Heeft iemand tips om agressie naar andere honden buiten de auto en eigen honden in de achterbak op te lossen? Hoe pak ik het aan?
Sinds enkele maanden hebben wij er een reu van drie jaar bij. Buiten de auto is hij dikke vrienden met de meeste honden, maar zodra hij in de auto stapt begint het waaks zijn. Op zich kunnen wij hier rekening mee houden door de hond goed vast te houden in de buurt van de auto. Alleen .. hij begint zich nu af te reageren op onze eigen honden. Met drie honden is er natuurlijk weinig ruimte in de auto. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Agressie in de achterbak
Moderator: moderatorteam
- Travee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
- Aantal honden: 2
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Agressie in de achterbak
Ik zou hem in een bench doen met een deken erover. Geen reden om te blaffen en zit hij ook veilig.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Het is wel de reden dat wij kennels achter in de auto hebben. Kay werd nogal ongelukkig van het feit dat Norah een grote onvoorspelbaarheid heeft. De agressie in de auto naar honden buiten de auto gaan trainen (eerst zonder de andere honden erbij). Bij ons is dat nu: Norah Foei (hierin in het dagelijks leven hebben we nu een duidelijkere consequentie gehangen, foei heeft altijd als consequentie aanlijnen of naar de plaats en over met de pret) en down (dan zit ze even niks meer). Als ik denk dat ze rustig is krijgt ze vrij (ook iets waar we nu weer bewust mee trainen). Is ze wel een keer rustig naar andere honden buiten de auto, dan is ze braaf. Het gaat alweer stukken beter. Maar we houden de kennels in de achterbak, want zeker als ze moe is of veel prikkels heeft gehad is ze gewoon wat onvoorspelbaar voor Kay soms en dan is hij de gebeten hond

- Travee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
Oja, bench met deken is een makkelijke oplossing. Ik heb daar niet eerder bij stilgestaan omdat het hier gaat om een hond van 74 kg. Met twee honden zou een standaard bench nog wel passen, niet met drie. Ik zal op internet eens kijken naar custom benches. Liever verander ik het gedrag natuurlijk.
Hmm, of toch maar een bestelbusje nemen?
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Je kunt ook van die schotten laten plaatsen. Dan heb je geen kennel, maar wel een tussenschot en hebben ze meer ruimte. Misschien een idee? Vaak nog goedkoper ook dan een autokennel.Travee schreef:Oja, bench met deken is een makkelijke oplossing. Ik heb daar niet eerder bij stilgestaan omdat het hier gaat om een hond van 74 kg. Met twee honden zou een standaard bench nog wel passen, niet met drie. Ik zal op internet eens kijken naar custom benches. Liever verander ik het gedrag natuurlijk.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Ik heb het opgegeven erop te trainen en heb de auto geblindeerd
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka