Dikke bullshit.
Volgende keer zou ik veel relaxter zijn en meer op gevoel doen.
Moderator: moderatorteam
Haha, is zo.Cleva schreef:Het heeft allemaal een vrij hoog omdat-ik-het-zeggehalte, hoor.
Ja, ik denk dat dat het belangrijkste is. Andersom trouwens ook. Jij moet de hond kunnen lezen en de hond moet jou kunnen lezen. Dan kun je verder er elke opvoedmethode op na houden die je wilt denk ik, zolang je van elkaar duidelijk ziet wat er wordt bedoeld en je je aanpast aan elkaar komt het denk ik sowieso wel goed.Marjoleine schreef:Haha, is zo.Cleva schreef:Het heeft allemaal een vrij hoog omdat-ik-het-zeggehalte, hoor.
Maar ik liep me te bedenken dat het ook met verstaan te maken heeft.
Er zijn mensen die een beroerde lichaamstaal hebben naar hun hond en dat niet door hebben.
Ik heb iemand op ringtraining die al 4 maanden met staan geoefend had en dat niet voor mekaar kreeg. Toen ik haar zei dat ze rechtop moest blijven staan en haar hand op een andere plek moest houden en die lange wappersjaal af moest doen, stond die hond.
Zo simpel kan iets zijn en vaak hebben mensen dat niet door.
Ik ben me door jarenlange trainingen in mijn jeugd altijd bewust geweest van mijn fysieke beheersing en lichaamstaal en dat scheelt enorm. Dat is voor een groot deel zoals honden praten.
Niks van gemerktsamantha! schreef:Ik heb me nooit echt ingelezen en ga compleet mijn eigen gangetje.
Werkt prima.
Ook qua training overigens, ik pas gewoon niet in een trainingsgroep want ik doe altijd alles anders haha.
Mensen begrijpen ook nooit waarom ik doe wat ik doe en het enige wat ik dan zeg is: "kijk maar naar de hond, die laat het antwoord zien".
Haha nou de trainers waren het op verschillende vlakken niet met me eensranetje schreef:Niks van gemerktsamantha! schreef:Ik heb me nooit echt ingelezen en ga compleet mijn eigen gangetje.
Werkt prima.
Ook qua training overigens, ik pas gewoon niet in een trainingsgroep want ik doe altijd alles anders haha.
Mensen begrijpen ook nooit waarom ik doe wat ik doe en het enige wat ik dan zeg is: "kijk maar naar de hond, die laat het antwoord zien".

Pffff, dat kan natuurlijk nooit goed gaan.samantha! schreef:Ik heb me nooit echt ingelezen en ga compleet mijn eigen gangetje.
Werkt prima.

Omdat jij met die honden communiceert. En veel mensen vinden dat honden "gewoon moeten luisteren." Alsof ze zelf geen inbreng hebben.samantha! schreef:Ik heb me nooit echt ingelezen en ga compleet mijn eigen gangetje.
Werkt prima.
Helemaal mee eens. Ik merk het ook in de puppygroepen: het hebben van honden is vaak eenrichtingsverkeer.Marjoleine schreef:Omdat jij met die honden communiceert. En veel mensen vinden dat honden "gewoon moeten luisteren." Alsof ze zelf geen inbreng hebben.![]()
Ik begrijp dat nooit zo goed. Maar ja, wij hebben wetters en die communiceren ook met je. En als je ze in een vorm probeert te dwingen ben je ze kwijt.
Ik vind het volstrekt logisch. Al die gekken met hun overheersingsdrangLeer gewoon hun taal en heb het erover en ja. soms moet er iets dat minder is. Maar bij een wederzijdse overeenkomst hoor je daar geen hond over.
Oh, maar dat overkomt ze met mij ook hoorsamantha! schreef:Haha nou de trainers waren het op verschillende vlakken niet met me eensranetje schreef:Niks van gemerktsamantha! schreef:Ik heb me nooit echt ingelezen en ga compleet mijn eigen gangetje.
Werkt prima.
Dat komt omdat jij teveel verschillende dingen/methodes gebruikt en veel trainers die niet verder kijken snappen dat niet. Ik vind het een verademing hoe jij werkt. Rustig, kalm en volledig op de hond gericht maar niet misselijk als je hond je in de zeik neemt. Ik vind jou echt een topgeleider maar dat vind ik al haast 10 jaarsamantha! schreef:Haha nou de trainers waren het op verschillende vlakken niet met me eensranetje schreef:Niks van gemerktsamantha! schreef:Ik heb me nooit echt ingelezen en ga compleet mijn eigen gangetje.
Werkt prima.

Bonnie F schreef:Pffff, dat kan natuurlijk nooit goed gaan.samantha! schreef:Ik heb me nooit echt ingelezen en ga compleet mijn eigen gangetje.
Werkt prima.
Je hebt vast onopgevoede, stuiterende, alles vertrappende, bord-voor-hun-kop-labradors.
Je bent vast te lui om ze op te voeden. Koop een bart smit-hondje!
Ik ben blij dat ik niet in je buurt woon.
Dacht je dat labradors zichzelf opvoeden?
(ben ik er nog 1 vergeten?)
Haha helemaal goed![]()
![]()
Ja, dat communiceren is zo belangrijk.Marjoleine schreef:Omdat jij met die honden communiceert. En veel mensen vinden dat honden "gewoon moeten luisteren." Alsof ze zelf geen inbreng hebben.samantha! schreef:Ik heb me nooit echt ingelezen en ga compleet mijn eigen gangetje.
Werkt prima.
Mensen begrijpen ook nooit waarom ik doe wat ik doe en het enige wat ik dan zeg is: "kijk maar naar de hond, die laat het antwoord zien".![]()
Ik begrijp dat nooit zo goed. Maar ja, wij hebben wetters en die communiceren ook met je. En als je ze in een vorm probeert te dwingen ben je ze kwijt.
Ik vind het volstrekt logisch. Al die gekken met hun overheersingsdrangLeer gewoon hun taal en heb het erover en ja. soms moet er iets dat minder is. Maar bij een wederzijdse overeenkomst hoor je daar geen hond over.
Woonde jij maar hier in de buurt, dan zouden mijn honden niet de pest hebben aan labradors, omdat ze dan zouden weten dat er ook normále labradors zijn.
M@scha schreef:Dat komt omdat jij teveel verschillende dingen/methodes gebruikt en veel trainers die niet verder kijken snappen dat niet. Ik vind het een verademing hoe jij werkt. Rustig, kalm en volledig op de hond gericht maar niet misselijk als je hond je in de zeik neemt. Ik vind jou echt een topgeleider maar dat vind ik al haast 10 jaarsamantha! schreef:Haha nou de trainers waren het op verschillende vlakken niet met me eensranetje schreef:Niks van gemerktsamantha! schreef:Ik heb me nooit echt ingelezen en ga compleet mijn eigen gangetje.
Werkt prima.