Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt baby dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Hond bijt baby dood

Ongelezen bericht door Tineke »

jvanringen schreef:Het kan nog erger: ze hebben zo'n blind vertrouwen in hun hond dat ze die met een gerust hart alleen laten met hun jonge kinderen.
En dat snap ik dus niet , dat weet men inmiddels toch wel dat je dat niet moet doen. Fila's zijn zeer vertrouwd met eigen maar ik laat ze werkelijk waar geen minuut met de kleinkinderen alleen. Als ik ga douchen als ze hier logeren gaan de honden achter slot en grendel en ik ben echt niet van mening dat ze ze zullen bijten want ze zijn dol op ze. Maar hun zijn honden en kinderen zijn kinderen , en beide kunnen stomme of onverwachte dingen doen en daar sta ik dan bij voorkeur met mijn neus bovenop.
Afschuwelijk verhaal met enkel maar verliezers.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Tineke schreef:
jvanringen schreef:Het kan nog erger: ze hebben zo'n blind vertrouwen in hun hond dat ze die met een gerust hart alleen laten met hun jonge kinderen.
En dat snap ik dus niet , dat weet men inmiddels toch wel dat je dat niet moet doen. Fila's zijn zeer vertrouwd met eigen maar ik laat ze werkelijk waar geen minuut met de kleinkinderen alleen. Als ik ga douchen als ze hier logeren gaan de honden achter slot en grendel en ik ben echt niet van mening dat ze ze zullen bijten want ze zijn dol op ze. Maar hun zijn honden en kinderen zijn kinderen , en beide kunnen stomme of onverwachte dingen doen en daar sta ik dan bij voorkeur met mijn neus bovenop.
Afschuwelijk verhaal met enkel maar verliezers.
Ik snap het ook niet Tineke.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Niemand maar dan ook helemaal niemand weet wat er in dat huis is afgespeeld behalve de mensen die er bij waren.
Natuurlijk is het verschrikkelijk wat daar gebeurt is links om of rechts om.

Maar het is wel weer typisch iets voor hier om te schreeuwen wat voor gigantische risico's je loopt met een stafford(achtige) en kinderen in huis. En dat bijna niemand hier snapt waarom je zulke risico's loopt.
Ik word er serieus boos om.
Wie zijn jullie om zulke harde oordelen te vellen.
Eigenlijk wordt er geroepen dat het geen honden zijn maar monsters dat niemand die honden kan lezen en het makkelijk is om iets te zeggen als dat ik mijn hond wel kan lezen totdat het fout gaat. Dus eigenlijk is het wachten totdat Gimmick mijn kinderen op vreet.

Hou toch op...

Zo... Ik ben hier klaar
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
63673J

Nanna schreef:
Tara schreef: Ja ja ja, elke hond kan bijten en elke grote hond van een bepaald formaat is in staat om kinderen dood te bijten, jahaaaa... óók de mijne. :roll:
Ja, die van mij zijn er krachtig en bewapend genoeg voor, en tóch zou ik niet weten wat er zou moeten gebeuren voordat ze dat zouden gaan doen. Sorry, maar nee.
Het is waar. Iedere hond kan bijten, de mijnen ook. En nee, je moet nooit je kinderen met je hond, wat voor hond dan ook, alleen laten.
Ik vraag mij alleen in gemoede af welke andere honden ook in staat zijn om het ene kind dood te bijten, het andere kind te verminken en en passant ook ma het ziekenhuis in te bijten. Dat kan alleen maar als de hond compleet doorgedraaid is. En waar zie je die geschifte vanuit het niets doordraaierij? Juist.
Dat is dus de ellende met dat soort honden, het komt uit het niets, en ze stoppen niet, nooit niet. Wat me trouwens ook opvalt: hoe riskanter de hond, hoe rozer de bril van de eigenaren lijkt het wel.
Tineke
Zeer actief

Tara schreef: Als dat zo doodnormaal honds zou zijn zouden we dit soort tragedies toch veel vaker zien, zo lijkt mij. Ook met andere rassen. Waarom is dat dan niet zo?
Dat is toch wel zo , er is een kind in Hoofddorp doodgebeten door een mechelaar, er is een baby die nog te klein was voor welke interactie dan ook doodgebeten door een husky dus het komt wel degelijk voor, ene jr die ene baby dood beet. Wellicht dat het minder voorkomt maar het gebeurt wel degelijk.
Afbeelding

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

jvanringen schreef:
Nanna schreef:
Tara schreef: Ja ja ja, elke hond kan bijten en elke grote hond van een bepaald formaat is in staat om kinderen dood te bijten, jahaaaa... óók de mijne. :roll:
Ja, die van mij zijn er krachtig en bewapend genoeg voor, en tóch zou ik niet weten wat er zou moeten gebeuren voordat ze dat zouden gaan doen. Sorry, maar nee.
Het is waar. Iedere hond kan bijten, de mijnen ook. En nee, je moet nooit je kinderen met je hond, wat voor hond dan ook, alleen laten.
Ik vraag mij alleen in gemoede af welke andere honden ook in staat zijn om het ene kind dood te bijten, het andere kind te verminken en en passant ook ma het ziekenhuis in te bijten. Dat kan alleen maar als de hond compleet doorgedraaid is. En waar zie je die geschifte vanuit het niets doordraaierij? Juist.
Dat is dus de ellende met dat soort honden, het komt uit het niets, en ze stoppen niet, nooit niet. Wat me trouwens ook opvalt: hoe riskanter de hond, hoe rozer de bril van de eigenaren lijkt het wel.
Ik zou dat laatste omdraaien
63673J

veertje schreef:
jvanringen schreef:Dat is dus de ellende met dat soort honden, het komt uit het niets, en ze stoppen niet, nooit niet. Wat me trouwens ook opvalt: hoe riskanter de hond, hoe rozer de bril van de eigenaren lijkt het wel.
Ik zou dat laatste omdraaien
Kan ook. ;-)
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Tineke schreef:
Tara schreef: Als dat zo doodnormaal honds zou zijn zouden we dit soort tragedies toch veel vaker zien, zo lijkt mij. Ook met andere rassen. Waarom is dat dan niet zo?
Dat is toch wel zo , er is een kind in Hoofddorp doodgebeten door een mechelaar, er is een baby die nog te klein was voor welke interactie dan ook doodgebeten door een husky dus het komt wel degelijk voor, ene jr die ene baby dood beet. Wellicht dat het minder voorkomt maar het gebeurt wel degelijk.
Het gebeurt zelfs significant minder.
HIER staan de kinderen en volwassenen die in 2016 in de USA zijn doodgebeten. Voor 99% wordt dat door de Pitbull en de Pitbullmix (of andersoortige vechthonden) voor rekening genomen.
Kom mij dus niet aan met 'andere honden doen dat ook'. Ja, het gebeurt soms. Maar in verreweg de meeste gevallen zijn het de nannydogs die mensen doden. Hou toch eens op met die rozebrillerij :roll:
Ik zeg niet dat het meer voorkomt bij andere rassen sterker nog ik zeg dat het daar minder voorkomt ik zeg enkel dat het wel degelijk ook voorkomt dat andere honden dat ook doen. Dat is geen rozebrillerij maar gewoon een feit. Ik zou sowieso met kinderen voorzichtig zijn met honden, dat is mijn punt :roll:
Afbeelding

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Toch vind ik ondanks dat ik geen voorstander van deze tassen ben Veel reacties overdreven. Er leven duizenden pitbulls en staffies in gezinnen zonder probleem. Super speels en lief.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

laeken schreef:Toch vind ik ondanks dat ik geen voorstander van deze tassen ben Veel reacties overdreven. Er leven duizenden pitbulls en staffies in gezinnen zonder probleem. Super speels en lief.
Nee, als tas vind ik ze ook niks. Hahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

gonnie schreef:
laeken schreef:Toch vind ik ondanks dat ik geen voorstander van deze tassen ben Veel reacties overdreven. Er leven duizenden pitbulls en staffies in gezinnen zonder probleem. Super speels en lief.
Nee, als tas vind ik ze ook niks. Hahaha.
Telefoon. Hahaha. Laten we er tassen van maken...Haha.
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Mijn kruising Jack Russell wilde mijn dochtertje ook opeten toen ze net geboren was. Ze is geen seconde alleen geweest met hem. Nu gaat het goed samen maar mijn dochtertje mag niet aan de honden komen, alleen onder toezicht en dat weet ze heel goed en doet dit ook niet. Als ze de honden wil aaien is dat alleen met mij erbij. De honden liggen zo relaxt door de kamer heen en worden beide met rust gelaten door haar.
De filmpjes in dit topic krijg ik dan ook echt de kriebels van, arme honden en als ze straks echt gebeten worden ook arme kinderen :(:
En domme ouders :ugh:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

Gimmick schreef:Niemand maar dan ook helemaal niemand weet wat er in dat huis is afgespeeld behalve de mensen die er bij waren.

Maar het is wel weer typisch iets voor hier om te schreeuwen wat voor gigantische risico's je loopt met een stafford(achtige) en kinderen in huis. En dat bijna niemand hier snapt waarom je zulke risico's loopt.
Eigenlijk wordt er geroepen dat het geen honden zijn maar monsters dat niemand die honden kan lezen en het makkelijk is om iets te zeggen als dat ik mijn hond wel kan lezen totdat het fout gaat. Dus eigenlijk is het wachten totdat Gimmick mijn kinderen op vreet.

Hou toch op...

Zo... Ik ben hier klaar
Is gimmick een verruiming in je leven, of een beperking?
En wat is je gevoel over gimmick wanneer je een andere honden/of dieren tijdens het wandelen tegenkomt.
En hoe reageert gimmick als er vriendjes van je kinderen komen spelen, hou je hem als een havik in de gaten, of vertrouw je hem 100%.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Er staat ergens in dat artikel dat ze de hond heel weinig buiten zagen. Kan natuurlijk zijn dat ie steeds in de auto mee naar een buitengebied werd genomen, maar de kans is veel groter dat die hond boordevol energie zat die hij niet kwijt kon. Het lijkt me dat dat voor een ras met zo'n hoog energielevel sowieso heel verkeerd kan uitpakken.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Honden en kinderen Altijd in de gaten houden. Daarbij komt dat een hond altijd sneller is in zijn reactie, dan dat jij kunt reageren. Maakt niet uit wat voor hond.

Ik huiver als ik die filmpjes zie.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Tineke schreef:
Dat in Hoofddorp was in 2003 al. Niet dat het daardoor minder erg is natuurlijk, maar dat speelde dus 13 jaar geleden, toen (volgens mij) de RAD-wet er nog was.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marco88 schreef:
Gimmick schreef:Niemand maar dan ook helemaal niemand weet wat er in dat huis is afgespeeld behalve de mensen die er bij waren.

Hou toch op...

Zo... Ik ben hier klaar
Is gimmick een verruiming in je leven, of een beperking?
En wat is je gevoel over gimmick wanneer je een andere honden/of dieren tijdens het wandelen tegenkomt.
En hoe reageert gimmick als er vriendjes van je kinderen komen spelen, hou je hem als een havik in de gaten, of vertrouw je hem 100%.

Haar.
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Jeetje, ik wist niet dat ik mijn leven in gevaar bracht door in bed te slapen met zo'n enge 'Steffurd'.

ik vind vele reacties ontzettend overtrokken maar daar zal ik verder maar niet op in gaan, ieder zijn eigen mening zullen we maar zeggen. Een Staffordachtige kun je prima lezen, als je je hond kent en bij dat laatste gaat t nou net vaak mis met de gemiddelde Sjonnie eigenaar. Ik weet precies wat Muis leuk, minder leuk, spannend etc vind en kan hier prima op in spelen. Los is los en klaar is klaar en dat weet ze dondersgoed en ja, ook wanneer ze in d'r drive zit.

Waar jullie aan de kant gaan voor 'vechthonden', wijk ik uit voor herders, chihuahua's etc omdat deze al vele keren in haar hebben gehangen en zo heeft een ieder z'n ervaringen.

Wel doe ik Muis vast bij andere honden, niet omdat ze iets begint maar omdat ze het wel af kan maken als een ander wat begint. :) (kinderen hebben wij niet veel in onze omgeving maar hierbij laten wij haar nooit alleen, iets wat je bij geen enkele kind-hond zou moeten doen)

Ze mogen van mij wel eens het aantal mens bijtinxidenten gaan registreren, ik ben ontzettend benieuwd naar de daadwerkelijke cijfers. Persoonlijk denk ik dat je je nog wel eens kunt gaan verbazen.
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Suusz27 schreef:
Waar jullie aan de kant gaan voor 'vechthonden', wijk ik uit voor herders, chihuahua's etc omdat deze al vele keren in haar hebben gehangen en zo heeft een ieder z'n ervaringen.
Maar het verschil is dus dat jouw hond dat overleefd. En 999 van de 1000 keer overleeft een hond een aanval van een vechthond niet.
Ik neem geen enkel risico met vechthonden met mijn 3 kleine hondjes.
En ik heb voor alle zekerheid tegenwoordig o.a. een zakmes bij me. Ik laat mijn honden niet doodbijten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Suusz27 schreef:Jeetje, ik wist niet dat ik mijn leven in gevaar bracht door in bed te slapen met zo'n enge 'Steffurd'.

ik vind vele reacties ontzettend overtrokken maar daar zal ik verder maar niet op in gaan, ieder zijn eigen mening zullen we maar zeggen. Een Staffordachtige kun je prima lezen, als je je hond kent en bij dat laatste gaat t nou net vaak mis met de gemiddelde Sjonnie eigenaar. Ik weet precies wat Muis leuk, minder leuk, spannend etc vind en kan hier prima op in spelen. Los is los en klaar is klaar en dat weet ze dondersgoed en ja, ook wanneer ze in d'r drive zit.

Wel doe ik Muis vast bij andere honden, niet omdat ze iets begint maar omdat ze het wel af kan maken als een ander wat begint. :) (kinderen hebben wij niet veel in onze omgeving maar hierbij laten wij haar nooit alleen, iets wat je bij geen enkele kind-hond zou moeten doen)

Ze mogen van mij wel eens het aantal mens bijtinxidenten gaan registreren, ik ben ontzettend benieuwd naar de daadwerkelijke cijfers. Persoonlijk denk ik dat je je nog wel eens kunt gaan verbazen.
Het gaat om dodelijke aflopen. Ik zie werkelijk deze opmerking alleen van klapkaakeigenaren op de een of andere manier. Een teckel vermoord niet snel een andere hond, evenals een chi. Zelfs een herder niet snel zeker niet bij een hond van hetzelfde formaat. Het gaat om het doorgaan, de kracht en de echte wil om te doden. Dat heeft gelukkig het gros van de honden niet. Dat heeft de klapkaak wel die kracht en vasthoudendheid.
Ik zat net naar een filmpje van een of andere bull achtige te kijken op fb. Die had letterlijk t hele interieur gesloopt en de eigenaren stonden buiten en hebben de politie gebeld. Had omstanders gebeten die naar t ziekenhuis vervoerd zijn etc. En wat wordt eronder geschreven:

Deze honden zijn niet vals!! De eigenaars doen datt!!! De hond roept om hulp omdat hij misschien geen eten of drinken heeft en geen aandacht krijgt.......en dan krijgt de hond de schuld....hufter van een eigenaar

Ik zie dat deze hond niet agressief is alleen waaks misschien ook honger

Agressief??? Die hond staat te kwispelen...en een agressieve hond komt wel anders over als deze....mongolen

En nog een aantal van deze pareltjes ...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Desi&Bibi schreef:
Suusz27 schreef:
Maar het verschil is dus dat jouw hond dat overleefd. En 999 van de 1000 keer overleeft een hond een aanval van een vechthond niet.
Ik neem geen enkel risico met vechthonden met mijn 3 kleine hondjes.
En ik heb voor alle zekerheid tegenwoordig o.a. een zakmes bij me. Ik laat mijn honden niet doodbijten.
Ik ook niet met mijn middelgrote honden. Die leggen t ook af tegen die kaken. Dat is dus het verschil. Met een andere herder kunnen ze knokken zonder dat er doden vallen ondanks dat die misschien groter zijn. De vasthoudendheid is er niet en de manier van knokken is gewoon anders.
Daarnaast kan ik er dan nog wat in betekenen en bij een klapkaak gewoon niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

malinois schreef:
Ik zat net naar een filmpje van een of andere bull achtige te kijken op fb. Die had letterlijk t hele interieur gesloopt en de eigenaren stonden buiten en hebben de politie gebeld. Had omstanders gebeten die naar t ziekenhuis vervoerd zijn etc. En wat wordt eronder geschreven:

Deze honden zijn niet vals!! De eigenaars doen datt!!! De hond roept om hulp omdat hij misschien geen eten of drinken heeft en geen aandacht krijgt.......en dan krijgt de hond de schuld....hufter van een eigenaar

Agressief??? Die hond staat te kwispelen...en een agressieve hond komt wel anders over als deze....mongolen

Dat filmpje is een kangal.
Eigenaren hadden niet gebeld maar buurtbewoners hadden al meerdere geklaagd over overlast van blaffen.
Bij ontsnappen heeft hij omstander gebeten en is toen verdoofd.
Eigenaar was niet te bereiken
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Ik snap dat je geen risico neemt, dat neem ik namelijk ook niet. Ondanks dat ik weet dat ze stabiel is en andere honden niet interessant vind, hou ik haar lekker bij me en aan de lijn, tenzij overzichtelijk gebied en bekende honden. Dit omdat ik weet wat zou kùnnen gebeuren.

Oh en het verschil ken ik uiteraard hoor, ik stond er namelijk voorheen precies hetzelfde in als jullie.
'Helaas' ben ik besmet geraakt met het Staffordvirus en heb ik het nu heel moeilijk met het vinden van een ras wat voor mij net zo geweldig is, echter met waar we waarschijnlijk wel naartoe zullen gaan in de toekomst (1m lijn, muilkorf, verbod etc.) een bewuste keus een volgende hond dit niet aan te doen.

Naja genoeg over mij, hier ging t niet over. Het is jammer dat dit ras zo veel mensen aantrekt die er niet genoeg tijd en verantwoordelijkheid in steken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

tobi__ schreef:
Domor schreef:
En dit:

Dit vinden mensen grappig en moedigen ze aan. Dat heeft niets meer met een slechte hond te maken maar alles met slecht houderschap. En om één of andere reden worden dit soort honden toch vaak aangeschaft door mensen die weinig inzicht in hondentaal hebben. En dan opeens vindt de hond het genoeg en valt hij aan vanuit het "niets".
Krijg echt buikpijn van deze filmpjes. Vooral die eerste.
Van die tweede krijg ik net zo hard buikpijn :ugh:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
63673J

De ouders van de kindjes hebben een verklaring naar buiten gebracht. Als ik het goed begrijp was de hond niet van de ouders van de baby en de peuter, maar van een politie-agente, Clare Ferdinand. Het is niet duidelijk of zij aanwezig was bij het ongeluk.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... d-dog.html
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

jvanringen schreef:De ouders van de kindjes hebben een verklaring naar buiten gebracht. Als ik het goed begrijp was de hond niet van de ouders van de baby en de peuter, maar van een politie-agente, Clare Ferdinand. Het is niet duidelijk of zij aanwezig was bij het ongeluk.
Aardige moeder om dan maar in bad te gaan liggen. Niet wetende of agente Clare Ferdinand ergens in de buurt vertoeft.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

noekie schreef:
malinois schreef:

Dat filmpje is een kangal.
Eigenaren hadden niet gebeld maar buurtbewoners hadden al meerdere geklaagd over overlast van blaffen.
Bij ontsnappen heeft hij omstander gebeten en is toen verdoofd.
Eigenaar was niet te bereiken
Eigenaar had gepoogd de hond naar binnen te doen en daarbij heeft hij omstander gebeten. Ik dacht een bull x gelezen te hebben in de reacties maar een kangal (x?) komt idd meer in de buurt.
Maar t is toch werkelijk te ziek voor woorden dit. En dan zeker ook de reacties erbij van die bomenknuffelaars.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Kennissen van de eigenaar hadden geprobeerd hem uit de woning te halen omdat hij de inboedel had gesloopt en toen heeft hij gebeten.
Eigenaar was niet te bereiken.

Ja klopt maar die heb je overal.
Hij kwispelt dus wil alleen maar spelen :roll:
Helaas weet je niet wat de opvoeding of achtergrond is van de hond; veel alleen thuis of opgejut? Maar sowieso ga ik niet zomaar een kangal die ik niet ken van zijn eigen terrein af halen
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
63673J

nyckle schreef:
jvanringen schreef:De ouders van de kindjes hebben een verklaring naar buiten gebracht. Als ik het goed begrijp was de hond niet van de ouders van de baby en de peuter, maar van een politie-agente, Clare Ferdinand. Het is niet duidelijk of zij aanwezig was bij het ongeluk.
Aardige moeder om dan maar in bad te gaan liggen. Niet wetende of agente Clare Ferdinand ergens in de buurt vertoeft.
Ik snap er geen hout van. Ofwel de hond liep los en het oudste kindje heeft m binnengelaten en moeder zat al in bad, of moeder heeft de hond binnengelaten en ging toen in bad, of de eigenares was met de hond op bezoek, is zonder hond weggegaan, waarop de moeder in bad ging en de hond met de kinderen alleen liet. Hoe dan ook, heel raar.
Tineke
Zeer actief

LongFields schreef:
Tineke schreef:
Dat in Hoofddorp was in 2003 al. Niet dat het daardoor minder erg is natuurlijk, maar dat speelde dus 13 jaar geleden, toen (volgens mij) de RAD-wet er nog was.
Ja we hebben gelukkig in Nederland niet zo vaak een dodelijk bijtincident met honden. Wat ik nog weet zijn de herder , een Mastino een rottie en een Husky en volgens mij voor de Rad ook een Pit.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”