Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom honden naar hun baasje kijken tijdens het poepen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: Waarom honden naar hun baasje kijken tijdens het poepen.

Ongelezen bericht door Manuma »

Hier rennen ze eerst een stuk naar voren om te gaan zitten poepen. Tegen de tijd dat ik erbij ben zijn ze wel weer klaar. Terwijl ze zitten te drukken kijken ze inderdaad wel vaak naar me.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

aan de lijn kijkt Bente wel naar me, maar ik kijk ook naar haar. misschien kijkt zij naar mij omdat ik haar haar kijk en vraagt Bente zich af waarom ik naar haar kijk terwijl ik me nu af begin te vragen waarom kijk Bente naar mij?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Stapper schreef:aan de lijn kijkt Bente wel naar me, maar ik kijk ook naar haar. misschien kijkt zij naar mij omdat ik haar haar kijk en vraagt Bente zich af waarom ik naar haar kijk terwijl ik me nu af begin te vragen waarom kijk Bente naar mij?

:LOL: :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Soms kijken mijn honden me aan en soms zitten ze met hun rug naar me toe te kakken. Ik wacht wel altijd even op ze om de drol op te ruimen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Bij mij zitten ze altijd met de rug naar me toe
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wetters gaan de bosjes in en als die er niet zijn gaan ze heel ver weg zitten. Die zijn op hun privé.
Dus kijken doen ze al helemaal niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Hahaha sorry maar mijn honden zitten altijd weet ik het hoever weg van mij te poepen in de bosjes en kijken me echt niet aan.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik vraag me af voor welke roofdieren ze dan van nature zo bang zouden zijn dat ze niet durven poepen zonder bescherming?

Wat een nonsens! Legio honden die in hun eentje buiten onbeschermd liggen te slapen. Bovendien doen ze zoveel dingen zonder onze bescherming als ze de kans krijgen en dan zou het poepen ineens zo gevaarlijk zijn?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik had dit een poos terug al eens ergens gelezen en vond het dus best plausibel. :LOL:
Muis staat ons niet indringend aan te kijken als ze zelf zit te kijken, maar loert meer wat in het rond en staat wat dommig 'voegen - te tellen ' :engel:
Andersom , als wij zitten te kakken, wil ze graag bij ons zijn, maar in tegenstelling tot Rimpel die je in de deurpost van de woonkamer aan stond te kijken met een blik van :hmmm: :80: :oeps: :U: :Q: wat doe je daar , wil ut lukkuh ? Gaat Muis gewoon op je voeten liggen wachten tot je klaar bent.

Ik 'wacht ' trouwens ook vaak wel met doorlopen tot ze uitgekakt is...maar lang niet altijd en ik merk niet dat ze dan iets afknijpt of zo.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Wolfsblut :LOL: :LOL:

Gisteren heb ik Patty nog beschermd tegen zo'n zeikbejaarde.

Voor Otto is het wel een dingetje. Die vindt het volgens mij vreselijk dat ik zijn poep opruim. Hij heeft zichzelf in elk geval al vrij snel aangeleerd om helemaal in de struiken te gaan zitten. Sterker nog: als pup heeft hij twee keer een ongelukje in huis gehad, en beide keren trof ik hem thuis terwijl hij naar zijn eigen drolletje zat te blaffen.
Maar als er een keer geen struiken zijn, zit hij me wel heel besmuikt aan te kijken. Soms denkt hij dat hij in de struiken zit, maar dan zit hij er met zijn kop in en niet met zijn kont :mrgreen: Ik vraag me bij hem eerder af of het niet eerder een kwestie is van gewoon zindelijk zijn ipv het zich niet kunnen verdedigen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

laeken schreef:
DeDiana schreef:Mila kijkt mij inderdaad aan als ze poept en vindt het ook heel vervelend als ik dan doorloop, dan probeert ze al poepend mee te lopen of stopt met poepen, rent me snel voorbij en gaat dan weer verder met poepen. Ik denk eigenlijk dat Mila mij aankijkt om mij niet uit het oog te verliezen.
De rest kijkt een beetje wezenloos voor zich uit als ze poepen.
Denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat en dat dat de reden is. Sommige honden willen gewoon altijd in de buurt van de baas zijn en willen ook zeker weten dat ze die niet kwijt raken. Dat is ook zo bij Bas. Dat vind ik een veel betere verklaring.

Snelle zelfverzekerde honden hebben dat dan dus ook minder. :wink:
Nap kijkt mij ook altijd aan, op het moment dat hij uitgekakt is hoeft hij niet zo heel nodig meer in mijn buurt te zijn :hmmm:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”