Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden een paar maanden aan de brokken, maar welke???

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Honden een paar maanden aan de brokken, maar welke???

Ongelezen bericht door madred »

Goedemorgen allemaal,

omdat ik m'n huis verkocht heb, zitten we een aantal maanden in een vakantiehuisje.
Helaas is hier geen vriezer aanwezig, dus de honden moeten een paar maanden aan de brokken.
Ik geef ze nu Bosch lam en rijst en dit gaat op zich wel goed, maar ze schijten echt elke ronde die we lopen en vaak zelfs meerdere keren en dan ook nog hopen de grootte van een Duitse dog :roll: :LOL:

Wie kan me advies geven???

Hellluupppp....
Afbeelding

Happy en Lemmi
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Re: Honden een paar maanden aan de brokken, maar welke???

Ongelezen bericht door Domor »

Hier bevalt Nutro choice goed. Wel iedere ronde een hoop maar wel passend bij de maat hond (al moet ik erbij zeggen. De Rottweiler krijgt op het moment 3x zoveel als je verwacht nodig te hebben. Een ruime halve portie Nutro choice voor zijn gewicht, 2x een ruime halve portie Royal Canin Duitse dog en 400g smuldier; de poedels krijgen beide zo'n 1.5x zoveel als je zou verwachten, dat is op iedere voersoort waar ze op zitten en eigenlijk de afgelopen maanden alleen maar minder geworden nu ze vrijwel helemaal over zijn op nutro choice).

Ook heb ik goede ervaringen met Dog Lovers Gold Ocean Fish and Sweet Potato. Ik heb het aanbevolen aan een goede vriendin van me voor haar chihuahua en zijn ontlasting is vele malen minder geworden. Hij poept nu kleine harde keutels, 2x per dag.

Orijen raad ik af, los van het prijskaartje dat in mijn ogen niet te rechtvaardigen is door de kwaliteit van het product, doet zo'n 10% van de honden het er niet goed op. Acana of Purizon zijn wel ook goede voersoorten en ook met Lukullus heb ik goede ervaringen, maar mijn dames eten het echt niet (zijn wel lastige eters).
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

hier ook heel goede ervaring met acana
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Idem, Acana bevalt hier ook goed en de ontlasting is bij alle honden mooi stevig en niet te veel.
Ook Greenwoods en Dog Lovers Gold bevalt hier prima en vinden de honden erg lekker.
Orijen en Purizon doen ze (in ieder geval Mila en Amy) het hier minder goed op: ze hebben dan beide beduidend minder energie en worden snel te mager.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Voer je niet te veel ?
Als je kvv gewend bent met voeren, geef je soms al snel teveel brok. Tenminste ik heb best even om moeten schakelen. Vooral kleine Luca geef ik snel teveel.
Hier poepen ze wel bijna elke wandeling een keer. Maar wel een kleine hoeveelheid. Enkele keer eens wat groter hoopje, maar sommige dagen krijgen ze ook net wat meer, als we wat meer tafelrestjes hebben een keer.
Hier krijgen ze Cavom van brokken.
Met kvv poepen ze trouwens hetzelfde kwa hoeveelheid.
madred
Zeer actief

Emma schreef:Voer je niet te veel ?
Als je kvv gewend bent met voeren, geef je soms al snel teveel brok. Tenminste ik heb best even om moeten schakelen. Vooral kleine Luca geef ik snel teveel.
Hier poepen ze wel bijna elke wandeling een keer. Maar wel een kleine hoeveelheid. Enkele keer eens wat groter hoopje, maar sommige dagen krijgen ze ook net wat meer, als we wat meer tavelrestjes hebben een keer.
Hier krijgen ze Cavom van brokken.
Met kvv poepen ze trouwens hetzelfde kwa hoeveelheid.
Ik denk niet dat ik teveel voer, de kleine van de twee eet de brokjes zelfs niet graag en eet maar hele kleine beetjes en schijt nog steeds :roll:
Afbeelding

Happy en Lemmi
Domor
Zeer actief

Om te schakelen van kvv naar een goede brok kan je aanhouden dat je ongeveer de helft in grammen gaat voeren. Dus 400g kvv is 200g brok. Even een weekje letterlijk de weegschaal gebruiken is verstandig.

Om een voorbeeld te geven: de chihuahua die DLG krijgt, krijgt 2x 17g per dag. Zij weegt het om die reden nog steeds iedere dag af. 100g brok in de bak is ook niet indrukwekkend qua hoeveelheid, maar bij 2x per dag voeren wel voldoende voor de gemiddelde hond van 18kg.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

volgens mij is dit weer zo persoonlijk, waar de ene hond het goed op doet, is hetzelfde merk bij een ander helemaal niks.

Ik voer ook Cavom, naar volle tevredenheid
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik voer naast KVV ook de brok van Darf. Ben er tot op heden zeer tevreden over.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Hier purizon en duidelijk minder poep bij Snoop. Op Cavom had hij meer poep. Hij markeert ook met zijn poep en waar hij bij cavom 5-6x iets eruit kreeg is het nu bij 3 toch wel echt op. :Q:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik geef Yara op dit moment de brokken van Renske, Mighty Omega kip/rijst.
Ze had wat last van haar maag met de geperste brok die ze eerder kreeg (en Jamie nog krijgt) en hierop doet ze het super, betere ontlasting, en ook minder.
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Naast brokken kun je ook nog gestoomde maaltijden gebruiken die ongekoeld kunnen blijven, b.v. Renske en sinds een aantal maanden heeft mijn grote AH ook Naturo, lijkt er wat op. Andere merken heb ik ook voor de afwisseling (zooplus).
Jane krijgt ook brokken (b.v. Jarco, Nutro, Biofood, Purizon) en gestoomde maaltijden, mijn vorige hond ook en gaat al jaren prima.
Enige waar Jane het niet zo goed op deed waren geperste brokken, ging zij ontzettend veel van drinken en plassen.

Dit heb ik nu liggen in de kast
Afbeelding.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Het verschilt inderdaad erg per hond.

Hippo krijgt Cavom Lam & Rijst (Hippo) en die poept meestal 1, soms 2x per dag een heel bescheiden hoopje.

Dico krijgt Anubis High Energy (met Herby KVV) en poept 2x per dag een normale hoeveelheid.
Beide hebben goede ontlasting die ook weinig ruikt. Van beide brokken hoef ik niet meer te geven dan de richtlijn en mijn honden zijn behoorlijk actief. Beide brokken zijn persbrok zonder geur, kleur, of smaakstoffen en geen chemische conserveringsmiddelen. Anubis heeft een hoog vleesgehalte.

* edit* ik heb ook eens Bosch High Energy gegeven aan mijn vorige mechel, die poepte er 3-4x per dag een beste hoeveelheid van
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gimmick krijgt sinds vorige week Sam's Field 4300 power...
Omdat ik er geen gram meer op kreeg met kvv. Dus dan nu maar eens brok proberen.
Ze schijt er 1 a 2x per dag van. En doet het er heel goed op. Zeker als je erbij nadenkt dat 9 maand terug ze direct een allergische reactie kreeg als ze 1x brok had gehad.
En heb toen alle dure merken uitgeprobeerd dlg acana totw alles.
Nu een goedkoper merk en ze komt weer wat aan in kilo's en haar ontlasting is mooi stevig...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik heb, naast KVV, een tijd Acana gevoerd. Ik merk dat Lou nu vanzelf wat slanker wordt, nu de zak leeg is en hij volledig KVV krijgt. Je moet er écht weinig van geven dus! Acana vonden Millie en Lou beiden erg lekker en ze hadden mooie glanzende vachtjes, etc.

Van die gestoomde maaltijden en kuipjes vinden ze ook heerlijk, maar als ik ze dat een paar maanden zou geven zouden ze denk ik niets anders meer willen eten ;)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ben erg tevreden over de DARF Volbytes :ok:
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

er zijn verschillende merken die ook langer houdbare kvv verkopen, oa rodi en naturis. dat is dan gestoomd/gekookt, misschien is dat iets?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nutro. Als ze bij mij brokken krijgen dan Nutro. Vacht blijft mooi en weinig en stevige ontlasting.
Gr. Aniek

Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik weet niet hoevaak jij boodschappen doet, maar als je meerdere keren per week voor jezelf boodschappen doet kun je ook gewoon Smuldier (of een ander merk) bij de supermarkt halen en dit geven zonder te hoeven invriezen. Je kunt het prima 2 of 3 dgn bewaren in een plastic doosje of koelbox.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
madred
Zeer actief

sirene schreef:Ik weet niet hoevaak jij boodschappen doet, maar als je meerdere keren per week voor jezelf boodschappen doet kun je ook gewoon Smuldier (of een ander merk) bij de supermarkt halen en dit geven zonder te hoeven invriezen. Je kunt het prima 2 of 3 dgn bewaren in een plastic doosje of koelbox.
Ojee, ik ga dus echt ongeveer 1 x per maand. En nu ik hier zit is dat echt geen optie helaas.
Afbeelding

Happy en Lemmi
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

madred schreef:
sirene schreef:Ik weet niet hoevaak jij boodschappen doet, maar als je meerdere keren per week voor jezelf boodschappen doet kun je ook gewoon Smuldier (of een ander merk) bij de supermarkt halen en dit geven zonder te hoeven invriezen. Je kunt het prima 2 of 3 dgn bewaren in een plastic doosje of koelbox.
Ojee, ik ga dus echt ongeveer 1 x per maand. En nu ik hier zit is dat echt geen optie helaas.
Nee, dan wordt het moeilijk. 1x per maand :80: heerlijk, ik zou willen dat ik dat kon!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

madred schreef:
hoe doe je dat???? hoe? hoe?(zeker zonder vriezer :wink: )
Afbeelding
madred
Zeer actief

In m'n eigen huis has ik natuurlijk wel een diepvries, alleen nu in het vakantiehuis niet.
Voor de rest eet ik avondeten op m'n werk, we hebben gelukkig een hele goede keuken :-)
Afbeelding

Happy en Lemmi
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

is het geen optie om een goedkoop klein vriezertje via marktplaats op de kop te tikken?

lijkt mij ook handig voor evt dingetjes voor jezelf om wat diepvries in op te kunnen slaan?

als je toch vlees wil voeren zijn er wel vakantie worsten van verschillende merken te koop,deze zijn vaak en jaar buiten de koeling houdbaar,alleen wel prijzig..
Domor
Zeer actief

Houdbare kvv-worsten zijn gewoon natvoer, oftewel gelijk aan blik. Op het moment dat je daar naar over wilt schakelen is het de moeite waard op gewoon rond te kijken of er ander soort blikvoer is dat ook bevalt. Hier bevallen Rocco, Lukullus en Renske vers. De rest van de merken ben ik niet zo te spreken over. En Renske vers staat veruit op voorsprong.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Brokken is wel echt even zoeken waar jou hond het goed op doet.
Ik ken honden die echt goede dure merken brok krijgen en het daar gewoon echt niet goed op doen maar ik heb ook al wel eens een beagle ontmoet, was al een oude opa van 15 en die glom je tegemoet en was nog heel fit en soepel en die kreeg al zijn hele leven de goedkoopste zak brokken uit de Aldi... dus vooral naar je eigen gevoel luisteren en kijken naar je hond is zeker heel belangrijk.
Ook niet onbelangrijk, welke merken kan jij makkelijk kopen?

Persoonlijk ben ik fan van de merken Carnis, Renske, ECOstyle en Prins.
Een dochter van Aismee krijgt Bozita en doet het daar prima op maar dat merk ken ik inhoudelijk minder goed.
Aismee at tijdens haar schijndracht wel liever die brokken dan haar KVV... dus denk wel dat ze lekker zijn.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”