Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezonde zachte lekkertjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jonas26
Zeer actief

Gezonde zachte lekkertjes

Ongelezen bericht door Jonas26 »

voor Meis natuurlijk, wat zou ik kunnen geven? Ze kan niet goed kauwen dus het moet wel zacht zijn :wink:
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Gezonde zachte lekkertjes

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Met welk doel? Is het om te trainen/belonen of wil je haar dingen tussendoor geven?

Voor trainen e.d. zou ik kleine stukjes kaas doen. Vinden honden doorgaans erg lekker en is ook zonder goede tanden prima te eten.
Of dat echt gezond is kun je over discussiëren natuurlijk, maar veel gezonde snacks moet je toch wel iets op kauwen. Renske heeft bijv. een hele leuke beloningssnoepjes die echt niet heel hard zijn maar of dat voor een hond als Meis ook goed weg te krijgen is weet ik niet, mijn hond kauwt daar toch wel echt even op.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Platinum brokjes, zijn voornamelijk van vlees en best zacht (eigenlijk geen brok te noemen). Ik breek ze emt m'n vingers grmakkelijk doormidden, dan heb je een extra kleine beloning. Mitzi slikt ze geloof ik ook in 1 keer door.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Kong, vullen met yoghurt, pindakaas, stukjes vlees, stukjes koekjes, stukjes appel etc etc.. +/- uurtje in het vriesvak en smullen maar (en smeren) :tongue:

Of leverkoek bakken is ook niet hard
Jonas26
Zeer actief

Pets_Passion schreef:Met welk doel? Is het om te trainen/belonen of wil je haar dingen tussendoor geven?
Buiten om haar te belonen als ze katten negeert en binnen gewoon als een tussendoortje.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik gebruik worst van Yami of Jarco (komt op hetzelfde neer, 90% vlees 10% rijst) en die snij ik in kleine stukjes voor als beloning.
Jonas26
Zeer actief

Frolic schreef:Heb je gewone kleine hondenkoekjes wel geprobeerd? Meestal is het hap slik weg en wordt er niet eens gekauwd.
Honden zonder gebit kunnen trouwens prima met hun kaken kraken. Echte kauwsnacks zijn lastig, maar krokante koekjes ed krijgen ze echt wel klein.

Voor als je toch echt zacht wil: frikandel. Gewoon een halve ontdooien en in ministukje snijden. Zijn ze vaak dol op.
Kleine koekjes is inderdaad hap slik weg dus ik zocht iets waar ze toch wat meer aan heeft. Pensstaafjes heb ik wel, daar sabbelt ze op maar slikt het dan halverwege door en ik ben bang dat ze er nog eens in stikt.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Kong met rodiworst oid erin :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

Tenmashi schreef:Platinum brokjes, zijn voornamelijk van vlees en best zacht (eigenlijk geen brok te noemen). Ik breek ze emt m'n vingers grmakkelijk doormidden, dan heb je een extra kleine beloning. Mitzi slikt ze geloof ik ook in 1 keer door.
Deze inderdaad :ok:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Waarom kan ze niet goed kauwen dan?
Ik had wel begrepen dat haar hoektanden en snijtanden zijn afgeslepen (of afgesleten) maar dat is normaal gesproken geen enkel probleem hoor. Alleen hele grote dingen worden gekraakt met de kiezen. Die heeft ze toch gewoon?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Jonas26
Zeer actief

sirene schreef:Waarom kan ze niet goed kauwen dan?
Ik had wel begrepen dat haar hoektanden en snijtanden zijn afgeslepen (of afgesleten) maar dat is normaal gesproken geen enkel probleem hoor. Alleen hele grote dingen worden gekraakt met de kiezen. Die heeft ze toch gewoon?
Nee de dierenarts in Spanje heeft een heleboel moeten trekken, ze is aan een kunstgebitje toe
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Jonas26 schreef:
sirene schreef:Waarom kan ze niet goed kauwen dan?
Nee de dierenarts in Spanje heeft een heleboel moeten trekken, ze is aan een kunstgebitje toe
Aha. Nou ik weet uit ervaring (naakthonden, gemiddeld 18 elementen ipv 42) dat zelfs kluiven en karkassen geen probleem is zonder kunstgebit.
Ik zou als beloning frikadellen in stukjes of die houdbare kvv gebruiken voor binnen zou ik de kong lekker vullen met kvv (of ook die houdbare zooi) en runderoren bv zijn na even sabbelen ook zacht.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Houdbare worsten hondenvoer. Best verkrijgbaar in de meeste dierenwinkels is Rodi. Maar er meerdere merken en smaken.

Ik snijd een worst in kleine blokjes en vries het luchtdicht in. Per dag haal ik er dan wat uit voor trainen. Zelfde doe ik ook met kaas: Goedkoop stuk kopen en in kleine blokjes snijden. Kaas kan vervolgens ook probleemloos ingevroren worden.
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Voor de training zou je ook een tube met lekkers (kaas, worst, vis) kunnen gebruiken. Ik gebruik gewoon tubes kaas of vis voor mensen, maar ik geloof dat ze bij Prins nu tubes speciaal voor honden hebben.

edit: inderdaad: http://www.prinspetfoods.nl/artikel/train-care-dog
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Als beloningstrainers gebruikte ik veel leverworst, gegrild gehakt, knakworst, rookworst, kaas, gerookte kipfilet. Alles in inimini kleine flintertjes snijden. Oor kan prima kauwen maar schrokt dat in 1x naar binnen, prima :ok:
Jonas26
Zeer actief

Allemaal weer bedankt voor de tips :ok: Inmiddels heb ik een kong voor haar gekocht die ik vul met magere yoghurt en haar brokjes, vind ze heerlijk en is ze ook een tijd mee bezig.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gedroogde long
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”