Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden van een bekende keurmeester
Moderator: moderatorteam
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Re: Honden van een bekende keurmeester
Jemig, arme dieren...
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Dit dus. Maakt het niet minder triest._Tiny_ schreef:Schrijnend hoor![]()
Toch kan ik me er wel iets bij voorstellen hoe zoiets gegroeid kan zijn. Bejaarde man met bejaarde hondjes die van zijn overleden vrouw zijn geweest en waarvan hij de verzorging niet goed meer kon doen. Dat zijn natuurlijk allemaal aannames maar ik kan me er iets bij voorstellen. Vooral als ze vroeger wel gewoon goed voor hun honden zijn geweest en dat waren ze anders wordt een hond geen 15.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je zou er inderdaad meer van moeten weten_Tiny_ schreef:Schrijnend hoor![]()
Toch kan ik me er wel iets bij voorstellen hoe zoiets gegroeid kan zijn. Bejaarde man met bejaarde hondjes die van zijn overleden vrouw zijn geweest en waarvan hij de verzorging niet goed meer kon doen. Dat zijn natuurlijk allemaal aannames maar ik kan me er iets bij voorstellen. Vooral als ze vroeger wel gewoon goed voor hun honden zijn geweest en dat waren ze anders wordt een hond geen 15.

Ook al is die mijnheer recent in Australië geweest om te keuren.
In het verleden waren er ook wel keurmeesters waar je wat vragen over organisatievermogen bij kon hebben op die leeftijd.
Hij had zijn vrouw beloofd voor de hondjes te zorgen, maar ja ................ voor ze overleed zal hij er misschien weinig bemoeienis mee hebben gehad?
Blijft het feit dat het intriest is voor die hondjes

- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Dan is er ook nog een dochter die niet hoog bejaard is. En ieder weldenkend mens die ook nik svan honden af weet. Weet wel hoe je dieren moet verzorgen en ook zeker hoe niet.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hij leek er in dat telefonische interview niet erg mee te zitten. Ik vond het wel schokkend.
Het verbaasde me erg en toch ook weer niet hoe sommige dingen rechtgepraat werden. Zoals over die oogvorm
Het verbaasde me erg en toch ook weer niet hoe sommige dingen rechtgepraat werden. Zoals over die oogvorm

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij was al jaren in de showring een echte oude man. Schuifelde voort, liep krom, veel honden vonden hem ook niet echt leuk en deden een stapje terug als hij kwam
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat moet je dan met honden als je ze opsluit in een schuur zonder degelijke verzorging 

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Of ze desnoods herplaatsen als je de zorg niet aan kan. Dat ze in die woning zijn achtergebleven vind ik wel erg vreemd.Inge O schreef:Ik kan er nul begrip voor opbrengen, als je nog naar Australië kan om te keuren kan je er ook voor zorgen dat je je honden laat verzorgen.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Wat erg
Ik kan geen enkel begrip opbrengen voor die man. Hij is niet achterlijk en ook niet dementerend want dan ga je ook niet meer naar Australië. Hij is nota bene keurmeester en weet heus wel dat je zo niet met honden om kan gaan. Oud of niet...

Ik kan geen enkel begrip opbrengen voor die man. Hij is niet achterlijk en ook niet dementerend want dan ga je ook niet meer naar Australië. Hij is nota bene keurmeester en weet heus wel dat je zo niet met honden om kan gaan. Oud of niet...

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Walgelijk. En geen begrip hier voor. Hij oogt niet als een oude, hopeloze man. En als hij dat wel al was, is de telefoon oppakken en het asiel bellen of bevriende fokkers echt niet te moeilijk hoor.
En wat een achterlijke makelaar. Hij waarschuwde de koper voor de stank uit de schuur? Die schuur hoort bij het huis, dus neem aan dat die makelaar de schuren heeft bekeken? Zo niet, dan vraag je je toch op zijn minst af wat er zich afspeelt als het zo gruwelijk stinkt daar?
BAH. Pijn in mijn buik hiervan. Dit is willens en wetens gedaan door een vent die in het dagelijks leven 'verstand van honden' moet hebben. Alsjeblieft.
En wat een achterlijke makelaar. Hij waarschuwde de koper voor de stank uit de schuur? Die schuur hoort bij het huis, dus neem aan dat die makelaar de schuren heeft bekeken? Zo niet, dan vraag je je toch op zijn minst af wat er zich afspeelt als het zo gruwelijk stinkt daar?
BAH. Pijn in mijn buik hiervan. Dit is willens en wetens gedaan door een vent die in het dagelijks leven 'verstand van honden' moet hebben. Alsjeblieft.
_Esmee
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Nou dit. En zeker van iemand die al zo lang bezig is in de kynologie en nog actief is ondanks zijn hoge leeftijd, mag je toch wel verwachten dat de basisverzorging in orde is.Inge O schreef:Ik kan er nul begrip voor opbrengen, als je nog naar Australië kan om te keuren kan je er ook voor zorgen dat je je honden laat verzorgen.
Ik vond het al geen prettige keurmeester, in juni heb ik hem nog zien keuren en kwam hij erg bibberig over. De honden moesten ook weinig van hem hebben. Dus qua keurmeester missen we weinig dat hij niet meer gaat keuren.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Inderdaad, je zou verwachten dat hij met zijn connecties binnen het hondenwereldje die hondjes met gemak kan weggeven.Maeve schreef:Of ze desnoods herplaatsen als je de zorg niet aan kan. Dat ze in die woning zijn achtergebleven vind ik wel erg vreemd.Inge O schreef:Ik kan er nul begrip voor opbrengen, als je nog naar Australië kan om te keuren kan je er ook voor zorgen dat je je honden laat verzorgen.
Wat een idioot. Oud en stram worden is totaal geen excuus om een stel honden in een schuur te laten creperen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Het was een vriend van me die het huis ging gaan bezichtigen en vervolgens de ontdekking deed
Ze hebben het huis niet gekocht

Ze hebben het huis niet gekocht

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dus keurmeesters zijn een ander soort mens.? Was het wel meer begrijpelijk geweest als hij kinderen had misbruikt omdat hij geen kinderarts is.?
Hoeveel boeren zijn er niet geweest waar het vee kapot in de stal lag te rotten.?
Geloof aan het gesprek te horen dat die man in een andere beleving zat en totaal niet bewust.
Komt bij hondenliefhebbers vaker voor gewoon omdat ze honden hebben want als je ze niet hebt kun je ze ook niet verwaarlozen natuurlijk.
Je kunt je ook de vraag stellen waarom die man altijd goed voor zijn honden is geweest en een goede naam binnen de kynologie en na het verlies van zijn vrouw van het padje en zijn honden verwaarlozen .?
Misschien waren ze allemaal wel oud ,krakkemikkerig en ziek en koste wat het koste zijn honden in leven wilde houden.?
Zie je wel meer dat mensen het niet meer zien en die spuit maar aan het uitstellen zijn.
Hoeveel boeren zijn er niet geweest waar het vee kapot in de stal lag te rotten.?
Geloof aan het gesprek te horen dat die man in een andere beleving zat en totaal niet bewust.
Komt bij hondenliefhebbers vaker voor gewoon omdat ze honden hebben want als je ze niet hebt kun je ze ook niet verwaarlozen natuurlijk.
Je kunt je ook de vraag stellen waarom die man altijd goed voor zijn honden is geweest en een goede naam binnen de kynologie en na het verlies van zijn vrouw van het padje en zijn honden verwaarlozen .?
Misschien waren ze allemaal wel oud ,krakkemikkerig en ziek en koste wat het koste zijn honden in leven wilde houden.?
Zie je wel meer dat mensen het niet meer zien en die spuit maar aan het uitstellen zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Dan is het nog geen reden om ze op roosters van 30 x 50 cm te houden en te laten verhongeren.
Geen enkele reden er daarvoor trouwens.
Er was overigens al melding gedaan bij het FOD maar die hebben niets gedaan. Vriend heeft direct politie verwittigd (die er ook niet voor stond te springen om te komen) maar heeft aangedrongen tot zij en het asiel er waren.
Er zijn 4 honden geopereerd, eentje ingeslapen. Ondertussen hebben ze al wel allemaal een nieuwe thuis.
Er was overigens al melding gedaan bij het FOD maar die hebben niets gedaan. Vriend heeft direct politie verwittigd (die er ook niet voor stond te springen om te komen) maar heeft aangedrongen tot zij en het asiel er waren.
Er zijn 4 honden geopereerd, eentje ingeslapen. Ondertussen hebben ze al wel allemaal een nieuwe thuis.
-
- Zeer actief
Niet echt voor het welbehagen van de honden natuurlijk maar ik weet ook niet wat die man mankeert en hoe het gelopen is.maart schreef:Dan is het nog geen reden om ze op roosters van 30 x 50 cm te houden en te laten verhongeren.
Gebeuren vaker van dat soort dingen evenals bij de verzamelaars die alles redden maar de zooi naar de kloten laten gaan terwijl ze zich daarvan niet bewust zijn. Of vrouwen die babytjes in bloempotten begraven of in schoenendozen bewaren.
Is allemaal niet goed te praten maar valt wel wat voor te zeggen.
Emotie en hersens doen vaak gekke dingen met mensen.

- Yara
- Zeer actief
Het is toch ook raar dat die dochter niet ingegrepen heeft? Ook al heb je geen verstand van honden dan snap je toch nog wel dat het zo niet kan? Vreselijk voor die arme dieren. Gelukkig zijn ze geholpen nu.

-
- Zeer actief
Kan ook maar dat weten we niet .Misschien liet hij de boel wel versterven zoals ze ook bij oude mensen doen.?Nanna schreef:En het kan ook gewoon desinteresse en verwaarlozing zijn natuurlijk.
Niet alles hoeft verklaard te worden door een bijzondere psychische toestand.

- Tineke
- Zeer actief
Inderdaad , dit is wmb niet recht te praten op wat voor manier dan ookInge O schreef:Ik kan er nul begrip voor opbrengen, als je nog naar Australië kan om te keuren kan je er ook voor zorgen dat je je honden laat verzorgen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dochter schijnt zelf hulpbehoevend te zijn, dus die had die verantwoordelijk hoe dan ook niet moeten hebben denk ik.Yara schreef:Het is toch ook raar dat die dochter niet ingegrepen heeft? Ook al heb je geen verstand van honden dan snap je toch nog wel dat het zo niet kan? Vreselijk voor die arme dieren. Gelukkig zijn ze geholpen nu.
-
- Zeer actief
In het karretje of in het huft.Maeve schreef:Dochter schijnt zelf hulpbehoevend te zijn, dus die had die verantwoordelijk hoe dan ook niet moeten hebben denk ik.Yara schreef:Het is toch ook raar dat die dochter niet ingegrepen heeft? Ook al heb je geen verstand van honden dan snap je toch nog wel dat het zo niet kan? Vreselijk voor die arme dieren. Gelukkig zijn ze geholpen nu.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Hulpbehoevend als in psychisch/mentaalbouvierpoedel schreef:In het karretje of in het huft.Maeve schreef:Dochter schijnt zelf hulpbehoevend te zijn, dus die had die verantwoordelijk hoe dan ook niet moeten hebben denk ik.Yara schreef:Het is toch ook raar dat die dochter niet ingegrepen heeft? Ook al heb je geen verstand van honden dan snap je toch nog wel dat het zo niet kan? Vreselijk voor die arme dieren. Gelukkig zijn ze geholpen nu.

-
- Zeer actief
Zoiets als de peken die daar zijn geredMaeve schreef:Hulpbehoevend als in psychisch/mentaalbouvierpoedel schreef:In het karretje of in het huft.Maeve schreef:Dochter schijnt zelf hulpbehoevend te zijn, dus die had die verantwoordelijk hoe dan ook niet moeten hebben denk ik.Yara schreef:Het is toch ook raar dat die dochter niet ingegrepen heeft? Ook al heb je geen verstand van honden dan snap je toch nog wel dat het zo niet kan? Vreselijk voor die arme dieren. Gelukkig zijn ze geholpen nu.

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
" Die hebben een uitloop buiten van twee keer een uur ' en de kranten werden twee keer per dag verschoond.
Nou, poeh poeh, wat een hondenleven moeten die diertjes gehad hebben.
Wat ik schokkend vind is de onverschilligheid, en dat hij niet wil inzien dat zijn honden in erbarmelijke toestand verkeerden.
Nou, poeh poeh, wat een hondenleven moeten die diertjes gehad hebben.

Wat ik schokkend vind is de onverschilligheid, en dat hij niet wil inzien dat zijn honden in erbarmelijke toestand verkeerden.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Dat strookt niet met elkaar.Nanna schreef:Ja, nog effe. Met je ouwe rimpelige kloten de gevierde keurmeester in Australië uithangen en thuis je trouwe hondjes in hun eigen stront de hongerdood laten sterven omdat je zo met ze begaan bent zeker.bouvierpoedel schreef:Kan ook maar dat weten we niet .Misschien liet hij de boel wel versterven zoals ze ook bij oude mensen doen.?Nanna schreef:En het kan ook gewoon desinteresse en verwaarlozing zijn natuurlijk.
Niet alles hoeft verklaard te worden door een bijzondere psychische toestand.
Ik kan er overigens nog inkomen dat je op een bepaald moment op een leeftijd komt, waardoor de zorg voor (meerdere) dieren je boven het hoofd gaat groeien. En dat de familie het moeilijk vind om instanties in te schakelen, want je wil pa zijn ' geliefde ' diertjes niet afnemen, daar kan ik ook nog enigszins. Maar regel dan verdorie zelf wat als eigenaar of dochter, want dit kan gewoon niet.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
- Zeer actief
Misschien zegt dat wel dar hij het gewoon niet ziet.MonaToetje schreef:" Die hebben een uitloop buiten van twee keer een uur ' en de kranten werden twee keer per dag verschoond.
Nou, poeh poeh, wat een hondenleven moeten die diertjes gehad hebben.![]()