Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Zo, weer even mijn skinny cavia's op de kiek gezet.
Bij de vorige foto's zagen jullie nog een donker gekleurde ( Luigi ). Helaas heb ik die in moeten laten slapen. Hij had een zeer pijnlijke blaassteen en een operatie bij cavia's is risicovol en al helemaal bij een skinny, die ellende wilde ik hem niet aan doen.
Maarja toen zat zijn vriendje Baby Mario alleen. Cavia's horen niet alleen te zitten, dan kunnen ze vereenzamen en daaraan zelfs sterven.
Diezelfde dag heb ik nog een vriendje voor Baby Mario kunnen vinden. We noemen hem Heintje. Hij woont hier nu al weer een tijdje!
Skinny's moeten eigenlijk altijd een temperatuur hebben van rond de 20 graden in huis. Zomer en winter en dag en nacht. Tevens eten ze meer dan de behaarde cavia's waarna ze natuurlijk ook meer poepen.
Dus qua kosten zijn ze ook wat duurder. ( ook in aanschaf )
cavia's zijn niet moeilijk te koppelen als je maar weet hoe. Bij beertjes is het belangrijk dat je bij een volwassen beer een jong beertje zet, dan gaat het vrij vaak goed.
Natuurlijk wil het ook wel mis gaan, maar dat kan altijd.
Wat een lieffies .
Wat vaak goed gaat bij cavia's is een castraatje met een of meer vrouwtjes.
Mijn manneke was altijd zó makkelijk dat ik er zonder problemen een vrouwtje bij in kon zetten.
Hij is nu heel oud dus ik heb 2 vrouwtjes herplaatst naar mijn vriendin want 3 jonge vrouwen dat werd hem te veel.
Hij woont nu nog samen met een heel zachtaarig vrouwtje dat hem niet te veel lastig valt en mocht ie onverhoopt komen te overlijden dan gaat het laatste vrouwtje ook naar mijn vriendin want na 16 jaar cavia's gehad te hebben wil ik er mee stoppen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Tsja ik ben net als Nanna, ik vind het er niet uit zien. Bij cavia's nog het minst van allemaal denk ik, met die behaarde snoet en de rest kaal. Maar ze zijn vast lief
Catho schreef: Ik heb ooit een fuzz ratje gehad (naakt, met nog wat krullend haar op de kop) en het was zo'n schatje. Mooi van lelijkheid gewoon.
Wij hebben een poosje voor de lol ratjes gefokt en toen hebben we een naakte rex dumbo rat gefokt. Dat is dus een puisterige, rimpelige, kale rat met op zn kop een paar krulletjes en hele lage extra grote oren Het was een schat maar gut wat was hij lelijk!
Ik heb ook een skinny gehad, dat was een donkere, die vind ik persoonlijk een stuk mooier dan de lichte kleuren.
Ze zat altijd in een groepje harige vriendinnen, dus die kreeg het niet koud.
En ze zat ook heel graag in slaapzakjes.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017 Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
M@scha schreef:haha oh. maar goed dat ik de andere reacties even lees omdat ik heel bezorgd aan je wilde vragen of ze ziek zijn, maar dit is dus een soort?