Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ineens in de sloop-modus

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Iriszonnetje
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ineens in de sloop-modus

Ongelezen bericht door Iriszonnetje »

Hoi,

Luca is nu zo'n 6 maanden oud. (Een zwart labje) Hij doet het heel goed. Nog niet echt veel puberstreken maar dat kan nog komen. Heeft nu sinds een maand alle tanden al gewisseld.
Waar ik nu tegenaan loop is dat hij sinds een goede week ineens in een sloop-modus zit. Al zijn speeltjes (gelukkig zijn speeltjes en (nog) niet onze spullen! :wink: )moeten gesloopt worden. Gelukkig krijgt hij dit niet bij al zijn speeltjes voor elkaar maar zijn flosjes en andere wat zachtere rubberen speeltjes plukt, trekt en kauwt hij ineens hele stukken uit! Het ergste daarin is dat hij het dus ook nog eens doorslikt! Ik probeer dit uiteraard te voorkomen en kapotte speeltjes gooi ik meteen weg. Zo heb ik dus de laatste anderhalve week al 5 dingen weg kunnen doen!

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik kan me niet voorstellen dat het verveling is want ik ben elke dag wel met hem bezig of geef hem wat te doen in de vorm van snackbal, (wobbler)kong, zoekspelletjes en wandelingen waar hij ook stukken los mag. Ik geef hem sinds gisteren dan maar zo'n huidkluif (witte) die hij dan wel mag slopen en veilig kan opeten. Hij vind dat ding echter zo geweldig dat hij er niet mee wil ophouden ook al is hij moe. Dus na een uur of anderhalf uur neem ik die kluif weer af en daarna valt meneer prompt in slaap. :slaap:

Graag tips en misschien iemand een verklaring voor het plotse sloop gedrag?

Thanx!

Iris
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Ineens in de sloop-modus

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Doorkomende kiezen? Je hebt ook kluifjes die sneller op gaan, zoals gedroogde oren. Dan hoef je de kluif niet af te nemen
Jetski
Zeer actief

Jetski

Ongelezen bericht door Jetski »

Onze hond deed dat ook vooral tijdens zn eerste jaar. Helaas bij ons ook een paar spullen van onszelf.
Het eerste jaar gebruikten we daarom een bench als ie alleen in de kamer was.
Inmiddels (hij is bijna 2) staan zn speeltjes 24/7 in een bak in de kamer waar hij ze zelf uit kan halen.
Hoe we het gedaan hebben: speeltjes weghalen zodra hij er te wild mee was ('nee, als je het gaat slopen leggen we het weg') en dan gaven we hem er een bot voor in de plaats. Hij krijgt al vanaf dat ie zn tanden gewisseld heeft een hele grote maat rawhide bot. (de een na grootste of de grootste) In zn puppentijd deed ie daar soms maar een kleine week mee :lol1:
Ook bij hem moesten we het na een uurtje ofzo wegleggen als ie er maar mee bezig bleef..
We ruilden het dan wel altijd voor een snoepje.. Dan ging hij heerlijk slapen :I:
Tegenwoordig nog heel soms als ie met bv zachte knuffels speelt wil hij er nog wel eens aan gaan slopen.
Dan pakken we het af en leggen we het weer tijdelijk weg. Hij heeft dan heel snel door dat dat dus einde spel betekend...
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Tsja het is een pupje, de sloopfase hoort daar volgens mij gewoon bij. Ik heb Oor destijds gewoon regelmatig dingen gegeven die ze mocht slopen. Rollen van wcpapier, een doos vol in kranten gepropte brokjes, of als je pizza besteld hebt haar avondeten in de dichte doos. Dat zijn gelijk ook hersenwerkjes en dat vindt ze hartstikke leuk en ze worden er lekker moe van. Ook ging ik wekelijks naar de kringloop, daar kocht ik dan voor 50 cent een knuffel die ze mocht slopen. Dan ging ze helemaal los. Maar als ze het echt opeet (weet je dat zeker? Bij Oor lijkt dat vaak ook zo, maar dan spuugt ze het toch weer uit) moet je natuurlijk wat meer uitkijken. Een beetje papier kan geen kwaad, maar een halve knuffel natuurlijk wel.

Verder hebben wij het commando "heel laten". Sommige knuffels zijn te leuk om te slopen dus zodra Oor er op begon te knabbelen zeiden we heel laten. Ze keek dan op waardoor ze automatisch niet meer knabbelde en hoppa, gelijk goedzo en belonen.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Lily (bijna 6 maanden) vindt lege plastic waterflessen heel leuk. Die kraken zo lekker en gaan ook niet kapot. Ze deuken alleen maar in. Moet je wel de dop eraf halen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik heb er thuis 2 die hun speelgoed niet heel laten. Ik heb dan ook alleen maar speelgoed wat echt niet kapot kan. Van kong bijvoorbeeld. Het flostouw is in mijn ogen bedoeld op te flossen/trekken en plukken dus eens in de zoveel tijd koop ik een nieuwe. Ze ten het overigens niet op gelukkig dat lijkt me vrij lastig als ze moeten poepen. :engel:
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

Het is ook lastig met poepen. Pepper sloopt ook alles en eet het dan op.
Vullingen van kussens b.v. Ik heb al van alles in haar poep gevonden.
Wat heel lastig is de draadjes van flostouw. Of andere draadjes. Ze zit dan in de poephouding, er komt eerst ook wel wat, maar dan blijft er een iets aan het kontje hangen, een draadje. En mag ik even helpen. Toch dusver lukt het steeds om het er voorzichtig uit te trekken. Ik let er nu erg op dat ik, als het zover is dat er draden zijn, weer afpak.
Speeltjes die niet kapot kunnen, vind ze niets aan. Alleen als ze gevuld zijn met wat lekkers.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Alfilillo schreef:Lily (bijna 6 maanden) vindt lege plastic waterflessen heel leuk. Die kraken zo lekker en gaan ook niet kapot. Ze deuken alleen maar in. Moet je wel de dop eraf halen.
Ehm, die gaan wel kapot. :engel: En worden heel scherp dan. Ze vinden ze hier heel leuk, maar krijgen ze niet meer, 5 minuten en de bovenkant is er af. Maar goed, hier gaat een kong ook binnen no time kapot. Al het onsloopbare speelgoed gaat hier stuk. Als ze dus willen slopen krijgen ze een kartonnen doos. Ze hebben echt de behoefte om soms wat te slopen, anders beginnen ze aan kussens/stoelen in hun kennel. Of gewoon aan een stuk hout van de plantenbak.

Slopen hoort er volgens mij gewoon bij, alleen eigen speeltjes is eigenlijk nog wel heel fijn! Wel even de speeltjes weghalen als je niet op kan letten of niet thuis bent. Lekker wat te kauwen geven en hem proberen te vertellen dat slopen niet hoort. (Bij sommige honden makkelijker gezegd dan gedaan)
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

Vorige week een nieuw speeltje gekocht. Van stof, die vind ze het leukst. Een soort slang met elastiek in het slangelijf. Ik ontdekte gister dat hiermee het slopen moeilijker is. Ze staat met haar voorpoten op de staart en trekt aande kop. Normaal krijgt ze iets op deze manier kapot. Maar nu rekt alleen het elastiek uit en komt er geen spanning op de stof.

Ben benieuwd hoelang dit duurt. :cheer:
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mijn hond ging ook ineens slopen, ik denk dat hij toen 9 maanden was en ineens waren de hoeken van de salontafel :schrik:
en even later was de hoek van het kleed eraf :schrik:
Dit deed hij 's nachts en na een week of 2 dreigde ik hem met de bench en zoals het ineens gekomen was, ging het ook ineens
weer weg, van de ene op de andere dag (nu geloof ik niet dat hij het dreigen begreep hoor, maar grappig was het wel dat het
daarna echt over was :mrgreen: ).
Ik denk dat bijna iedere hond wel zo'n periode doormaakt en dan mag je blij zijn dat het bij zijn eigen speeltjes blijft :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jetski
Zeer actief

Jetski

Ongelezen bericht door Jetski »

Draden van flostouwen en vulling van knuffels kunnen echt heel link zijn als ze het opeten!
In mijn tijd als dierenartsassistente wel een paar honden (en soms katten) op de operatietafel gehad.

Van de kong hoorde ik dat er in nederland soms ladingen zijn die niet goed zijn en snel kapot te krijgen..
De dierenwinkel hier geeft garantie dat als de hond de kong kapot zou bijten ik mn geld terug krijg..
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”