Alfilillo schreef:malinois schreef:Tamara81 schreef:Lekker kipje, Malinois!
Misschien moet ik hierover een nieuw topic openen, of even research doen op internet; maar hoe zit het met de PH waarde van de maag als de hond 3x in de week kvv krijgt? De rest van de dagen voer ik brokjes en kuipjes vlees. Kan dit gewoon voor de maag?
Of is het eens kvv, altijd kvv?
De ph waarde is dan wel anders maar een kippennekje of vleugel zou ik wel durven geven.
Ik ben van plan te beginnen met een kippennek af en toe. Ik las ergens dat je die dan eerst plat moet maken met een hamer. Is dat zo? En moet ik rekening houden met kotsen de eerste dagen? Ik heb alfil wel eens een beetje rauw kippenvlees gegeven. Vond hij lekker maar kotste het ook weer uit.
Laatst hebben we het hier ook gehad over botten om de tanden schoon te houden.
Je zei toen dat ribben het beste waren. Ik neem aan dat je het toen over rund had? Dat gaat namelijk wel flink in de centen lopen
Jij bent trouwens ook best wat kwijt aan voer als ze elke dag een kip krijgen, of niet? Waarom is het vel er trouwens af?
Het lijkt me handig om je even in te lezen in rauw voeren

Ribben kun je voeren aan de meer gevorderde hond maar! Die moeten dan wel met een goede tuinsnoeischaar kunnen worden geknipt. Runderribben dus zeker niet. Zelfs kalfsribben zullen te hard zijn. Je moet dan echt ribben hebben van jongere, niet zo heel grote dieren. Jonge lammeren of geiten. Vaak gaat het daar mis.
Dit geldt overigens voor alle botten; die moeten met een snoeischaar te knippen zijn, anders zijn ze te hard. Dat levert met pech gebroken tanden op, of darmbeschadiging of verstopping.
Ook als je doorgaans kvv voert en af en toe wat van barf wilt geven is het belangrijk dat je een beetje in balans blijft met wat je geeft. En dat je weet wat je wel en niet kunt voeren!
Suzanne