Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenchocolade ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

tamireya
Vaste gebruiker

Hondenchocolade ?

Ongelezen bericht door tamireya »

Hoi allemaal,

Ik was zaterdag even lekker bij onze Action om het eea te halen en ook de "dierenafdeling" even doorgestruind :mrgreen:

Alleen, wat ik toen zag tussen de hondenkoekjes en botjes liet mij wel heel erg verbazen:

Hondenchocoloade ???

Ik weet dat Cacao giftig is voor dieren dus heb ik de ingredienten eens doorgelezen:
Buiten dat er zuiker in zit (ik probeer zo goed mogelijk zuiker in diervoeding te vermijden) was een ingredient dus wel cacao.

Is het nu opeens niet meer giftig? :piew:
Ik snap er helemaal niks van :denken:

Wie kan mij wijzer maken en uitleggen waarom zoiets überhaupt verkoopt mag worden?
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Hondenchocolade ?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het is nog steeds giftig en ik vind het een schandaal dat het verkocht wordt. Maar, zelfs in dierenwinkels zie ik het soms. Niet kopen en niet geven is mijn beste advies...
Of het zin heeft om ze erop te wijzen middels een mail weet ik niet; bij de dierenwinkel had dat nul resultaat want "de fabrikant zegt dat dit geen kwaad kan in deze hoeveelheden". Hoewel ik op zich denk dat het aandeel cacao minimaal is, waag ik het er niet op.

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Is zo'n laag gehalte dat een hond daar echt niet ziek of dood aan gaat , daarvoor heeft hij de pure onbewerkte versie voor nodig. Snap even goed niet waarom je dat soort snoepgoed voor een hond koopt.Plak ham of leverworst zal hem meer smaken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

bouvierpoedel schreef:Is zo'n laag gehalte dat een hond daar echt niet ziek of dood aan gaat , daarvoor heeft hij de pure onbewerkte versie voor nodig. Snap even goed niet waarom je dat soort snoepgoed voor een hond koopt.Plak ham of leverworst zal hem meer smaken.
wat hij zegt.

het blijft rommel hoor, maar om giftig te zijn moet er een groot aandeel echte cacao inzitten. en dat zit vaak niet eens in gewone melkchocolade. dus dat iets in grote aantallen giftig is maakt het nog niet altijd giftig.

dat gezegd is een plak worst oid natuurlijk veel beter (al zal daar ook suiker in zitten)
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Cacao op zich is niet giftig, maar de teobromine die daar in zit wel en die zit er bij hondenchocolade niet meer in.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
~Suzanne~
Zeer actief

nathalie schreef:Cacao op zich is niet giftig, maar de teobromine die daar in zit wel en die zit er bij hondenchocolade niet meer in.
Toch staat dat niet op de verpakking! En als je net een hond(je) hebt wat er wel gevoelig voor is, hang je. Ik vind het geen slimme aktie om het te gaan verkopen of geven. Maar ook hier; de keus is aan de baasjes.

Suzanne
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Dat percentage is zo laag dat honden daar niets van krijgen hoor. Ik word er wel eens moe van. Ik neem aan dat jullie ook niet uit pakjes en zakjes eten, en ook geen mayo en ketchup enzo?
~Suzanne~
Zeer actief

Marion. schreef:Dat percentage is zo laag dat honden daar niets van krijgen hoor. Ik word er wel eens moe van. Ik neem aan dat jullie ook niet uit pakjes en zakjes eten, en ook geen mayo en ketchup enzo?
Echt wel ;-)
Maar dingen die giftig zijn voor honden krijgen ze hier niet. Er "valt" heus wel 's een plakje worst of een restje macaroni wat niet meteen 100% goed voor ze is, maar ik ben toch zeer alert dat ze geen dingen binnenkrijgen die giftig zijn. Want als je een gevoelige hond blijkt te hebben kan die dus wel onderuit gaan van 1 stukje chocola... en daar kom ik dan liever niet achter ;-(

Suzanne
tamireya
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door tamireya »

Bedankt voor jullie reacties.

@Nathalie: Ik zal daar eens naar kijken, dit heb ik zo nog nooit gehoord. :ok:

Ik vraag me af vanaf wanneer cacao dan wel giftig is. Is het dan te vergelijken met muskaat bij mensen (wat in hoge dosis ook dodelijk kan zijn)?
Op de verpakking staat niet dat het onbewerkt is oid (waren iets van 7 of 8% aan cacao als ik het me goed herinner).

Zelf zou ik het ook niet kopen maar dat er zoiets dus überhaupt op de markt is vindt ik eigenlijk heel erg tegenvallen.
Het is niet dat het alleen maar ongezond is namelijk.

@Marion: Niks om moe van te worden, het gaat er niet om dat het alleen maar ongezond is :wink:
Wij eten ook wel ongezond en ik ben niet zo'n geitenwollensokkenmoeder die alles vers toebereid, alleen biologisch eet of lettend op al die e-nummers maar er zijn gewoon enkele dingen die ik zelf ook never ever nooit zou eten/drinken omdat het giftig is en/of ziekmakend (denk bv aan aspertaam wat je vaak in limonade vindt) en precies dat doe ik ook bij onze huisdieren :D
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”