Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe denk jij erover??
Moderator: moderatorteam
- eros en onyx
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hoe denk jij erover??
Stelling:
Ik kan best mijn loopse teef meenemen naar een hondenlosloopgebied. (en kwaad worden op de eigenaar van de reu die interesse toont)
Ben benieuwd hoe hierover gedacht wordt door zowel de baasjes van de reuen als baasjes van de teven..
Ik kan best mijn loopse teef meenemen naar een hondenlosloopgebied. (en kwaad worden op de eigenaar van de reu die interesse toont)
Ben benieuwd hoe hierover gedacht wordt door zowel de baasjes van de reuen als baasjes van de teven..
groetjes eros en onyx

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Voor mij ben je aardig de weg kwijt als je met een loopse teef in een losloopgebied gaat lopen. Laatst kwam ik iemand tegen met een loopse mechelaar in een losloopgebied. Mijn reu is dus al over grote afstand pikpoten en kwam niet terug toen ik hem riep. Ik zag de mevrouw wel lichtelijk hysterisch doen, dus ik ben mijn hond gaan halen, bleek het inderdaad om een loopse teef te gaan. Vervolgens kon ik Nelson niet meer loslaten daar en ben maar naar huis gegaan.
De dame in kwestie trouwens ook, want Nelson was er al diverse keren bijna opgeklauterd. Het lichtje ging dus ook bij die dame branden dat het niet zo handig was daar te gaan lopen. Kwam vast niet door wat ik heb gezegd..
De dame in kwestie trouwens ook, want Nelson was er al diverse keren bijna opgeklauterd. Het lichtje ging dus ook bij die dame branden dat het niet zo handig was daar te gaan lopen. Kwam vast niet door wat ik heb gezegd..

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik neem mijn loopse teef wél mee naar "een" losloopgebied. Wij hebben hier nl een losloopgebied naast de deur, dus de reuen ruiken haar toch wel.
Ze gaat gedeeltelijk los, in de in principe niet gevaarlijke tijd, maar ze luistert dan ook erg goed.
Naar een losloopgebied waar bv veel honden komen of uitlaatdiensten, ga ik niet met m'n loopse teef.
O ja..... en uiteraard word ik niet boos op (baasjes van) reuen die interesse tonen; dat zou wat zijn zeg 8O.
Maar goed, daar krijgen ze hier de kans ook niet voor, want zodra ik een andere hond spot, gaat Kaya direct aan de riem en we kennen elkaar hier in de buurt allemaal, dus dan weten ze al hoe laat het is
Ze gaat gedeeltelijk los, in de in principe niet gevaarlijke tijd, maar ze luistert dan ook erg goed.
Naar een losloopgebied waar bv veel honden komen of uitlaatdiensten, ga ik niet met m'n loopse teef.
O ja..... en uiteraard word ik niet boos op (baasjes van) reuen die interesse tonen; dat zou wat zijn zeg 8O.
Maar goed, daar krijgen ze hier de kans ook niet voor, want zodra ik een andere hond spot, gaat Kaya direct aan de riem en we kennen elkaar hier in de buurt allemaal, dus dan weten ze al hoe laat het is

Re: hoe denk jij erover??
uh, je mag van mij kwaad worden op qyan, maar als hij er boven op duikt ga ik geen DA rekeningen betalen. en zeker niet ana mijn hond zitten in dat geval.eros en onyx schreef:Stelling:
tenzij jouw loopse teef aan de lijn loopt, dan hoor ik hem gewoon bij me te houden omdat je hond aangelijnd is, of ik nu wel of niet weet dat ze loops is, maar loopt ze los, sorry, dacht het niet.
is dan je eigen risico
-
- Zeer actief
Dat vind ik dus weer eens kolder.jidde schreef:Dat is toch vragen om moeilijkheden?!Snap niet dat tevenbaasjes dat ooit zouden kunnen doen!
En ja ook loopse teven moeten worden uitgelaten, maar ga dna niet naar een losloopgebied. Loop dan op straat aangelijnd op onmogelijke tijden.
Ik ga ook naar het bos met Milk als zij loops is alleen ik kies wel een rustig moment uit. Mocht er een reu aankomen dan knip ik die vast tot het baasje er is als Scar hem niet al weggejaagd heeft. Nou moet ik eerlijk zijn en zeggen dat ik zelden tot ooit last heb gehad van een reu die hardnekkig was tijdens de loopsheid. Zij ruikt ervoor juist lekker op de een of andere manier

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
inderdaad, beetje kolder om je loopse teef in een losloopgebied te laten lopen, en al helemaal als je haar dan ook nog los laat..
Had hier een tijd geleden in de wijk iemand die haar chow chow ook gewoon los liet lopen, het beest liep ons gewoon lastig te vallen. Toen de eigenaresse terug kwam lopen (ze was inmiddels gewoon door gelopen, naar huis, zonder om te kijken)heb ik haar gevraagd haar hond bij haar te houden, omdat ik daar niet van gediend was, en omdat Dingo de hond wilde opknappen. Verteld ze doodleuk: Ze is loops, en op haar hoogtepunt, ze wil naar de mooie kerels toe 8O ....lekker verantwoordelijk
Had hier een tijd geleden in de wijk iemand die haar chow chow ook gewoon los liet lopen, het beest liep ons gewoon lastig te vallen. Toen de eigenaresse terug kwam lopen (ze was inmiddels gewoon door gelopen, naar huis, zonder om te kijken)heb ik haar gevraagd haar hond bij haar te houden, omdat ik daar niet van gediend was, en omdat Dingo de hond wilde opknappen. Verteld ze doodleuk: Ze is loops, en op haar hoogtepunt, ze wil naar de mooie kerels toe 8O ....lekker verantwoordelijk

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Hier hetzelfde.Eline* schreef:Voor mij ben je aardig de weg kwijt als je met een loopse teef in een losloopgebied gaat lopen. Laatst kwam ik iemand tegen met een loopse mechelaar in een losloopgebied. Mijn reu is dus al over grote afstand pikpoten en kwam niet terug toen ik hem riep. Ik zag de mevrouw wel lichtelijk hysterisch doen, dus ik ben mijn hond gaan halen, bleek het inderdaad om een loopse teef te gaan. Vervolgens kon ik Nelson niet meer loslaten daar en ben maar naar huis gegaan.
ik word er soms vervelend van.
Maar dan krijg ik om mijn oren dat mijn reu niet genoeg onder appel staat, wat ergens ook wel zo is.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Als Bente loops is ga ik niet naar een losloopgebied. Dat kan ik mezelf en de reu-eigenaren niet aandoen!
Dus loop ik liever risico op een bon door illegaal op aanlijngebied te lopen met 2 los lopende honden.
Het is daar redelijk overzichtelijk, dus zodra ik iemand ontwaar gaat madam aan de lijn. Mocht er dan nog een reu langs Max
heen komen,dan is dat een hele knappe jongen,want hij verdedigt zijn dame met verve....
Dus loop ik liever risico op een bon door illegaal op aanlijngebied te lopen met 2 los lopende honden.
Het is daar redelijk overzichtelijk, dus zodra ik iemand ontwaar gaat madam aan de lijn. Mocht er dan nog een reu langs Max

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik zoek het niet op.
Hier zijn geen losloopgebieden, maar ga dan niet naar het bos waar het druk is, maar naar "mijn" rustige bos waar ik zelden of nooit een andere hond tegenkom.
Marouck gaat wel los, haar 3 weken aan de riem houden is geen doen, zij heeft de beweging nodig om hanteerbaar te blijven.
Op de echte hoogtepuntdagen fiets ik met haar.

Marouck gaat wel los, haar 3 weken aan de riem houden is geen doen, zij heeft de beweging nodig om hanteerbaar te blijven.
Op de echte hoogtepuntdagen fiets ik met haar.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Kan allemaal wel waar zijn, maar ik ga ook mijn konijn niet uitlaten in een losloopgebied.Daan schreef:Hier hetzelfde.Eline* schreef:Voor mij ben je aardig de weg kwijt als je met een loopse teef in een losloopgebied gaat lopen. Laatst kwam ik iemand tegen met een loopse mechelaar in een losloopgebied. Mijn reu is dus al over grote afstand pikpoten en kwam niet terug toen ik hem riep. Ik zag de mevrouw wel lichtelijk hysterisch doen, dus ik ben mijn hond gaan halen, bleek het inderdaad om een loopse teef te gaan. Vervolgens kon ik Nelson niet meer loslaten daar en ben maar naar huis gegaan.
Maar dan krijg ik om mijn oren dat mijn reu niet genoeg onder appel staat, wat ergens ook wel zo is.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

Eline* schreef:Kan allemaal wel waar zijn, maar ik ga ook mijn konijn niet uitlaten in een losloopgebied.Daan schreef:Hier hetzelfde.Eline* schreef:Voor mij ben je aardig de weg kwijt als je met een loopse teef in een losloopgebied gaat lopen. Laatst kwam ik iemand tegen met een loopse mechelaar in een losloopgebied. Mijn reu is dus al over grote afstand pikpoten en kwam niet terug toen ik hem riep. Ik zag de mevrouw wel lichtelijk hysterisch doen, dus ik ben mijn hond gaan halen, bleek het inderdaad om een loopse teef te gaan. Vervolgens kon ik Nelson niet meer loslaten daar en ben maar naar huis gegaan.

Van het weekend hebben we vreselijk gelachen. Ging ook over het feit dat een vrouwtje van een Tervurense Herder het echt niet snapte waarom zij niet met haar loopse teef rond de plas kan, want dat doet zij iedere dag. Meelopen met de groep (waar een aantal volle reuen tussen zitten) kan dan echt niet, dus ze moet apart. Bij het naderen van reuen doet ze haar teef gelijk vast en na een aantal meters weer los, maar dat maakt voor die loslopende reuen niks uit. Die lopen mee met de baas en rennen even later met ellendige snelheid weer terug hun neus achterna. Dan is er op dat moment geen baas meer te bekennen en moeten wij met z'n allen (groepje van 4 man) die reuen uit de buurt van de teef gaan houden. Dat draaide dus uit op ruzie, want die vrouw vond dat hij die honden onder appel moet kunnen houden. Dat vind ik dus niet helemaal eerlijk, want als er 2 onder appel zijn dan zijn dat die reuen wel. Uiteindelijk gingen ze wel mee natuurlijk, maarja er is toch een hoop geruzie door gekomen.Stang schreef:Ik neem mijn loopse teef wél mee naar "een" losloopgebied. Wij hebben hier nl een losloopgebied naast de deur, dus de reuen ruiken haar toch wel.
- felicia
- Zeer actief
wij hebben net een periode gehad met 2 loopse teven..pff vermoeiend hoor. maargoed,
we gaan dus op de rustige uurtjes wandelen en als er een hond aankomt doen we ze vast.. we vragen of het een intacte reu is en zo niet kunnen ze gewoon weer los! alleen alva blijft vast die rent rustig 4 weilanden over om dan naar andere honden toe te gaan als ze loops is..
we gaan dus op de rustige uurtjes wandelen en als er een hond aankomt doen we ze vast.. we vragen of het een intacte reu is en zo niet kunnen ze gewoon weer los! alleen alva blijft vast die rent rustig 4 weilanden over om dan naar andere honden toe te gaan als ze loops is..

- Roos
- Zeer actief
Ik kan het ook niet zo waarderen als mensen met hun loopse teef in een losloopgebied gaan lopen en dan ook nog eens met de teef gewoon los.
Hier in het bos gebeurt het dus regelmatig dat Scooby ineens heel geinteresseerd is in een teef en er spelend met die teef vandoor gaat en dan onderweg probeert erop te klimmen (ja echt
). Het baasje zegt dan doodleuk, goh wat spelen ze lief samen totdat ze ontdekken dat Scooby erop wil en dan wordt er ineens opgemerkt dat de bewuste teef loops is en of Scooby soms een reu is.
Ik zeg dan ja en hij is bovendien nog intact. Tja en dan is er paniek.
Kan ik Scooby weer gaan vangen en meteen rechtsomkeert naar huis maken (hem loslaten hoef ik niet meer te proberen)
Ook is het een keer gebeurt dat Scooby en een andere reu beiden erg geinteresseerd waren in een teef en boven op elkaar doken.
De teef bleek dus ook loops te zijn.
Flinke jaap in z'n poot en gekneusde schouder waren het gevolg.
Ik kom dus liever geen baasjes met loopse teven tegen in een losloopgebied. Heb trouwens ook 1 keer meegemaakt dat iemand boos werd toen Scooby op z'n teefje sprong, bleek ze net in haar vruchtbare periode te zitten en dan gezellig met je hond naar het bos. Hoe dom kun je zijn.
Ik wordt trouwens nooit boos, hoogstens een beetje kortaf
Hier in het bos gebeurt het dus regelmatig dat Scooby ineens heel geinteresseerd is in een teef en er spelend met die teef vandoor gaat en dan onderweg probeert erop te klimmen (ja echt

Ik zeg dan ja en hij is bovendien nog intact. Tja en dan is er paniek.
Kan ik Scooby weer gaan vangen en meteen rechtsomkeert naar huis maken (hem loslaten hoef ik niet meer te proberen)
Ook is het een keer gebeurt dat Scooby en een andere reu beiden erg geinteresseerd waren in een teef en boven op elkaar doken.
De teef bleek dus ook loops te zijn.
Flinke jaap in z'n poot en gekneusde schouder waren het gevolg.
Ik kom dus liever geen baasjes met loopse teven tegen in een losloopgebied. Heb trouwens ook 1 keer meegemaakt dat iemand boos werd toen Scooby op z'n teefje sprong, bleek ze net in haar vruchtbare periode te zitten en dan gezellig met je hond naar het bos. Hoe dom kun je zijn.
Ik wordt trouwens nooit boos, hoogstens een beetje kortaf

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nee, dat schiet niet echt opGolden Stanley schreef:Van het weekend hebben we vreselijk gelachen. Ging ook over het feit dat een vrouwtje van een Tervurense Herder het echt niet snapte waarom zij niet met haar loopse teef rond de plas kan, want dat doet zij iedere dag. Meelopen met de groep (waar een aantal volle reuen tussen zitten) kan dan echt niet, dus ze moet apart. Bij het naderen van reuen doet ze haar teef gelijk vast en na een aantal meters weer los, maar dat maakt voor die loslopende reuen niks uit. Die lopen mee met de baas en rennen even later met ellendige snelheid weer terug hun neus achterna. Dan is er op dat moment geen baas meer te bekennen en moeten wij met z'n allen (groepje van 4 man) die reuen uit de buurt van de teef gaan houden. Dat draaide dus uit op ruzie, want die vrouw vond dat hij die honden onder appel moet kunnen houden. Dat vind ik dus niet helemaal eerlijk, want als er 2 onder appel zijn dan zijn dat die reuen wel. Uiteindelijk gingen ze wel mee natuurlijk, maarja er is toch een hoop geruzie door gekomen.Stang schreef:Ik neem mijn loopse teef wél mee naar "een" losloopgebied. Wij hebben hier nl een losloopgebied naast de deur, dus de reuen ruiken haar toch wel.

Als we die problemen hier hadden, dan zou ik ook zeker een andere oplossing zoeken. Gelukkig is dat niet zo en uiteraard loop ik niet met andere mee en ga ik ook niet het speelveld op.
Gewoon een beetje rekening houden met elkaar en hier in de buurt gaat dat prima.
- eros en onyx
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ff voor de duidelijkheid Qyan, ik heb twee reuen.
Ik vind het eigenlijk onvoorstelbaar dat er zoveel mensen zijn met een soortgelijk verhaal.
Ik heb dus geen teven, maar zou idd net zoals sommige anderen hier ook al zeggen, de uitlaattijden gunstig prikken en verder de hond aan de lijn houden. Ze zijn toch niet het hele jaar loops.(er zijn natuurlijk teven waarbij dat niet nodig is(aan de lijn houden), omdat ze zelf niet op zoek gaan) Ook de loopse teef heeft natuurlijk haar beweging nodig.
ik vind het zo vreemd als mensen zo'n loopse teef zomaar rond laten wandelen en "verwachten" dat er niets gebeurt en dat de reu dan zomaar moet kunnen luisteren...sorry maar dat is puur instinct en ik kan het Eros niet kwalijk nemen dat ie me op zo''n moment negeert.
Ik vind het eigenlijk onvoorstelbaar dat er zoveel mensen zijn met een soortgelijk verhaal.
Ik heb dus geen teven, maar zou idd net zoals sommige anderen hier ook al zeggen, de uitlaattijden gunstig prikken en verder de hond aan de lijn houden. Ze zijn toch niet het hele jaar loops.(er zijn natuurlijk teven waarbij dat niet nodig is(aan de lijn houden), omdat ze zelf niet op zoek gaan) Ook de loopse teef heeft natuurlijk haar beweging nodig.
ik vind het zo vreemd als mensen zo'n loopse teef zomaar rond laten wandelen en "verwachten" dat er niets gebeurt en dat de reu dan zomaar moet kunnen luisteren...sorry maar dat is puur instinct en ik kan het Eros niet kwalijk nemen dat ie me op zo''n moment negeert.
groetjes eros en onyx

- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Re: hoe denk jij erover??
Dan ben je hartstikke gestoord,ik heb zelf een teef maar tijdens haar loopsheid ging ik beslist niet naar een losloop gebied,zelfs niet aangelijnderos en onyx schreef:Stelling:

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
- puk
- Zeer actief
Een loopse teef moet ook de vrijheid kunnen hebben om in die periode los te lopen vind ik.
Maar... kies dan als baas/bazin dan wel een tijdstip uit wanneer het dus niet druk is. (;s-nachts om half twaalf door de week komen wij hier niemand meer tegen hoor die een hond uitlaat en 's-morgensvroeg om half 7 ook niet)
En ga je aangelijnt wandelen met je teef in een losloop gebied dan heb je kans dus dat reuen toch de lucht ruiken en je ineens meerdere honden aan het uitlaten bent.
Tja ik als reuen eigenaar kan het niet ruiken op afstand dat een teef loops is dus roep dan even ver van te voren, dan kan ik ze misschien nog aanlijnen.
Ik zou het dan onterecht vinden als de eigenaresse boos zou worden want het schijnt toch een geur te zijn die al van veraf aantrekkingskracht heeft en waar je als bazin niet tegenopgewassen bent om de hond te roepen en je loopt niet in een losloopgebied omdat je je hond wil aanlijnen.
Maar... kies dan als baas/bazin dan wel een tijdstip uit wanneer het dus niet druk is. (;s-nachts om half twaalf door de week komen wij hier niemand meer tegen hoor die een hond uitlaat en 's-morgensvroeg om half 7 ook niet)
En ga je aangelijnt wandelen met je teef in een losloop gebied dan heb je kans dus dat reuen toch de lucht ruiken en je ineens meerdere honden aan het uitlaten bent.

Tja ik als reuen eigenaar kan het niet ruiken op afstand dat een teef loops is dus roep dan even ver van te voren, dan kan ik ze misschien nog aanlijnen.
Ik zou het dan onterecht vinden als de eigenaresse boos zou worden want het schijnt toch een geur te zijn die al van veraf aantrekkingskracht heeft en waar je als bazin niet tegenopgewassen bent om de hond te roepen en je loopt niet in een losloopgebied omdat je je hond wil aanlijnen.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- felicia
- Zeer actief
ik zou nooit boos worden als er een reu naar mn hond toe wil komen en probeert er bovenop te springen..vind het eerder heel vervelend voor de mensen met de reu eigenlijk.. en de reu duw ik dan zachtjes weg of/en ik geef het commando zit aan mn hond. maar meestal gebeurd het niet, omdat we dan op heel rustige plekken op heel rustige tijden gaan lopen..

- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
Als mijn teven dekrijp waren liet ik ze echt niet los, maar de eerste en laatste dagen wel. In het begin ging ik het bos niet in (honden mogen er officieel niet los, maar iedereen laat z'n honden loslopen) maar buiten het bos, kwam ik meer reuen tegen dan er buiten, dus toch maar weer het bos in. Nu heb ik een reu en een fokster van goldens heeft nu 2 loopse teven en ik laat hem nu wel ergens anders uit, anders loopt hij de hele wandeling te snuffelen en als ze er toevallig loopt, gaat het er naartoe. Een paar maanden geleden kwam ik een loopse golden teef tegen. Ze lijnde haar aan toen ze me aan zagen komen, hij heeft er even mee gespeeld (aan de lijn) en ging daarna met hun andere golden (reu) spelen. Toen ik de andere kant op ging, kreeg ik hem wel wat moeilijk mee, maar uiteindelijk kwam hij wel, ik beloonde enthousiast en hij rende weer terug, maar na 1 keer roepen ging hij toch mee. Ze was niet dekrijp. Een week later kwam ik haar net buiten het dorp tegen (allebei aan de lijn en teef dekrijp). Toen begon hij te piepen en ging uitdagen, dus ik ben maar snel verder gegaan.
Het is bij ons zeer rustig in het bos, dus dan maakt het niet zoveel uit. Binnen het dorp is het eigenlijk drukker (je snapt toch niet dat mensen met honden, die op loop afstand van het bos wonen er nauwelijks komen)
groetjes Elvira
Het is bij ons zeer rustig in het bos, dus dan maakt het niet zoveel uit. Binnen het dorp is het eigenlijk drukker (je snapt toch niet dat mensen met honden, die op loop afstand van het bos wonen er nauwelijks komen)
groetjes Elvira
- felicia
- Zeer actief
wij lopen dan ook in de weilanden aan de lek.. heb je goed uitzicht wanneer er iemand aan komt met honden.Elvira schreef:Als mijn teven dekrijp waren liet ik ze echt niet los, maar de eerste en laatste dagen wel. In het begin ging ik het bos niet in (honden mogen er officieel niet los, maar iedereen laat z'n honden loslopen) maar buiten het bos, kwam ik meer reuen tegen dan er buiten, dus toch maar weer het bos in. Nu heb ik een reu en een fokster van goldens heeft nu 2 loopse teven en ik laat hem nu wel ergens anders uit, anders loopt hij de hele wandeling te snuffelen en als ze er toevallig loopt, gaat het er naartoe. Een paar maanden geleden kwam ik een loopse golden teef tegen. Ze lijnde haar aan toen ze me aan zagen komen, hij heeft er even mee gespeeld (aan de lijn) en ging daarna met hun andere golden (reu) spelen. Toen ik de andere kant op ging, kreeg ik hem wel wat moeilijk mee, maar uiteindelijk kwam hij wel, ik beloonde enthousiast en hij rende weer terug, maar na 1 keer roepen ging hij toch mee. Ze was niet dekrijp. Een week later kwam ik haar net buiten het dorp tegen (allebei aan de lijn en teef dekrijp). Toen begon hij te piepen en ging uitdagen, dus ik ben maar snel verder gegaan.
groetjes Elvira
ja gek is dat lopen ze jarenlang hetzelfde rondje in het dorp terwijl ze heerlijk in t bos kunnen wandelen..

- sample
- Zeer actief
Das een ander verhaal. Als jij buiten een losloopgebied je teef keurig aan de lijn hebt en die wordt gedekt door een loslopende reu, dan is dat de verantwoording van de baas van die reu lijkt me.Jammer dat er zoveel mensen zijn die hun hond gewoon los laten lopen op plaatsen waar dat helemaal niet mag. Sarah moet binnenkort weer loops worden.......ik hoop dat ze de kans krijgt om ergens ongestoord een plasje te doen.
- felicia
- Zeer actief
ik ken iemand bij ons in de buurt die daar anders over denkt..zij heeft een dekreu en als die mijn hond dekt ben ik verantwoordelijk..ook als ik m vast heb.sample schreef:Das een ander verhaal. Als jij buiten een losloopgebied je teef keurig aan de lijn hebt en die wordt gedekt door een loslopende reu, dan is dat de verantwoording van de baas van die reu lijkt me.Jammer dat er zoveel mensen zijn die hun hond gewoon los laten lopen op plaatsen waar dat helemaal niet mag. Sarah moet binnenkort weer loops worden.......ik hoop dat ze de kans krijgt om ergens ongestoord een plasje te doen.

-
- Zeer actief
Ik heb er zelf geen problemen mee als er een loopse teef in het losloop gebied loopt. (ook niet als ik met de uitlaatdienst ben)
Er zijn hier in de buurt twee hondenscholen waar ze wel loopse teven toelaten. Op deze manier leren de eigenaren hoe ze met hun reu moeten omgaan als er een loopse teef in de buurt is. Ik vind dit een goed initiatief omdat je op dit gebied (door hondenscholen) meestal aan je lot wordt overgelaten.
Als eigenaar van een loopse teef moet je je in allerlei bochten wringen.
* niet naar de hondenschool
* niet naar een show
* niet in een losloop gebied lopen
6 weken per jaar wordt je geacht je hond het liefst voor je deur te laten schijten en vooral plaatsen te mijden waar veel honden zijn. Waarom moeten hun zich dan zo aanpassen? Loops zijn is geen besmettelijke ziekte en hoort bij het wezen hond. Net zoals het normaal is als je reu op loopse teven reageert.
Maar als je rue zo heftig reageerd op loopse teven en niet meer luisterd dan is er toch wat mis met de gehoorzaamheid.
Ik heb met mijn uitlaatdienst per dag 6 ongecastreerde reuen mee die niet ongevoelig zijn voor loopse teven maar wel luisteren als ze weer mee moeten lopen (op 1 na
) en die gaat dan aan de riem. Na een kwartier mag hij weer los en blijft dan ook bij de groep.
Ik weet ook wel dondersgoed dat het ontzettend moeilijk kan zijn als je reu helemaal hoteldebotel is. Maar waar ik me aan erger is dat het schijnbaar heel normaal is als je reu niet luisterd als er een loopse teef in de buurt is, en het nog normaler is dat je je dan als teven eigenaar daaraan moet gaan aanpassen.
Oke, barst maar los :N
Er zijn hier in de buurt twee hondenscholen waar ze wel loopse teven toelaten. Op deze manier leren de eigenaren hoe ze met hun reu moeten omgaan als er een loopse teef in de buurt is. Ik vind dit een goed initiatief omdat je op dit gebied (door hondenscholen) meestal aan je lot wordt overgelaten.
Als eigenaar van een loopse teef moet je je in allerlei bochten wringen.
* niet naar de hondenschool
* niet naar een show
* niet in een losloop gebied lopen
6 weken per jaar wordt je geacht je hond het liefst voor je deur te laten schijten en vooral plaatsen te mijden waar veel honden zijn. Waarom moeten hun zich dan zo aanpassen? Loops zijn is geen besmettelijke ziekte en hoort bij het wezen hond. Net zoals het normaal is als je reu op loopse teven reageert.
Maar als je rue zo heftig reageerd op loopse teven en niet meer luisterd dan is er toch wat mis met de gehoorzaamheid.
Ik heb met mijn uitlaatdienst per dag 6 ongecastreerde reuen mee die niet ongevoelig zijn voor loopse teven maar wel luisteren als ze weer mee moeten lopen (op 1 na

Ik weet ook wel dondersgoed dat het ontzettend moeilijk kan zijn als je reu helemaal hoteldebotel is. Maar waar ik me aan erger is dat het schijnbaar heel normaal is als je reu niet luisterd als er een loopse teef in de buurt is, en het nog normaler is dat je je dan als teven eigenaar daaraan moet gaan aanpassen.
Oke, barst maar los :N