Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup alleen laten
Moderator: moderatorteam
-
angela123
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): tzih tzuh
- Aantal honden: 1
Pup alleen laten
Ik heb nu een aantal weken een Pup in huis van nu 15weken. Ik ben een kleine maand thuis gebleven ervoor maar nu moet ik toch weer gaan werken. En daar zit hem ook het probleem; de eerste twee weken heb ik haar niet alleen gelaten twee weken geleden ben ik begonnen met af en toe eens naar een andere kamer lopen en dan kon ze mij niet achterna ,op wat gepiep na gaat dit steeds beter. Ook loop ik eens naar de afvalbak hier dat is nog geen 5minuten zodra ik de deur uitga is het krijsen en gillen. Heb geprobeerd om zomaar even een minuut achter de buitendeur te gaan staan en dan weer naar binnen is het hetzelfde weer gehuil en gegil .
Ik moest naar de dokter dan kan ze natuurlijk niet mee ik kwam terug ben 20minuten weggeweest de hele bench was bevuild . Ik weet het niet meer heb álle adviezen opgevolgd ben echt begonnen met heel langzaam opbouwen maar niets helpt er ik heb een adaptil verdamper in huis gehaald. Ik werk heel onregelmatig ze hoeft in de ochtend niet langer dan een half uur alleen te zitten dan wordt ze opgehaald door mijn vader en daar is ze dan ook dé hele dag. Mijn vraag is hoe pak ik dit aan wat kan ik doen om het haar te gaan leren ik hoef maar een paar dagen te gaan werken daarna heb ik weer twee weken vakantie dus tijd genoeg om haar iets aan te leren. Alle tips zijn welkom
Ik moest naar de dokter dan kan ze natuurlijk niet mee ik kwam terug ben 20minuten weggeweest de hele bench was bevuild . Ik weet het niet meer heb álle adviezen opgevolgd ben echt begonnen met heel langzaam opbouwen maar niets helpt er ik heb een adaptil verdamper in huis gehaald. Ik werk heel onregelmatig ze hoeft in de ochtend niet langer dan een half uur alleen te zitten dan wordt ze opgehaald door mijn vader en daar is ze dan ook dé hele dag. Mijn vraag is hoe pak ik dit aan wat kan ik doen om het haar te gaan leren ik hoef maar een paar dagen te gaan werken daarna heb ik weer twee weken vakantie dus tijd genoeg om haar iets aan te leren. Alle tips zijn welkom
-
angela123
- Vaste gebruiker
Re: Pup alleen laten
ik ga kijken dankjewel
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Daarom dat ik ook vanaf de 3 de dag de pup al leer alleen te blijven, te beginnen met hele korte periode's
Nu is ze 5 maanden en kan met gemak 6 uur alleen blijven
Denk dat je daar in de fout bent gegaan, kan je helaas geen raad geven want ik heb bij elke pup
het zo toegepast en dat ging altijd redelijk vlug goed
Ik gebruik geen bench, vind dat het aanleren daarvan te veel stress geeft aan een pup
Nu is ze 5 maanden en kan met gemak 6 uur alleen blijven
Denk dat je daar in de fout bent gegaan, kan je helaas geen raad geven want ik heb bij elke pup
het zo toegepast en dat ging altijd redelijk vlug goed
Ik gebruik geen bench, vind dat het aanleren daarvan te veel stress geeft aan een pup
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Denk dat het grootste probleem er in zit dat je de eerste weken de pup nooit alleen hebt gelaten.
Begin er hier altijd direct mee. Voor nu te laat maar misschien kan je het wel nu zo op gaan pakken of heb je wat aan onderdelen er van.
Kleine dingetjes als me niet overal achterna lopen. Even de keuken in, even naar boven, toilet etc. Korte momenten alleen, toch in de buurt en kom gewoon weer terug. Niks bijzonders en geef ook aan het weer terug komen geen bijzondere aandacht.
Daarnaast eten, kluifjes en slapen in de bench als je die wilt gebruiken.
Bouw dan uit dat de pup in de bench gaat en ik even boven bv m'n administratie ga doen. Gaat dat goed dan kort boodschappen etc.
Begin er hier altijd direct mee. Voor nu te laat maar misschien kan je het wel nu zo op gaan pakken of heb je wat aan onderdelen er van.
Kleine dingetjes als me niet overal achterna lopen. Even de keuken in, even naar boven, toilet etc. Korte momenten alleen, toch in de buurt en kom gewoon weer terug. Niks bijzonders en geef ook aan het weer terug komen geen bijzondere aandacht.
Daarnaast eten, kluifjes en slapen in de bench als je die wilt gebruiken.
Bouw dan uit dat de pup in de bench gaat en ik even boven bv m'n administratie ga doen. Gaat dat goed dan kort boodschappen etc.
-
Neeltje
Hier begin ik er ook dag 1 al mee en zo langzaam opbouwen. Bij alle drie de honden heeft het goed gewerkt.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Wij hebben precies hetzelfde probleem, ook te voorzichtig in het begin en nu gaat het tergend langzaam.
Ik heb er toen ook een topic over geopend. Helaas moeten wij het nu echt per minuut opbouwen. Hele, hele kleine stapjes.
Ik heb er toen ook een topic over geopend. Helaas moeten wij het nu echt per minuut opbouwen. Hele, hele kleine stapjes.
-
angela123
- Vaste gebruiker
ik ben ook niet zo voor een bench echter deze was ze gewend, en ze gaat er ook uit zichzelf in zonder problemen.
ik heb ook geprobeerd haar in de gang te laten terwijl ik wegging dit maakte geen verschil. ik durf haar niet los in de kamer te laten want ze sloopt werkelijk alles .
vanmorgen op hoop van zegen weggegaan, zij in de bench nou het was al een krijsconcert voordat ik
de deur uitging. half uurtje later was mijn vader bij haar en voor het eerst was het stil toen hij kwam, dus misschien gaat het nu heelvoorzichtig wel de goede kant op....
ik heb ook geprobeerd haar in de gang te laten terwijl ik wegging dit maakte geen verschil. ik durf haar niet los in de kamer te laten want ze sloopt werkelijk alles .
vanmorgen op hoop van zegen weggegaan, zij in de bench nou het was al een krijsconcert voordat ik
de deur uitging. half uurtje later was mijn vader bij haar en voor het eerst was het stil toen hij kwam, dus misschien gaat het nu heelvoorzichtig wel de goede kant op....