Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Witte herder en vreemden die willen aaien
Moderator: moderatorteam
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 1
Re: Witte herder en vreemden die willen aaien
Als hij het commando klaar toch eens goed zou opvolgen bij blaffen.. Hij wurmt zich er dan ook echt tussen, zeker nu ik zwanger ben is dat best wel even opletten. Ik zou hem voor geen goud willen missen want ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld. Maar zijn gevoel van mijn veiligheid en de mijne in geval van vreemde mensen verschilt nog wel eens. Dus dan maar even de tuin in. Kan hij mooi door t glas kijken dat bazinnetje het prima zelf kan opknappen. In de tuin blaft hij maar even en gaat dan met de blik voor de tuindeur zitten kijken. Als alles dan eenmaal zit en bewezen heeft mij inderdaad niet te villen, dan is het ook over.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Tay precies hetzelfde.Miranda schreef:Nou, als je bij Skadi in de smaak valt wil ze echt wel vrijen met jeHanneke2 schreef:Dat zie ik een (witte) herder niet snel doen, die blieven al dat kleffe gedoe vaak helemaal niet van andere mensen dan van de baas.![]()
Een keer zelfs bij een volkomen vreemde (bouwvakker). Dat bleek achteraf ook een echte hondenman te zijn, pakwerker op de DH club. Dan kan ze superopdringerig zijn, zelfs. Met van die zogenaamd vroom achterovergevouwen oren.
Maar als ze je niet moet, dan blijft ze op afstand, en houdt je in de gaten met deze blik![]()
De 'pleur op blik' inderdaad
Spelen wil hij nog wel met meer mensen, als ik de bal in zijn bek stop. Maar het lijkt dan eerder op mij plezieren dan echt leuk spelen.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier 2 van de 3 die het vanaf pup ook niet zo geweldig vinden als er vreemden zomaar aan hun zitten.
Bij Indy was/is het ook een klein stukje onzekerheid. Maar grotendeels het 'gewoon niet willen.'
Bij Remy is het echt 'NIET willen'.
En ik kan het me voorstellen, zou het ook niet moeten als iedereen aan me zit zomaar! Dan ga ik ook boos kijken en bijten
Bij Indy was/is het ook een klein stukje onzekerheid. Maar grotendeels het 'gewoon niet willen.'
Bij Remy is het echt 'NIET willen'.
En ik kan het me voorstellen, zou het ook niet moeten als iedereen aan me zit zomaar! Dan ga ik ook boos kijken en bijten
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Mensen snappen honden vaak niet, zelfs 'hondenmensen' leggen t gedrag van Mayke verkeerd uit. Die hoeft opzich ook geen geknuffel als we buiten op pad zijn. Ze is lichtelijk onzeker naar mensen, vooral als ze contact maken op een opdringerige manier. Aanspreken met een hoog stemmetje, voorover buigen, proberen te aaien.
Dan springt ze op, maakt een rondtedansje en gaat vervolgens de spanning afreageren door met Kiwi te spelen of een rondje te racen. Mensen zeggen dan "wat is ze vrolijk" maar dat wilde gedrag komt voort uit onzekerheid. Het is overspronggedrag.
Als mensen haar niet aanspreken, negeert ze ze. En als ze op een rustige manier contact maken, zie ik een hele normale hond die opzich best een allemansvriend is en zich soms ook wel laat aanhalen. Als je maar normaal doet
Onzekerheid vind ik best moeilijk om iets aan te doen. Het is altijd zo geweest en ik heb ook wel tijd nodig gehad om te snappen waarom ze in bepaalde situaties zo druk reageert. Het wordt wel steeds minder maar als mensen hysterisch naar dr kirren, heb ik ook een hysterische hond.
Dan springt ze op, maakt een rondtedansje en gaat vervolgens de spanning afreageren door met Kiwi te spelen of een rondje te racen. Mensen zeggen dan "wat is ze vrolijk" maar dat wilde gedrag komt voort uit onzekerheid. Het is overspronggedrag.
Als mensen haar niet aanspreken, negeert ze ze. En als ze op een rustige manier contact maken, zie ik een hele normale hond die opzich best een allemansvriend is en zich soms ook wel laat aanhalen. Als je maar normaal doet
Onzekerheid vind ik best moeilijk om iets aan te doen. Het is altijd zo geweest en ik heb ook wel tijd nodig gehad om te snappen waarom ze in bepaalde situaties zo druk reageert. Het wordt wel steeds minder maar als mensen hysterisch naar dr kirren, heb ik ook een hysterische hond.

-
blondie
- Zeer actief
Wij ook, maar niet vanuit onzekerheid, kirren en aandacht staat voor hem gelijk aan nog drukker reageren dan hij al isPaisley schreef:
Het mag duidelijk zijn dat ik er ook nooit zo om zit te springen als mensen heel druk gaan lopen doen om te vertellen hoe leuk ze hem wel niet vinden.
Laatst vond hij 2 oude vrouwtjes (80+) ook zo leuk die zaten te kirren en in de handen te klappen omdat hij zo aan het rennen was. Dan krijg je zo'n hond van Lucky Luck actie "ze vinden me leuk
Af en toe mag hij wel iets terughoudender zijn