Dat zijn er een stuk minder gelukkig alleen al om t simpele feit dat t geen nanny dogs zijn...Jonas26 schreef:Ja en de volgende keer is het weer een herder of rottweiler of husky, hoe dan ook het is in en intens verdrietig om je kind op deze manier te verliezen.malinois schreef:T is weer een klapkaak... daar gaat t om.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond bijt baby dood
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Hond bijt baby dood

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo heel wonderlijk is dat niet Jonas, ze zijn daarvoor gefoktJonas26 schreef: Natuurlijk zijn de neefjes geen seconde met haar alleen geweest. Ik vind het alleen nogal overdreven dat men doet alsof bij iedere klapkaak ooit een knop omgaat!

-
- Zeer actief
Net zo erg om een ander ras WEER de schuld te geven.....net zo erg als een dood gebeten baby...HOLY. FUCK.Theraposa schreef:Natuurlijk doet dat er toe. De stafford en pitbull worden al te vaak onterecht in het nieuws gezet! Duidelijke benaming van ras is net zo belangrijk om goed te vermelden. Natuurlijk is het erg dat er een baby gestorven is. Maar het is ook net zo erg om een ander ras WEER de schuld te geven.

Onvoorstelbaar zo'n reactie. Een baby is op een gruwelijke manier gedood door zo'n monster. Het andere verminkt voor het leven. Besef je eigelijk wel wat je zegt?
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Onterecht in het nieuws? Echt waar? Onterecht?Theraposa schreef:Natuurlijk doet dat er toe. De stafford en pitbull worden al te vaak onterecht in het nieuws gezet! Duidelijke benaming van ras is net zo belangrijk om goed te vermelden. Natuurlijk is het erg dat er een baby gestorven is. Maar het is ook net zo erg om een ander ras WEER de schuld te geven.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ja maar is niet juist het punt dat ze zo moeilijk te lezen zijn en veel van die waarschuwingssignalen niet laten zien? Ik zou dus niet een stafford bij kinderen zetten omdat je het soms echt niet aan ziet komen.laeken schreef:Eens en oneens tegelijk. Gek is dat. Ik zou zo een stafford bij kinderen zetten mits ik de hond ken en kan lezen. Dus dat ze een stafford heeft en dat dat killers zijn zie ik niet zo. Wel zie ik een stafford die signalen afgeeft van stress bij kinderen wel als Veel gevaarlijker dan gemiddeld welke hond ook.Nanna schreef:Vooropgesteld dat ik het meer dan verschrikkelijk vind voor die kinderen. Diep triest. Zij hebben nergens om gevraagd.
Maar ergens vind ik dat die ouders (was er ook een vader? Ik lees alleen maar over een moeder) het over zich afgeroepen hebben door zo'n killer in huis te halen. Je wéét dat het onberekenbare flikkers zijn en evengoed zie je er geen enkel been in dat bij je kinderen los te laten. Ik snap dat niet.
Ik had het een tijdje terug in het park, jolige pitbull die op zich eigenlijk best leuk en beschaafd aan het spelen was met Toto en nog wat bekende honden. Lilo moest helemaal niks van hem weten en dat accepteerde hij keurig netjes. Vervolgens komen er twee mevrouwen met honden aan de lijn langslopen, pitbull gaat er op af met een vriendelijke opgewekte houding en opeens ligt een van die honden gillend op de grond met die pitbull grommend en grauwend erbovenop. Het was gelukkig vooral een hoop herrie en geen bloed, maar er waren werkelijk waar geen signalen of iets in de houding van die hond waardoor je het had kunnen verwachten. De baas van die pitbull kon ook alleen maar zeggen van "Dat doet 'ie anders nooit." En dat geloof ik ook best wel. Ik heb het wel vaker gezien dat een stikgezellige stafford van het ene op het andere moment in andere honden ging bijten. Zonder reden, zonder aanleiding en zonder waarschuwing. Nou, dat vind ik misschien nog wel enger dan de schade die ze kunnen aanrichten. Want jij en anderen zouden dus kunnen denken dat je een hond door en door kent en die hond vertrouwen in contacten met kinderen of andere honden, en dan nog kan iemand met heel veel kennis van hondentaal opeens met een bek vol tanden en een bloedend kind staan.
Ik zou het echt niet aandurven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Huh??? Dat meen je toch niet?Kells schreef:Ik vrees van niet... Ze fuckt zelf met een agressieve teef, las ik in een ander topic.blaf schreef:Net zo erg om een ander ras WEER de schuld te geven.....net zo erg als een dood gebeten baby...HOLY. FUCK.Theraposa schreef:Natuurlijk doet dat er toe. De stafford en pitbull worden al te vaak onterecht in het nieuws gezet! Duidelijke benaming van ras is net zo belangrijk om goed te vermelden. Natuurlijk is het erg dat er een baby gestorven is. Maar het is ook net zo erg om een ander ras WEER de schuld te geven.![]()
Onvoorstelbaar zo'n reactie. Een baby is op een gruwelijke manier gedood door zo'n monster. Het andere verminkt voor het leven. Besef je eigelijk wel wat je zegt?![]()
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
De moeder heeft misschien geen idee gehad dat ze een risico nam om de kinderen bij de hond te laten.jvanringen schreef:De moeder en de kindjes zijn een week voor de aanval bij haar zus ingetrokken. Haar zus en diens man zijn de eigenaren van de hond. Op het moment van het ongeluk waren de eigenaars van de hond niet thuis, de moeder zat in bad en de kindjes waren dus alleen met de hond.Tineke schreef:Dat moet je bij iedere hond doen , je moet niet de indruk wekken dat het met andere honden wel goed zal gaan. Kinderen en honden is ten alle tijde een combinatie die in de gaten moet worden gehouden ongeacht welke honden er meer bijten.Sulluna schreef:Ja, ik vind het onverantwoordelijk dit type hond in huis te hebben met kinderen en andere honden en ze niet apart houdt van elkaar. De cijfers liegen er niet om, van alle jarenlange onderzoeken nationaal en internationaal.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... house.html
Als je zelf geen honden hebt ............
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Yepjvanringen schreef:Huh??? Dat meen je toch niet?Kells schreef:Ik vrees van niet... Ze fuckt zelf met een agressieve teef, las ik in een ander topic.blaf schreef:Net zo erg om een ander ras WEER de schuld te geven.....net zo erg als een dood gebeten baby...HOLY. FUCK.Theraposa schreef:Natuurlijk doet dat er toe. De stafford en pitbull worden al te vaak onterecht in het nieuws gezet! Duidelijke benaming van ras is net zo belangrijk om goed te vermelden. Natuurlijk is het erg dat er een baby gestorven is. Maar het is ook net zo erg om een ander ras WEER de schuld te geven.![]()
Onvoorstelbaar zo'n reactie. Een baby is op een gruwelijke manier gedood door zo'n monster. Het andere verminkt voor het leven. Besef je eigelijk wel wat je zegt?![]()
Ze heeft gepoogd er t alfabet van te maken maar dat is niet gelukt dankzij goed quotende forummers
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=314007

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dat zou best kunnen.ranetje schreef: De moeder heeft misschien geen idee gehad dat ze een risico nam om de kinderen bij de hond te laten.
Als je zelf geen honden hebt ............
Dankjewel. Heb het met verbijstering en ontzetting zitten te lezen, niet te bevatten wat sommige mensen bezielt.malinois schreef:Yepjvanringen schreef:Huh??? Dat meen je toch niet?Kells schreef: (...) Ze fuckt zelf met een agressieve teef[/b], las ik in een ander topic.![]()
Ze heeft gepoogd er t alfabet van te maken maar dat is niet gelukt dankzij goed quotende forummers
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=314007
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dat doet men niet. Ik vind t nogal naïef dat mensen steevast de boel proberen om te draaien.Jonas26 schreef:Natuurlijk zijn de neefjes geen seconde met haar alleen geweest. Ik vind het alleen nogal overdreven dat men doet alsof bij iedere klapkaak ooit een knop omgaat!blondie schreef: Deze reacties vind ik ook irritant. Je hebt het dier net een paar weken in huis en ik mag aannemen dat je je neefjes niet zonder toezicht bij de hond hebt gelaten?
Met mijn wat oudere herders heb ik met neefjes en nichtjes ook goed opgelet hoe de honden en de kinderen op elkaar reageerden en zeker toen mijn nichtje zei "wat gebeurt er als ik nu op zijn staart ga staan?!" heb ik die twee NOOIT alleen met elkaar gelaten. Anderen waren daar wat laconieker in, het is toch een lief beest! Maar als ik mijn hond niet in zicht had en mijn nichtje niet, dan stond ik al op om te zien waar hond en kind waren. Ik vertrouwde sommige kinderen niet![]()
Dan ben ik niet bang dat mijn hond tot het uiterste zou zijn gegaan en volledig door het lint zou zijn gegaan als het had gebeurd, maar bijten had hij uiteindelijk wel gedaan en dát wilde ik ten alle tijden voorkomen.
Ben wel steeds meer van mening geworden dat sommige mensen gewoon niet willen zien wat een hond van dit type kan aanrichten als er een knop om gaat. En ik vind het mooie honden, leuke honden ook eerlijk gezegd. Maar wel graag bij mensen die weten wat ze in huis hebben en waar ze buiten mee lopen.
Men geeft, zeker in dit topic, herhaaldelijk aan dat áls bij een SPA de knop omgaat dat deze dan niet weer terugdraait en dat deze doorgaat tot het bittere einde koste wat kost.
Dat is logisch dat ligt in de oorsprong van deze honden, het vasthoudende van de Terriër met het onverschrokkene van de Bull kant. Tel daarbij op dat de winnaars aan het begin van de genenpoel staan en het is volkomen begrijpelijk.
Gast er bij elke SPA uiteindelijk een knop om... natuurlijk niet. Maar het is wel een karaktereigenschap die je niet mag ontkennen en waar jij als eigenaar de enige bent die kan voorkomen dat het met jouw hond ooit zover komt.
En wat uiteindelijk de trigger kan zijn maakt in onze huidige maatschappij gewoon geen moer uit.
Ook al wordt je SPA elke dag aangevallen door een kudde kutchihuahua's JIJ bent er verantwoordelijk voor dat die knop niet omgaat. Die Chihuahua zijn een godgruwelijke ergenis maar zullen nooit het nieuws halen in een bijtincident met zwaar letsel of erger een dodelijk bijtincident. En dat is het verschil.
Als SPA eigenaar moet je je woede en verontwaardiging richten op al die waardeloze eigenaren die keer op keer de karaktereigenschappen van hun SPA's bagatelliseren.
Niet op de rest van de bevolking die geen enkele aanleiding hebben om de vechthondenrassen te "demoniseren" behalve angst en voorgevallen bijtincidenten.
Gr. Aniek

- Tineke
- Zeer actief
Nou eerlijk gezegd vind ik een dood mens erger dan een evt. verkeerde benaming van een rasTheraposa schreef:Natuurlijk doet dat er toe. De stafford en pitbull worden al te vaak onterecht in het nieuws gezet! Duidelijke benaming van ras is net zo belangrijk om goed te vermelden. Natuurlijk is het erg dat er een baby gestorven is. Maar het is ook net zo erg om een ander ras WEER de schuld te geven.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Dit kun je vast niet zo bedoelen als je het schrijft....tochTheraposa schreef:Natuurlijk doet dat er toe. De stafford en pitbull worden al te vaak onterecht in het nieuws gezet! Duidelijke benaming van ras is net zo belangrijk om goed te vermelden. Natuurlijk is het erg dat er een baby gestorven is. Maar het is ook net zo erg om een ander ras WEER de schuld te geven.

Gr. Aniek

Het is gewoon om te janken zo stom. En heel erg sneu voor die honden, want de meesten belanden nog voor hun derde jaar in het asiel. Of erger, zoals we een paar weken terug in het nieuws hebben kunnen zien.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Dit, van voor tot achter. Beste Jonas, je zit nu natuurlijk nog op je roze wolk met Meis, en ik hoop van harte dat je daar de rest van haar leven op kan blijven zitten. Maar ik hoop vooral dat je, ook al ga je er niet van uit dat het gebeurt, de maatregelen neemt om te voorkomen dat het überhaupt kán gebeuren, dat omgaan van die knop. Door gewoon te erkennen dat het ja, ook bij jouw lieverd, een reëel risico is.Budkes schreef:Dat doet men niet. Ik vind t nogal naïef dat mensen steevast de boel proberen om te draaien.Jonas26 schreef:Natuurlijk zijn de neefjes geen seconde met haar alleen geweest. Ik vind het alleen nogal overdreven dat men doet alsof bij iedere klapkaak ooit een knop omgaat!blondie schreef: Deze reacties vind ik ook irritant. Je hebt het dier net een paar weken in huis en ik mag aannemen dat je je neefjes niet zonder toezicht bij de hond hebt gelaten?
Met mijn wat oudere herders heb ik met neefjes en nichtjes ook goed opgelet hoe de honden en de kinderen op elkaar reageerden en zeker toen mijn nichtje zei "wat gebeurt er als ik nu op zijn staart ga staan?!" heb ik die twee NOOIT alleen met elkaar gelaten. Anderen waren daar wat laconieker in, het is toch een lief beest! Maar als ik mijn hond niet in zicht had en mijn nichtje niet, dan stond ik al op om te zien waar hond en kind waren. Ik vertrouwde sommige kinderen niet![]()
Dan ben ik niet bang dat mijn hond tot het uiterste zou zijn gegaan en volledig door het lint zou zijn gegaan als het had gebeurd, maar bijten had hij uiteindelijk wel gedaan en dát wilde ik ten alle tijden voorkomen.
Ben wel steeds meer van mening geworden dat sommige mensen gewoon niet willen zien wat een hond van dit type kan aanrichten als er een knop om gaat. En ik vind het mooie honden, leuke honden ook eerlijk gezegd. Maar wel graag bij mensen die weten wat ze in huis hebben en waar ze buiten mee lopen.
Men geeft, zeker in dit topic, herhaaldelijk aan dat áls bij een SPA de knop omgaat dat deze dan niet weer terugdraait en dat deze doorgaat tot het bittere einde koste wat kost.
Dat is logisch dat ligt in de oorsprong van deze honden, het vasthoudende van de Terriër met het onverschrokkene van de Bull kant. Tel daarbij op dat de winnaars aan het begin van de genenpoel staan en het is volkomen begrijpelijk.
Gast er bij elke SPA uiteindelijk een knop om... natuurlijk niet. Maar het is wel een karaktereigenschap die je niet mag ontkennen en waar jij als eigenaar de enige bent die kan voorkomen dat het met jouw hond ooit zover komt.
En wat uiteindelijk de trigger kan zijn maakt in onze huidige maatschappij gewoon geen moer uit.
Ook al wordt je SPA elke dag aangevallen door een kudde kutchihuahua's JIJ bent er verantwoordelijk voor dat die knop niet omgaat. Die Chihuahua zijn een godgruwelijke ergenis maar zullen nooit het nieuws halen in een bijtincident met zwaar letsel of erger een dodelijk bijtincident. En dat is het verschil.
Als SPA eigenaar moet je je woede en verontwaardiging richten op al die waardeloze eigenaren die keer op keer de karaktereigenschappen van hun SPA's bagatelliseren.
Niet op de rest van de bevolking die geen enkele aanleiding hebben om de vechthondenrassen te "demoniseren" behalve angst en voorgevallen bijtincidenten.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Theraposa schreef:Natuurlijk doet dat er toe. De stafford en pitbull worden al te vaak onterecht in het nieuws gezet! Duidelijke benaming van ras is net zo belangrijk om goed te vermelden. Natuurlijk is het erg dat er een baby gestorven is. Maar het is ook net zo erg om een ander ras WEER de schuld te geven.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh god zie dat lachende bekkie .Nanna schreef:Laten we zeggen dat je er van moet houdenblondie schreef: En ik vind het mooie honden
Dit is trouwens de doodbijter. Ik zie er niks moois aan. Wat een dikke valse rotkop.
Met links de doodgebeten baby![]()

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Ik vind het een beetje dubbel.Van de ene kant lees ik op het forum dat ik niet te angstig moet zijn in contacten met andere honden wat ik overigens niet ben en van de andere kant krijg ik het gevoel alsof er geen normale klapkaak meer rondwandeltmijke schreef:
Dat doet men niet. Ik vind t nogal naïef dat mensen steevast de boel proberen om te draaien.
Niet op de rest van de bevolking die geen enkele aanleiding hebben om de vechthondenrassen te "demoniseren" behalve angst en voorgevallen bijtincidenten
Dit, van voor tot achter. Beste Jonas, je zit nu natuurlijk nog op je roze wolk met Meis, en ik hoop van harte dat je daar de rest van haar leven op kan blijven zitten. Maar ik hoop vooral dat je, ook al ga je er niet van uit dat het gebeurt, de maatregelen neemt om te voorkomen dat het überhaupt kán gebeuren, dat omgaan van die knop. Door gewoon te erkennen dat het ja, ook bij jouw lieverd, een reëel risico is.

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Laat ik voorop stellen dat ik het vreselijk vind wat er gebeurd is. Dit had nooit mogen gebeuren en valt met geen mogelijkheid goed te praten.
Maar sommige reacties hier over de SPA's in het algemeen vind ik ook wel héél ver gaan.
Alsof iedereen die zo'n hond heeft en kinderen heeft onverantwoorde ouders zijn die hun kind bewust in gevaar brengen.
Nu betrek ik dat ook op mezelf, ik heb natuurlijk een Stafford in huis en een kind.
Dus eigenlijk had ik Kyra moeten herplaatsen (of afspuiten
) toen ik zwanger werd? Of had ik mijn kinderwens maar moeten uitstellen tot Kyra er niet meer zou zijn?
Ja, ik let heel goed op met haar en de honden. Ja, ook met de weim die er rondloopt.
Ze zijn nooit alleen met mijn dochter, mijn dochter mag niet op of over de honden klimmen. Mand is verboden terrein voor haar, dat is dé veilige / rustige plek voor de honden.
Ik krijg altijd buikpijn van de foto's waarbij een kind in de hondenmand ligt, half op de hond. Want men moet zo duidelijk laten zien dat hun hond zo'n lieverd is met kinderen. Dat heb ik overigens met ieder ras, waarom moet een baby perse op de hond gelegd worden.
Of mensen die lachen als een kind over de hond heen kruipt, want fikkie doet niks. Zo'n goede sul.
Ze leven hier samen, geen stress of panisch gedoe om ze te scheiden als wij er gewoon bij zijn. Het is niet zo dat ze niet in contact komen. Maar wel met regels voor zowel hond als kind.
Maar zoals ik het hier lees zou ik alsnog een idioot zijn die bewust mijn kind in gevaar brengt. En dat vind ik nog wel wat om te zeggen
Ik zal de laatste zijn die alles maar goed praat of de problemen die er zijn met een groot aantal van de eigenaren van de spa's.
Hier zal er ook nooit meer eentje komen, hoe dol ik ook met op en met Kyra en hoop dat ze nog héél lang bij ons mag zijn.
Alleen dit schoot bij mij wel verkeerd, want je kunt veel van me zeggen maar ik ben geen tokkie die z'n kind bewust in gevaar brengt.
Maar sommige reacties hier over de SPA's in het algemeen vind ik ook wel héél ver gaan.
Alsof iedereen die zo'n hond heeft en kinderen heeft onverantwoorde ouders zijn die hun kind bewust in gevaar brengen.
Nu betrek ik dat ook op mezelf, ik heb natuurlijk een Stafford in huis en een kind.
Dus eigenlijk had ik Kyra moeten herplaatsen (of afspuiten

Ja, ik let heel goed op met haar en de honden. Ja, ook met de weim die er rondloopt.
Ze zijn nooit alleen met mijn dochter, mijn dochter mag niet op of over de honden klimmen. Mand is verboden terrein voor haar, dat is dé veilige / rustige plek voor de honden.
Ik krijg altijd buikpijn van de foto's waarbij een kind in de hondenmand ligt, half op de hond. Want men moet zo duidelijk laten zien dat hun hond zo'n lieverd is met kinderen. Dat heb ik overigens met ieder ras, waarom moet een baby perse op de hond gelegd worden.
Of mensen die lachen als een kind over de hond heen kruipt, want fikkie doet niks. Zo'n goede sul.
Ze leven hier samen, geen stress of panisch gedoe om ze te scheiden als wij er gewoon bij zijn. Het is niet zo dat ze niet in contact komen. Maar wel met regels voor zowel hond als kind.
Maar zoals ik het hier lees zou ik alsnog een idioot zijn die bewust mijn kind in gevaar brengt. En dat vind ik nog wel wat om te zeggen

Ik zal de laatste zijn die alles maar goed praat of de problemen die er zijn met een groot aantal van de eigenaren van de spa's.
Hier zal er ook nooit meer eentje komen, hoe dol ik ook met op en met Kyra en hoop dat ze nog héél lang bij ons mag zijn.
Alleen dit schoot bij mij wel verkeerd, want je kunt veel van me zeggen maar ik ben geen tokkie die z'n kind bewust in gevaar brengt.
- Budkes
- Zeer actief
Nou prima toch. Ik begrijp heus dat het soms lastig of irritant is. De verhalen, de oordelen, en de maatregelen. Aan de andere kant dat zijn de consequenties van het hebben van zo'n hond. Dat neem je erbij. En als je vindt dat het houden van een SPA je meer positiefs brengt dan negatiefs, dan is het de moeite waard om ze te hebben. Maar zorgeloos houden zal het nooit worden.Jonas26 schreef:Ik vind het een beetje dubbel.Van de ene kant lees ik op het forum dat ik niet te angstig moet zijn in contacten met andere honden wat ik overigens niet ben en van de andere kant krijg ik het gevoel alsof er geen normale klapkaak meer rondwandeltBudkes schreef:
Dat doet men niet. Ik vind t nogal naïef dat mensen steevast de boel proberen om te draaien.
Niet op de rest van de bevolking die geen enkele aanleiding hebben om de vechthondenrassen te "demoniseren" behalve angst en voorgevallen bijtincidenten
Dit, van voor tot achter. Beste Jonas, je zit nu natuurlijk nog op je roze wolk met Meis, en ik hoop van harte dat je daar de rest van haar leven op kan blijven zitten. Maar ik hoop vooral dat je, ook al ga je er niet van uit dat het gebeurt, de maatregelen neemt om te voorkomen dat het überhaupt kán gebeuren, dat omgaan van die knop. Door gewoon te erkennen dat het ja, ook bij jouw lieverd, een reëel risico is.Ik ben beslist voorzichtig met Meis, ze loopt aan een tuig en een halsband,twee riemen. Ondanks dat ze me overal volgt laat ik haar alleen op eigen terrein los. Verder is het gewoon doorlopen als we andere honden zien en geen flauwekul met de katten. Ongeacht het ras zou ik mijn neefjes nooit alleen laten met welke hond dan ook! Ongelukjes zitten in kleine hoekjes. Vooralsnog wordt ze belaagd door andere honden dus ja het zou me niet verbazen als ze na de zoveelste keer daar op zou reageren. Dat voorkom ik nu door de andere hond weg te bonjouren. Ondanks dat ik bij Meis geen enkele agressie richting andere honden heb kunnen ontdekken tot nu toe blijf ik het gewoon zo doen. Beter te veel voorzorgsmaatregelen dan te weinig. Ik denk niet dat Meis en ik ooit de krant zullen halen!
Helaas.
En dat kun je nou eenmaal niet op de anderen schuiven.
Laatst zat ik ook weer bij mensen thuis. Machtig mooie kruising AmStaff. Vreselijk leuk beest van twee en een half. Had bijna het veertienjarige buurhondje van 5 kilo dood gebeten. Hondje lag 2 dagen bij de DA en moest nog een aantal dagen drains houden om de wonden schoon te houden. Het eerste wat de eigenaren dan roepen is ;"Ja maar dat #*€hondje blaft altijd tegen de onze, en Jack Russells kunnen ook bijten en als dat ding de volgende keer hier tegen de heg pist mag ik hem dan ook een schop verkopen"......
Uiteindelijk komen we dan wel tot een goed gesprek waarbij ik die mensen ook heel duidelijk heb kunnen maken dat inderdaad de hele wereld verrot kan zijn maar dat ik bij een volgende keer bij HEN op de stoep sta om HUN hond op te halen. Want hoe je het ook wendt of keert, het blijft namelijk hun verantwoordelijkheid.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
Ik heb meer moeite met de hysterie op dit forum van bepaalde mensen en het gericht opjutten dan met de voorzorgsmaatregelen die ik heb genomen voor MeisBudkes schreef:
Nou prima toch. Ik begrijp heus dat het soms lastig of irritant is. De verhalen, de oordelen, en de maatregelen. Aan de andere kant dat zijn de consequenties van het hebben van zo'n hond. Dat neem je erbij. En als je vindt dat het houden van een SPA je meer positiefs brengt dan negatiefs, dan is het de moeite waard om ze te hebben. Maar zorgeloos houden zal het nooit worden.
Helaas.
En dat kun je nou eenmaal niet op de anderen schuiven.
Laatst zat ik ook weer bij mensen thuis. Machtig mooie kruising AmStaff. Vreselijk leuk beest van twee en een half. Had bijna het veertienjarige buurhondje van 5 kilo dood gebeten. Hondje lag 2 dagen bij de DA en moest nog een aantal dagen drains houden om de wonden schoon te houden. Het eerste wat de eigenaren dan roepen is ;"Ja maar dat #*€hondje blaft altijd tegen de onze, en Jack Russells kunnen ook bijten en als dat ding de volgende keer hier tegen de heg pist mag ik hem dan ook een schop verkopen"......
Uiteindelijk komen we dan wel tot een goed gesprek waarbij ik die mensen ook heel duidelijk heb kunnen maken dat inderdaad de hele wereld verrot kan zijn maar dat ik bij een volgende keer bij HEN op de stoep sta om HUN hond op te halen. Want hoe je het ook wendt of keert, het blijft namelijk hun verantwoordelijkheid.

-
- Zeer actief
Dat een keffer Meis aanblaft heb ik niet zoveel moeite mee, dat diezelfde keffer Meis probeert aan te vallen wel weer. Dat neemt niet weg dat mijn hond van de twee de enige is die echte schade kan aanrichten dus ik ben het helemaal met je eens Nanna dat dit mijn verantwoordelijkheid is. Als ik mensen zie aankomen met een hond en ik zie dat ze aarzelen om door te lopen zwaai ik even en steek de weg over. Kleine moeite om hier rekening mee te houden. Maar als ik hier berichten lees van bepaalde mensen zoals SLOOPT BABY, dan denk ik waar ben je in vredesnaam mee bezig. Dat soort teksten is er alleen maar op gericht om rellen te veroorzaken. Dat heeft niets met inlevingsvermogen te maken richting slachtoffer, dat is simpelweg ziekelijke sensatie lust!Nanna schreef:Je kunt de vechthondeigenaren nu eenmaal in twee groepen verdelen. Zij die wel verantwoordelijk met hun hond omgaan en zij die dat niet doen.
En als je er voor kiest om het niet te doen dan zijn de consequenties nu eenmaal vele malen groter dan bij een Wawa.
Wat kan mij het schelen dat iemand zijn Vlinderhondje maar aan laat keffenDat heeft toch geen ene donder te maken met een potentiële aanval van een klapkaak? Ik begrijp werkelijk niet waarom dat altijd vergeleken moet worden. Vind het ook best kinderachtig "ja maar zij doen het ook hoooooorrrrr"
Nee, zij doen het NIET. Zij hebben niet de potentie om jouw hond aan gort te bijten.
Ik ken trouwens ook aardige staffords; ze zijn lang niet allemaal materiaal waarbij je die draaiende knop al aan ziet komen van een kilometer afstand. Izzy van Lemuria mag hier best komen logeren.![]()
Maar ik vind wel dat je er als baas ALTIJD op bedacht moet zijn. Net zoals ik er altijd op bedacht moet zijn dat Topsi achter een kat aangaat. Dat is nou eenmaal zo en als je dat vervelend vindt had je voor een ander ras moeten kiezen![]()
En ik vind ook dat je best rekening mag houden met de angst van andere mensen voor deze honden.
Gisteren zou ik door het klaphekje de hei op en ik zag net op tijd dat er twee meiden aan kwamen lopen met vier vechthonden. Los.![]()
Dus ik laat dat hek uit mijn poten vallen en loop meteen door de andere kant op. Het commentaar was natuurlijk niet van de lucht, dát zinde de dames niet. Maar voorlopig kwamen er wel meteen twee aanrennen die met een stijve kwispel voor het hek stonden te loeren.
Hou godverdomme dat soort honden bij je.

- Hakkene
- Zeer actief
Ben het met je eens, maar waarschijnlijk ben ik ook een tokkie, want mijn Stafford is heel gelukkig (in haar zorgvuldig uitgekozen) roedeltje en ook hier komen kleine kinderen over de vloer.Veronique & Kyra schreef:Laat ik voorop stellen dat ik het vreselijk vind wat er gebeurd is. Dit had nooit mogen gebeuren en valt met geen mogelijkheid goed te praten.
Dus eigenlijk had ik Kyra moeten herplaatsen (of afspuiten) toen ik zwanger werd? Of had ik mijn kinderwens maar moeten uitstellen tot Kyra er niet meer zou zijn?
-
- Zeer actief
Ik heb geen staf, zal er ook nooit een nemen, maar ik krijg heel vaak een van naar gevoel van teksten hier op het forum de on-liners en ( voor) oordelen die vaak ook nog over genomen worden omdat het wel lekker bekt. who cares dat er ook mensen zijn met deze honden die het super doen..... Ik heb een soort van forum trauma opgelopen van dat soort eigenaren en ik ontloop nu alles maar, stel je toch voor dat je zo`n eigenaar tegen komt, die zijn ook niet te beroerd om een oordeel over mijn hond te vellen, en daar is hij me te lief voorHakkene schreef:Ben het met je eens, maar waarschijnlijk ben ik ook een tokkie, want mijn Stafford is heel gelukkig (in haar zorgvuldig uitgekozen) roedeltje en ook hier komen kleine kinderen over de vloer.Veronique & Kyra schreef:Laat ik voorop stellen dat ik het vreselijk vind wat er gebeurd is. Dit had nooit mogen gebeuren en valt met geen mogelijkheid goed te praten.
Dus eigenlijk had ik Kyra moeten herplaatsen (of afspuiten) toen ik zwanger werd? Of had ik mijn kinderwens maar moeten uitstellen tot Kyra er niet meer zou zijn?

-
- Zeer actief
Dat is dus wat mij hier vreselijk stoort, de stemmingsmakerij. Nergens proef ik oprechte bezorgdheid of empathie uit, op een enkeling zoals Budkes na die het ook prima en zuiver weet te onderbouwenS@ndr@ schreef: ik hou niet van stemmingsmakerij.....( zachtjes uitgedrukt)het dient ook feitelijk geen enkel doel, behalve dan de degene die de stemming maakt er blijkbaar op kickt

- Hakkene
- Zeer actief
Precies dat:) Ik weet dat er problemen zijn met het ras, maar aan de andere kant heb ik hier mijn eigen hond, waar ik keihard aan gewerkt heb. En die ik echt niet op iedere argeloze hond + eigenaar laat afstormen. Jammer dat alles over één kam geschoren wordt. Maar goed, gewoon een dikke huid kweken. Gelukkig is er een hele wereld buiten dit forum;)S@ndr@ schreef:Ik heb geen staf, zal er ook nooit een nemen, maar ik krijg heel vaak een van naar gevoel van teksten hier op het forum de on-liners en ( voor) oordelen die vaak ook nog over genomen worden omdat het wel lekker bekt. who cares dat er ook mensen zijn met deze honden die het super doen..... Ik heb een soort van forum trauma opgelopen van dat soort eigenaren en ik ontloop nu alles maar, stel je toch voor dat je zo`n eigenaar tegen komt, die zijn ook niet te beroerd om een oordeel over mijn hond te vellen, en daar is hij me te lief voorHakkene schreef:Ben het met je eens, maar waarschijnlijk ben ik ook een tokkie, want mijn Stafford is heel gelukkig (in haar zorgvuldig uitgekozen) roedeltje en ook hier komen kleine kinderen over de vloer.Veronique & Kyra schreef:Laat ik voorop stellen dat ik het vreselijk vind wat er gebeurd is. Dit had nooit mogen gebeuren en valt met geen mogelijkheid goed te praten.
Alleen dit schoot bij mij wel verkeerd, want je kunt veel van me zeggen maar ik ben geen tokkie die z'n kind bewust in gevaar brengt.- ik hou niet van stemmingsmakerij.....( zachtjes uitgedrukt)
het dient ook feitelijk geen enkel doel, behalve dan de degene die de stemming maakt er blijkbaar op kickt
En ja, ik snap dat je onbekende loslopende staffords ontloopt, doe ik ook! Maar ik ben sowieso voorzichtig met onbekende honden, met welke hond ik zelf ook loop.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
-
- Zeer actief
Nou niet zo onschuldig doen graagLizzie. schreef:Dus als je zorgen uitspreekt over een ras dan heet dat stemmingmakerij

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dus als iemand duidelijk zijn mening verteld zonder in ''lintjes'' te verpakken dan heet dat stemmingmakerij.

-
- Zeer actief
Nou als je schrijft hond sloopt kind dan is er toch duidelijk iets mis met je! Dat heeft niets met in lintjes verpakken te makenLizzie. schreef:Dus als iemand duidelijk zijn mening verteld zonder in ''lintjes'' te verpakken dan heet dat stemmingmakerij.