Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Caniwandelen

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Caniwandelen

Ongelezen bericht door Jits90 »

Een gedachtespinsel..

Wij gaan elk jaar met familie in Duitsland wandelen. Heuvel op, heuvel af.. Gemiddeld een km of 20, gewoon op wandeltempo (en redelijk wat pauze's onderweg).
Echter trek ik het de laatste jaren steeds minder ivm heupproblemen en astma. Maar wat nou als één van de honden meetrekt tijdens het steigen? De steile stukken zijn soms kort, maar soms ook een kilometer of meer aan een stuk. Het wisselt nogal af.

Damy is maar 32 cm hoog, maar wel DOL op samen wandelen, wedstrijdjes rennen met ons en trekken ( :oeps: ). Hij wordt 2 jaar in november. Zou ik zo'n taak van hem kunnen vragen, mits opbouwende training voor ons beiden en een goede uitrusting?
Hij kent al een commando voor trekken (om mij op kleine heuveltjes te helpen :mann: ).
Gimmick
Zeer actief

Re: Caniwandelen

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ja hoor waarom niet?

Wel met het juiste tuig en de juiste lijn ertussen kun je best hem voor je aan spannen.
En als hij het nog leuk vindt om te doen ben je helemaal klaar.

Maar bouw het idd goed en rustig op.
Het vraagt wel wat van een lijf van de hond
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

Hier doe ik dat ook met wandelen, Juna loopt aan de heupgordel met speciaal tuig en bij bergjes mag ze me ook omhoog trekken :cheer: Vind ze een klein feestje.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Doe ik ook met Kenji, hij vindt het super! Ik zou dan wel zorgen voor een goed tuig (canicross tuig) en voor jezelf een goede heupgordel
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik doe het ook met de honden en ze weten wanneer ik het nodig heb en ze vinden het een prachtige taak om te doen. Het is overigens niet alleen van belang om de hond eraan te wenden en voor te trainen en het juiste materiaal. Dat geld ook voor jezelf, want het trekt en doet wel aan je lichaam. Je hebt spierpijn op andere plekken dan andersen zeker met rug en heupproblemen is dat wel iets wat rustig opgebouwd moet worden. Voor jou is de juiste gordel net zo van belang dan ook en de tussenlijn om schokken op te vangen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb me in de alpen ook wel eens laten helpen door Kiwi :mrgreen: . Maar als je heupproblemen hebt, zou ik even nagaan of je hem aan een heupgordel wilt hebben, of hem liever uit de hand laat trekken.
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Op de wandelingen gebruik ik ook nordic walking stokken, dus de handen vrij dmv een heupgordel zou wel ideaal zijn.
Ik heb al een beetje rondgekeken voor gordels en zie dat er verschillende modellen zijn. Kwestie van uitproberen, denk ik?
Scheelt misschien ook dat de pijnpunten echt in de lies zitten en niet opzij waar de gordel kan drukken.

Welke touwlengte zou goed zijn?
Hij mag best wat bewegingsruimte hebben op de vlakke stukken om te plassen, daar hoeft hij niet te helpen, maar op de stijgende stukken is het soms erg smal en heb ik hem liever wat korter.
Een touw die je op verschillende plekken kan vastmaken (zoals een gewone riem)? Of misschien met 2 touwen werken?
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

http://www.hondenspul.nl/a-41472071/heu ... del-breed/

Qua heupgordel kan ik je die uit de link echt aanraden. Juist door zijn breedte wordt de druk heel fijn en gelijkmatig verdeeld. Ik merk nauwelijks iets als Malou trekt. :ok:

Lijn heb ik geen advies voor :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”