Was een lange en voor mij rare dag. De novice liep alle rondjes in de ochtend dus het was aanpoten. Starten met het numbered hoops, een rondje wat Kenji en ik echt prima konden lopen. Eerste ronde wat miscommunicatie over z'n links commando en een omgegooide hoop waardoor hij niet goed op lijn kwam. Tweede rondje gelukkig hier geen last van en met één fout (weet nog niet waar, maar goed) rond. Op dat moment besefte ik dat het echt gelukt was en viel alle spanning van mij af. Heb heerlijk ontspannen het spel en het VP kunnen lopen, niet optimaal gehandled maar we hebben lekker gelopen. Op het spel uiteindelijk nog 3e

Nu thuis besef ik pas wat voor ongelooflijk jaar we achter de rug hebben:
- november 2015: 1e proefwedstrijd & ons wedstrijddebuut in de starters
- december 2015: debuut in de novice
- maart 2016: 1e uitslag in de novice gelopen (1e officiële wedstrijd)
- mei 2016: 1e titelpunt & eerste kwalificatiepunt
- augustus 2016: kwalificatie voor Nederlands Kampioenschap
- September 2016: novice titel, punten voor promotie naar advanced behaald
- Oktober 2016: 1e plaats Novice klassement 2016, daarmee wedstrijdkampioen 2016
Van zenuwen in de starters naar de beste over het hele seizoen bij de novice. En ik ben zeker niet de beste handler, die eer gaat nog steeds naar de nummer 2 van het klassement. Maar Kenji en ik zijn zoveel gegroeid, ik wist niet dat het kon. Zo enorm blij en trots. Echt een enorme kroon op ons hoopersjaar, wat uiteraard echt niet meer stuk kan.
Nu alleen nog het NK op 20 november. Dat wordt voor mij met name een testcase want ik heb nog nooit een "grote" wedstrijd gelopen en met spanning omgaan is een dingetje. Dus we gaan het zien, ik ga sowieso genieten van mijn kanjer.