Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel of geen jasje?
Moderator: moderatorteam
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Re: Wel of geen jasje?
Dax krijgt in de winter ook een jas aan, zij heeft het de hele wandeling gewoon echt koud en wil ook niet rennen dan.
Kale buik + geen ondervacht, dus waarom zou ik dan moeilijk doen?
Kale buik + geen ondervacht, dus waarom zou ik dan moeilijk doen?
- iones
- Zeer actief
Ik heb een schurfthekel aan kou lijden. Ik wil het niet, en voor mijn dieren wil ik het ook niet. Ik zal ze nooit zomaar een jasje aan doen. Tenzij het bijdraagt aan hun comfort.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Of het warm is in de auto zegt niks over de opwarming van de spieren. En daarnaast vind ik frisse lucht ook van belangmalinois schreef: De reuen hebben niets. In de auto is t bloedheet tussen t trainen door in de winter. Klep zit dan bijna dicht. De warmte van 2 honden blijft daar erg goed in hangen. Als je hem open doet komt de wamte je letterlijk tegemoet.
Daarnaast zouden t reepjes worden net als kleedjes/dekens.

In de KNPV is haast geen opbouw en of ruimte voor een fatsoenlijke warming up. Dat de spieren toch voorbereid zijn op de inspanning en belasting vind ik wel belangrijk. En ook waar ik nu behendigheid loop met Fox. Met opbouwen moeten de honden op het veld wachten (af) en daarna direct aan de slag. In de auto laten wachten is daar geen optie.
Daarom toch de Back on Track jassen. Op moment enkel bij de avond trainingen ook tussen door en op de dag alleen nog voor en na de training.
Hier ook kleed slopers, maar de jassen zijn waarschijnlijk erg aangenaam want hier wordt niks van gesloopt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Frisse lucht genoegcrutz schreef:Of het warm is in de auto zegt niks over de opwarming van de spieren. En daarnaast vind ik frisse lucht ook van belangmalinois schreef: De reuen hebben niets. In de auto is t bloedheet tussen t trainen door in de winter. Klep zit dan bijna dicht. De warmte van 2 honden blijft daar erg goed in hangen. Als je hem open doet komt de wamte je letterlijk tegemoet.
Daarnaast zouden t reepjes worden net als kleedjes/dekens.![]()
In de KNPV is haast geen opbouw en of ruimte voor een fatsoenlijke warming up. Dat de spieren toch voorbereid zijn op de inspanning en belasting vind ik wel belangrijk. En ook waar ik nu behendigheid loop met Fox. Met opbouwen moeten de honden op het veld wachten (af) en daarna direct aan de slag. In de auto laten wachten is daar geen optie.
Daarom toch de Back on Track jassen. Op moment enkel bij de avond trainingen ook tussen door en op de dag alleen nog voor en na de training.
Hier ook kleed slopers, maar de jassen zijn waarschijnlijk erg aangenaam want hier wordt niks van gesloopt.

De rest van t appél programma gaat dan toch achter elkaar door zonder pauzes. Idem met pakwerk. Hooguit t afleggen met afleiding doe ik dan aan t eind ipv voor t lopen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): chinese naakthond
- Aantal honden: 2
Mijn naakthond loopt soms al in pak... ( of zoals gister tussen de middag in z'n blootje ) Ik ken geen jasjes die kale oksels beschermen, dan ga je al naar een trui toe , de Back on Track jassen zien er trouwens heel goed uit !
- dagmar88
- Zeer actief
Percy schreef:Mijn naakthond loopt soms al in pak... ( of zoals gister tussen de middag in z'n blootje ) Ik ken geen jasjes die kale oksels beschermen, dan ga je al naar een trui toe , de Back on Track jassen zien er trouwens heel goed uit !
Er zijn toch zat jassen met mouwen? Charlie heeft haar schouder als pup beschadigd en die moet bedekt blijven.
- dre
- Zeer actief
Hier krijgen ze als het zeikt van de regen een jasje aan omdat ik geen zin heb in zeiknatte honden.
Ik wil wel dat de jassen een "flap" hebben die tussen de voorpoten door gaat zodat de buik ook warm/droog gehouden wordt.
Shelly heeft alleen een regenjas van Hurtta, die heeft het verder ook nooit koud en traint (nog) niet intensief genoeg om tussendoor de spieren warm te moeten houden.
Juno is een koukleum, heeft geen ondervacht en haar windhondbloed (en een streng vrouwtje) zorgt ervoor dat ze ook weinig vet heeft. Zij krijgt na de training of tussen het lopen in op een wedstrijd een dikkere Hunter jas aan. Straks begint de wintercompetitie weer, dan heeft ze de hele dag haar jas aan, behalve als we gaan (warm)lopen. Tijdens de trainingen krijgt ze geen jas aan, dan zorg ik dat ze als we zouden moeten "stilstaan" wel in beweging blijft (rondje lopen, (obedience)oefeningen, etc.).
Mijn vriend vond het ook maar raar, tot hij voelde dat ze met de jas gewoon echt lekker warm bleef (en zijn vingers er zowat afvroren
)
Het aandoen van een jas enkel om het willen aankleden van de hond gaat mij een stap te ver, maar een functionele jas zie ik absoluut geen bezwaar tegen
Ik wil wel dat de jassen een "flap" hebben die tussen de voorpoten door gaat zodat de buik ook warm/droog gehouden wordt.
Shelly heeft alleen een regenjas van Hurtta, die heeft het verder ook nooit koud en traint (nog) niet intensief genoeg om tussendoor de spieren warm te moeten houden.
Juno is een koukleum, heeft geen ondervacht en haar windhondbloed (en een streng vrouwtje) zorgt ervoor dat ze ook weinig vet heeft. Zij krijgt na de training of tussen het lopen in op een wedstrijd een dikkere Hunter jas aan. Straks begint de wintercompetitie weer, dan heeft ze de hele dag haar jas aan, behalve als we gaan (warm)lopen. Tijdens de trainingen krijgt ze geen jas aan, dan zorg ik dat ze als we zouden moeten "stilstaan" wel in beweging blijft (rondje lopen, (obedience)oefeningen, etc.).
Mijn vriend vond het ook maar raar, tot hij voelde dat ze met de jas gewoon echt lekker warm bleef (en zijn vingers er zowat afvroren

Het aandoen van een jas enkel om het willen aankleden van de hond gaat mij een stap te ver, maar een functionele jas zie ik absoluut geen bezwaar tegen

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): chinese naakthond
Bij een jas denk ik aan stug spul dat waterdicht is ( zoals die back on track jassen) , schouder is bedekt ja, maar met "mouwtjes" noem ik altijd truiendagmar88 schreef:Percy schreef:Mijn naakthond loopt soms al in pak... ( of zoals gister tussen de middag in z'n blootje ) Ik ken geen jasjes die kale oksels beschermen, dan ga je al naar een trui toe , de Back on Track jassen zien er trouwens heel goed uit !
Er zijn toch zat jassen met mouwen? Charlie heeft haar schouder als pup beschadigd en die moet bedekt blijven.

- dagmar88
- Zeer actief
Percy schreef:Bij een jas denk ik aan stug spul dat waterdicht is ( zoals die back on track jassen) , schouder is bedekt ja, maar met "mouwtjes" noem ik altijd truiendagmar88 schreef:Percy schreef:Mijn naakthond loopt soms al in pak... ( of zoals gister tussen de middag in z'n blootje ) Ik ken geen jasjes die kale oksels beschermen, dan ga je al naar een trui toe , de Back on Track jassen zien er trouwens heel goed uit !

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Warming-up voor sport kan nooit gebeuren door kleding. Dat zou betekenen dat wij, als mensen, gewoon meteen kunnen gaan sporten zonder enige vorm van warming-up omdat we altijd uit een verwarmde ruimte komen met kleding aan.
Een warming-up heeft als doel je circulatie voor te bereiden op wat komen gaat, je hartslag moet omhoog enz door de bloeddoorstroming en beweging wordt je gewrichtsvloeistof vloeibaarder wat weer zorgt voor een betere smering en demping. Dit kan nooit bereikt worden met een jas. Zelfs niet met een Back onTrack jas.
Voor een goede warming-up moet er altijd minstens 10 tot 12 min bewogen worden.
Een warming-up heeft als doel je circulatie voor te bereiden op wat komen gaat, je hartslag moet omhoog enz door de bloeddoorstroming en beweging wordt je gewrichtsvloeistof vloeibaarder wat weer zorgt voor een betere smering en demping. Dit kan nooit bereikt worden met een jas. Zelfs niet met een Back onTrack jas.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
sirene schreef:Warming-up voor sport kan nooit gebeuren door kleding. Dat zou betekenen dat wij, als mensen, gewoon meteen kunnen gaan sporten zonder enige vorm van warming-up omdat we altijd uit een verwarmde ruimte komen met kleding aan.
Geen vervanging. Wel degelijk een aanvulling door opwarming vd spieren door reflectie van de lichaamswarmte.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het hele mooie en goed afgewerkte producten maar ik zou graag wetenschappelijk bewijs hiervan lezen.crutz schreef: Geen vervanging. Wel degelijk een aanvulling door opwarming vd spieren door reflectie van de lichaamswarmte.
Kleding of een verwarmde omgeving is altijd een aanvulling omdat een koud lichaam langer nodig heeft om zich voor te bereiden op inspanning.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Daarom loop ik altijd bij een agilitywedstrijd minimaal 10 honden van te voren in. Eerst gewoon uitlaten en daarna wat rekken en strekken. Zowel mijn hond als mezelfsirene schreef:Warming-up voor sport kan nooit gebeuren door kleding. Dat zou betekenen dat wij, als mensen, gewoon meteen kunnen gaan sporten zonder enige vorm van warming-up omdat we altijd uit een verwarmde ruimte komen met kleding aan.

Csiva heeft ladingen jasjes, maar die zijn er vooral voor om haar warm te houden en er voor te zorgen dat ze na het lopen in de winter niet te snel afkoelt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
Dat is dan niet zo best. Het betekend, dat de arme hond maar 1 uur buiten komt. Geen wonder dat het staat te bibberen.Domor schreef:Een gemiddelde hond ligt 22-23 uur per dag binnen voor de verwarming of op de vloerverwarming, die ontwikkelt geen wintervacht.
Ik zie het nut ook niet in om ze nu te laten afzien zodat ze het misschien als het -10 is ze het minder koud hebben. Het wordt zelden meer dan een paar dagen per jaar zo koud in Nederland en die dagen mogen ze bij ons gewoon even snel buiten hun ding doen en weer naar binnen als ze niet meer willen wandelen. Of krijgen ze inderdaad een extra dikke jas aan.
Dat afharden vind ik alleen nuttig als ze minimaal 6 en eigenlijk wel 12 uur per dag buiten zijn.
En een jasje moet dit allemaal compenseren? Mij dunkt, dat als je een hond 1 uur per dag naar buiten laat, je even naar je zelf moet kijken en niet naar de monitor.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Een hoop honden zouden al heel gelukkig zijn met 1 tot 2 uur per dag wandelen. Daar komt het leeuwendeel van de populatie niet aan (ongeveer de helft van de honden loopt en half uur of minder per dag buiten).
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
De mijne lopen ongeveer 3 uur per dag buiten en dat is voor een gemiddelde hond in Nederland heel veel.nyckle schreef: Dat is dan niet zo best. Het betekend, dat de arme hond maar 1 uur buiten komt. Geen wonder dat het staat te bibberen.
En een jasje moet dit allemaal compenseren? Mij dunkt, dat als je een hond 1 uur per dag naar buiten laat, je even naar je zelf moet kijken en niet naar de monitor.
-
- Zeer actief
Dat is niet zo best...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Toen Ita aan het revalideren was mocht ze maar beperkt lopen buiten.nyckle schreef: Dat is dan niet zo best. Het betekend, dat de arme hond maar 1 uur buiten komt. Geen wonder dat het staat te bibberen.
Ik liep - opbouwend vanaf piepkleine uitstapjes - drie weken na de operatie 3 x 20 minuten en 1 x een kwartier
Toen ik dat bij een controle tegen de dokter zei was hij verbijsterd.................
Dat was véél te véél!!

En daar was ik dan weer verbijsterd over.

-
- Zeer actief
Ik ben verbijsterd en geschokt en vind dat als je maar een uur met de hond naar buiten gaat, je de hond zwaar tekort doet.ranetje schreef:Toen Ita aan het revalideren was mocht ze maar beperkt lopen buiten.nyckle schreef: Dat is dan niet zo best. Het betekend, dat de arme hond maar 1 uur buiten komt. Geen wonder dat het staat te bibberen.
Ik liep - opbouwend vanaf piepkleine uitstapjes - drie weken na de operatie 3 x 20 minuten en 1 x een kwartier
Toen ik dat bij een controle tegen de dokter zei was hij verbijsterd.................
Dat was véél te véél!!"dat is wat een gezonde hond loopt" zei hij............................
Het rare voorval doet zich voor, dat in sommige kringen, de boer als een ware misdadiger wordt afgeschilderd, als zijn koeien op stal blijven. Want: "een koe hoort in de wei".
Wat klopt hier niet?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik weet niet of dat helemaal te vergelijken is.nyckle schreef:Ik ben verbijsterd en geschokt en vind dat als je maar een uur met de hond naar buiten gaat, je de hond zwaar tekort doet.ranetje schreef:Toen Ita aan het revalideren was mocht ze maar beperkt lopen buiten.nyckle schreef: Dat is dan niet zo best. Het betekend, dat de arme hond maar 1 uur buiten komt. Geen wonder dat het staat te bibberen.
Dat was véél te véél!!"dat is wat een gezonde hond loopt" zei hij............................
Het rare voorval doet zich voor, dat in sommige kringen, de boer als een ware misdadiger wordt afgeschilderd, als zijn koeien op stal blijven. Want: "een koe hoort in de wei".
Wat klopt hier niet?
Maar wat mij betreft mag die koe in de wei, zoals ik ze hier ook heel veel zie in de weilanden in de uiterwaarden.
Ze lijken het daar zeer naar hun zin te hebben.
Mijn honden zijn normaal heel wat meer dan een uur per dag samen met mij op stap.

- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
Hier gaan we gewoon niet wandelen als het regent
De honden zetten zelf toch geen stap buiten, dan wachten we liever op een droog moment (of hooguit lichte miezer).
Merken jullie overigens een verschil qua jasjes-behoefte tussen wel en niet gecastreerde honden? Of misschien voor en na?
Je leest toch overal van een castratenvacht dat die veel dikker zijn. Je zou denken dat het ook meer bescherming biedt tegen winterse temperaturen.

De honden zetten zelf toch geen stap buiten, dan wachten we liever op een droog moment (of hooguit lichte miezer).
Merken jullie overigens een verschil qua jasjes-behoefte tussen wel en niet gecastreerde honden? Of misschien voor en na?
Je leest toch overal van een castratenvacht dat die veel dikker zijn. Je zou denken dat het ook meer bescherming biedt tegen winterse temperaturen.
-
- Zeer actief
Tja, wat moet ik hier van zeggen. Als jij al niet met de honden naar buiten gaat, gaan de honden niet naar buiten. Zitten ze binnen met de poot in het kruis.Jits90 schreef:Hier gaan we gewoon niet wandelen als het regent![]()
Over het algemeen hebben honden geen enkele last van kou. Het is het baasje die het doet. Watjes zijn het.

- Domor
- Zeer actief
Mijn ervaring is echt anders nyckle. Vroeger vond ik het geen enkel probleem om in de regen te lopen. Kleine boris moest dan echter wel aangelijnd anders peerde hij hem naar huis. Nu loop ik liever niet in de regen omdat ik in dit huis mijn jas amper droog krijg terwijl de dames prima in de regen lopen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Castraten met een (half)lange vacht krijgen vaak wel meer ondervacht, maar het tast ook de waterafstotendheid van de vacht aan. Gelukkig heb ik met Mayke geluk en haar vacht is nauwelijks veranderd, maar ik ken ook een stabij met een castratenvacht en dat beestje wordt bij nat weer doorweekt en droogt slecht. Ik denk dat die het juist sneller koud krijgt dan wanneer die niet gecastreerd was.Jits90 schreef: Merken jullie overigens een verschil qua jasjes-behoefte tussen wel en niet gecastreerde honden? Of misschien voor en na?

-
- Zeer actief
Hoe zit het dan met de honden van Tara? Die duiken zo het water in. Verwend gedrag? Of moet er een ander jas gekocht worden en ja, dan moeten de honden wel mee.Domor schreef:Mijn ervaring is echt anders nyckle. Vroeger vond ik het geen enkel probleem om in de regen te lopen. Kleine boris moest dan echter wel aangelijnd anders peerde hij hem naar huis. Nu loop ik liever niet in de regen omdat ik in dit huis mijn jas amper droog krijg terwijl de dames prima in de regen lopen.
- Domor
- Zeer actief
Voor veel honden zit er verschil tussen regen en zwemmen. Mogelijk dat je een nieuwe druppel op een Nog drogerige huid wel voelt maar als je doorweekt bent eigenlijk niet meer.
En er zit dus verschil tussen honden, dus misschien hoeven de honden van Tara helemaal geen jas.
Zowel de borissen als de poedels zwemmen niet en dat houden weer zo. Voor grote boris is het te koud om daarna weer in de kennel te moeten; kleine boris doet er lang over om op te drogen en heeft het dan de rest van de wandeling echt heel koud en bij mijn dames gebruik ik sloten als grenzen met loslopen. Zolang ze niet zwemmen zijn er voor Noa meer plaatsen waar ze los kan (o.a. waar af en toe een boot vaart w want daar gaat ze ook achteraan).
En er zit dus verschil tussen honden, dus misschien hoeven de honden van Tara helemaal geen jas.
Zowel de borissen als de poedels zwemmen niet en dat houden weer zo. Voor grote boris is het te koud om daarna weer in de kennel te moeten; kleine boris doet er lang over om op te drogen en heeft het dan de rest van de wandeling echt heel koud en bij mijn dames gebruik ik sloten als grenzen met loslopen. Zolang ze niet zwemmen zijn er voor Noa meer plaatsen waar ze los kan (o.a. waar af en toe een boot vaart w want daar gaat ze ook achteraan).
-
- Zeer actief
De oudste van 13 heeft een jasje, eigenlijk meer een dekje. Met ruitmotief, dan valt die klapkaak minder op in deze buurt
We krijgen positieve reacties van de deftige dames met hun teckels. Schept toch een band
Maar dit seizoen nog niet aangehad.
De andere twee, toch ook al op leeftijd (10 en 11) hebben geen jasje nodig. Die springen nog in de plomp met dit weer.

Maar dit seizoen nog niet aangehad.
De andere twee, toch ook al op leeftijd (10 en 11) hebben geen jasje nodig. Die springen nog in de plomp met dit weer.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Kiwi zwemt ook, en heeft ook een hekel aan regen. Niet zo erg, maar ze gaat er wel vies van kijken.nyckle schreef: Hoe zit het dan met de honden van Tara? Die duiken zo het water in. Verwend gedrag? Of moet er een ander jas gekocht worden en ja, dan moeten de honden wel mee.
Ik snap het wel, want ik ervaar regen en zwemmen ook totaal anders

- Feather__
- Zeer actief
Vertel jij dit mijn hond even aub?nyckle schreef: Tja, wat moet ik hier van zeggen. Als jij al niet met de honden naar buiten gaat, gaan de honden niet naar buiten. Zitten ze binnen met de poot in het kruis.
Over het algemeen hebben honden geen enkele last van kou. Het is het baasje die het doet. Watjes zijn het.

Snoopy gaat niet naar buiten als het regent en als we het wel doen dan draait hij na 3 meter om: 'Nope

Dus hij heeft een jas aan en dan vind hij het prima want dan voelt hij het niet.
Maar eigenlijk doe ik het dus?

-
- Zeer actief
Aan de lijn vindt Luna het ook niks als het regent.
Los wel, als het gas op de lolly kan.
Los wel, als het gas op de lolly kan.