Ja dág, vasthouden is wel wat anders dan een beet. Nou moet je het niet ineens mooier gaan maken dan het is.laeken schreef:Een waarschuwingsbeet is het vastpakken van je handen met de bek bv. Niks meer en niks minder. Ik mis geen signalen want ik laat mijn honden juist vrij om op zijn honds te reageren. Elke hond zal pakken met de bek als hij zijn grenzen bewaakt. Dat is dus al een waarschuwingsbeet. Een hond kan bv ook de borstel pakken met de bek. Als hij zich niet vrij genoeg voelt om de hand te pakken.
En Hippo, blijkbaar zijn jullie door je eigen honden tig keer meer gebeten dan ik door al mijn honden bij elkaar in 30 jaar dus wie mist er signalen? Je herder bijt als zijn pootje breekt. Bas als ze geënt wordt voor rabiës. Zoek de tien verschillen...puntje bij paaltje doe je bijdehand tegen mij terwijl je precies hetzelfde meemaakt als ik. Jij maakt er alleen twee verhalen van terwijl er geen enkel verschil is. Mijn bouvier kruising heeft me de laatste 11 jaar ook niet meer gebeten hoor. Net als Hippo jultieme dus niet. Je moet niet met twee maten meten dus. Ik mis signalen maar jullie zijn vaker en door minder honden gebeten....wie mist wat?
En scheer ons niet over 1 kam, buiten de training om ben ik dus helemaal niet gebeten door mijn honden. Mijn man is anders dan ik, dus liet over zijn grenzen gaan. Hoe kom je dan ineens bij tig keer meer? Hij is door Hippo een keer of 3 gebeten en door Axel 1 keer toen hij zijn poot brak.
Jij traint geen honden waar er grenzen worden opgezocht in hoge driften, dat is natuurlijk niet te vergelijken met de gewone omgang van een huishond. Dico is onze 10e hond(waarvan de meeste een al dan niet ontspoorde herplaatser) en dan nog een aantal honden die in training is geweest. Dobermanns, mechelse herders, duitse herders, pitbulls, staffords enz, stuk voor stuk geen makkelijke rassen. En dan buiten de training om niet 1 keer gebeten en ook geen waarschuwingsbeet.
Ik meet dus niet met 2 maten, een hond heeft mij gewoon niet te happen of bijten, ook geen waarschuwingsbeten.