Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik ontdekte net dat mijn 5 maand oude chihuahua van 1100g vlooien. Nu weet ik totaal net welke pipet ik moet nemen. Ik heb goeie ervaringen met stronghold maar weet niet of deze geschikt is voor een chihuahua.
Als het echt vlooien zijn ben je er niet door iets op de hond te gooien
Voor nu zou ik wassen met een vlooienshampoo, alles wat je aan vlooien kunt vinden verzuipen (dus kammen, dagelijks). Alle plaiden en kleden wassen en met een goede omgevingspspray aan de gang. Die zijn er ook "ecologisch". Vergeet trap, bovenverdieping en auto niet! En je eigen bed.. je neemt nl zelf ongemerkt ook vlooieneitjes overaal mee naar toe ;-((
Ik heb 1 vlooi gevonden en gelijk kapot gemaakt maar ze blijft krabben ookal vinden we niks. Maar ik hoef geen spul op der te doen? Hoe gaan de vlooien en eitjes dan kapot?
We denken ook dat ze ze heeft opgelopen bij iemand anders thuis van de week omdat de honden van hem ook opeens vlooien hebben.
Gelukkig heb je bij een chihuahua niet al te veel oppervlak wat je moet doorzoeken Dus ik zou het even aanzien en dagelijks checken. Mogelijk krabt ze nog omdat ze jeuk heeft van de beten en zijn er helemaal geen eitjes
SamanthaTinkerbell schreef:Zal ik dan toch een pipetje bolfo 0-4 kg in der nek doen of de shampoo gebruiken?
Als je echt maar 1 vlo gevonden hebt zou IK het niet doen. Het kan altijd nog.
Als er echt veel vlooien zijn moet je EN dier(en) (alle dieren) EN de omgeving behandelen om snel weer vrij te zijn.
Toch zou ik voor alle zekerheid alles wat wasbaar is wel wassen; kleedjes, mandjes, dat soort.
Dan zou ik idd grof geschut inzetten. Pipet oid halen (geen pil bij voorkeur) en de omgeving mee gaan behandelen. En natuurlijk de mensen waar ze was even inlichten en daar voorlopig niet meer heen.
Mijn honden hebben regelmatig vlooien gehad, maar ik heb nog nooit de omgeving gedaan. Meestal is het genoeg om de honden te behandelen. Fabrikanten van gif overtuigen ons graag dat we het hele assortiment nodig hebben om een plaag te voorkomen, maar dat is hier echt nog nooit nodig geweest, ook niet in een oud huis met overal kieren en zonder al te veel passie voor stofzuigen Ook toen was gewoon een pipetje genoeg.
Oké dankjewel voor je reactie Ik heb zojuist een bolfo gold pipetje besteld van 0 tot 4 kg en die kan ik morgen of overmorgen ophalen in een pets place filiaal, ben nu ook alles al aan het wassen en eenmaal droog gaat het in een afgesloten zak zodat dat niet meer besmet kan worden. Ik heb er al de heletijd last van jeuk sinds dat ik erachter ben dat ze vlooien heeft. brr.
Ze mag in ieder geval geen bravecto. Die mag pas vanaf 2.2kg. Stronghold kitten (alleen de hoeveelheid verschilt) is een goede optie mocht bolfo niet werken.
Paisley schreef:Mijn honden hebben regelmatig vlooien gehad, maar ik heb nog nooit de omgeving gedaan. Meestal is het genoeg om de honden te behandelen. Fabrikanten van gif overtuigen ons graag dat we het hele assortiment nodig hebben om een plaag te voorkomen, maar dat is hier echt nog nooit nodig geweest, ook niet in een oud huis met overal kieren en zonder al te veel passie voor stofzuigen Ook toen was gewoon een pipetje genoeg.
Niet vervelend bedoeld maar misschien hebben je dieren regelmatig vlooien gehad omdat je de omgeving niet behandeld hebt? dat kan natuurlijk ook nog.
@ts als bolfo niet werkt ga dan even langs je dierenarts voor een pipetje vaak kan je ze daar ook per stuk kopen en stofzuig dagelijks, gooi of een vlooienband in je stofzuigerzak of spray omgevingsspray erin na elke stofzuigbeurt. Zo ga je niet failliet aan elke dag nieuwe stofzuigerzak gebruiken. kasten e.d. waar je lastig onder kan stofzuigen kan je ook stukje vlooienband neerleggen.
Niet vervelend bedoeld maar misschien hebben je dieren regelmatig vlooien gehad omdat je de omgeving niet behandeld hebt? dat kan natuurlijk ook nog.
Had gekund maar vrienden hadden een plaag. Als ik daar was geweest, zaten mn honden onder.
Ook ben ik wel eens een jaar vlovrij geweest en ineens hadden ze weer wat opgepikt en heb ik weer behandeld.
Het punt is dat wij in huis verder geen vlooien hebben, ze heeft pas vorige vrijdag de vlooien gekregen omdat we bij iemand op bezoek waren. maar mocht het na het pipetje en het wassen van alles nog niet weg zijn dan gaan we die spray halen omdat ik ook nog vogels heb en die niet zo makkelijk ergens onder te brengen zijn.
Bedankt voor het meedenken iedereen, ik denk dat ik er oprijd bij was.
SamanthaTinkerbell schreef:Het punt is dat wij in huis verder geen vlooien hebben, ze heeft pas vorige vrijdag de vlooien gekregen omdat we bij iemand op bezoek waren.
Paisley schreef:Mijn honden hebben regelmatig vlooien gehad, maar ik heb nog nooit de omgeving gedaan. Meestal is het genoeg om de honden te behandelen. Fabrikanten van gif overtuigen ons graag dat we het hele assortiment nodig hebben om een plaag te voorkomen, maar dat is hier echt nog nooit nodig geweest, ook niet in een oud huis met overal kieren en zonder al te veel passie voor stofzuigen Ook toen was gewoon een pipetje genoeg.
SamanthaTinkerbell schreef:Het punt is dat wij in huis verder geen vlooien hebben, ze heeft pas vorige vrijdag de vlooien gekregen omdat we bij iemand op bezoek waren. maar mocht het na het pipetje en het wassen van alles nog niet weg zijn dan gaan we die spray halen omdat ik ook nog vogels heb en die niet zo makkelijk ergens onder te brengen zijn.
Bedankt voor het meedenken iedereen, ik denk dat ik er oprijd bij was.
De grap is dat je dat DENKT.. nooit zeker weet! Je vindt doorgaans geen loslopende vlooien, anders dan op de hond. Eitjes en larven zijn zo klein, die zie je met het blote oog niet maar DIE moet je dus ook bestrijden.
Ik zou dus echt nu wel verder aktie ondernemen, maar dat is aan jou.