Nova is nu 7 maanden en nog niet echt zindelijk. Tot een mand ofzo terug stond de deur bijna de hele dag open en plaste ze eigenlijk zo goed als niet meer binnen.
Bij visite of in restaurants heeft ze nog nooit binnen geplast.
Aangezien ik bij Skye het eerste jaar me overal enorm druk over maakte, en ik pas echt van hem kon gaan genieten toen ik de dingen ging loslaten, had ik deze keer mezelf voorgenomen overal relaxed in te staan.
En dat is me eigenlijk best goed af gegaan.
Maar toch. Ze is nu 7 maanden en dus nog niet echt zindelijk. Soms zijn we 5u weg geweest en ligt er geen plas, soms gaan we een uur weg en ligt er bij thuiskomst een plas. In de nacht gaat het ook altijd goed.
Het is verder niet echt een probleem, alleen ben ik wel benieuwd naar hoe jullie hier naar kijken. Ik weet wel hoe je een hond zindelijk kan maken en ja ik kan bij 0 beginnen. Maar ik wil het juist het liefst de tijd geven en het vanzelf laten gaan. Maar waar ik nu een beetje bang voor ben is dat ze straks nooit zindelijk gaat worden omdat ik het allemaal maar een beetje heb laten gaan.
Wat ik nu doe is 4 of 5 x per dag echt uitlaten. Tussen de wandelingen door 1 of 2 x naar buiten en als ze naar de deur loopt neem ik haar mee naar buiten.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die zich er ook allemaal niet te druk over maken. En natuurlijk andere meningen zijn ook meer dan welkom