debiele eigenaren dat niet willen zien is wat anders.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik denk eigenlijk dat ze dat helemaal niet weten.Nanna schreef:Vooropgesteld dat ik het meer dan verschrikkelijk vind voor die kinderen. Diep triest. Zij hebben nergens om gevraagd.
En zoals Gimmick zegt, denk ik dat die mensen vooral geen kaas gegeten hebben van honden en hun signalen ook niet kunnen lezen. Hoe vaak komen er wel niet foto's en filmpjes voorbij die oh zo schattig zijn, maar waarbij iedereen die hondentaal kent kan aflezen dat de hond dit echt niet zo leuk vindt als de mensen denken. Dit gebeurd ook met Goldens, JR's en allerhande kindervrienden. Alleen zijn de gevolgen bij een staff groter door hun vasthoudendheid denk ik.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Wat triest weer

Dit vroeg ik me altijd al af. Als herdermens kan ik signalen bij herders heel goed lezen en ook wel bij de 'gewone kruisingen'. Maar staffords bijvoorbeeld kan ik echt niet lezen. Maar dat ligt dus niet aan mij maar aan het feit dat ze gewoon weinig signalen geven?malinois schreef:Maar ik denk juist dat t zo weinig mogelijk laten zien aan signalen waar dit type honden om bekend staat juist t probleem is.

- Gimmick
- Zeer actief
De signalen bij staffords zijn net zo goed aanwezig hoor.Caat* schreef:Wat triest weer
Dit vroeg ik me altijd al af. Als herdermens kan ik signalen bij herders heel goed lezen en ook wel bij de 'gewone kruisingen'. Maar staffords bijvoorbeeld kan ik echt niet lezen. Maar dat ligt dus niet aan mij maar aan het feit dat ze gewoon weinig signalen geven?malinois schreef:Maar ik denk juist dat t zo weinig mogelijk laten zien aan signalen waar dit type honden om bekend staat juist t probleem is.
Ik kan mijn dame prima lezen. Anders kan ik ook nooit logees over de vloer hebben.
Ze geven iets andere signalen af als herders maar het is echt niet "out of the blue" dat ze grijpen hoor.
Precies! En al ma de hond wel goed kunnen "lezen", dan had dat nog niks geholpen want ze zat in bad toen 't gebeurde. http://www.dailymail.co.uk/news/article ... d-dog.htmlmalinois schreef:Maar ik denk juist dat t zo weinig mogelijk laten zien aan signalen waar dit type honden om bekend staat juist t probleem is.
-
- Zeer actief
Verschrikkelijk, arme kinderen. 

Ik denk dat ze inderdaad weinig signalen geven, maar de tijd tussen een signaal en een aanval is vaak ook nog eens heel erg kort, zo kort dat je niks meer kan doen om een aanval te voorkomen.Caat* schreef:Wat triest weer
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Wtf, ongeacht ras laat je hond en baby toch niet zonder toezicht samen?!jvanringen schreef:Precies! En al ma de hond wel goed kunnen "lezen", dan had dat nog niks geholpen want ze zat in bad toen 't gebeurde. http://www.dailymail.co.uk/news/article ... d-dog.htmlmalinois schreef:Maar ik denk juist dat t zo weinig mogelijk laten zien aan signalen waar dit type honden om bekend staat juist t probleem is.
Nee natuurlijk niet!! En in dit geval dus twee kinderen: de baby en diens kleine broertje. Met de hond. Hoe peilloos stom kun je zijn, ik kan er met mijn verstand niet bij.Tenmashi schreef:Wtf, ongeacht ras laat je hond en baby toch niet zonder toezicht samen?!jvanringen schreef:Precies! En al ma de hond wel goed kunnen "lezen", dan had dat nog niks geholpen want ze zat in bad toen 't gebeurde. http://www.dailymail.co.uk/news/article ... d-dog.htmlmalinois schreef:Maar ik denk juist dat t zo weinig mogelijk laten zien aan signalen waar dit type honden om bekend staat juist t probleem is.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Krijg echt buikpijn van deze filmpjes. Vooral die eerste.Domor schreef:
En dit:
_Esmee
Ja, er is ook een vader maar die was op zijn werk denk ik. Ma zat boven in bad toen 't gebeurde.Nanna schreef:Vooropgesteld dat ik het meer dan verschrikkelijk vind voor die kinderen. Diep triest. Zij hebben nergens om gevraagd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Dat is nou net het probleem. Men denkt dat ze de hond feilloos kunnen lezen en dan gaat het toch steeds weer fout. Totdat het kwaad geschied is, kun je dit ook makkelijk zeggen natuurlijk.Gimmick schreef:De signalen bij staffords zijn net zo goed aanwezig hoor.Caat* schreef:Wat triest weer
Ik kan mijn dame prima lezen. Anders kan ik ook nooit logees over de vloer hebben.
Ze geven iets andere signalen af als herders maar het is echt niet "out of the blue" dat ze grijpen hoor.
Al had de hond 1000 signalen afgegeven, ze zou het niet gezien hebben want ze zat in bad.laeken schreef:Eens en oneens tegelijk. Gek is dat. Ik zou zo een stafford bij kinderen zetten mits ik de hond ken en kan lezen. Dus dat ze een stafford heeft en dat dat killers zijn zie ik niet zo. Wel zie ik een stafford die signalen afgeeft van stress bij kinderen wel als Veel gevaarlijker dan gemiddeld welke hond ook.Nanna schreef:Vooropgesteld dat ik het meer dan verschrikkelijk vind voor die kinderen. Diep triest. Zij hebben nergens om gevraagd.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Aantal honden: 2
Tuurlijk weer een vechthond, had ook niet anders verwacht..verbieden die handel!

Het kan nog erger: ze hebben zo'n blind vertrouwen in hun hond dat ze die met een gerust hart alleen laten met hun jonge kinderen.tbeast schreef: Dat is nou net het probleem. Men denkt dat ze de hond feilloos kunnen lezen en dan gaat het toch steeds weer fout. Totdat het kwaad geschied is, kun je dit ook makkelijk zeggen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door 63673J op 14 okt 2016 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.