Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zien jullie? Ik mis een staart

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen
Aantal honden: 2

Re: Wat zien jullie? Ik mis een staart

Ongelezen bericht door Jorinda »

Hij geeft aan dat de video privé is.
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

hij staat op privé, kan hem niet bekijken
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Ik het begin lastig te zien zo zonder staart, maar later in het filmpje zie ik duidelijk speelgedrag. Ben je bang dat ze niet aan het spelen zijn maar dat er bij Hazel angst oid achter zit? Of vanwaar de vraag? :mrgreen:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik zie dat ze samen veel lol hebben!
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik zie spelen. Mijn honden spelen ook met veel ontblote tandwn en opgetrokken lippen. Die grote hond, hazel?, is trouwens geweldig. Die gezichtsuitdrukking als hij in zijn mand ligt!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het lijkt me een spel, waarbij Hazel wel de bedoeling lijkt te hebben dat zij in de mand kan blijven en dat Vriend er maar naast moet gaan liggen :mrgreen:
Krijg wel de indruk dat ze het een beetje eng vindt, die grote hond, maar niet eng genoeg om zich terug te trekken. :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

ranetje schreef:Het lijkt me een spel, waarbij Hazel wel de bedoeling lijkt te hebben dat zij in de mand kan blijven en dat Vriend er maar naast moet gaan liggen :mrgreen:
Krijg wel de indruk dat ze het een beetje eng vindt, die grote hond, maar niet eng genoeg om zich terug te trekken. :lol1:
Dit inderdaad....

Waarom is Hazel weer terug?!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Ook ik zie 2 lol makende honden
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zie ook spel, maar ook dat Hazel het vanaf ca. 0.25 toch wel spannend begint te vinden. Dat denk ik in ieder geval te zien aan haar houding en koppie en hoe het spel dan verloopt. Dan pauzeren ze even, Vriend wordt ook weer wat rustiger en daarna lijkt Hazel zich weer te hebben herpakt en daagt hem dan ook echt weer uit.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Gimmick schreef:
ranetje schreef:Het lijkt me een spel, waarbij Hazel wel de bedoeling lijkt te hebben dat zij in de mand kan blijven en dat Vriend er maar naast moet gaan liggen :mrgreen:
Dit inderdaad....

Dit maak ik er ook van.
Wel lijkt het er op dat beide honden elkaar denk ik vaak willen opzoeken, maar de bedoeling erachter wel een tikje machtsverhouding aftasten is.
waarbij hazel het nu nog wat spannend vindt, maar dat die grens wellicht opgeschoven kan worden.

Zolang ze na spel, zelf weer rust zoeken, zou ik het zelf prima vinden, maar zelf zou ik wel in de gaten houden of het niet te serieus( te lang duurt, en dat een hond hierdoor prikkelbaar/ chagrijnig wordt) kan gaan worden.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Emma schreef:
Gimmick schreef:
Dit inderdaad....

Dit maak ik er ook van.
Wel lijkt het er op dat beide honden elkaar denk ik vaak willen opzoeken, maar de bedoeling erachter wel een tikje machtsverhouding aftasten is.
waarbij hazel het nu nog wat spannend vindt, maar dat die grens wellicht opgeschoven kan worden.

Zolang ze na spel, zelf weer rust zoeken, zou ik het zelf prima vinden, maar zelf zou ik wel in de gaten houden of het niet te serieus( te lang duurt, en dat een hond hierdoor prikkelbaar/ chagrijnig wordt) kan gaan worden.
Dit zie ik er ook in, het is volgens mij op een speelse manier kijken wat je aan elkaar hebt, dus wel met een serieus randje. Ik zou dit ook lekker laten gaan, maar uitkijken dat het niet te serieus of te eenzijdig wordt, ze moeten elkaar wel ongeveer even veel uitdagen over en weer.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Emma schreef:
Gimmick schreef:
Dit inderdaad....

Dit maak ik er ook van.

Dit inderdaad. Ook mede de reden dat ik dat gedonderstraal niet graag in huis zie. Rust binnen en spelen buiten.
Ook qua veiligheid (vloer is vaak vrij glad).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”