Als ze niet meteen komt, wat is dan eigenlijk de beste reactie?
Podenco's....ze zijn zo stronteigenwijs... Het is maar goed dat ze zo lief zijn.
Moderator: moderatorteam

Ik denk een beetje van allebei hoor. Podenco's zijn natuurlijk over het algemeen geen honden met veel will to please.Alfilillo schreef:DeDiana: misschien is dit inderdaad helemaal niet specifiek podencogedrag, maar meer eigenwijs prépubergedrag.
Ik zie je al liggenCleva schreef:.
Mira is 4,5 maand en neemt steeds meer ruimte maar komt nu nog direct weer terug. Zodra ik zie dat ze "door gaat lopen" gaan we de winter in en dan wordt het een paar maanden vooral uitstapjes naar winkelcentra, fietsen leren en als ik er tijd voor heb lekker zolang ze wil op een omheinde plek raggen. Maar ik ga geen "kom alsjeblieft hier" operette opvoeren. Ik zie me in januari al anderhalf uur verstopt in een greppel liggen, zeg.
We praten wel weer verder over loslopen als dat rebelse een beetje uitgekuurd is.
In dat geval zou ik de snoepjes ook lekkerder maken. Ik weet niet wat je nu geeft? Oor kwam altijd graag voor een brokje of een koekje of een gewoon hondensnoepje uit de winkel. So far so good. Ze leek zo braaf... Totdat er echt iets superspannends aan de hand was. Dan was het fuck you met je saaie hondensnoepAlfilillo schreef:Maar nu weegt blijkbaar het snoepje niet meer op tegen het risico dat ze wel aan de lijn moet. De smiecht![]()
Cleva schreef:dafuk?mijke schreef:bewerkt mensenvlees voor op brood
Daar moet je dan wel het type hond voor hebben ben ik bang, mijn honden hebben helaas een véél betere conditie dan ik. Die ga ik er niet uitrennenJits90 schreef: Overigens spelen de honden heel graag een renspelletje met ons. Wij rennen, zij halen ons in, wij draaien om en rennen de andere kant op, zij halen ons weer in, etc.etc. Dat kan natuurlijk alleen los. Als ze erg stout zijn, gaan we gewoon rennen en dan willen ze automatisch meespelen. Net zo lang tot ze moe zijn en zich erbij neerleggen (letterlijk)
Aki denkt dan dat hij is afgericht en hangt dan in je kuit of in je armHippo schreef:Daar moet je dan wel het type hond voor hebben ben ik bang, mijn honden hebben helaas een véél betere conditie dan ik. Die ga ik er niet uitrennenJits90 schreef: Overigens spelen de honden heel graag een renspelletje met ons. Wij rennen, zij halen ons in, wij draaien om en rennen de andere kant op, zij halen ons weer in, etc.etc. Dat kan natuurlijk alleen los. Als ze erg stout zijn, gaan we gewoon rennen en dan willen ze automatisch meespelen. Net zo lang tot ze moe zijn en zich erbij neerleggen (letterlijk)
Nou inderdaad. Doe eens niet zo gek. Beleg heet dat gewoon. Broodbeleg of vleeswarenCleva schreef:dafuk?mijke schreef:bewerkt mensenvlees voor op brood

Kan ik me wat bij voorstellen hoor. Mijn vriend vond het soms ook irritant als ik soms toch er voor koos om niet de lijn er af te doen op bepaalde momenten toen onze hond nog jong was.Alfilillo schreef:Het erge is dat ik het sneu vind als ze niet lekker vrij kan crossen over de rotsen en tussen de struiken. Afschuwelijke softie ben ik toch... Maar ik wil dit een poosje volhouden.
Wat goed dat je je hond nu zo goed kan bereiken. Dat loopt een stuk relaxter. Had jij destijds altijd de lijn eraan, of alleen bepaalde dagen of bepaalde stukken van de wandeling?blondie schreef:Kan ik me wat bij voorstellen hoor. Mijn vriend vond het soms ook irritant als ik soms toch er voor koos om niet de lijn er af te doen op bepaalde momenten toen onze hond nog jong was.Alfilillo schreef:Het erge is dat ik het sneu vind als ze niet lekker vrij kan crossen over de rotsen en tussen de struiken. Afschuwelijke softie ben ik toch... Maar ik wil dit een poosje volhouden.
"Hij moet het toch leren!".
Zelf bleef ik wat onverbiddelijk, ik had mijn andere herder in mijn gedachten waar ik toen ze met 2 1/2 jaar bij me kwam toch wel tegen dingen was aangelopen en die ik in duingebied zeker de eerste maanden niet betrouwbaar los kon laten lopen. Dat vond ik helemaal niet leuk, omdat de andere herder wel gewoon betrouwbaar los kon.
Die twee zijn overigens niet met elkaar te vergelijken qua opjaag/najaag gedrag. Maar bij onze jonge herder zit er ook wel een portie opjaag instinct in, of in meer of mindere mate grenzen willen opzoeken![]()
En nu met 2 jaar is die drang er zeker nog wel, maar is hij bereikbaar als in dat hij terug te roepen is als hij toch gaat zoals laatst in Zeeland in een weiland toen er een fazant ineens opvloog. De drang om er achteraan te gaan is er, maar dat we hem kunnen bereiken met "NEE! HIER" is er gelukkig ook. En ik denk niet dat we dat hadden kunnen bereiken als hij toen hij jonger was vrij was geweest en zijn natuur had kunnen volgen.
In die dingen zie ik het altijd heel zwart wit, een hond die dus dat kan doen wat wij niet willen, en daar dus zijn lol in heeft en ervaart, zal steeds moeilijker te overreden zijn om dát wat hij leuk vindt niet te doen.
Dat merkte ik aan de vorige hond, zij was er niet écht in geremd, en het heeft best wat moeite gekost om haar zover te krijgen dat ze niet overal op ging reageren.
Bij Aak zien we nu wel dat hij wél de neiging nog heeft, maar hij is bereikbaar. En dat vind ik toch veel fijner lopen. Dan maar even van jongs af aan soms de lijn eraan, beter dan op latere leeftijd continue aan de lijn houden omdat ze écht op veel dingen reageren en moeilijk bereikbaar zijn.
mijke schreef:AH je voert haar mensenbeen! Dan kan het alleen maar goed komen