Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
3000 euro en voorschot
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: 3000 euro en voorschot
Ik had als fokker liever een afhaker die eerlijk aangaf toch niet voor een pup van mij te gaan (om welke reden dan ook) dan eentje die zich verplicht zou voelen om een pup van me te nemen ondanks dat hij/zij er niet oor 100% achter zou staan, louter omdat er een aanbetaling gedaan was. Als een pup niet voor 100% welkom is ergens, dan heb ik liever niet dat die pup daar naartoe verhuist.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
De duurste hier was 1000,- en dat vind ik al best een hoop geld.
Bij 1 van de heren heb ik een aanbetaling van 100,- gedaan toen ik mijn pup koos en dat vond ik geen probleem.
Bij 1 van de heren heb ik een aanbetaling van 100,- gedaan toen ik mijn pup koos en dat vond ik geen probleem.
Zowel bij Saar als Miep heb ik geen aanbetaling gedaan, sterker nog ik wist niet eens hoeveel ik af moest tikken toen ik ze ging halen haha (Miep zat net na de euro, dus toen had ik veel te weinig geld gepind). Bedragen weet ik eigenlijk niet meer precies, maar volgens mij was Saar 1100 gulden. Twee jaar later was Miep (van dezelfde teef) iets van 650 of 700 euro. Op zich vond ik dat al een aardige prijsstijging, zeker omdat het om dezelfde moeder ging. Maar ja, natuurlijk wilde ik Miep hebben. En het kind is altijd al duur geweest, want in de belasting was zij ook 2x zo duur als Saar haha.
Maar goed. Aanbetaling prima. Voor de geboorte en voordat je weet of er een hondje voor je bij zit? Hmmmm. Maar die aanbetaling dan niet terug gaan storten is gewoon stelen. Volgens mij juridisch ook niet goed te praten.
Maar goed. Aanbetaling prima. Voor de geboorte en voordat je weet of er een hondje voor je bij zit? Hmmmm. Maar die aanbetaling dan niet terug gaan storten is gewoon stelen. Volgens mij juridisch ook niet goed te praten.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Natuurlijk is dat geldwolverij, ik snap echt niet dat iemand daarmee akkoord gaat. Aan de andere kant, sommige tollerfokkers vragen tegenwoordig ook al 1500 euro en raken de pups makkelijk kwijt. Het is prima business als je een paar centen wil overhouden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Volgens mij las ik ergens hier op het HF dat er een fokker was die 25 euro vroeg om op kennismaking bezoek te mogen komen.
Bij heel veel Amerikaanse fokkers kom je in het begin niet verder dan op internet een aanvraagformulier in te vullen voor een pup en gelijk een X bedrag te storten om op de puppielijst te mogen waarvan het dan weer niet zeker is dat je ook in aanmerking komt.
Bij heel veel Amerikaanse fokkers kom je in het begin niet verder dan op internet een aanvraagformulier in te vullen voor een pup en gelijk een X bedrag te storten om op de puppielijst te mogen waarvan het dan weer niet zeker is dat je ook in aanmerking komt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Idd en omgekeerd ook lijkt me... stel je pupkoper is na 6 weken ineens niet meer zo leuk dan je dacht. Dan wil je er toch ook geen pup aan kwijt maar t moet omdat t betaald is?Cleva schreef:Ik niet. Je weet toch van tevoren dat het vaak zo gaat? Waarom zou je er dan verbaasd over zitten doen?_Tiny_ schreef:Kan me voorstellen dat fokkers soms gek worden van de mensen die roepen een pup te willen en als ze dan geboren zijn het af laten weten. Dat er daarom zo'n constructie bedacht wordt snap ik wel. Ik weet niet of het ook gaat werken, maar ik snap het wel..
Er gaat een hoop water door de Rijn voor de pups goed en wel mee naar huis gaan. Misschien staat de manier waarop de fokkers met de pups omgaat je niet aan of er zitten geen pups bij waar je blij van wordt.
Of ik nou handgeld of zelfs de volledige prijs al heb betaald, ik ga niet naar huis met een pup die ik niet willen hebben. Of dat de fokker uitkomt doet volstrekt niet ter zake.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Precies. Het argument is inderdaad dat het allemaal zo duur is. Als wij dan aangeven dat we met 900 euro ook prima uit de kosten komen, wordt er nogal giftig gereageerd [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]Nanna schreef:Maar dan niet gaan lopen gillen dat het fokken zo duur is en dat er geld bij moet.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
3000€
da's een hond die gouden drollen schijt?
Wat voor ras was dat?
Aanbetalingen heb ik ook nooit gebruikt. Ook niet voor buitenlandse pupkopers. Als ik ze niet vertrouw krijgen ze geen pup en als ze op het laatst afhaken dan is dat waarschijnlijk beter zo.

Wat voor ras was dat?
Aanbetalingen heb ik ook nooit gebruikt. Ook niet voor buitenlandse pupkopers. Als ik ze niet vertrouw krijgen ze geen pup en als ze op het laatst afhaken dan is dat waarschijnlijk beter zo.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
malinois schreef:Idd en omgekeerd ook lijkt me... stel je pupkoper is na 6 weken ineens niet meer zo leuk dan je dacht. Dan wil je er toch ook geen pup aan kwijt maar t moet omdat t betaald is?Cleva schreef:Ik niet. Je weet toch van tevoren dat het vaak zo gaat? Waarom zou je er dan verbaasd over zitten doen?_Tiny_ schreef:Kan me voorstellen dat fokkers soms gek worden van de mensen die roepen een pup te willen en als ze dan geboren zijn het af laten weten. Dat er daarom zo'n constructie bedacht wordt snap ik wel. Ik weet niet of het ook gaat werken, maar ik snap het wel..
Er gaat een hoop water door de Rijn voor de pups goed en wel mee naar huis gaan. Misschien staat de manier waarop de fokkers met de pups omgaat je niet aan of er zitten geen pups bij waar je blij van wordt.
Of ik nou handgeld of zelfs de volledige prijs al heb betaald, ik ga niet naar huis met een pup die ik niet willen hebben. Of dat de fokker uitkomt doet volstrekt niet ter zake.
Daarom wil ik nu niks meer op voorhand bij pups waar geen transport voor geregeld hoeft te worden. Boek ik de vlucht wil ik wel iets zekerheid. Maar dat zijn doorgaans mensen die ik al langer ken.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Fotogravinnetje schreef:Wij hebben Elco betaald een paar weken voor hij met ons mee naar huis zou gaan. Maar dat was wel bij iemand die ik kende en vertrouwde en die krap in haar geld zit. Die kon het geld goed gebruiken.
Bij onze aanstaande pup doen we het weer anders: geen dekgeld gekregen en straks pupprijs minus het dekgeld betalen. En mocht de fokker erg krap komen te zitten in die laatste weken voor vertrek, kan ze het geld ook wel wat eerder krijgen. Maar dat is dus met iemand die wij goed kennen en die we vertrouwen.
Bij een fokker die ik niet ken, zou ik niet snel een aanbetaling doen, denk ik. Tot nog toe was er steeds al contact voordat de pups er überhaupt waren en was het al zeker dat er een pup voor ons zou zijn, mits er genoeg reuen geboren zouden worden.
Bijbetalen voor de pup als die voor de dekking is?
Hier is als de reu eigenaar een pup wil die pup gewoon in ruil voor de dekking. Ook al is dekgeld lager dan pupprijs.
En misschien beter geen nest fokken als je krap bij kas zit en pupgeld om die reden eerder moet komen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik erger me nu al kapot aan de prijzen die ze vragen voor pups. Ik zag laatst een bont whippet reutje op mp staan. Leuk hondje met stamboom. Duizend euro graag. Ik erger me daaraan! Ja want hij had showpotentie. Dus hij was duurder. Showpotentie mijn reet want een witte whippet met een asymmetrisch donker gestroomd piraten masker wint geen enkele show.
Maargoed, ik heb dus bedankt. Ik wil gewoon geen 1000 euro voor een hondje betalen als de halve wereld opgescheept zit met een overschot en fokkers hun whippet reutjes vaak helemaal niet makkelijk kwijt raken.
Maargoed, ik heb dus bedankt. Ik wil gewoon geen 1000 euro voor een hondje betalen als de halve wereld opgescheept zit met een overschot en fokkers hun whippet reutjes vaak helemaal niet makkelijk kwijt raken.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Murdock was 1000 euro en ik heb volgens mij 100 euro aanbetaald na ons eerste bezoekje nadat de pups waren geboren en het duidelijk was dat wij een reu zouden krijgen uit dit nest.
Ergens is het absurd natuurlijk, zo'n bedrag voor een hond.
Ik bedoel boerderijmixje Axel kostte in 1999 150 gulden en daar hebben we dik 16 jaar zonder grote medische problemen een hele hoop plezier van gehad...
3000 euro? Een gotspe. Dat iemand dat überhaupt durft te vragen.
Ergens is het absurd natuurlijk, zo'n bedrag voor een hond.
Ik bedoel boerderijmixje Axel kostte in 1999 150 gulden en daar hebben we dik 16 jaar zonder grote medische problemen een hele hoop plezier van gehad...
3000 euro? Een gotspe. Dat iemand dat überhaupt durft te vragen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik vind ieder bedrag belachelijk voor een bulldog... waarom wil je zo'n ongezonde hond kopen?Dees en Maylo schreef:Ergens snap ik het wel. Maar 3000 euro is gewoon veel te veel.
Ik vind 1000 euro al veel maar bij de OEB komen geregeld bedragen voorbij van 1500 of meer soms duizenden euro's. Maar je ziet ze ook wel staan voor 300/400 euro waarbij de ouders even goed de nodige testen hebben gehad.
Een voorschot vind ik op zich niet heel verkeerd, maar bij een ongeboren pup zou ik dat niet zo snel betalen.
Ik ken iemand die binnenkort een aussie koopt voor 1250 euro... echt veel geld.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
jvanringen schreef: Fokkers voor Fokkers... nomen omen est?

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Ik vind het niet vreemd dat een fokker winst wilt maken. Mits die winst geen verdienen aan wordt en de winst netjes geïnvesteerd wordt in het verdere fokken.
Maar 3000 euro vind ik echt te gek voor woorden.
Een aanbetaling vond ik zelf niet vervelend, wij hebben 200 euro aanbetaald bij Tobi. Het gaf mij als koper juist ook een fijn idee dat die pup echt van jou is. Niet dat ik daar aan hoefde te twijfelen, maar vond het gewoon fijn.
Maar 3000 euro vind ik echt te gek voor woorden.
Een aanbetaling vond ik zelf niet vervelend, wij hebben 200 euro aanbetaald bij Tobi. Het gaf mij als koper juist ook een fijn idee dat die pup echt van jou is. Niet dat ik daar aan hoefde te twijfelen, maar vond het gewoon fijn.
_Esmee
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
3000 euro vind ik echt absurd. Dus dat zou ik ook nooit betalen.
"Handgeld", kwam ik ook tegen toen ik op zoek was naar een pup. Inderdaad voor de pup geboren was, voor het "op de wachtlijst zetten" zeg maar. Ja daag, daar heb ik vriendelijk voor bedankt en vrolijk doorgezocht. Ik heb daar gewoon geen zin in. Ik heb er geen problemen mee om een aanbetaling te doen als de pups eenmaal geboren zijn en we een paar weken onderweg zijn, maar van tevoren vind ik dus echt dikke onzin.
"Handgeld", kwam ik ook tegen toen ik op zoek was naar een pup. Inderdaad voor de pup geboren was, voor het "op de wachtlijst zetten" zeg maar. Ja daag, daar heb ik vriendelijk voor bedankt en vrolijk doorgezocht. Ik heb daar gewoon geen zin in. Ik heb er geen problemen mee om een aanbetaling te doen als de pups eenmaal geboren zijn en we een paar weken onderweg zijn, maar van tevoren vind ik dus echt dikke onzin.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Een aanbetaling voor een optie vind ik ook belachelijk en doe ik niet aan mee. Net als inschrijfgeld om op de lijst te komen vind ik een gotspe. Een fokker die mij zulks zou vragen zou gevoeglijk de pups kunnen steken daar waar de zon niet schijnt.Mickie schreef:Nee, geen aanbetalingen hier. Als een koper om een kulreden afhaakt, ben ik die alleen maar liever kwijt dan rijk. Ik merk snel genoeg of aspirantkopers serieus zijn of niet.
Een pupprijs moet in mijn ogen een redelijk bedrag zijn, gebaseerd op de (gemiddelde) kosten die gemaakt worden bij het fokken van dat ras. Winst is geen vies woord, maar je boterham verdien je maar met andere activiteiten.
Maar een 10% aanbetaling van het koopbedrag als je de pup hebt uitgekozen en in feite de koop aangaat, vind ik juist prettig. Ik heb het beide keren gedaan toen het duidelijk was welke pup ik zou krijgen, zo rond de 6e week. Twee weken later bij het ophalen van de pup heb ik de rest van het bedrag betaald.
Ik wilde uiteraard wel een kwitantie hebben want ik ben wel goed maar niet gek.

Maar sowieso vind ik de pupprijzen echt de pan uitrijzen. Ik hoorde zelfs van een colliefokker die tegenwoordig € 1.100 vraagt.

Terwijl de doorsnee prijs tussen de 800-900 euro ligt.
Nou, hoewel ik toevallig haar honden wel heel mooi vind, ben ik echt niet van plan om zo'n belachelijk bedrag neer te tellen voor een pup. Laat staan nog hogere prijzen die ik her en der hoor van andere rassen.
En maar schelden op de broodfok. Nou, ik vind dit dus ook je reinste broodfok. Wel natuurlijk klagen dat fokken een hobby is waar je op toe legt.

Geef mij dan maar een tweedehandsje voor een paar honderd euro. Ik wil met liefde dure medische kosten betalen voor een hond waar ik verliefd op word, maar ik vertik het ten enemale om de hypotheek te bekostigen van een één of andere zelfbenoemde dure kuchfokker die uiteindelijk in mijn ogen niets beter is dan de eerste de beste puppyfarmer.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Dan komen jullie er eigenlijk nog bekaaid vanaf, maar dat zal wellicht met de regels vanuit de RV te maken hebben ofzo? Bij de meeste rassen is het zo dat de eigenaar van de dekreu een pup gratis kan krijgen indien gewenst i.p.v. dekgeld.Fotogravinnetje schreef: Bij onze aanstaande pup doen we het weer anders: geen dekgeld gekregen en straks pupprijs minus het dekgeld betalen.
O, ik zie net dat crutz al zoiets zei. Met haar andere opmerking ben ik het ook eens.
-
- Zeer actief
Een pure geldkwestie uit eigen belang. Maar laat ze gerust die 3000 euro voor een pup vragen. Daar maken ze hun eigen handel mee kapot. Het gevolg is dat er een veelvoud aan fokkers bij zullen komen die met aanvaardbare winsten genoegen nemen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik hoef al geen rashond vanwege de erbarmelijke staat van veel rassen. En ik zal nooit ente nimmer 3000 euro voor een pup neertellen. Ik vind 1000 al teveel. Een paar honderd euro is echt leuk zat.
Ik geef de rest liever uit aan de hond zelf gedurende z'n leven. Dát vind ik dan weer de centen waard.
Ik geef de rest liever uit aan de hond zelf gedurende z'n leven. Dát vind ik dan weer de centen waard.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
_Tiny_ schreef:Mijn duurste hond was 950 euro. Hij is me elke cent waard. Maar dan zit ik wel aan mijn bovengrens.
3000 euro...jeetje....sommige fokkers denken echt dat ze goud in handen hebben. Komen ze wel achter als ze met 4 pups van een half jaar oud blijven zitten
Ach, er zijn nog genoeg mafkezen die het geweldig vinden om zo'n dure hond te kopen. Als statussymbool. 'Kijk es wat ik kan betalen.' En omdat de hond zo goed bij het huidige bankstel past.
Of dat nou de beste hondenliefhebbers zijn, is natuurlijk een ander chapiter.

- Donkere Dame
- Actief
3000 eurie??
Weet je hoeveel Hfl dat is......
Daar had ik 4 honden voor mee gekregen 6 maanden gelden toen ik Kirra ophaalde.
Maar had bij deze mensen ook helemaal niet het idee dat het om financieel gewin ging (anders had ik me misschien wel bedacht.
Voorschot(tje) hebben we wel betaald na het uitzoeken van de pup.
Weet je hoeveel Hfl dat is......
Daar had ik 4 honden voor mee gekregen 6 maanden gelden toen ik Kirra ophaalde.
Maar had bij deze mensen ook helemaal niet het idee dat het om financieel gewin ging (anders had ik me misschien wel bedacht.
Voorschot(tje) hebben we wel betaald na het uitzoeken van de pup.
- Ingding
- Zeer actief
Ik zou heel doordacht een deur verder gaan kijken. Nu was Imara ook vrij prijzig, maar lang niet in de buurt van 3000 euro. Al denk ik niet dat ik hierna nog zo'n dure pup aan zou schaffen. Maar ik kan haar al niet meer missen en ik had een ontzettend goed gevoel bij de fokster. Dat is ook erg belangrijk.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Echt volkomen bezopen, zowel de €3.000 als de aanbetaling voordat een pup geboren is.
Als een pup eenmaal geboren is, vind ik het prima, hebben we bij Kaya destijds ook gedaan, maar voordat? Welnee, misschien worden
ze allemaal wel doodgeboren of ligt die fokker de hele zaak op en dan ben je je geld kwijt
Ik zou nooit meer een raspup kopen als dit de prijzen en voorwaarden worden.
Als een pup eenmaal geboren is, vind ik het prima, hebben we bij Kaya destijds ook gedaan, maar voordat? Welnee, misschien worden
ze allemaal wel doodgeboren of ligt die fokker de hele zaak op en dan ben je je geld kwijt

Ik zou nooit meer een raspup kopen als dit de prijzen en voorwaarden worden.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Grappige is dat Nanna dit brengt alsof het heel gewoon gevonden wordt, maar dat is ook bij Fokkers voor fokkers niet zo...
Er zijn een heleboel mensen, waaronder ik, die gezegd hebben dat je geen geld kunt vragen voor een pup die nog niet geboren is...
En ook veel fokkers vinden 3000 euro een absurde prijs. Toch jammer dat dat er niet even bij vermeld wordt, was wel zo eerlijk geweest denk ik
Er zijn een heleboel mensen, waaronder ik, die gezegd hebben dat je geen geld kunt vragen voor een pup die nog niet geboren is...
En ook veel fokkers vinden 3000 euro een absurde prijs. Toch jammer dat dat er niet even bij vermeld wordt, was wel zo eerlijk geweest denk ik
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Zeer actief
Aanbetaling nadat ze zijn geboren vind ik geen probleem. Lewis zag ik dan pas toen die al 4 maanden was, maar bij elke buitenlandse Pointer fokker waarbij ik geinformeerd had vroegen ze ook om een aanbetaling. Pas dan had ik eerste keus voor een reu..tsja. Maar dat was nu dus nog niet nodig. 3000 zou ik ook niet betalen voor de hond alleen. Een Pointer zit rond de 1500 bij de meeste fokkers. In Nederland geen idee, maar hier zijn geen fokkers waarvan ik er eentje zou willen. En dan komen de kosten er nog bij voor de vlucht enzo.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
3000 euro vind ik belachelijk om te vragen. maar ik vraag wel een aanbetaling maar pas als de pups zijn geboren. de toekomstige kopers zijn ten alle tijden vrij om de van de verkoop af te zien en krijgen dan ook zonder morren hun aanbetaling terug. de meeste mensen die een pup halen bij mij staan al een tijd op de wachtlijst en weten van de aanbetaling.
ellen
ellen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Waarom vraag je eigenlijk een aanbetaling?ellen en de birmanen schreef:3000 euro vind ik belachelijk om te vragen. maar ik vraag wel een aanbetaling maar pas als de pups zijn geboren. de toekomstige kopers zijn ten alle tijden vrij om de van de verkoop af te zien en krijgen dan ook zonder morren hun aanbetaling terug. de meeste mensen die een pup halen bij mij staan al een tijd op de wachtlijst en weten van de aanbetaling.
ellen
Wat is voor jou de reden om dat te doen?
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
€3000,- gaat mij ook veel te ver. Lijkt mij dat dat voor heel veel pupkopers en fokkers geldt zoals fes/lou zegt.
Mijn grens ligt wel bij de €1000,- en een aanbetaling wil ik best doen, maar dan wel als de pups er zijn. Ik zou het zelf ook fijner vinden om het te splitsen dan in 1x een flink bedrag neer te tellen. Betalen om ergens op een lijst te komen, zou ik niet doen. Dat zou me een heel raar gevoel geven. Waarom is het nodig? Is de fokker bang zijn pup anders niet meer kwijt te kunnen als ik om wat voor reden ook af zou zeggen?
Mijn grens ligt wel bij de €1000,- en een aanbetaling wil ik best doen, maar dan wel als de pups er zijn. Ik zou het zelf ook fijner vinden om het te splitsen dan in 1x een flink bedrag neer te tellen. Betalen om ergens op een lijst te komen, zou ik niet doen. Dat zou me een heel raar gevoel geven. Waarom is het nodig? Is de fokker bang zijn pup anders niet meer kwijt te kunnen als ik om wat voor reden ook af zou zeggen?
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
fes/lou schreef:Grappige is dat Nanna dit brengt alsof het heel gewoon gevonden wordt, maar dat is ook bij Fokkers voor fokkers niet zo...
Ik vraag me dan af of er mensen zijn die wel 3000,- vragen en zo ja wat voor ras diegene fokt?