Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje doodgereden op zebrapad
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Hondje doodgereden op zebrapad
Nee ik kan het me niet voorstellen, het meisje is gehandicapt. Waarom zou ze anders bij het zeebrapad staan als ze niet zou willen oversteken?
Door rijden bij een zeebrapad als je iemand ziet staan waar je van denkt dat ze blijft staan kan nog maar doorrijden nadat je haar hondje hebt doodgereden kan dus niet en dan ben je imo echt een hufter!
Door rijden bij een zeebrapad als je iemand ziet staan waar je van denkt dat ze blijft staan kan nog maar doorrijden nadat je haar hondje hebt doodgereden kan dus niet en dan ben je imo echt een hufter!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik word dagelijks bijna aangereden op het zebrapad
zo bizar dat mensen gewoon keihard door rijden als je staat te wachten. Zebrapad ligt dichtbij een lagere school, het is gewoon wachten op de echte klap
Zag het kind net op het nieuws, door actie op FB heeft ze een andere wawa pup gekregen.

Zag het kind net op het nieuws, door actie op FB heeft ze een andere wawa pup gekregen.

- iones
- Zeer actief
Ja daar ben ik mee eens, dat er iets goed fout is met die mensen. Maar.... ze bestaan!toots schreef:
Kleine kinderen leren dat het niet normaal is om dieren pijn te doen.
Er zit een serieus steekje bij je los als je dat normaal vind.
Mensen die daar emotieloos in zijn en het niets interesseert daar is iets heel goed fout mee.
Bij onze rijverening zitten een moeder en dochter die een paar kittens uit de handen van een paar k.t jochies hebben gehad. Die waren er mee aan het voetballen!
Doorrijden op zebrapad is inderdaad een duidelijke overtreding lijkt me. Maar dan nog kan hij liegen dat hij het hondje niet gezien had. Krijgt hij een bekeuring voor doorrijden op zebrapad. Ik sta nergens meer van te kijken. Als het om dieren gaat, bestaat er niet veel recht.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Hier de link naar het filmpje.
Bestuurder heeft het meisje op een haar na gemist en is verder op zelfs nog even gestopt maar daarna gewoon verder gereden
http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... en-chanel/
Bestuurder heeft het meisje op een haar na gemist en is verder op zelfs nog even gestopt maar daarna gewoon verder gereden
http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... en-chanel/

-
- Zeer actief
Ja, jij moet ook voor je het zebrapad op gaat kijken of ze je wel gezien hebben geloof ik, ... maar er gebeuren nog heel veel ongelukken daar,...... aan de andere kant laatst iemand die even zijn schoenveter vast moest maken en hond ( je) idd aan de flex,.... net op de weg, en tja hartstikke dood, ...Lizzie. schreef:Ik word dagelijks bijna aangereden op het zebrapadzo bizar dat mensen gewoon keihard door rijden als je staat te wachten. Zebrapad ligt dichtbij een lagere school, het is gewoon wachten op de echte klap
![]()

maar ik zie ook mensen overal appen en op hun foon kijken, ook bij de zebrapaden en in de auto.... het wordt er niet makkelijker en veiliger op
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Het is een doorgaande weg waar ze altijd veel te hard rijden, ik blijf altijd wachten tot dat er eindelijk iemand de moeite neemt om te stoppen. Ik durf nooit zomaar over te steken hoor, zelfs met een kinderwagen racen de auto's gewoon doorS@ndr@ schreef:Ja, jij moet ook voor je het zebrapad op gaat kijken of ze je wel gezien hebben geloof ik, ... maar er gebeuren nog heel veel ongelukken daar,...... aan de andere kant laatst iemand die even zijn schoenveter vast moest maken en hond ( je) idd aan de flex,.... net op de weg, en tja hartstikke dood, ...Lizzie. schreef:Ik word dagelijks bijna aangereden op het zebrapadzo bizar dat mensen gewoon keihard door rijden als je staat te wachten. Zebrapad ligt dichtbij een lagere school, het is gewoon wachten op de echte klap
![]()
Zag het kind net op het nieuws, door actie op FB heeft ze een andere wawa pup gekregen.verschrikkelijk.
maar ik zie ook mensen overal appen en op hun foon kijken, ook bij de zebrapaden en in de auto.... het wordt er niet makkelijker en veiliger op

- Hugootje
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Ik hoop zo dat het meisje niet al te groot trauma heeft overgehouden aan dit ongeval, maar ik ben er bang voor.
Wat zebrapad betreft, tegenwoordig is het zeldzaam als iemand stopt. Je wordt gewoon bedankt als je stopt, belachelijk gewoon.
Wat zebrapad betreft, tegenwoordig is het zeldzaam als iemand stopt. Je wordt gewoon bedankt als je stopt, belachelijk gewoon.

Ties & Teun
Hugo 23-04-2015 † 04-08-2020
Dirkje 01-08-2018 † 16-12-2021
Hugo 23-04-2015 † 04-08-2020
Dirkje 01-08-2018 † 16-12-2021
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hier wordt gewoon braaf gestopt door het gros van de automobilisten. De fietsers en scooters daarentegen.... 

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Hier midden in het dorp een zebrapad
Niet goed aangegeven en onoverzichtelijk door parkerende auto's
Toch stopt iedereen als ik daar op het pad stap.
Vlak voor het dorp een overzichtelijke oversteek MET stoplichten.
Daar is oversteken een dodendans
99 % rijdt gewoon door rood en ik moet daar een paar keer per dag oversteken naar het bos
Dus geen touw aan vast te binden helaas
Ik zeg wel eens de politie kan het maandsalaris verdienen in een week door daar te staan
Niet goed aangegeven en onoverzichtelijk door parkerende auto's
Toch stopt iedereen als ik daar op het pad stap.

Vlak voor het dorp een overzichtelijke oversteek MET stoplichten.
Daar is oversteken een dodendans

Dus geen touw aan vast te binden helaas
Ik zeg wel eens de politie kan het maandsalaris verdienen in een week door daar te staan

Fenneke en Baloe

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
iones schreef:Ja daar ben ik mee eens, dat er iets goed fout is met die mensen. Maar.... ze bestaan!toots schreef:
Kleine kinderen leren dat het niet normaal is om dieren pijn te doen.
Er zit een serieus steekje bij je los als je dat normaal vind.
Mensen die daar emotieloos in zijn en het niets interesseert daar is iets heel goed fout mee.
Bij onze rijverening zitten een moeder en dochter die een paar kittens uit de handen van een paar k.t jochies hebben gehad. Die waren er mee aan het voetballen!
Doorrijden op zebrapad is inderdaad een duidelijke overtreding lijkt me. Maar dan nog kan hij liegen dat hij het hondje niet gezien had. Krijgt hij een bekeuring voor doorrijden op zebrapad. Ik sta nergens meer van te kijken. Als het om dieren gaat, bestaat er niet veel recht.
Ik ben er wel van overtuigd dat in dit geval. Er ook gekeken wordt naar het algemene beeld. Het hondje had ook het kindje kunnen zijn, zulke figuren worden nooit genoeg gestraft dus hij zal er zeker met een flut straf van af komen maar niet met niets. Mij stoort het dat jij er niet van op kijkt en dat je schrijft alsof dit normaal is. Gelukkig is dat dus niet het geval.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 28 okt 2016 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
- Zeer actief
Nou ik woon in een drukke stad en ook daar stop je gewoon als men voor een zebrapad staat. Daarom rijd ik niet graag in de stad.S@ndr@ schreef:Zebrapad waar iemand met 1 voet ( of oprijdt) opstaat betekend dat je moet stoppen- tenminste zo heb ik het geleerd, staan mensen er nog niet op kun je gewoon nog door.... anders blijf je in een drukke stad wachtenFotogravinnetje schreef:Zebrapad waar iemand bij staat betekent dat je als bestuurder moet stoppen
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Voetgangers niet voor laten gaan bij een zebrapad valt onder de OM-feiten, waarbij de officier van justitie de hoogte van de boete bepaalt (http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/1 ... ingen.html).
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
-
- Zeer actief
Ik wacht, zeker als ik met de honden loop tot ik zeker zie dat een auto stopt. En op het middenstuk (als dat er is) stop ik ook, want negen van de tien keer rijden ze daar dan weer wel door.
De honden móeten naast me lopen bij het oversteken, en ik neem geen risico met de flex, die gaat met oversteken op de stop ook al lopen ze naast me.
Hondje van een collega is ook doodgereden op een zebrapad. De man stak over, hond(je) liep iets voor hem uit en een automobilist reed door en had het hondje niet gezien, wel de man, maar ze dacht daar nog voorlangs te kunnen
.
En zelf overigens ook meegemaakt, vrouw leek te stoppen, ik stap de zebra op met mijn hond links naast me en ze geeft ineens gas. Die had geluk dat ik het nylon bot van mijn hond niet bij me had. Nu kreeg ze een tennisbal tegen haar achterruit.
En een keer gaf ik een schop tegen de deur van een auto, die was helemaal mooi, toen liep ik al halverwege het zebrapad met mijn honden gelukkig naast me. Werd nog bijna hooglopende ruzie, omdat ik tegen zijn auto had geschopt
(Is nu mijn schoonvader
).
De honden móeten naast me lopen bij het oversteken, en ik neem geen risico met de flex, die gaat met oversteken op de stop ook al lopen ze naast me.
Hondje van een collega is ook doodgereden op een zebrapad. De man stak over, hond(je) liep iets voor hem uit en een automobilist reed door en had het hondje niet gezien, wel de man, maar ze dacht daar nog voorlangs te kunnen

En zelf overigens ook meegemaakt, vrouw leek te stoppen, ik stap de zebra op met mijn hond links naast me en ze geeft ineens gas. Die had geluk dat ik het nylon bot van mijn hond niet bij me had. Nu kreeg ze een tennisbal tegen haar achterruit.
En een keer gaf ik een schop tegen de deur van een auto, die was helemaal mooi, toen liep ik al halverwege het zebrapad met mijn honden gelukkig naast me. Werd nog bijna hooglopende ruzie, omdat ik tegen zijn auto had geschopt

- iones
- Zeer actief
Ik weet het niet maar die mensen liegen niet. Ik ken ze persoonlijk. En die jochies kenden ze ook Bepaald soort volk.Cleva schreef:Met een paar kittens tegelijk voetballen. En ze hadden ze in hun handen. En de kittens hebben de "drop kicks" kennelijk ook nog overleefd.iones schreef: Bij onze rijverening zitten een moeder en dochter die een paar kittens uit de handen van een paar k.t jochies hebben gehad. Die waren er mee aan het voetballen!
Wat een bijzonder verhaal, joh.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen