Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Energierijke snack?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Energierijke snack?

Ongelezen bericht door Moon »

Bestaat er een hondensnack die veel energie bevat? Binnenkort gaan we op wintervakantie naar Finland en gaan dan lange dagtochten maken (langlaufen) met de hond. Dante is aan de magere kant (de dierenarts vindt hem perfect zo), maar ik heb meegemaakt dat hij na een weekje Drente afgevallen was. Hij krijgt normaal al veel beweging maar dan helemaal natuurlijk. Nu zou ik hem op de wandeling tussendoor wat willen geven wat niet maagvullend is (maagtorsie) maar wel energierijk, ook ivm de kou, iemand een idee?

Vr. groeten, Marijke
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Je hebt van Royal Canin een soort sport repen voor de hond, wel duur :? en of het werkt, geen idee maar ze zijn er wel ja ;)
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

He Sylvia, die Energierepen van Royal Canin, waar zijn die te krijgen en hoe duur zijn ze?
Heb er namelijk al veel goede berichten over gehoord. En dan vooral van fokkers die ze gebruiken om een teef die aan het werpen is te geven, voor net weer wat meer energie.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

bij ons liggen ze gewoon bij pets place
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Kun je de hond niet beter extra voer geven als hij meer inspanning moet leveren?
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Moon
Zeer actief

Meer eten geven; natuurlijk. Helaas lukt dat bij mijn hond heel moeilijk. Thuis geef ik hem in erg "magere periode's" soms 4x per dag eten om wat vet op zijn botjes te kweken; ben ik nu ook mee bezig. Wanneer wij een dagtocht gaan maken durf ik echt geen grote hoeveelheid te geven voor we weggaan, trouwens meer dan een gewone portie per keer eet hij toch niet op!

Bedankt voor de tip van de energiereep; ik ga op zoek!

Gr. Marijke
Moon
Zeer actief

Bedankt voor de tips!

Gr. Marijke
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Geef ze als extra energie levertabletten of stukje hondestokvis,verder zijn al die repen met teveel koohydraten overbodig.Ik geef ze ook gewoon wat extra rundervet door het voer.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Moon schreef:Meer eten geven; natuurlijk. Helaas lukt dat bij mijn hond heel moeilijk. Thuis geef ik hem in erg "magere periode's" soms 4x per dag eten om wat vet op zijn botjes te kweken; ben ik nu ook mee bezig. Wanneer wij een dagtocht gaan maken durf ik echt geen grote hoeveelheid te geven voor we weggaan, trouwens meer dan een gewone portie per keer eet hij toch niet op!

Bedankt voor de tip van de energiereep; ik ga op zoek!

Gr. Marijke
Ik geef mijn honden dan ook s'avonds een grote maaltijd wat vetter dan gewoonlijk!!Echter zij eten BARF en zijn grote maaltijden gewend.
Zij krijgen s'morgens dan een beetje yoghurt met ei of kwark en verder niks over de dag.
Wij maken ook best wel grote tochten in de sneeuw met ze..skicrossen ;)

Geef je hond wat meer energiek voer in die periode!!

Over Finland wil ik wel wat meer weten,[mail of pb]wij willen van de zomer gaan.
Met caravan en de honden.
Groetjes.
Ineke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Hoi Ien,

We zijn ook al een keer 's zomers geweest in Finland, Dante was toen 7 mnd. Hebben toen per canadese kano rondgetrokken in nationale parken; geweldig. Wel een ander soort vakantie dan met een caravan. Maar mail of pb gerust als je wat meer wilt weten!

Gr. Marijke
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angel-eyes schreef:verder zijn al die repen met teveel koohydraten overbodig.
ik geef ze ook (die van Royal Canin) als ze echt heel veel inspanning hebben geleverd met trainen ofzo... ze werken prima!! Ook mijn honden hebben de neiging snel af te vallen omdat ze zo veel trainen... meer eten geven is geen optie.. allereerst om de maagtorsie en ten tweede omdat ze simpelweg niet meer willen eten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”