Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3000 euro en voorschot

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: 3000 euro en voorschot

Ongelezen bericht door gonnie »

Hahaha, 3000 euro voor een pup, ik vind rond de 1000 euro al duur. Al geloof ik dat tegenwoordig een Pinscher ook al over de 1000 euro is.

Maar goed als je ziet dat ze voor een klein ongezond opdondertje soms over de 10.000 euro vragen. En dat dat beestje dan na twee drie jaar doodgaan.

Nooit dat ik zoveel ga betalen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef:Ik zit op een FB forum dat Fokkers voor Fokkers heet.
En ik mag wel zeggen dat ik me er uitstekend vermaak ;-)
Geloof dat de meesten me zo onderhand wel kunnen wegkijken maar dat weerhoudt mij niet. :zweep:

Nou las ik laatst wat interessante stellingen.
De één vond dat je voor een pup 3000 euro moest vragen. Want op die manier was de aanschaf namelijk veel doordachter :lol1:
En de ander vroeg een voorschot aan aspirantkopers voor een nog ongeboren pup. De aspirantkopers besloten toch elders een pup te kopen en nu was de vraag of dat voorschot terugbetaald moest worden.

Nou vind ik dit alles rieken naar pure geldwolverij. Of ben ik nou gek en hebben ze volkomen gelijk?
Fokkers voor Fokkers... nomen omen est?
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Een nette prijs voor een rashond, vermits dit inclusief een levenslange ziektekosten verzekering is.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Een nette prijs voor een rashond, vermits dit inclusief een levenslange ziektekosten verzekering is.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Nou, volgens mij word je dan aardig 'gefockt' als pupkoper. Anmenooitniet dat ik daar een pup kocht.
En ik ben bij uitstek iemand die over dit soort dingen nadenkt dus als het hen daar om gaat dan is dat een flinke misser.
Maar denk niet dat het daar om gaat, het gaat heel ordinair om geld.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zo kan je alles wel recht praten.
Wat een geld! :80: Krijg je daarvoor levenslange garantie of zo?
Een fokker die dat bedrag vraagt voor een pup ga ik voorbij.
Dergelijke bedragen ga ik absoluut niet betalen .............

De prijzen stijgen naar mijn smaak toch al te veel :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

3.000 Euro voor een pup vind ik echt absurd, en zou ik ook nooit betalen.
Een voorschot vragen heb ik in de tijd dat ik fokte ook niet gedaan bij pupkopers uit Europa, alleen 1 keer gedaan bij een Amerikaanse pupkoper die ik niet persoonlijk ontmoet had van tevoren, zoals bij alle andere pupkopers wel het geval was. Overigens hoefde pas te worden aanbetaald na de geboorte van de pups en toen duidelijk was dat er een teefje voor deze amerikaanse pupkoper bij zat.

Toen zij later afhaakte om een voor mij flauwekulreden, heb ik het voorschot gewoon weer terugbetaald. Ik kon de pup zonder problemen aan een andere belangstellende in Nederland kwijt, dus ik zag geen enkele reden het voorschot achter te houden.
Laatst gewijzigd door LongFields op 15 okt 2016 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Is dat voor zo'n gedrocht met een kromme rug en zwabberpoten.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Snappen die fokkers nou niet dat ze op deze manier zichzelf uit de markt prijzen, en dat ze kopers naar de MP en broodfokkers jagen. Heb heel mijn leven altijd rashonden gehad, maar als ik ooit nog een andere hond neem dan ben ik toch meer geneigd om voor een vuilnisbakkie te gaan.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb bij Alex 70 Euro betaalt toen hij net geboren was daarna 310 Euro toen ik hem na 9 weken ophaalde (incl chip, compleet gevaccineerd en een Rogz halsband en papieren).
Hij was m'n eerste hond waarvoor ik "zoveel" geld voor betaalt heb, mijn andere honden waren gratis of 25 Euro asiel kosten :-)

3.000 Euro zou ik nooit voor een hond betalen :neenee:
Vusi ging mee voor 575 Euro (alleen hond) maar ze verkopen ze rustig hier voor 1.500-2.000 Euro :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mosquito1980 schreef:Ik heb bij Alex 70 Euro betaalt toen hij net geboren was daarna 310 Euro toen ik hem na 9 weken ophaalde (incl chip, compleet gevaccineerd en een Rogz halsband en papieren).
Hij was m'n eerste hond waarvoor ik "zoveel" geld voor betaalt heb, mijn andere honden waren gratis of 25 Euro asiel kosten :-)

Vusi ging mee voor 575 Euro (alleen hond) maar ze verkopen ze rustig hier voor 1.500-2.000 Euro :ugh:
Houd jij wel van honden als je er geen 3000 voor over hebt. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

De fokker die €3000 vraagt ren ik heel hard voorbij en een voorschot betaal ik ook niet. Dan ga ik wel naar een fokker heen die fokt op gezondheid maar niet is aangesloten bij de rasvereniging. Meer dan €1000 wil ik niet voor een pup uitgeven.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Achterlijk. Mijn grens ligt onder de 1000 euro dus 3000 vind ik geschift. Ik zoek een hond, geen investeringsobject en ik wens geen fokkers te sponsoren die serieus geld aan mij willen verdienen. Geld overhouden is geen probleem maar duizenden euro's per pup? Dan zijn je motieven verkeerd

Aanbetalen vind ik niet zo'n probleem. Voor Willem hebben we bij het definitief kiezen ook een beetje aanbetaald. Voordat de pups geboren zijn vind ik raar maar geen dealbreaker

AH wij zijn dus van die mensen als nanna hierboven beschrijft :mrgreen:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

bouvierpoedel schreef:
mosquito1980 schreef:Ik heb bij Alex 70 Euro betaalt toen hij net geboren was daarna 310 Euro toen ik hem na 9 weken ophaalde (incl chip, compleet gevaccineerd en een Rogz halsband en papieren).

Houd jij wel van honden als je er geen 3000 voor over hebt. :hmmm:
Je koopt ze voor 575 Euro en blijft doorbetalen :ok: Aan het "eind" hebben ze behoorlijk wat gekost, maar wat je er voor terug krijgt is niet in geld uit te drukken :I:
Je kunt ze ook voor geen geld van me kopen, never :neenee:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ja, en zo houden zij dus ook de broodfok mede in stant.
De broodfok gaat nooit weg, als je bij de Fokker zoveel geld moet gaan neertellen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Vragen staat vrij, maar ik ga het niet betalen. 1000 euro vind ik eigenlijk al een belachelijk bedrag. Wat ik zou doen als ALLE fokkers hun prijzen zo gingen verhogen weet ik niet. Zelf een nest fokken denk ik ;)
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
M@scha schreef: Aanbetalen vind ik niet zo'n probleem. Voor Willem hebben we bij het definitief kiezen ook een beetje aanbetaald. Voordat de pups geboren zijn vind ik raar maar geen dealbreaker
Voor mij is dat wel een dealbreaker. Ik ga geen geld betalen om per Gods gratie ergens op een lijst te mógen staan :piew:
Dat je een aanbetaling doet op een al geboren pup vind ik verder prima hoor. Maar dan wel met teruggave van de fokker als je er toch vanaf ziet.
ik weet niet wat ik zou doen. Willem was een week of 4 toen ik hem vond, dus die was er al. Sam was 6 weken toen ik hem vond. lola was nog niet geboren. ik heb toen niet aanbetaald volgens mij en ik weet niet wat we gedaan zouden hebben als we voordat ze geboren was hadden moeten betalen.

ik gok dat pascal er net als jij over denkt. "laat eerst maar eens zien wat je hebt voor we geld brengen".
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ergens snap ik het wel. Maar 3000 euro is gewoon veel te veel.

Ik vind 1000 euro al veel maar bij de OEB komen geregeld bedragen voorbij van 1500 of meer soms duizenden euro's. Maar je ziet ze ook wel staan voor 300/400 euro waarbij de ouders even goed de nodige testen hebben gehad.

Een voorschot vind ik op zich niet heel verkeerd, maar bij een ongeboren pup zou ik dat niet zo snel betalen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb ook eens geïnformeerd waar ik van tevoren al moest betalen om op de lijst te komen, als ik niet betaalde kwam ik op de reservelijst. Daar begin ik dus niet aan.
En 3000 euro betaal ik al helemaal niet.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Hahaha, 3000 euro voor een pup... heeft-ie dan een gouden randje of zo? :LOL:

Tja, dan is het niet gek dat het gros van de potentiële pupkopers een deurtje verder gaat. Wat betreft vooruitbetaling, daar begin ik niet aan. Ik doe wel een aanbetaling bij de keuze van de pup. Maar dat is ter bekrachting van de koop én het is voor koper en verkoper een extra bevestiging.
Ik heb dat bijvoorbeeld bij Lyndie en Cody gedaan. Gewoon 10% van het totaalbedrag. Vind ik niks geks aan. Doe ik ook bij andere grote aanschaffen.
Sterker nog: ik heb het zelf aangeboden.
Beide fokkers stonden overigens even met de ogen te knipperen toen ik het voorstelde en moesten toen in allerijl op zoek naar hun kwitantieboekje. Kennelijk waren ze niet gewend dat pupkopers dit wilden doen. :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb voor mijn Deerhoundteef ook aanbetaald ;-) Niet omdat de fokker dat vroeg; die vond dat maar raar :engel:
Maar omdat ik zéker wilde weten dat ze voor mij was.

bij ons vroeg de fokker het, maar ik vond het inderdaad een soort fijn idee dat we door die kwitantie écht onze willem zouden krijgen. tot die tijd heb je eigenlijk niks vast staan
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

korthaar schreef:Een nette prijs voor een rashond, vermits dit inclusief een levenslange ziektekosten verzekering is.

Ben je wel lekker?

Wij hebben juist geen aanbetaling gevraagd. Liever dat ze gewoon niet op komen dagen dan dat een pup om die paar euro wel wordt meegenomen en voor hetzelfde bedrag of meer op marktplaats wordt gepleurd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

M@scha schreef:
Nanna schreef:Ik heb voor mijn Deerhoundteef ook aanbetaald ;-) Niet omdat de fokker dat vroeg; die vond dat maar raar :engel:

bij ons vroeg de fokker het, maar ik vond het inderdaad een soort fijn idee dat we door die kwitantie écht onze willem zouden krijgen. tot die tijd heb je eigenlijk niks vast staan
Als ik er toch geen vertrouwen in had (al was het in de laatste vijf minuten) dan ging dat geld terug en de pup niet mee.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Mensen moeten gewoon zelf weten waar ze hun geld aan willen uitgeven , dat zijn andermans zaken helemaal niet tenzij het om dierenleed gaat :19:
Ik heb in een ver verleden weleens heel veel geld voor een volwassen hond betaalt , vrijwillig en met mijn volle verstand omdat ik perse die hond wilde.
Fokker vond die prijs terecht en ik wilde het ervoor betalen.
Dat gaat niemand verder iets aan lijkt mij dan wij samen en mijn kinderen omdat we dat jaar niet op vakantie gingen :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ja vermakelijke groep van tijd tot tijd.

Wat ik daar ook schreef. In het verleden wel een aanbetaling gevraagd. Vooral omdat het bij fokkers waar ik mee omging vrij normaal was.
Voelt voor mij niet goed dus vanaf gestapt.
Wel moeten export pups voor verloop datum offerte voor transport betaald zijn zodat ik voor die prijs kan boeken. Offerte (definitieve) vraag ik op als ze een week zijn en geldigheid vd offerte is meestal 4 weken.

3000€ echt nooit. Belachelijke prijzen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heb t idd gelezen. Duurste wat wij betaald hebben voor een hond was € 1000,- (dober)
En ik zou dus ook echt niet meer betalen voor een hond.
Ik heb nog nooit ergens een aanbetaling gedaan niet voor de herders en niet voor de dobers.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

in geen 3000 jaar
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

dagmar88 schreef:
M@scha schreef:

Als ik er toch geen vertrouwen in had (al was het in de laatste vijf minuten) dan ging dat geld terug en de pup niet mee.
En daarom wil ik uberhaupt geen aanbetaling :ok:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

3000 euro voor een pup is absurt. Maar een aanbetaling kan ik wel mee leven. Alleen houdt dat dan ook in dat de fokker zich ook niet kan bedenken. Gok dat dat niet is wat deze fokkers voor ogen hebben.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wij hebben Elco betaald een paar weken voor hij met ons mee naar huis zou gaan. Maar dat was wel bij iemand die ik kende en vertrouwde en die krap in haar geld zit. Die kon het geld goed gebruiken.
Bij onze aanstaande pup doen we het weer anders: geen dekgeld gekregen en straks pupprijs minus het dekgeld betalen. En mocht de fokker erg krap komen te zitten in die laatste weken voor vertrek, kan ze het geld ook wel wat eerder krijgen. Maar dat is dus met iemand die wij goed kennen en die we vertrouwen.
Bij een fokker die ik niet ken, zou ik niet snel een aanbetaling doen, denk ik. Tot nog toe was er steeds al contact voordat de pups er überhaupt waren en was het al zeker dat er een pup voor ons zou zijn, mits er genoeg reuen geboren zouden worden.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”