Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wandelaar gebeten door hond in Geldrop
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Wandelaar gebeten door hond in Geldrop
Ik snap best dat sommigen het erg vervelend vinden als er negatieve dingen over hun ras worden gezegd.
Maar als je zelf blij bent met je hond wat maakt het dan uit wat anderen zeggen?
Zal mij echt worst wezen hoor wat anderen over Pinschers zeggen.
Als ze zouden zeggen dat ze weleens bijten, en ze zelf dat ras niet willen hebben, hebben ze nog gelijk ook.
Maar ik vind Pinschers best wel leuk. Al zou ik best ook weleens een ander ras willen, maar dat wil ik eigenlijk alleen maar zodat mijn kleinkinderen kunnen komen logeren.
Maar als ik ooit weer een Pinscher neem, laat ik mijn kleinkinderen wel steeds komen logeren zodat de pup er aan went dat ze over de vloer komen.
En eigenlijk is het nou ook weer niet zo ramp als mijn kleinkinderen niet kunnen komen logeren. Hahaha.
Maar als je zelf blij bent met je hond wat maakt het dan uit wat anderen zeggen?
Zal mij echt worst wezen hoor wat anderen over Pinschers zeggen.
Als ze zouden zeggen dat ze weleens bijten, en ze zelf dat ras niet willen hebben, hebben ze nog gelijk ook.
Maar ik vind Pinschers best wel leuk. Al zou ik best ook weleens een ander ras willen, maar dat wil ik eigenlijk alleen maar zodat mijn kleinkinderen kunnen komen logeren.
Maar als ik ooit weer een Pinscher neem, laat ik mijn kleinkinderen wel steeds komen logeren zodat de pup er aan went dat ze over de vloer komen.
En eigenlijk is het nou ook weer niet zo ramp als mijn kleinkinderen niet kunnen komen logeren. Hahaha.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
- Aantal honden: 1
ja het gebeurde ook wel en dan werd de mensagressie voor lief genomen, maar dat waren toch wel uitzonderingen en over het algemeen ging de voorkeur uit naar mensvriendelijke honden.lieke schreef:Ik heb anders artikelen gelezen dat in de tijd dat hondengevechten nog legaal waren, er genoeg mensagressieve pitbulls waren waar wel degelijk mee werd gefokt omdat ze zo goed in de 'pit' waren en dat fokkers het ook geen probleem vonden. Mensagressiviteit was dus toen ook al geen uitzondering. Al werd er niet met zulke honden gezellig door Truus mee op straat gewandeld. Dus het was geen 'maatschappelijk probleem'.Nicoline schreef:omdat mensagressie bij vechthonden in de pit niet wenselijk was, die werden vaak gewoon afgemaakt of iig niet mee gefokt, was namelijk niet de bedoeling dat ze een gevaar vormden voor toeschouwers, mensen die het gevecht moesten opbreken of voor de dierenarts die ze weer moest oplappen. dat betekent niet dat een pitbull of stafford nooit agressief kan zijn naar mensen natuurlijk maar in vergelijking met andere rassen is de kans wel kleiner. de kruisingen die je nu vaak ziet zijn vaak kruisingen met molosser types (want groter en breder) waardoor de kans op mensagressie weer toeneemt. de meeste van die wildfokkers hebben geen idee wat ze allemaal door elkaar gooien qua karakter als het maar een populaire kleur (blue nose, red nose etc) en grote kop heeft :/
Ik kan helaas zo snel de desbetreffende bronnen niet meer terugvinden.
ik verwacht trouwens van geen enkele hond dat ze 100% mensvriendelijk zijn en dat hoeft ook niet vind ik, mensen doen rare dingen en een hond hoeft dat niet altijd te pikken. mijn eigen hond heeft bij haar vorige baasje een kind gebeten, maarja dat kind was wel over de schutting geklommen en was dus een "inbreker" (was ook geen heel erg bijtincident ofzo, ook klapkaken kennen nuance

Da's heel fijn dan, maar een klapkaak is een klapkaak, klaar. Met wel of geen stamboom of honderdduizend kruisingen, zal me worst wezen en het gros van de mensen ook. Die zien het verschil niet, weten het verschil niet. Maar goed, het zal wel weer de tere zieltjes van de klapkaken eigenaren zijn geraakt.Nicoline schreef:ja het gebeurde ook wel en dan werd de mensagressie voor lief genomen, maar dat waren toch wel uitzonderingen en over het algemeen ging de voorkeur uit naar mensvriendelijke honden.lieke schreef:Ik heb anders artikelen gelezen dat in de tijd dat hondengevechten nog legaal waren, er genoeg mensagressieve pitbulls waren waar wel degelijk mee werd gefokt omdat ze zo goed in de 'pit' waren en dat fokkers het ook geen probleem vonden. Mensagressiviteit was dus toen ook al geen uitzondering. Al werd er niet met zulke honden gezellig door Truus mee op straat gewandeld. Dus het was geen 'maatschappelijk probleem'.Nicoline schreef:omdat mensagressie bij vechthonden in de pit niet wenselijk was, die werden vaak gewoon afgemaakt of iig niet mee gefokt, was namelijk niet de bedoeling dat ze een gevaar vormden voor toeschouwers, mensen die het gevecht moesten opbreken of voor de dierenarts die ze weer moest oplappen. dat betekent niet dat een pitbull of stafford nooit agressief kan zijn naar mensen natuurlijk maar in vergelijking met andere rassen is de kans wel kleiner. de kruisingen die je nu vaak ziet zijn vaak kruisingen met molosser types (want groter en breder) waardoor de kans op mensagressie weer toeneemt. de meeste van die wildfokkers hebben geen idee wat ze allemaal door elkaar gooien qua karakter als het maar een populaire kleur (blue nose, red nose etc) en grote kop heeft :/
ik verwacht trouwens van geen enkele hond dat ze 100% mensvriendelijk zijn en dat hoeft ook niet vind ik, mensen doen rare dingen en een hond hoeft dat niet altijd te pikken. mijn eigen hond heeft bij haar vorige baasje een kind gebeten, maarja dat kind was wel over de schutting geklommen en was dus een "inbreker" (was ook geen heel erg bijtincident ofzo, ook klapkaken kennen nuance) verder is ze juist ontzettend tolerant naar mensen toe. toleranter dan bijvoorbeeld de golden retriever van mijn moeder.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee een klapkaak staat voor een breedbek hond. Een herder staat niet voor dober. Wel voor alles wat staande oren heeft en iets wegheeft van een herder. En of die met naam en toenaam bij artikelen genoemd worden sterker nog een foto van mijn hond is ongevraagd misbruikt voor 'een herder' met bijtincident.Nicoline schreef:ik denk dat het vergelijken van een xxl bully kruising met een normale stafford of pitbull ongeveer hetzelfde is als een mechelaar vergelijken met een dobermann om maar wat te noemen. ze zullen ver weg wel een en ander gemeen hebben en worden grofweg voor dezelfde doelen gebruikt maar daar houdt het ook op. een goede pitbull staat waarschijnlijk dichter bij een greyhound dan bij zo'n bully en zijn ook helemaal niet van die grote brede beesten
Laatst gewijzigd door malinois op 17 okt 2016 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Nicoline
- Zeer actief
nee hoor, het maakt mij niks uit wat mensen van mijn hond vinden. maar als er in een krantenbericht meteen "stafford of pitbull" wordt geroepen terwijl het niet duidelijk is om wat voor hond het gaat dan vind ik dat sensatiezucht. waar ik wel bang voor ben is een nieuwe RAD, en dat de media te pas en te onpas rondgooit met "stafford" en "pitbull" om hun artikelen spannender te maken helpt daar niet echt tegen. als ik soms lees wat voor onderbuikgevoelens er opborrelen bij mensen en dat dan elk media bericht waar het woordje pitbull (evt onterecht) in voorkomt weer koren op hun molen is, daar word ik niet blij van.Neeltje schreef:Da's heel fijn dan, maar een klapkaak is een klapkaak, klaar. Met wel of geen stamboom of honderdduizend kruisingen, zal me worst wezen en het gros van de mensen ook. Die zien het verschil niet, weten het verschil niet. Maar goed, het zal wel weer de tere zieltjes van de klapkaken eigenaren zijn geraakt.Nicoline schreef:ja het gebeurde ook wel en dan werd de mensagressie voor lief genomen, maar dat waren toch wel uitzonderingen en over het algemeen ging de voorkeur uit naar mensvriendelijke honden.lieke schreef:Ik heb anders artikelen gelezen dat in de tijd dat hondengevechten nog legaal waren, er genoeg mensagressieve pitbulls waren waar wel degelijk mee werd gefokt omdat ze zo goed in de 'pit' waren en dat fokkers het ook geen probleem vonden. Mensagressiviteit was dus toen ook al geen uitzondering. Al werd er niet met zulke honden gezellig door Truus mee op straat gewandeld. Dus het was geen 'maatschappelijk probleem'.Nicoline schreef:omdat mensagressie bij vechthonden in de pit niet wenselijk was, die werden vaak gewoon afgemaakt of iig niet mee gefokt, was namelijk niet de bedoeling dat ze een gevaar vormden voor toeschouwers, mensen die het gevecht moesten opbreken of voor de dierenarts die ze weer moest oplappen. dat betekent niet dat een pitbull of stafford nooit agressief kan zijn naar mensen natuurlijk maar in vergelijking met andere rassen is de kans wel kleiner. de kruisingen die je nu vaak ziet zijn vaak kruisingen met molosser types (want groter en breder) waardoor de kans op mensagressie weer toeneemt. de meeste van die wildfokkers hebben geen idee wat ze allemaal door elkaar gooien qua karakter als het maar een populaire kleur (blue nose, red nose etc) en grote kop heeft :/
ik verwacht trouwens van geen enkele hond dat ze 100% mensvriendelijk zijn en dat hoeft ook niet vind ik, mensen doen rare dingen en een hond hoeft dat niet altijd te pikken. mijn eigen hond heeft bij haar vorige baasje een kind gebeten, maarja dat kind was wel over de schutting geklommen en was dus een "inbreker" (was ook geen heel erg bijtincident ofzo, ook klapkaken kennen nuance) verder is ze juist ontzettend tolerant naar mensen toe. toleranter dan bijvoorbeeld de golden retriever van mijn moeder.
Laatst gewijzigd door Nicoline op 17 okt 2016 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Er gaat toch wel zoiets komen voor al dat type honden. Daar kun je de klok op gelijk zetten. Dat weet je ook als t al in zoveel landen zwaar gereguleerd is behalve hierNicoline schreef:nee hoor, het maakt mij niks uit wat mensen van mijn hond vinden. maar als er in een krantenbericht meteen "stafford of pitbull" wordt geroepen terwijl het niet duidelijk is om wat voor hond het gaat dan vind ik dat sensatiezucht. waar ik wel bang voor ben is een nieuwe RAD, en dat de media te pas en te onpas rondgooit met "stafford" en "pitbull" om hun artikelen spannender te maken helpt daar niet echt tegen. als ik soms lees wat voor onderbuikgevoelens er opborrelen bij mensen en dat dan elk media bericht waar het woordje pitbull (evt onterecht) in voorkomt weer koren op hun molen is, daar word ik niet blij van.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Nicoline
- Zeer actief
ik ben wel voor een aanlijngebod of iets in die richting, dat is niet zielig en een vechthond type heeft over het algemeen ook niks te zoeken in een losloopgebied, die hoeven ook niet zo nodig met andere honden te spelen. maar een nieuwe RAD waarbij honden op uiterlijk van straat kunnen worden geplukt dat moet je echt niet weer willen. je zal maar een boxer kruising hebben uiteraard zonder papieren.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat ben ik ook met je eens de RAD was ook onzin.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Iedereen was het er over eens dat de RAD een gedrocht van een wet was die ook nog eens arbitrair werd toegepast. Daarom is-ie ook afgeschaft.malinois schreef:Dat ben ik ook met je eens de RAD was ook onzin.

Maar die regeling is in 1993 ingevoerd (na jaren van discussie) en men wist eigenlijk niet wat men nou echt wilde. Dus heel goed dat die na 15 jaar werd ingetrokken.
Laat onverlet dat er nu veel meer kennis is over kynologie, dna, etc. Plus het feit dat er in Europa al veel meer wetgeving voor agressieve hondenrassen bestaat. Dus er zou best op korte termijn een wetgeving kunnen worden ingevoerd die veel eerlijker en rechtvaardiger is. En waar de verantwoording veel meer bij de eigenaren wordt gelegd, wat sowieso veel eerlijker is. Want de honden waar het om gaat zijn zelf zijn nog het meest de dupe.
Er is geen ras dat zo ontzettend wordt misbruikt, gebruikt en mishandeld. Als ze al niet in het asiel worden gedonderd of aan een boom worden vastgebonden. Terwijl zij uiteindelijk alleen maar dát doen waar ze eeuwen voor zijn gefokt en geselecteerd, betalen zíj de hoogste prijs.
Dus ja, in godsnaam: laat er een eerlijke en rechtvaardige landelijke wet komen die hen en de arme honden en baasjes die het slachtoffer worden van de onkunde, het onbenul en/of regelrechte criminele eigenaren.
Plus, niet onbelangrijk: handhaaf beter en zorg dat het niet meer de verantwoordelijkheid is van 393 gemeenten maar van de landelijke overheid.

- iones
- Zeer actief
Voor sommige mensen maakt het niet uit of het een klapkaak of klapkaak kruising is. Het straalt af op alle honden en straks zijn honden nergens meer welkom.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Een aanlijngebod heeft 0,0 zin. In de stad is al een aanlijnverbod en wat loopt er hier meestal los? Ja, de stafford of pittbuls of weet ik wat voor soorgelijke kruisingen. Die lopen allemaal los en vaak nog geen eens een lijn bij zich. En wie controleert? Niemand. Vele hebben er hier last van en lopen om, of durven in bepaalde gedeeltes niet meer te lopen. Van mij mogen ze verdwijnen.Nicoline schreef:ik ben wel voor een aanlijngebod of iets in die richting, dat is niet zielig en een vechthond type heeft over het algemeen ook niks te zoeken in een losloopgebied, die hoeven ook niet zo nodig met andere honden te spelen. maar een nieuwe RAD waarbij honden op uiterlijk van straat kunnen worden geplukt dat moet je echt niet weer willen. je zal maar een boxer kruising hebben uiteraard zonder papieren.
- Nicoline
- Zeer actief
of eens beginnen met het bestaande beleid, dus honden aangelijnd buiten de losloopzone, eens echt gaan handhaven gewoon voor iedereen. ik kreeg van de week ook weer pijn in mn onderbuik toen ik die vent voor de zoveelste keer met zn golden los zag lopen langs een weg waar hard gereden wordt, hond liep meters verder en meneer had alleen aandacht voor zn telefoon. aan de andere kant, als ze dit beleid blijkbaar al niet kunnen uitvoeren denk ik dat het met verdere maatregelen al helemaal niks gaat worden. gelukkig lopen alle staffords hier in de buurt netjes aangelijnd.Neeltje schreef:Een aanlijngebod heeft 0,0 zin. In de stad is al een aanlijnverbod en wat loopt er hier meestal los? Ja, de stafford of pittbuls of weet ik wat voor soorgelijke kruisingen. Die lopen allemaal los en vaak nog geen eens een lijn bij zich. En wie controleert? Niemand. Vele hebben er hier last van en lopen om, of durven in bepaalde gedeeltes niet meer te lopen. Van mij mogen ze verdwijnen.Nicoline schreef:ik ben wel voor een aanlijngebod of iets in die richting, dat is niet zielig en een vechthond type heeft over het algemeen ook niks te zoeken in een losloopgebied, die hoeven ook niet zo nodig met andere honden te spelen. maar een nieuwe RAD waarbij honden op uiterlijk van straat kunnen worden geplukt dat moet je echt niet weer willen. je zal maar een boxer kruising hebben uiteraard zonder papieren.
-
- Actief
Je zegt dat de kans kleiner is dat pitbulls uithalen naar mensen dan bv. molosser types, maar 9 kansen op 10 gaat het volgens de statistieken bij deze incidenten weldegelijk om bevestigde SPA kruisingen en niets anders.Nicoline schreef:omdat mensagressie bij vechthonden in de pit niet wenselijk was, die werden vaak gewoon afgemaakt of iig niet mee gefokt, was namelijk niet de bedoeling dat ze een gevaar vormden voor toeschouwers, mensen die het gevecht moesten opbreken of voor de dierenarts die ze weer moest oplappen. dat betekent niet dat een pitbull of stafford nooit agressief kan zijn naar mensen natuurlijk maar in vergelijking met andere rassen is de kans wel kleiner. de kruisingen die je nu vaak ziet zijn vaak kruisingen met molosser types (want groter en breder) waardoor de kans op mensagressie weer toeneemt. de meeste van die wildfokkers hebben geen idee wat ze allemaal door elkaar gooien qua karakter als het maar een populaire kleur (blue nose, red nose etc) en grote kop heeft :/
Iedere keer dat er zo’n bijtincident is en je weet nog niet welk ras, weet je dus al met 90% zekerheid dat het weldegelijk om een pitbull of amstaf gaat en slechts 10% kans dat het om een molosser (mmestal dan een rottweiler) of een hond uit een andere rasgroep gaat.
Ik denk ook niet dat men het in het verleden met deze honden zo nauw nam met pitbulls qua mens agressiviteit. Zoals je stelt waren deze bedoeld
- om in een gesloten kooi andere honden dood te bijten waar toeschouwers geen gevaar liepen
- werden deze honden tussen de gevechten helemaal niet als gezelschapshond bij de familie gehouden maar in een kooi
- werden deze honden bij ernstige verwondingen en wanneer ze niet meer geschikt waren om gevechten te winnen afgemaakt in plaats van naar een dierenarts gebracht omdat dat goedkoper was.
Veel liefde van de fokkers was er niet voor deze dieren, enkel om geld. Deze honden werden gekweekt om grof geld te verdienen, niet om het te spenderen aan dure dierenartsrekeningen. En of dat die beesten nu meer of minder agressief waren naar mensen, dat zal hun worst gewezen hebben, want ze werden niet gekweekt als gezelschapshond. Hoe agressiever, hoe beter. Mens of dier, dat stak waarschijnlijk zo nauw niet. Ik kan me ook voorstellen dat de voor de eigenaars die dit ras de laatste 100 jaar interessant vonden zoals maffia, bendes, drugsdealers, etc.. (zoals nanny hieronder post) , een hoge mens agressiviteit net een gewenste eigenschap was. Dat men mens agressiviteit uitgekweekt zou hebben, is denk ik alweer zo'n 'british nannydog' verhaaltje van fokkers.

Laatst gewijzigd door Cowboy_Bebop op 19 okt 2016 10:26, 5 keer totaal gewijzigd.
- iones
- Zeer actief
Ik wil geen aanlijngebod. Dan zijn mijn honden ook de klos en die doen niets verkeerd!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Actief
In België is er al heel lang een losloopverbod. Je doet dat om je hond te beschermen, niet om hem te straffen.iones schreef:Ik wil geen aanlijngebod. Dan zijn mijn honden ook de klos en die doen niets verkeerd!
Net zoals je ook een gordel in de wagen draagt of een motorhelm, ook al doe je niets verkeerd. Feit is dat niet iedere andere hond sociaal is en wil spelen.
Als je kleine loslopende hond op een aangelijnde grote hond afloopt en er gebeurt iets, wie is dan in fout? De discussie gaat dan op en neer tussen de twee eigenaars waarbij de andere 'in fout' is maar je had het wel kunnen voorkomen door aan te lijnen. Een vriend van mij heeft dat ook twee keer voorgehad.
Eigenaar A stelt 'de andere eigenaar moet zijn hond maar muilkorven zodat ik de mijne kan laten loslopen'
Eigenaar B stelt 'de andere eigenaar moet zijn hond maar aanlijnen zodat ik de mijne niet moet muilkorven'
Wat mij het eerlijkste lijkt is dat iedereen evenveel moeite doet. De eigenaar met een aangelijnde hond doet eigenlijk al meer moeite dan degene die zijn hond laat loslopen, dus als die laatste eigenaar nu eens dezelfde moeite doet en aanlijnt, kan je dit soort problemen perfect vermijden.
Laatst gewijzigd door Cowboy_Bebop op 19 okt 2016 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Ik hoef geen hond als ik die constant aan de lijn moet houden.
Ik vind het wel een straf voor honden.
Als het niet anders kan omdat mijn hond elke hond die ze tegen komt op vreet, maar dat is niet zo
En honden aan de lijn worden genegeerd door Nikkie, sinds Nikkie alleen is negeert ze zowat alle honden, ze moeten alleen niet opdringerig en te lang aan haar kont ruiken, dan krijgen ze een knauw.
En dat mag van mij, ze hoeft niet alles goed te vinden, ik doe ook niet dramatisch als mijn hond een knauw krijgt.
Ik vind het wel een straf voor honden.
Als het niet anders kan omdat mijn hond elke hond die ze tegen komt op vreet, maar dat is niet zo
En honden aan de lijn worden genegeerd door Nikkie, sinds Nikkie alleen is negeert ze zowat alle honden, ze moeten alleen niet opdringerig en te lang aan haar kont ruiken, dan krijgen ze een knauw.
En dat mag van mij, ze hoeft niet alles goed te vinden, ik doe ook niet dramatisch als mijn hond een knauw krijgt.
Groetjes Gonnie.
In de meeste steden/dorpen is er een aanlijngebod, dat geen mens zich er aan houdt, is wat anders. Ook in de bossen is zowat overal een aanlijngebod, waar ook zowat geen mens zich aanhoudt.iones schreef:Ik wil geen aanlijngebod. Dan zijn mijn honden ook de klos en die doen niets verkeerd!
- iones
- Zeer actief
Vind je het gek?Neeltje schreef:In de meeste steden/dorpen is er een aanlijngebod, dat geen mens zich er aan houdt, is wat anders. Ook in de bossen is zowat overal een aanlijngebod, waar ook zowat geen mens zich aanhoudt.iones schreef:Ik wil geen aanlijngebod. Dan zijn mijn honden ook de klos en die doen niets verkeerd!
Ik vind aanlijnen wel degelijk een straf. Je pakt een dier wél zijn bewegingsvrijheid af he. Het gaan en staan waar hij wil, hier en daar snuffelen, gewoon hond zijn. Dat weiger ik. Ik pak mijn dieren niet hun bewegingsvrijheid af. Mijn paarden staan niet opgehokt, mijn kippen zijn dat niet, mijn konijn niet, geiten ook niet en mijn honden mogen los daar waar het kan. Dus nee, niet in de bebouwing op de stoep langs de huizen. Maar in het groen.
-
- Zeer actief
Hier zijn de bossen ook grotendeels losloopgebied.
Vroeger (twee jaar geleden) mochten de honden in de wijk ook loslopen, maar er schijnen nu ineens mensen bang te zijn voor honden en er gebeuren ongelukken door overstekende honden, tenminste met die smoes komen ze aan.
Ze zeggen dat de eigenaar nooit te vinden is, nou, ik zie bij elke loslopende hond echt wel een eigenaar lopen.
Bij loslopende katten lopen geen eigenaar, maar die mogen schijnbaar ongelukken veroorzaken.
Maar dat ze in de wijk aangelijnd zijn vind ik niet zo erg, daar had ik ze altijd al aangelijnd (nadat mijn eerste hond de weg overstak toen ze door een Dog werd achternagezeten), zelfs op de losloopstroken, die liggen namelijk naast wegen, fietspaden en parkeerplaatsen.
Vroeger (twee jaar geleden) mochten de honden in de wijk ook loslopen, maar er schijnen nu ineens mensen bang te zijn voor honden en er gebeuren ongelukken door overstekende honden, tenminste met die smoes komen ze aan.
Ze zeggen dat de eigenaar nooit te vinden is, nou, ik zie bij elke loslopende hond echt wel een eigenaar lopen.
Bij loslopende katten lopen geen eigenaar, maar die mogen schijnbaar ongelukken veroorzaken.
Maar dat ze in de wijk aangelijnd zijn vind ik niet zo erg, daar had ik ze altijd al aangelijnd (nadat mijn eerste hond de weg overstak toen ze door een Dog werd achternagezeten), zelfs op de losloopstroken, die liggen namelijk naast wegen, fietspaden en parkeerplaatsen.
Groetjes Gonnie.
Een werkloze broodfokker bij ons in de buurt is nu zijn amstaffs aan het kruisen met een boerboel.lor1_1984 schreef:Oh fijn, dat is een kruising waar in de jaren '80 al voor werd gewaarschuwd.Nicoline schreef:precies, of gewoon een grote hond. "mogelijk een stafford of pitbull" gaat alweer richting sensatie vind ik. het zal wel weer een breed breder breedst kruising zijn geweest en die hebben bijna niks meer te maken met pitbulls of staffords eigenlijk. hoorde pas ook ook weer over iemand die zn american bully wil laten dekken door een mastinokorthaar schreef:Om te voorkomen, dat mensen met het vingertje richting bepaalde rassen gaan wijzen, kan de media maar beter berichten in termen van: "een verwarde hond".mogelijke hondagressie gemixt met mensagressie, met nog een scheutje terrier karakter en je krijgt met een beetje pech een hond die alles wil pakken, haast niks meer met een pitbull te maken heeft maar als die in de krant komt toch "pitbull" wordt genoemd :/ en dan ook nog de fysieke ellende van zo'n kruising.
-
- Zeer actief
mooie boel...jvanringen schreef:Een werkloze broodfokker bij ons in de buurt is nu zijn amstaffs aan het kruisen met een boerboel.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Nou leuk.jvanringen schreef:Een werkloze broodfokker bij ons in de buurt is nu zijn amstaffs aan het kruisen met een boerboel.lor1_1984 schreef:Oh fijn, dat is een kruising waar in de jaren '80 al voor werd gewaarschuwd.Nicoline schreef:precies, of gewoon een grote hond. "mogelijk een stafford of pitbull" gaat alweer richting sensatie vind ik. het zal wel weer een breed breder breedst kruising zijn geweest en die hebben bijna niks meer te maken met pitbulls of staffords eigenlijk. hoorde pas ook ook weer over iemand die zn american bully wil laten dekken door een mastinokorthaar schreef:Om te voorkomen, dat mensen met het vingertje richting bepaalde rassen gaan wijzen, kan de media maar beter berichten in termen van: "een verwarde hond".mogelijke hondagressie gemixt met mensagressie, met nog een scheutje terrier karakter en je krijgt met een beetje pech een hond die alles wil pakken, haast niks meer met een pitbull te maken heeft maar als die in de krant komt toch "pitbull" wordt genoemd :/ en dan ook nog de fysieke ellende van zo'n kruising.

Ja we kijken er reikhalzend naar uit.
Zo, dat is duidelijk, dankjewel.Nanna schreef:Historically, it is believed that dogfighters removed human-aggressive pit bulls from the gene pool. "Man biters," as dogmen referred them, were "culled" to prevent dog handlers from suffering vicious bites. However, dogmen themselves and pedigrees show a different story. As far back as 1909, George Armitage shares a story in, "Thirty Years with Fighting Dogs." He describes Caire's Rowdy as not a mere man-biter, but as a "man-eater," the most dangerous biter of all.lieke schreef:Ik heb anders artikelen gelezen dat in de tijd dat hondengevechten nog legaal waren, er genoeg mensagressieve pitbulls waren waar wel degelijk mee werd gefokt omdat ze zo goed in de 'pit' waren en dat fokkers het ook geen probleem vonden. Mensagressiviteit was dus toen ook al geen uitzondering. Al werd er niet met zulke honden gezellig door Truus mee op straat gewandeld. Dus het was geen 'maatschappelijk probleem'.Nicoline schreef:omdat mensagressie bij vechthonden in de pit niet wenselijk was, die werden vaak gewoon afgemaakt of iig niet mee gefokt, was namelijk niet de bedoeling dat ze een gevaar vormden voor toeschouwers, mensen die het gevecht moesten opbreken of voor de dierenarts die ze weer moest oplappen. dat betekent niet dat een pitbull of stafford nooit agressief kan zijn naar mensen natuurlijk maar in vergelijking met andere rassen is de kans wel kleiner. de kruisingen die je nu vaak ziet zijn vaak kruisingen met molosser types (want groter en breder) waardoor de kans op mensagressie weer toeneemt. de meeste van die wildfokkers hebben geen idee wat ze allemaal door elkaar gooien qua karakter als het maar een populaire kleur (blue nose, red nose etc) en grote kop heeft :/
In more modern years, a substantial number of champion (CH), grand champion (GR CH) and register of merit (ROM) fighting dogs carry the title of a man-biter or a man-eater. These pit bulls were championship-breeding stock, whose famed owners never for a moment considered culling the dogs. Some of the most well known dogs include: Adams' GR CH Zebo, Indian Bolio ROM, Garner's CH Chinaman ROM, Gambler's GR CH Virgil and West's CH Spade (man-eater).
In 1974, after a series of high profile news articles written by Wayne King and published by the New York Times, the image of the ferocious fighting pit bull moved from the shadowy world of dogmen into the mainstream. This period, between 1975 and 1979, is known as the "leakage period" when the breeding of pit bulls drastically increased through gang members and drug dealers, who wanted the "toughest dog" on the block, as well as by pet pit bull breeders.
While some dogmen of the past may have culled human-aggressive dogs to keep their stock free of man-biters, once the leakage period began, there is no evidence that similar selective pressures were maintained.9 As early as 1980, pit bull attacks begin headlining newspapers.
bron
-
- Actief
Je paarden zijn toch ook aangelijnd als je ermee buiten komt?iones schreef: Vind je het gek?
Ik vind aanlijnen wel degelijk een straf. Je pakt een dier wél zijn bewegingsvrijheid af he. Het gaan en staan waar hij wil, hier en daar snuffelen, gewoon hond zijn. Dat weiger ik. Ik pak mijn dieren niet hun bewegingsvrijheid af. Mijn paarden staan niet opgehokt, mijn kippen zijn dat niet, mijn konijn niet, geiten ook niet en mijn honden mogen los daar waar het kan. Dus nee, niet in de bebouwing op de stoep langs de huizen. Maar in het groen.

Met aangelijnd wandelen geraakt mijn hond zijn energie niet kwijt nee, dat is een nadeel. Daarvoor dient canicross of vrij ravotten met de andere honden in de tuin.
In het groen heb ik een hond nog nooit vrij laten lopen. Op veel plaatsen in België mag dat niet en moet je je hond bv. ook op het pad houden om de inheemse, wilde dieren niet te verstoren. Kennis van mij zijn jack russel bv. heeft ooit in een park een ree veulen doodgebeten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat van die wilde dieren schijnt dus niet waar te zijn was deze week op tv. Maar nee ik heb geen honden om aan een lijntje te wandelen ondanks t dagelijks fietsen en diverse malen speuren en trainen per week.Cowboy_Bebop schreef:Je paarden zijn toch ook aangelijnd als je ermee buiten komt?iones schreef: Vind je het gek?
Ik vind aanlijnen wel degelijk een straf. Je pakt een dier wél zijn bewegingsvrijheid af he. Het gaan en staan waar hij wil, hier en daar snuffelen, gewoon hond zijn. Dat weiger ik. Ik pak mijn dieren niet hun bewegingsvrijheid af. Mijn paarden staan niet opgehokt, mijn kippen zijn dat niet, mijn konijn niet, geiten ook niet en mijn honden mogen los daar waar het kan. Dus nee, niet in de bebouwing op de stoep langs de huizen. Maar in het groen.![]()
Met aangelijnd wandelen geraakt mijn hond zijn energie niet kwijt nee, dat is een nadeel. Daarvoor dient canicross of vrij ravotten met de andere honden in de tuin.
In het groen heb ik een hond nog nooit vrij laten lopen. Op veel plaatsen in België mag dat niet en moet je je hond bv. ook op het pad houden om de inheemse, wilde dieren niet te verstoren. Kennis van mij zijn jack russel bv. heeft ooit in een park een ree veulen doodgebeten.

- iones
- Zeer actief
Ik heb mijn honden afgeleerd om reeen achterna te gaan. Maar mijn paarden lopen buiten niet los rond nee, maar achter omheining. Mijn honden lopen immers los ook niet zonder toezicht.Cowboy_Bebop schreef:Je paarden zijn toch ook aangelijnd als je ermee buiten komt?iones schreef: Vind je het gek?
Ik vind aanlijnen wel degelijk een straf. Je pakt een dier wél zijn bewegingsvrijheid af he. Het gaan en staan waar hij wil, hier en daar snuffelen, gewoon hond zijn. Dat weiger ik. Ik pak mijn dieren niet hun bewegingsvrijheid af. Mijn paarden staan niet opgehokt, mijn kippen zijn dat niet, mijn konijn niet, geiten ook niet en mijn honden mogen los daar waar het kan. Dus nee, niet in de bebouwing op de stoep langs de huizen. Maar in het groen.![]()
-
- Zeer actief
Het hoeft toch niet of, of te zijn.
Op straat aangelijnd en daarnaast heb je losloopplekken zoals parken, strand of bos.
Zo is er voor ieder wat wils en kun je prima rekening houden met elkaar.
Hier mogen bijvoorbeeld honden op het strand los en in t bos moeten zij aangelijnd (wordt redelijk goed op gecontroleerd), ik vind t ideaal. Hondeneigenaren die liever geen loslopende honden tegenkomen weten waar ze zijn moeten en vice versa.
Het zijn niet alleen de SPA's die niet altijd met anderen kunnen dus je houdt rekening met elke hondeneigenaar (en niet hondeneigenaar uiteraard)
Op straat aangelijnd en daarnaast heb je losloopplekken zoals parken, strand of bos.
Hier mogen bijvoorbeeld honden op het strand los en in t bos moeten zij aangelijnd (wordt redelijk goed op gecontroleerd), ik vind t ideaal. Hondeneigenaren die liever geen loslopende honden tegenkomen weten waar ze zijn moeten en vice versa.
Het zijn niet alleen de SPA's die niet altijd met anderen kunnen dus je houdt rekening met elke hondeneigenaar (en niet hondeneigenaar uiteraard)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En waar laat je dan de mensen die geen andere honden tegen wil komen maar wel loslopen?Suusz27 schreef:Het hoeft toch niet of, of te zijn.

-
- Zeer actief
het is zo gelegen de een komt de andere tegen.malinois schreef:En waar laat je dan de mensen die geen andere honden tegen wil komen maar wel loslopen?Suusz27 schreef:Het hoeft toch niet of, of te zijn.