Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer kwamen de bananen? Kwam ze überhaupt?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Wanneer kwamen de bananen? Kwam ze überhaupt?

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Alex is 11 en "apporteert" nog steeds mijn sokken, hij haalt ze stiekem van de stoel loopt een rondje door het huis en komt ze dan weer netjes (soms een beetje nat als hij eerst water heeft gedronken) afleveren :J:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

mosquito1980 schreef:Alex is 11 en "apporteert" nog steeds mijn sokken, hij haalt ze stiekem van de stoel loopt een rondje door het huis en komt ze dan weer netjes (soms een beetje nat als hij eerst water heeft gedronken) afleveren :J:
Doran doet dat ook, die pakt ze zelfs uit de wasmand, deksel eraf, de rest laten liggen, alleen de sokken zijn leuk :LOL: heeft hij van z'n moeder, die was/is ook een sokkofiel :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gut Xavi en Xygan komen nog steeds van alles brengen... ooit geleerd dat ze dan een snoepje krijgen...hoef ik tenminste niet uit hun mand of bench te zoeken nou dat zijn ze nooit vergeten... Xavi nu al 6,5 jaar niet :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:
Manuma schreef:Ik heb van alles gedaan met Manu en ook veel verschillende manieren en vooral heel veel nieuwe gebieden. Ik ben vrijwel heel Nederland doorgeweest en toch dacht meneer dat hij het allemaal zelf wel beter kon ontdekken. Hij stelde zich er pas met 2.5 zo'n beetje voor open wat ik deed.
Ja, maar dat is een husky. Dan is beginnen met luisteren met 2,5 al een prestatie op zich. De gemiddelde husky wordt helemaal niet los gelaten.

:mrgreen: Het is echt anders.
Betrouwbaar komen is ook echt het enige dat we jaap hebben geleerd.
Sommige van de pupkopers waren vooraf van plan ze aan de lange lijn te laten, maar vooralsnog lukt het los.
Beide ouders kunnen in wild arm gebied ook los.
Alleen samen is een ramp, of wanneer nikita niet naast de fiets is geweest.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Lunatic schreef:
mosquito1980 schreef:Alex is 11 en "apporteert" nog steeds mijn sokken, hij haalt ze stiekem van de stoel loopt een rondje door het huis en komt ze dan weer netjes (soms een beetje nat als hij eerst water heeft gedronken) afleveren :J:
Doran doet dat ook, die pakt ze zelfs uit de wasmand, deksel eraf, de rest laten liggen, alleen de sokken zijn leuk :LOL: heeft hij van z'n moeder, die was/is ook een sokkofiel :F:
Sokkofiel.... :LOL: :LOL: Die houden we erin...
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Een standaard rood gladhaar liefst een teefje maar reu is ook welkom. Wat hebben hoogzwangere damesteckels t zwaar zeg. Haar buik is enorm.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ohja, op jachttraining hebben we last van bananen. Maar dat is omdat het een grote groep pubers is. Dan is de afleiding soms wel erg groot.
We trainen in groepjes en soms is de verleiding om een rondje extra te rennen dan groter dan terugkomen. En dan is de bedoeling dat of wij de benen nemen door leuk en springend weg te rennen of door met andere begeleiders een gek spelletje te gaan spelen. De meeste honden komen dan als de wiedeweerga kijken wat er aan de hand is.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

*Skye* schreef:
M@scha schreef:mag ik de conclusie trekken dat als hij zich over een maand of 4 nog gedraagt (dan is hij 7 maanden) dat het gevaar geweken is? *engel*
Nee sorry :engel:

Nova is 7 maanden en ineens besloot ze laatst tijdens het alleen blijven dat de deurstijl eraan moest. Tot dan toe kon ze perfect zonder iets te slopen alleen blijven...
Nee, Aki kon vrij snel los in huis. Na een maand of wat ging hij ineens kussens slopen. Na ruim een jaar kwam ik thuis en was hij aan de salon tafel begonnen :80:, en dat stond los van wel of niet voldoende energie kwijt kunnen. Het gebeurde ook als Eef hem ruim 2 uur op sleeptouw had genomen :mrgreen:

Nu was de draak wel een type die je best wel moest sturen in dingen, geen moeilijke pup, maar ook geen makkelijke.
En er zit gewoon een kop op. Niet te vergelijken met Finn, die was behoorlijk volgzaam en wilde "pleasen". Aak is nogal van het kijken waar de grens ligt, dat had Bluf ook sterk, altijd zo gebleven ook :engel:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Fb gaf mij een herinnering van 2 jaar geleden :engel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:mrgreen: :LOL: er liggen nu met regelmaat weer kussentjes op de bank, maar de kussens die me lief zijn stop ik 's avonds uit voorzorg nog steeds naast de bank.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Oh gut, het toppertje van de cursus, tot een maand of 9, zodra ze los was rondjes rennen rond de groep, lanceren en gewoon niet maar dan ook echt niet luisteren, leuning van de bank weggevreten, op een gegeven moment op cursus vastgelegd aan een grondpen aan een lange lijn, ze begon te rennen klabam plat op haar snufferd, grondpen volledig gebogen, toen werd het beter.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

LongFields schreef:Mojo is wel een poosje wat obstinaat geweest toen zijn hormonen begonnen op te spelen. Maar eigenlijk is dat nooit vervelend geweest, hij kwam dan gewoon wat later dan direct maar hij kwam wel uiteindelijk, na hier of daar een plasje tegenaan te hebben gedaan of nog even flink met zijn neus vast te zuigen in een lekker plekje.
Dit is ook mijn ervaring. Commando's werden wat later opgevolgd en er werden grenzen opgezocht maar adequaat reageren was genoeg om de pootjes weer op de grond te krijgen. Echt stout zijn ze nooit geweest. Door mijn beginnersfouten was Aiko als pup wel moeilijk (verlatingsangst, slopen) maar verder viel het reuze mee.
Of ik ben de helft vergeten :engel:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

blondie schreef:
*Skye* schreef:
M@scha schreef:mag ik de conclusie trekken dat als hij zich over een maand of 4 nog gedraagt (dan is hij 7 maanden) dat het gevaar geweken is? *engel*

Nova is 7 maanden en ineens besloot ze laatst tijdens het alleen blijven dat de deurstijl eraan moest. Tot dan toe kon ze perfect zonder iets te slopen alleen blijven...
Nee, Aki kon vrij snel los in huis. Na een maand of wat ging hij ineens kussens slopen. Na ruim een jaar kwam ik thuis en was hij aan de salon tafel begonnen :80:, en dat stond los van wel of niet voldoende energie kwijt kunnen. Het gebeurde ook als Eef hem ruim 2 uur op sleeptouw had genomen :mrgreen:

Nu was de draak wel een type die je best wel moest sturen in dingen, geen moeilijke pup, maar ook geen makkelijke.
En er zit gewoon een kop op. Niet te vergelijken met Finn, die was behoorlijk volgzaam en wilde "pleasen". Aak is nogal van het kijken waar de grens ligt, dat had Bluf ook sterk, altijd zo gebleven ook :engel:
Dan sta je toch wel even te kijken als ze aan de tafel beginnen ;) Ik hoop toch wel dat het bij Nova ooit over gaat :engel:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb bij Oor echt niks noppes nada gemerkt van de pubertijd. Of wacht, toch wel één dingetje. Het is precies 1 x gebeurd dat Oor niet wilde zitten. Dat was gewoon thuis, er was geen noemenswaardige afleiding, er was ook absoluut geen reden waarom ze niet zou gaan zitten. Ze gind altijd graag zitten, want meestal betekende dat dat er lekkers kwam. Sowieso volgde ze mijn commando's eigenlijk altijd op. Bhealve dus toen. Ik heb het lief geprobeerd, boos geprobeerd, ik heb haar fysiek geprobeerd te dwingen, ik heb gedaan alsof ik iets anders ging doen en het toen nog eens neutraal gevraagd, getracht haar om te kopen met lekker voer, maar nee, mevrouw ging NIET zitten. Gewoon echt niet :pffff: Ze stond me gewoon een beetje dom aan te kijken terwijl ik op mn kop ging staan van frustratie. Toen heb ik het maar gelaten. Dat was de enige keer dat ze volgens mij express niet luisterde om te kijken hoe ver ze kon gaan. Daarna heeft ze dat nooit meer gedaan. Wel heb ik echt héél veel problemen gehad met trekken aan de riem en alleen zijn, maar dat was al vanaf de eerste dag dat ik haar had en heeft jaren geduurd, en wijt ik dus neit aan de pubertijd.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Triss is nu 7 maanden en heeft ook bij enige regelmaat bananen in haar oren. Vooral op bekend terrein. Op vreemd terrein gaat het luisteren nog erg goed, maar op plekken waar we regelmatig lopen niet altijd.
Toevallig zei ik vanmiddag nog dat het luisteren beter ging en ze makkelijker weer mee komt. Had ik dat nu maar niet gezegd want nog geen 10 minuten later was het over met het luisteren. Er was een grote groep honden aan het rennen op het strandje, en normaal gaat ze daar niet naar toe want veel honden bij elkaar zijn vaak nog wat eng! Maar vanmiddag dus niet. In 1 streep er op af, was toch zeker 200 meter verder. Ik nog zeggen ze komt wel terug, maar nee dus :neenee: Ik kon haar gaan halen. Haar te pakken krijgen ging ook niet direct want ze had het reuze naar haar zin met een andere pup. :cheer: Pas toen de baas van het pupje deze pakte, kon ik haar weer aanlijnen. :ugh:
Ach ze heeft in ieder geval een hoop lol gehad, en ligt nu voor Pampus :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

M@scha schreef:

dus de vraag: hoe hebben jullie het groot worden van jullie pup ervaren als deze als pup echt superbraaf was? kwamen die bananen en middelvingers alsnog? of niet?

nou ja, kom maar op met die ervaringen! :cheer:
Bij Kiwi kwamen ze nooit. Die vind mijn mening belangrijk, belangeloos dus niet voor koekjes. Ze doet heus wel eens stomme dingen, maar dan heb ik in een eerder stadium toe gestaan dat ze te hoog in dr drift kwam.

Wanneer kwamen bij Mayke de bananen? Nou, ik kreeg als pup kisten vol mee, en ver na dr 2e levensjaar raakten ze pas op :engel: :devil: :devil: :devil:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Paisley schreef:Wanneer kwamen bij Mayke de bananen? Nou, ik kreeg als pup kisten vol mee, en ver na dr 2e levensjaar raakten ze pas op :engel: :devil: :devil: :devil:
Bij Skadi net zo :LOL:

Niet dat andere mensen daar veel van hebben gemerkt, want ik zat er constant strak bovenop, maar manmanman....wat werken die eerste drie jaar :schrik:
Nou is Skadi een hond die zichzelf van pup af aan all that vindt. Ik denk dat dat meespeelt. Een hond die zo ingenomen is met zichzelf, en die bovendien bijzonder intelligent is, zal eerder aan regels gaan morrelen dan een type dat wat onzekerder is.

Overigens pakte Skadi als pup/jonge hond héél vaak sloffen of schoenen van mij en nam ze mee naar de bench. Niet om te slopen, ze wou ze gewoon bij zich hebben, ik heb altijd gedacht omdat mijn geur er nogal sterk aan zat. Toen ze een maand of negen was, hield ze er vanzelf mee op. Als Willem je sloffen niet sloopt, zou ik het gewoon zo laten. Kennelijk vindt hij het prettig, voelt hij zich veilig door jouw geur. Dat is alleen maar mooi.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Volgens mij kreeg ik hier de tip van alles dat hij pakt laten brengen. Dat gaat goed! Niet normaal hoe gaaf en wat een fijne manier om een potentiële foei om te buigen naar een oefening!

Straks pakte hij buiten een plasticje en waar ik eerst ruzie moest maken om dat uit zijn bekkie te krijgen was het nu jajaja! Kom maar brengen! Hij tuft het voor mijn schoenen uit koekje erin en brave Willem!

Bedankt!! Ook namens de luie feestcommissie
Afbeelding
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ja leuk, alles laten brengen! Totdat je dus een vogelkarkasje vol maden in je handen gedrukt krijgt. Voor jou mamma! :I: :LOL:
Sindsdien vind ik voor mijn voeten neerleggen ook goed :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

We zijn nu nog bij voor de voeten gooien dus dat is top! Haha

Alleen aap geeft hij helemaal af in mijn hand als we binnen zijn
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

M@scha schreef:Afbeelding
:I: :I: :I:
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

M@scha schreef:Volgens mij kreeg ik hier de tip van alles dat hij pakt laten brengen. Dat gaat goed! Niet normaal hoe gaaf en wat een fijne manier om een potentiële foei om te buigen naar een oefening!

Straks pakte hij buiten een plasticje en waar ik eerst ruzie moest maken om dat uit zijn bekkie te krijgen was het nu jajaja! Kom maar brengen! Hij tuft het voor mijn schoenen uit koekje erin en brave Willem!

Afbeelding
:cheer: Wat fijn dat het werkt. Hier heb ik dat vanaf het begin gedaan en ze vinden het super leuk en het scheelt idd een hoop ge-foei e.d :F:
Oh die foto :I: zo ligt Zinzi ook altijd op mijn haakwerk :love:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Bij Luca met ongeveer 1 jaar. En die luistert nooit perfect. Vind ie echt onzin :LOL:
Csiva heeft het nooit gehad, die luistert vanaf dag 1 altijd. Makkelijk hondje ;)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

M@scha schreef:Volgens mij kreeg ik hier de tip van alles dat hij pakt laten brengen. Dat gaat goed! Niet normaal hoe gaaf en wat een fijne manier om een potentiële foei om te buigen naar een oefening!

//uploads.tapatalk-cdn.com/2016111 ... ab5b9c.jpg
Wat fijn :D :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@scha
Zeer actief

Ik merk dat ik qua training/kunstjes alles wel weet maar qua opvoeding ben ik roestig.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Oh over kunstjes gesproken. Meneer krijgt promotie. Gister kwam de trainer naar me toe dat er over drie weken een basiscursus begint en dat ik beter maar meteen door kan stromen omdat hij nu de zit aan het leren is en ik de zit en blijf. Hij de aandacht met een stapje en ik de binnenbocht bij het volgen. Het werkt wel omdat ik gewoon een moeilijkere oefening doe en krijg van hem maar hij dacht dat wij beter door kunnen.

Geen puppycursus diploma dus voor willempie :-)
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Jullie gaan super dus :E:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
M@scha
Zeer actief

Cleva schreef:
M@scha schreef:Ik merk dat ik qua training/kunstjes alles wel weet maar qua opvoeding ben ik roestig.
Kwestie van je hoofd leegmaken en met hem meedenken. Heel goed opletten en op de juiste momenten de juiste hulpen geven.
Ja dat. Ik was in het begin veeeeeel teveel aan het analyseren inclusief een dierentuin aan beren aan het ontwijken zonder ze te zien. Nu veel meer op gevoel en dat gaat beter maar tips als dat brengen zijn dan wel fijn omdat ik dat zelf dan nog niet bedacht had
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

samantha! schreef:Jullie gaan super dus :E:
Ja het gaat echt top!

Hij moet altijd zit en blijf voor het eten

Straks 2x de keuken op en neer gelopen en toen vrij gegeven en dat ging super! Mijn held!

Bedankt Sam! Dit is allemaal jouw "schuld" xxx
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

M@scha schreef:
samantha! schreef:Jullie gaan super dus :E:
Ja het gaat echt top!

Hij moet altijd zit en blijf voor het eten

Straks 2x de keuken op en neer gelopen en toen vrij gegeven en dat ging super! Mijn held!

Bedankt Sam! Dit is allemaal jouw "schuld" xxx
Haha mooi! hier ben ik graag "schuldig" aan! :J:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

*Skye* schreef:

Ha dat had Puchu ook; die kreeg zo rond een maand of 10 een sloopperiode, terwijl hij nooit eerder wat gesloopt had.
Ineens wat het vloerkleed eraan en toen de hoeken van de salontafel :schrik:
Na een dreigend 'je gaat 's nachts weer in de bench' was het net zo plotseling weer over als het gekomen was (natuurlijk niet door mijn woorden,
dat snap ik ook nog wel :F: maar het was wel toevallig).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”