Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup van 18 weken zindelijk maken
Moderator: moderatorteam
-
Woezel_raja
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Pup van 18 weken zindelijk maken
Hallo zins afgelopen zaterdag hebben we een schapendoes pup van 18 weken oud.daarvoor heeft hij altijd bij zijn moeder en broers en zussen gezeten.daar haddendum ze binnen en buitenverblijf.hij plaste en poept daar altijd in buiten verblijf.
Alleen nu vind hij het hier buiten erg spannend en eng en wil liefst zo snel mogelijk weer naar binnen.wat er op neer komt dat hij soms wel buiten plast en poept (dan belonen we hem uitgebreid) maar hij doet het ook erg vaak binnen ook als hij net buiten ia geweest. (Soms wel geplast/gepoept soms niet)
Jullie tips om hiermee om te gaan?
Snachts slaapt hij bij ons op de kamer en word hij rond 5 uur onrustig en moet hij plassen dat geeft hij dan goed aanhij plast ook niet op onze slaapkamer. Maar als we hem dan uitlaten doet hij klein plasje om gelijk weet naar binnen te willen om vervolgens na half uur weer te komen en dan grotere plas te doen buiten.
Zitten trouwens 3 hoog in appartement en kan niet snel.naar beneden als hij in huis geplast heeft want heb ook nog 2 kleine kids van 1.5 en 3.5 jaar
Alleen nu vind hij het hier buiten erg spannend en eng en wil liefst zo snel mogelijk weer naar binnen.wat er op neer komt dat hij soms wel buiten plast en poept (dan belonen we hem uitgebreid) maar hij doet het ook erg vaak binnen ook als hij net buiten ia geweest. (Soms wel geplast/gepoept soms niet)
Jullie tips om hiermee om te gaan?
Snachts slaapt hij bij ons op de kamer en word hij rond 5 uur onrustig en moet hij plassen dat geeft hij dan goed aanhij plast ook niet op onze slaapkamer. Maar als we hem dan uitlaten doet hij klein plasje om gelijk weet naar binnen te willen om vervolgens na half uur weer te komen en dan grotere plas te doen buiten.
Zitten trouwens 3 hoog in appartement en kan niet snel.naar beneden als hij in huis geplast heeft want heb ook nog 2 kleine kids van 1.5 en 3.5 jaar
Laatst gewijzigd door Woezel_raja op 12 okt 2016 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Pup van 18 weken zinnelijk maken
Gewoon geduld hebben. Kwartje valt vanzelf wel. Sommige honden zijn pas met een jaar zindelijk. Gewoon volhouden met regelmatig naar buiten gaan, binnen het plassen negeren en rustig opruimen, buiten het plassen belonen. Komt heus goed als je er geen groot issue van maakt
-
Woezel_raja
- geregistreerd lid
Nadeel is dat hij gewoon graag heel snel naar binnen wil en geen rust heeft om te plassen ga altijd hier paar meter vandaan naar het gras toe maar enigste waar hij oog voor heeft is naar binnen gaan.
Maak me ook niet uit hoor dat hij wel is binnen plast.
Maar tips hoe dit aan te pakken zijn altijd welkom.
Gaan nu elke 1.5 uur naar buiten ongeveer
Maak me ook niet uit hoor dat hij wel is binnen plast.
Maar tips hoe dit aan te pakken zijn altijd welkom.
Gaan nu elke 1.5 uur naar buiten ongeveer
- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Wat hier boven ook is aangegeven. Naar een plek gaan waar hij op zijn gemak is. Dat zal in het begin niet gelijk zo zijn maar vaste routine op die plek zorgt daar wel voor en geduld heel veel geduld. Hij snapt al dat als ie moet plassen/poepen dit aan moet geven. Dan is ie al een soort van zindelijk. Nu moet ie zich nog op zijn gemak gaan voelen buiten.
-
Woezel_raja
- geregistreerd lid
En wat snachts betreft is het wel balen omdat je dan net weer half uurtje ligt en hij er weer uit moet maar ja hoort erbij.
Merk wel dat hij veel rustiger buiten is als we met zn alle gaan ipv als er iemand thuis blijft ofzo
Merk wel dat hij veel rustiger buiten is als we met zn alle gaan ipv als er iemand thuis blijft ofzo
-
Woezel_raja
- geregistreerd lid
Hij geeft het snachts wel aan maar overdag niet.heb het gevoel dat hij de slaapkamer als zijn slaapplek ziet en die schoon wilt houden
-
Woezel_raja
- geregistreerd lid
Ja maar als hij niet hoeft is het ook zo wat.en soms als ik half uur met hem loop doet hij niks en dan binnen gelijk wel.
Heb ook nog 2 kleine kids dus kan niet elke x een uur buiten blijven staan wachten zeg maar
Heb ook nog 2 kleine kids dus kan niet elke x een uur buiten blijven staan wachten zeg maar
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
Woezel_raja
- geregistreerd lid
Die staan nu helemaal vol omdat gevels aan het opknappen zijn.over 3 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis dan gelukkig wel eensgezind woning
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Wel uitkijken dat hij niet door de spijlen heen gaat, als je spijlen hebt.M@scha schreef:Een plasplek op je balkon maken?
Zag gisteren toevallig een filmpje van een hondje wat aan zijn heupen bleef hangen tussen de balkonspijlen en de eigenaars waren niet thuis, toen is de onderbuurman naar boven geklommen en heeft dat hondje gelukkig kunnen redden.
Hij had eerst geprobeerd om de hond met een bezemsteel terug te duwen maar dat ging niet.
Ik denk niet dat ik naar boven zou zijn geklommen, zou het geeneens kunnen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Woezel_raja
- geregistreerd lid
Dank je wel voor de tips.geloof ook wel dat het goed gaat komen hoor. Maar is eerste keer eigen hond. Vroeger bij ouders wel honden gehad maar dat is alweer 15 jaar geleden
-
Woezel_raja
- geregistreerd lid
Sorry beetje druk hier met pup en 2 kleine kids
-
Woezel_raja
- geregistreerd lid
Re: Pup van 18 weken zindelijk maken
O ja heb het ook zeker fout geschreven. Dat is 1 ding wat zeker is
-
Woezel_raja
- geregistreerd lid
Kijk lekker!hhaha
- PitBullit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pitbull
- Contacteer:
Ik opende hier een topic toen Bullit net bij ons was.
Ze wilde wel plassen, maar niet naar buiten. Ik heb daar behulpzame tips gekregen en dat heeft ook gewerkt.
Mee nemen naar buiten (tillend) en neerzetten op de plek waar ze moet plassen.
Teruglopen willen ze altijd wel .
Snoepjes/Voertjes mee nemen die ze lekker vind. En uit strooien op de plek.. dan gaan ze meestal wel even snuffelen.
Bullit had door dat ik snoepjes in mijn zak had en liep zelf mee . (Maar je kan dus tillen en dan strooien)
Eventueel met een andere hond samen lopen.
Ik merkte met Bullit dat ze 's avonds wist dat ik met de buurman liep (en zijn 2 honden) en s'avonds ging ze dus wel gezellig uit zichzelf ook mee.
Ze wilde wel plassen, maar niet naar buiten. Ik heb daar behulpzame tips gekregen en dat heeft ook gewerkt.
Mee nemen naar buiten (tillend) en neerzetten op de plek waar ze moet plassen.
Teruglopen willen ze altijd wel .
Snoepjes/Voertjes mee nemen die ze lekker vind. En uit strooien op de plek.. dan gaan ze meestal wel even snuffelen.
Bullit had door dat ik snoepjes in mijn zak had en liep zelf mee . (Maar je kan dus tillen en dan strooien)
Eventueel met een andere hond samen lopen.
Ik merkte met Bullit dat ze 's avonds wist dat ik met de buurman liep (en zijn 2 honden) en s'avonds ging ze dus wel gezellig uit zichzelf ook mee.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Tsja... DAT had je natuurlijk iets eerder moeten bedenken. Een pup wordt zindelijk maar daar met je tijd en energie in steken. Elk uur naar buiten. Als hij/zij buiten wat doet, meteen belonen. Binnen negeren. En, minimaal naar buiten na het spelen, eten en slapen. Je hebt er wat werk aan, maar je krijgt er ook veel voor terug. Nu investeren! Daar heb je het meest aan.Woezel_raja schreef:Ja maar als hij niet hoeft is het ook zo wat.en soms als ik half uur met hem loop doet hij niks en dan binnen gelijk wel.
Suzanne
-
Woezel_raja
- geregistreerd lid
Ik vind het ook helemaal niet erg om er tijd in te investeren zeg alleen dat ik geen uur buiten kan blijven staan (zeker niet in de regen) maar gaat ondertussen stuk beter al.nu ongeveer 4 ongelukjes per dag ipv 10 en hij hoeft er snachts ook al niet meer uit