Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ineens bang voor de auto na 2000 km Frankrijk???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Thijssen_s
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ineens bang voor de auto na 2000 km Frankrijk???

Ongelezen bericht door Thijssen_s »

Onze hond, mix uit Roemenië van 7 maanden, is ineens heel bang voor de auto.
In het begin had ze dit ook een beetje (kwijlen/spugen) en hebben we geoefend met kleine ritjes, veel lekkers in de auto (bench), veel lovende woorden enz.
Ik hield mijn hart vast toen we naar Zuid-Frankrijk gingen... Dit ging echter hartstikke goed! Niet gespuugd en ze ging uit zichzelf en enthousiast de auto in.

Nu zijn we alweer een poosje terug. In de tussentijd een paar keer naar de wei, bos geweest. Meestal leuke ritjes dus, meestal 20-30 minuten.
Helaas heeft ze die paar keer weer gespuugd en sindsdien lijkt het alleen maar erger te worden... Zo zijn we gisteren naar de uiterwaarden gereden en hebben we heerlijk buiten gelopen.
Bij aankomst heel erg kwijlen maar nog niet gespuugd. Ze zit overigens in de kofferbak in de bench.
Voor zover ik kan nagaan is er niets raars gebeurd in de auto, we zijn altijd bij haar in de auto. Alleen het spugen zal wel een nare ervaring zijn.
Ze rijdt in verschillende auto's mee. Bij de ene auto gaat haar eigen bench van thuis mee, dat gaat wel iets makkelijker. In de andere auto's past dat helaas niet en hebben we een kleinere bench (die overigens al n paar weken in de woonkamer staat om te wennen en waar ze thuis gewoon in gaat liggen), We rijden 'op eieren' en gaan eigenlijk altijd naar een leuke plek toe

Na de wandeling eenmaal weer terug bij de auto gaat ze volledig in de ankers en achteruit. Aan al het lekkers wordt geen aandacht besteed en al helemaal niet opgegeten.
Uiteindelijk (je moet toch n keer naar huis) toch opgetild en in de kofferbak gezet. Ik ben naast haar gaan zitten (de auto stond nog uit) heb haar geaaid, zachtjes gepraat enz. Niets hielp.
Ze begon te kwijlen en zelfs te trillen. Eenmaal thuis had ze weer gespuugd...
Daarna was het zelfs zo erg dat ze niet meer het huis uit wilde! Ze moest duidelijk plassen maar zodra ik de riem pakte liep ze met de staart tussen de benen weg.
Dat was gelukkig wel weer snel over zodra ze door had dat we niet naar de auto gingen.

Nu heb ik al eea opgezocht op internet en dit is mijn plan van aanpak:

Vanaf nu regelmatig eten geven in de auto, of misschien zelfs eerst vóór de auto.
Iets extra lekkers in de auto leggen.
Als ze er eenmaal ingaat zonder al te veel stress een klein blokje om en de afstand langzaam groter maken.
Ritjes naar leuke plekken (helaas is dat allemaal wel wat verder weg...)

Wie heeft er nog andere tips?? Kan ik nu voorlopig ook beter de (langere) ritjes naar het bos vermijden?
Bellaatje
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Re: Ineens bang voor de auto na 2000 km Frankrijk???

Ongelezen bericht door Bellaatje »

Pfoe, lastig!
Bij mij ongeveer hetzelfde gehad. Hij is zo ongeveer heel europa door geweest, altijd vrolijk in de auto gesprongen. Na een bezoek aan de dierenarts, voor foto's waar hij een roesje had gekregen en groggy in de auto ging, was hij met geen mogelijkheid meer in de auto te krijgen.
En dat was wel een uitdaging, want hij gaat in de auto mee naar mijn werk.
We hebben een hoop technieken geprobeerd. Eten geven in de auto heeft bij mijn lekkerbek het beste gewerkt. Maar nog steeds vond hij mijn auto stom. Die van anderen vielen wel mee.
Ik heb nu standaard een bakje brokjes in de auto en daar rammel ik mee en dan springt hij in de auto. En krijgt hij uit dat bakje een handje brokjes.

Wat trouwens helemaal goed heeft gewerkt. Mijn auto is terwijl hij geparkeerd stond total loss gereden. In de nieuwe auto springt hij met plezier. Maar op de een of andere manier raad ik deze oplossing niet aan.

Succes, ik hoop dat je een oplossing vindt.
Thijssen_s
Vaste gebruiker

Mmmm... Nou, dan krijgen we helemaal nog n uitdaging. Tot op heden is er nog niets gebeurd behalve het spugen waardoor ze een vervelende link legt met de auto.
Maar binnenkort wordt ze gesteriliseerd... Dat zal vast ook niet heel goed vallen :scratch: ...

Nou, ik laat t weten als ik iemand zoek om mn auto total loss te komen rijden! :LOL:

Ik ga inderdaad eerst maar beginnen met het eten geven in de auto en kijken hoe ze daar op reageert!
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Heeft je hond niet gewoon last van wagenziekte? Ze vertoont een heleboel tekenen van angst, ook al voordat ze de auto in gaat, maar wellicht komt dat wel omdat ze zich in de auto gewoon helemaal niet lekker voelt. Misschien even naar de dierenarts voor tabletjes?
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ze kan 'gewoon' bang zijn voor de auto omdat dat een plek is waar ze kotsmisselijk wordt en zich ellendig voelt. Misschien ging het in Frankrijk beter, omdat jullie daar lange stukken rechtdoor reden. Ik zeg maar wat.

Ik zou bij de dierenarts vragen om pilletjes tegen wagenziekte want die zijn er gewoon. En misschien kun je haar bij de bijrijder tussen de benen zetten, voor kleine stukjes. Om haar daar dan gerust te stellen en te belonen voor goed gedrag. Maar dat moet je natuurlijk wel met zijn tweeën doen en ze moet dan wel passen onder het dashboard, haha.
_Esmee
Thijssen_s
Vaste gebruiker

Bij de voeten onder het dashboard heb ik inderdaad ook al eens geprobeerd. Helaas maakte dat niet heel veel uit.
De angst was van dr koppie af te lezen, kwijlen en rillen deed ze ook. Die keer heen niet gespuugd, terug wel...

Ja, aan pilletjes tegen wagenziekte heb ik al zitten denken. Vooral voor langere stukken zou dat een optie kunnen zijn.
Echter voor ritjes van 20-30 minuten vindt ik dat wel ver gaan, zeker als die vaker voorkomen. Daarnaast is bij mensen bekend dat je hiervan vaak ook wat suffig wordt, niet handig als je lekker wilt gaan lopen.

Het kan inderdaad zijn dat we naar Frankrijk meer snelweg gereden hebben, maar zeker ook stukken met bochten en ook best wat bergweggetjes. Geen angst, geen kwijl, geen spuug.
Toch raar of niet?
Thijssen_s
Vaste gebruiker

Yep, ik probeer haar te lokken en/of te sussen in de auto. Iets waarvoor ze normaal gesproken heel gevoelig is want ze is behoorlijk gefocussed op eten!
Maar als ze zo gestressed is kijkt ze er niet naar om, laat staan dat ze het opeet. Het lekkers is dus niet hetgeen ze vervolgens uitspuugt...
Op vakantie kreeg ze een gevulde kong uit de vriezer, omdat het zo warm was. Toen sprong ze zonder problemen zelf de auto in en begon lekker te smikkelen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Kan ze rechtop zitten in de bench, en kan ze naar buiten kijken?
Ze is wagen ziek, misschien eens aan de da vragen voor pilletjes tegen misselijkheid. Alhoewel als je dagelijks met de auto weggaat, dat ook geen goede oplossing is.
Kan ze niet mee op de achterbank? Met een dik kleed eronder te ge het kwijlen en evt. Overgeven? Misschien zit ze niet comfortabel in de bench. Als je al snel misselijk bent, en dan misschien moet liggen in de bench, voelt ze zich misschien ook niet prettig?
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat vervelend zeg. Wij zijn een paar weken terug ook naar Frankrijk geweest en was van te voren daar ook bang voor met onze jongste hond. Gelukkig is ze er niet bang of wat dan ook van geworden.

Ik lees dat ze in een bench zit. Misschien zou het helpen als ze los mee kan? Maar weet niet wat voor auto je hebt. Hier moeten ze wel in de auto om een beetje gevarieerd te kunnen wandelen, als ik hier tegenaan zo lopen zou ik wel dingen proberen, maar als het er op aan komt zou ik er geen punt van maken denken. In de auto en gaan. En dan hopen dat ze er overheen groeien.
Thijssen_s
Vaste gebruiker

Ik heb verschillende plekken geprobeerd:

Op de grond bij de bijrijder
In de achterbak op een kussen
In de achterbank in een bench
In de achterbak met kussen en open bench (ze ging toch zelf in de bench liggen)
Op de achterbank aan de riem

In de ene auto hebben we de bench van thuis, hier kan ze in staan.
De andere bench is wat lager (kleinere auto) en daar kan ze in zitten maar ik denk wel dat ze de bovenkant met haar oren zal raken.

Op de achterbank werd ze heel onrustig, ging ook niet liggen.
Bij de bijrijder ging redelijk maar nog steeds erg gestressed (helaas heb ik niet altijd een bijrijder en dan wil ze alleen maar naar mij toe..)
In de achterbak spuugt ze zowel in de bench als los op een kussen oid. Als ze kan kiezen gaat ze de bench in.
Op vakantie zat ze in de kofferbak in de grote bench. Maar dit hebben we onlangs op precies dezelfde manier gedaan en toch werd ze weer onrustig en ziek..
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heb je er al een magneetstrip onder hangen?
Schijnt bij sommige honden te helpen.

Merk je zelf iets aan de auto?
Trillen van het stuur o.i.d. (wielen uit laten lijnen dan).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ze zal meer last hebben van wagenziekte op de kleine stukjes dan op de grote ritten, meer remmen, optrekken en bochten. Soms helpt het je rijstijl aan te passen. Toen Spetter pup was had ze meer last als mijn man reed dan wanneer ik reed. Nu gaat het meestal goed. Als ze uit een raam kan kijken is het lastiger voor haar dan wanneer ze in bench zit.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Emma schreef:Kan ze rechtop zitten in de bench, en kan ze naar buiten kijken?
Ze is wagen ziek, misschien eens aan de da vragen voor pilletjes tegen misselijkheid. Alhoewel als je dagelijks met de auto weggaat, dat ook geen goede oplossing is.
Kan ze niet mee op de achterbank? Met een dik kleed eronder te ge het kwijlen en evt. Overgeven? Misschien zit ze niet comfortabel in de bench. Als je al snel misselijk bent, en dan misschien moet liggen in de bench, voelt ze zich misschien ook niet prettig?
Ja misschien helpt het als ze ergens zit waar ze om zich heen goed naar buiten kunt kijken. Je wordt veel sneller misselijk als je alleen stukjes lucht voorbij ziet flitsen in de kofferbak dan als je op de achterbrank 360 graden zicht opzij hebt.

Edit: oh dat heb je al geprobeerd dus. Nouja, ik zou sowieso eerst pilletjes halen bij de dierenarts om te kijken of dat helpt. En zo ja, dan met je dierenarts overleggen of dat handig is als je elke dag met de auto heen en weer gaat. Misschien heeft hij nog wel een ander idee!
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

Pepper vond autorijden ook helemaal niets. Ik had haar achterin in de bench. Daar zag ze niet veel.
Toen ik naar Terschelling ging moest dat i.v.m. de bagage anders. Ik heb toen de mand die ik achterop de fiets heb met sjorbanden op de bijrijder stoel vastgemaakt. Daar zit een korf op dus Pepper kan vrij bewegen en vrij naar buiten kijken. Die korf op de mand vind ik noodzaak omdat ik altijd alleen rij en het dus niet kan hebben dat de hond in de auto op onderzoek uit gaat. Sinds ze bij mij voorin zit is de auto een stuk leuker. In die mand achterop de fiets vind ze ook leuk, misschien is het daardoor wat vertrouwd.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Naar buiten kijkt helpt voor een hond vaak niet. (wij mensen kunnen anticiperen op wat komen gaat als we naar buiten kijken maar dat geldt niet voor een hond)
Ik zou de ruimte beperken, liefst een bench. Rijstijl aanpassen of route aanpassen lijkt me voor nu wel een idee. En anders toch even kijken of je een lage dosis medicatie kan geven. De associatie die je hond nu heeft met de auto is dat het zorgt voor een naar gevoel. Als dat nare gevoel een paar keer niet komt, is er ook niks meer om bang voor te zijn. Maar daarvoor moet je het wel snel gaan aanpakken.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Als het komt door het misselijk worden kan je ook gember blokjes (zachte uit een potje) geven ongeveer een uur voor je gaat rijden.. gember voorkomt misselijkheid.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Het ligt er een beetje waardoor de wagenziekte wordt veroorzaakt. Ik ben zo iemand die een niet standaard oorzaak heeft en was dus al extreem vroeg wagenziek en ben er niet zoals de meeste kinderen overheen gegroeid. Bij mij helpt een magneetstrip onder de auto ook niet. Het is voor mij ook heel erg route afhankelijk, maar van sommige weertypes (zon)en sommige wegen(bochten of veel bomen in rijtjes langs de weg) wordt ik echt nog steeds kotsmisselijk en soms moet ik nog steeds wagenziekte tabletten nemen.

Ja, tabletten maken je iets suf, maar dat weegt niet op tegen de pret van niet meer ziek zijn in de auto. En je wordt niet supersuf hoor. Ik nam het prima als ik naar een volleybalwedstrijd moest met de auto. Het is niet zo versuffend dat je daarna niet lekker even kan rennen of gek doen hoor.

Voor mij maakt de plek in de auto wel degelijk uit. Achterin gaat het eigenlijk altijd mis. Voorin gaat het heel vaak goed. Als ik zelf rij gaat het zelden mis. Overigens moet ik vaak bijvoorbeeld wel een zonnebril dragen ook al is het niet zonnig(misschien van dat zonwerende folie van de action gebruiken in de achterbak?). En hoe moderner de auto hoe meer last ik heb. Zeker van de auto's die alles lekker wegveren (die oude eendjes waren voor mij dan ook een hel). Rijstijl doet ook een hoop, maar voorzichtig rijden is voor mij een recept voor misselijk worden. Ik heb haast liever dat er flink gebonkt word tijdens het rijden dan het heel geleidelijk 3 km voor een vluchtheuvel remmen.

Je kan volgens mij ook mensenpillen nemen, maar pas dan a.u.b. op met primatoer. Dit is de kortwerkende, maar deze smaakt enorm vies als je hem niet goed inneemt. Daar wordt je dan ook weer kotsmisselijk van.
Oh ja eten, ook nog zo iets. Volledig met lege maag de auto in is ook niet aan te raden. Een licht gevulde maag werkt zeker in het voordeel.

Zo even mijn ervaring als ervaringsdeskundige zelf. Tips waar je misschien iets mee kan.
Ik zou er verder niet te veel aandacht aan besteden met aaitjes en voertjes. Ik denk dat je hond in dit geval meer heeft aan een doortastende aanpak, anders maak je de stress vooraf alleen maar groter en dat kan ook weer misselijkheid veroorzaken. En al misselijk in de auto stappen is geen voordeel. Het trainen zeker gaan doen, maar ik zou in gewone situatie bij meteen de eerste twijfel zonder morren de hond rustig oppakken en in de auto zetten en dan misschien nog wat lekkers erbij neerleggen.
Afbeelding
Thijssen_s
Vaste gebruiker

Bedankt voor de reacties!

Aankomende zondag gaan we weer op de hei wandelen. Ik heb van de week wel al een beetje geoefend, met name met in de auto zitten zonder te rijden. Dat deed ze niet uit zichzelf, ik heb haar wel echt erin moeten tillen. Daarna heb ik haar daar eten gegeven en er zelf uit laten komen. Ze at alles op, dus dat ging best ok.
Gister een heel kort ritje gemaakt, ze wilde er weer niet zelf in maar leek wel minder gestressed.
Ik denk inderdaad dat ik haar zondag een pilletje geef, primatour heb ik inderdaad begrepen dat dat ook voor honden werkt. Ze weegt 12 kilo, half pilletje?? Goed verstoppen in leverpastei?

Maar nu heb ik een volgend dilemma: volgende week moeten we naar de dierenarts voor de sterilisatie.
Nu wil ik echt voorkomen dat ze daardoor weer een vervelende associatie heeft met de auto...
Ik zit eraan te denken om haar iets rustgevends van te voren te geven, zodat ze het niet helemaal bewust meekrijgt. Ik ben bang dat haar angst voor de auto anders alleen maar versterkt!!
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Wat versta je onder rustgevend? Bach druppels ? Of medicatie?
Ik zou medicatie in combinatie met een narcose zeker niet zomaar doen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Thijssen_s schreef:Bedankt voor de reacties!

Aankomende zondag gaan we weer op de hei wandelen. Ik heb van de week wel al een beetje geoefend, met name met in de auto zitten zonder te rijden. Dat deed ze niet uit zichzelf, ik heb haar wel echt erin moeten tillen. Daarna heb ik haar daar eten gegeven en er zelf uit laten komen. Ze at alles op, dus dat ging best ok.
Gister een heel kort ritje gemaakt, ze wilde er weer niet zelf in maar leek wel minder gestressed.
Ik denk inderdaad dat ik haar zondag een pilletje geef, primatour heb ik inderdaad begrepen dat dat ook voor honden werkt. Ze weegt 12 kilo, half pilletje?? Goed verstoppen in leverpastei?

Maar nu heb ik een volgend dilemma: volgende week moeten we naar de dierenarts voor de sterilisatie.
Nu wil ik echt voorkomen dat ze daardoor weer een vervelende associatie heeft met de auto...

Ik zit eraan te denken om haar iets rustgevends van te voren te geven, zodat ze het niet helemaal bewust meekrijgt. Ik ben bang dat haar angst voor de auto anders alleen maar versterkt!!
Gewoon de castratie uitstellen? Ik vind zeven maanden sowieso erg vroeg daarvoor, dus uitstel is sowieso geen gek idee.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Thijssen_s schreef:Maar nu heb ik een volgend dilemma: volgende week moeten we naar de dierenarts voor de sterilisatie.
Overleg even met je dierenarts? Rustgevends icm narcose kan misschien gevolgen hebben..
En je kan natuurlijk eerst in de buurt van de dierenarts een grote wandeling maken. Dus auto uit, even een grote toer en dan pas naar binnen. Dan is de associatie auto-dierenarts minder goed te leggen. En voor erna zijn ze meestal groggy genoeg om het niet te merken :19:
Thijssen_s
Vaste gebruiker

Dat is een goed idee! Ik ga eerst in de buurt wandelen. Dan legt ze idd de link minder snel.
Dankjewel voor de tip!!
Ik ga in elk al nog even overleggen met de dierenarts voor evt iets rustgevend en ook voor wagenziekte.
Weet iemand een richtlijn voor het gebruik van primatour oid?

Even off topic:
Om de castratie/sterilisatie nu al te doen (inmiddeld is ze bijna 8 maanden) is een weloverwogen keuze.
Ik weet dat er voor en nadelen aan zitten en heb die tegen elkaar afgewogen. Mika valt niet onder de honden die een groter risico lopen op incontinentie na een vroege sterilisatie/castratie. Voordelen zijn oa minder kans op melkklierkanker, baarmoederontsteking en suikerziekte. Daarnaast wonen wij in een wijk waar de bevolkingsdichtheid van (meerendeels) ongecastreerde reuen ontzettend hoog is wat het een bijna onmogelijke opgave maakt om met een loopse teef te lopen...
Ik weet dat er over dit onderwerp menig discussie is, en ieder heeft zn eigen mening. Maar wij staan achter deze beslissing :-)
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Misschien is ze al onder het mes geweest hoor maar zo niet, dan zou ik proberen iemand anders te laten rijden. Andere auto dus.

Verder zou ik die focus van de auto halen. Hoe meer jij er de nadruk op legt hoe raarder het ding wordt dus hoe vervelender het rijden.
Ik zou juist niet te zuinig zijn met primatour. Een kwart tabletje voor een autorit, in de auto zetten met wat lekkers. Vrolijke stem, aai over de bol en alleen maar leuke uitstapjes maken met de auto de komende tijd.

Ik heb een saarlooswolfhond :wink: dat staat bijna garant voor spugen en diarree het eerste jaar. Ik weet dus hoe vervelend het is.
Thijssen_s
Vaste gebruiker

Update :D :

Het gaat weer goed!! :lol1:
Ze vindt het nog steeds spannend, maar sinds anderhalve week springt ze uit zichzelf de auto in!!
Wat heb ik gedaan? Eerst ben ik op de oprit begonnen, eten geven voor de auto, op de bumper, in de auto. Hele lekker hapjes geven op dezefde manier. Ik had niet het idee dat dit werkte, uiteindelijk at ze het wel op, maar maakte ook weer dat ze wegkwam zodra het op was.

Op een gegeven moment heb ik haar, zonder bench, in de kofferbak gezet. Samen met mijn dochter :scratch:, tja, nood breekt wetten, toch?
Mijn dochter vond dat natuurlijk prachtig en begon enthousiast te praten en lekkers te geven met de nodige aaien over haar bol. Dit hebben we 2 keer heen en terug gedaan (dus 4 ritjes) tijdens een ritje van amper 5 minuten waarna ze heerlijk kon rennen met de kinderen en spelen met andere honden.
De eerste keer zonder kind achterin heb ik haar een kong met iets onweerstaanbaars gegeven, ik moest haar nog wel in de auto tillen.
Daarna ben ik haar ook bij haar oppasbaasje, twee straten verder, 2 dagen in de week met de auto op gaan halen. Uiteraard met een lekkere verrassing in de kofferbak!
De tweede keer dat ik haar daar met de auto op haalde, en intussen wel regelmatig het korte ritje gemaakt heb, liep ze toch ietwat met n boog richting auto. Hoe blij was ik toen ze er zelf insprong toen ik de kofferbak opendeed! : :balon:
En tot nu toe blijft ze dat ook doen! Helemaal blij!!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”