Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup van 8 maand likt anus van gecastreerde reu

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AukjeH
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Pup van 8 maand likt anus van gecastreerde reu

Ongelezen bericht door AukjeH »

Zoals de titel al zegt: Bert, nu ruim 8 maanden oud, likt sinds een maand of twee continu aan de anus van Harry, nadat bij de laatste de anaalklieren zijn uitgeknepen. Harry vindt het prima, gaat er ook echt even voor liggen. Harry is dus gecastreerd, Bert niet. Bert likt ook de binnenkant van Harry zijn oren.
Waarom zou Bert dit doen?
Afbeelding

Bert 2-2-2016 en Harry 13-11-2011 ♡♡
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Pup van 8 maand likt anus van gecastreerde reu

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Eet Bert buiten graag poep?
Het kan een soort verzorgingsgedrag zijn. Maar kan ook zijn dat hij het zelf gewoon lekker vindt smaken.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hier likt de puber van 10 maanden soms aan de oren en de mondhoeken van de 9 jaar oude herder. Ik zie dat als een soort deemoed of goedmakertje/kalmeringsignaal als hij te druk tegen hem is geweest en een uitbrander dreigt te krijgen. Aan z'n anus likken doet hij niet, denk ook niet dat hij daar de kans voor krijgt :cool2:
Afbeelding
AukjeH
Vaste gebruiker

Bedankt voor de antwoorden! Ik herken toch ook wel het 'goedmakertje'. De stoeipartijtjes tussen Harry en Bert dreigen een enkele keer uit te lopen op een 'ik-ben-de-baas-ja?' vanuit Bert, maar Harry duwt hem dan gewoon met een grom weg. Meestal begint Bert dan met de oren en poepert van Harry.
Oh ja, Bert eet geen poep.
Afbeelding

alm@
moderator

Persoonlijk zou ik wel het anusgelik gaan verbieden. Als je 8 maanden oude hond een volle reu is, kán het ook met de castratie te maken hebben en dat zou ik met het idee in het achterhoofd dat de puber volwassen wordt niet jofel vinden. Ik heb hier overigens 2 volle reuen.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Hier likt Alex ook de oren van Vusi, ze gaat er heerlijk voor liggen en bromt genoegelijk... :J:
Gelukkig geen anus gelik hier :schrik:
AukjeH
Vaste gebruiker

alm@ schreef:Persoonlijk zou ik wel het anusgelik gaan verbieden. Als je 8 maanden oude hond een volle reu is, kán het ook met de castratie te maken hebben en dat zou ik met het idee in het achterhoofd dat de puber volwassen wordt niet jofel vinden. Ik heb hier overigens 2 volle reuen.
We staan het ook niet toe; zo gauw we zien dat Bert weer richting de poepert gaat, dan halen we hem ook weg, juist met de gedachte dat hij een volle reu is en Harry niet. Maar hij doet het niet als ze al een tijdje op hun plaats liggen. Na een flinke stoeipartij begint Bert meestal.
Afbeelding

alm@
moderator

AukjeH schreef:
alm@ schreef:Persoonlijk zou ik wel het anusgelik gaan verbieden. Als je 8 maanden oude hond een volle reu is, kán het ook met de castratie te maken hebben en dat zou ik met het idee in het achterhoofd dat de puber volwassen wordt niet jofel vinden. Ik heb hier overigens 2 volle reuen.
We staan het ook niet toe; zo gauw we zien dat Bert weer richting de poepert gaat, dan halen we hem ook weg, juist met de gedachte dat hij een volle reu is en Harry niet. Maar hij doet het niet als ze al een tijdje op hun plaats liggen. Na een flinke stoeipartij begint Bert meestal.
Ah dat had ik niet begrepen uit je tekst. Zo zou ik het idd ook doen :ok:
Afbeelding
AukjeH
Vaste gebruiker

Nou, de reden van het 'goedmaken' is zojuist naar de achtergrond verdwenen. Ik betrapte Bert en onze je-weet-wel-kater Bobbie op een zeer intiem samenzijn. Jawel, Bert deed zich enorm tegoed aan de poepert van Bobs en deze laatste vindt het zo fijn, dat ie zijn mooie witte bips er eens even flink voor omhoog gooit, zodat Bert alle ruimte van de wereld heeft. Bert houdt gewoon van poeperts. Gatsie..
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”