Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Max en z'n tic

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Max en z'n tic

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Max heeft een schoenentic.
Max MOET schoenen pikken als hij de kans krijgt. Dan een rondje door de kamer met zn buit en dan gelukzalig in zn mand liggen met zn neus in de schoen en een diepe zucht. Altijd mijn schoenen trouwens. :I:
:lol1:

Hij maakt ze niet kapot en hij kan het echt niet laten. Als ik vergeet de tussendeur dicht te doen als ik wegga tref ik bij thuiskomst Max in een berg schoenen aan.
:piew:

Ik heb weleens geprobeerd het af te leren maar dat heb ik opgegeven. De schoenen blijven heel en Max is happy dus waarom zou ik er een probleem van maken.

Ik zal er eens een foto van maken.

Hebben jullie honden ook bepaalde tics?
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Max en z'n tic

Ongelezen bericht door Lothian »

Lucca pakt buiten kauwgompjes. Daar gaat ze dan lekker op kauwen.
Wanneer ik gesmek hoor en/of een muntfrisse lucht ruik weet ik al hoe laat het is. Gelukkig tuft ze ze braaf weer uit op mijn 'los'.
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief

Lothian schreef:Lucca pakt buiten kauwgompjes. Daar gaat ze dan lekker op kauwen.
Wanneer ik gesmek hoor en/of een muntfrisse lucht ruik weet ik al hoe laat het is. Gelukkig tuft ze ze braaf weer uit op mijn 'los'.
Haha niet echt smakelijk maar dan heeft ze daarna wel een frisse adem :goeie:
moniek&bo
Zeer actief

Afbeelding

Ik hoefde niet lang te wachten om een foto te maken :LOL:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Frank móet twee takjes in zijn bek hebben. Als hij één grote tak vindt kauwt hij hem woest in twee en is hij weer helemaal blij :mrgreen:
En Nanuq móet mensen hier thuis begroeten want anders blijft hij maar zeuren. Of je nu een halve minuut weg bent geweest of een halfuur, Nanuq. Wil. Aaitjes. En daarna is het goed haha.
Aiko is normaal :8):
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Flynn moet per se de lege flessen vanuit de woonkamer naar de schuur brengen. Hij blijft net zo lang er naar staren tot hij mag, en pakt ze dan voorzichtig op, loopt naar de gang, en doet ze in de tas die daar voor is. En eist daarna een oortje uit de kast in de gang, want dat krijgt hij altijd. Onbewust aangeleerd, en iets wat ik hem ook niet meer af ga leren.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef sabbelt op veters. Maakt het niet bewust stuk. Beetje jammer alleen dat ze uiteindelijk wel stuk gaan en altijd in de knoop zitten en zeiknat zijn. Dus schoenen bergen we nu op.
Droef wenst bij iedereen de oren uit te lebberen, de viespeuk.

Izzy was toen ik haar net had bang voor mannen dus daar zijn we mee aan de slag gegaan. Gelukkig is ze gek op eten en nu is ze dus van mening dat ze van iedereen een koekje hoort te krijgen op straat. Terwijl ik dat buiten niet zo geoefend heb maar in huis wel. Dus die gaat nu bij elke persoon, waarbij ze ook maar denkt dit voor elkaar te krijgen voor zijn/haar neus zitten en wachten op een koekje. Als ze geen reactie krijgt begint ze gewoon te blaffen. Trut komt er op straat nog mee weg op. Dat is ook gelijk de enige manier om haar weer stil te krijgen dus bekende weten dat nu en staan al klaar met een koekje als ze aan komt rennen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Wat zijn sommige honden toch goed in hun mensen trainen :LOL:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Lothian
Zeer actief

Dalí heeft trouwens ook een tic: hij tuttelt, ofwel hij knabbelt met zijn voortandjes aan zijn kussens, knuffels, en de autobekleding, en soms staat hij naast de bank en begint hij daar aan te knabbelen. Hij maakt niet echt gaatjes maar bij de bank stuur ik hem altijd maar weg :mrgreen:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Oh ja dat tuttelen doet Oor ook! Wij noemen dat knabbeleknabbelen. Ze deed het eerst altijd op van alles maar om te voorkomen dat ze per ongeluk iets stuk knabbelt haal ik altijd knuffels voor haar bij de kringloop.

Ohja, en als ze klaar is met knabbeleknabbelen dan houdt ze een heel klein velletje van de knuffel tussen haar voortandjes, duwt haar neus diep in de knuffel, snuif heel hard in en uit en blijft vervolgens zo liggen. Met fluweelzacht rimpelneusje en debiele kikkeroogjes als resultaat :LOL: :I:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Abby knabbelt ook graag met haar voortandjes op dekens, kussens of, bij gebrek aan beter, aan mij. Zolang het op een stuk kleding is, vind ik het niet zo erg. Ik vind het minder als ze een stuk van mijn huid tussen die scherpe voortandjes neemt. :hmmm:

Maggie vindt dat zij een paar keer per dag recht heeft op iets lekkers. En dan gaat ze met haar oren in een loodrechte hoek zijwaarts gericht ('t is net een gremlin) en met haar kop in de lucht gestoken, binnensbeks zitten brommen om mijn aandacht te krijgen. Zo'n onderaards gerommel. :mrgreen:
En als ze iets heeft gekregen, komt ze me daarna ook uitgebreid bedanken.
Da's dan weer héél lief.
Daarom krijgt ze ook altijd wat.
Omdat ze zo dankbaar is.

:engel:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief

mijke schreef:Ohja, en als ze klaar is met knabbeleknabbelen dan houdt ze een heel klein velletje van de knuffel tussen haar voortandjes, duwt haar neus diep in de knuffel, snuif heel hard in en uit en blijft vervolgens zo liggen. Met fluweelzacht rimpelneusje en debiele kikkeroogjes als resultaat :LOL: :I:
Ja! Dat doet Dalí ook!
Afbeelding
charley

Ongelezen bericht door charley »

Boy is gek op handen likken en hij loopt graag (als hij de kans krijgt) met een handdoek of sok in zijn bek rond :piew:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, wat grappig om te lezen, wat zijn honden toch af en toe gekke dieren :lol1:

Mila wil altijd onder je benen door lopen als je binnenkomt. Bij bezoek dat ze heel leuk vindt, doet ze dat ook. Dat is onderdeel van haar begroetingsritueel.
Amoz móet onder luid gejoel de tuin in rennen. Ook al laat ik hem eerst vijf minuten rustig zitten, zodra ik zeg dat hij mag gaan, moet hij altijd even heel hard joelen. Vaak doet hij dat ook als hij met wandelen van de lijn mag. Hij wil ook altijd iets hebben (een kledingstuk meestal) met mijn geur eraan als ik wegga om op te gaan liggen. Hij maakt het ook niet stuk of zo, dus ik vind het geen probleem.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

DeDiana schreef:Mila wil altijd onder je benen door lopen als je binnenkomt. Bij bezoek dat ze heel leuk vindt, doet ze dat ook. Dat is onderdeel van haar begroetingsritueel.
Haha, dat doet Nanuq ook! En dan blijft hij daar gerust een minuutje of wat staan tussen je benen met zo'n blije blik van HALLOOOO :cheer:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Isa moét bezoek uitgebreid begroeten, incl. een uitgebreide knuffelsessie van bezoeker voor haar. Anders blijft ze doorgaan met geluidjes maken en kwispelen en aandacht trekken. :LOL:
Of als een van ons thuis komt, moet het ook. Ook al ben je maar 1 minuut weggeweest.

Zahra begraaft haar eten in haar bench onder een kleedje, wanneer het niet lukt eet ze het maar op. :LOL: Of het deed wat dus niet goed begraven wil worden, dat eet ze op.

Sammy gaat altijd minimaal 1x per dag even bij Iepie liggen, duikt dan helemaal in Iepie (de kat) om even lekker vertroeteld en gewassen te worden.

Als je door het huis loopt, of tijdens het wandelen en je laat je handen hangen duwt Zahra haar puntneus in een "kokertje" van je handen zeg maar. Dan moet ik altijd even haar neus "pakken" en aaien. :LOL:

Als de kussentjes op de bank voor Zahra niet goed liggen blijft ze kreunen en steunen tot we het goed leggen onder haar koppie.

Sammy laat zich op schoot altijd zo, vol vertrouwen, achterover vallen. Dan wil hij op z'n rug bij je liggen. We moeten met hem dus altijd goed uitkijken want hij laat zich zo vallen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. :schrik: :mrgreen:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

-Saskia- schreef:
DeDiana schreef:Mila wil altijd onder je benen door lopen als je binnenkomt. Bij bezoek dat ze heel leuk vindt, doet ze dat ook. Dat is onderdeel van haar begroetingsritueel.
Haha, dat doet Nanuq ook! En dan blijft hij daar gerust een minuutje of wat staan tussen je benen met zo'n blije blik van HALLOOOO :cheer:
Karel doet dat ook en hij wil dan dat ik hem even op zijn gespierde billen klop :D dan staat ie helemaal te dansen haha
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Marco móet mij na de wandeling omhelzen. Voordat we bij mijn achterpoort zijn moeten we eerst over een verhoogd pad. Aan het begin van dit pad zit een trap van 7 treden. Marco rent dan altijd vooruit en staat me dan bovenaan de trap op te wachten. Als ik dan nog zo'n twee treden moet gaat hij rechtop staan en legt zijn poten op mijn schouders en zijn hoofd ook. Hij drukt dan zijn neus in mijn nek en blijft doodstil staan. Ik sla dan mijn armen om hem heen en leg mijn hoofd tegen zijn borst. Zo staan we dan even een minuutje of wat innig verstrengeld van elkaar te genieten. Zonder enige beweging. Maffe gevaarlijke pliesiehond. :I:
Gr. Aniek

Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

@Budkes, :I: :I: :I:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Murdock geeft mij s avonds als we op de bank hangen altijd een poot. Die moet ik dan van hem vasthouden terwijl hij heel voorzichtig mijn hand likt.
Zo lief! :I:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Budkes schreef:Marco móet mij na de wandeling omhelzen. Voordat we bij mijn achterpoort zijn moeten we eerst over een verhoogd pad. Aan het begin van dit pad zit een trap van 7 treden. Marco rent dan altijd vooruit en staat me dan bovenaan de trap op te wachten. Als ik dan nog zo'n twee treden moet gaat hij rechtop staan en legt zijn poten op mijn schouders en zijn hoofd ook. Hij drukt dan zijn neus in mijn nek en blijft doodstil staan. Ik sla dan mijn armen om hem heen en leg mijn hoofd tegen zijn borst. Zo staan we dan even een minuutje of wat innig verstrengeld van elkaar te genieten. Zonder enige beweging. Maffe gevaarlijke pliesiehond. :I:

wat schattig :I: ! Dat doet onze Kyra ook, maar dan op bed, of de stoel of waar ze maar kan knuffelen met me.Maar dat is geen grote stoere politiehond :LOL:
Ook pikt zij mijn sloffen, ze sloopt de zool(dat schuim ervan) eruit en daarna gaat ze het touwtje eruit trekken maar dat is het, meer doet ze er niet mee. Ze gaat erboven op liggen.

Sookie pikt altijd iets vn het speelgoed vd kinderen, als het moet klimt ze ervoor op tafels of stoelen.......en ze maakt het stuk, altijd.Dus ik moet erg goed opruimen.
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Hugo doet aan zelfservice. Alleen een dik kussen om op te liggen is niet genoeg natuurlijk, dus wordt zijn kleed zorgvuldig uit de bench gesleept en dan legt hij die op het kussen neer. Daarna loopt hij nog even heel nonchalant naar de bank toe om daar een kussen af te halen en die ook op zijn plaats neer te leggen. Dat doet hij dagelijks. :LOL:

Bailey houdt er ook van om tussen je benen te gaan staan voor een aai.
Wat ze ook vaak doet is even haarzelf aaien :mrgreen: Dan gaat ze al duwend tegen de klimop aan schuren met een harde kwispel.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Uma eist aandacht en als je er even geen gehoor aan geeft gaat ze met die puntneus op je knie leunen en heel erg trillen en zeehondgeluidjes maken. Het lijkt net of ze een epileptische aanval krijgt. Ik vond het eerder heel zorgwekkend maar het lijkt wel of ze het zichzelf heeft aangeleerd omdat het altijd werkt. De keren dat ik naar buiten ben gesneld omdat ik dacht dat ze spontaan diarree had :LOL:

Uma speelt nooit maar als Manu weg is zonder haar neemt ze één van zijn knuffeltjes mee in haar mand en gaat er met haar kop op liggen :I:

Manu heeft niet veel geks eigenlijk. Hij heeft me wel heel goed afgetraind maar dat zijn meer standaard dingen. Als hij door een deur wil gaat hij er recht voor zitten, kantelt zijn kop naar achter en kijkt ons zo aan. Net of zijn kop achterstevoren en ondersteboven op zijn lichaam zit.

Oh hij heeft wel een tic! Dat heb ik heel lang geprobeerd af te leren maar ik heb het opgegeven. Zodra we uit gaan en ik heb de halsbanden of tuigen vast móet hij eerst een rondje om de salontafel lopen, een slide maken en pas dan kan je zijn halsband of tuig omdoen.
DeDiana
Zeer actief

Manuma schreef:Uma eist aandacht en als je er even geen gehoor aan geeft gaat ze met die puntneus op je knie leunen en heel erg trillen en zeehondgeluidjes maken. Het lijkt net of ze een epileptische aanval krijgt. Ik vond het eerder heel zorgwekkend maar het lijkt wel of ze het zichzelf heeft aangeleerd omdat het altijd werkt. De keren dat ik naar buiten ben gesneld omdat ik dacht dat ze spontaan diarree had :LOL:
Wat een portret is het toch! :LOL:
moniek&bo
Zeer actief

Zo supergrappig om te lezen!

Max heeft trouwens nog een tic: als we naar buiten gaan wil hij zijn eigen riem dragen. Meestal in het park neem ik hem over want met riem in zn mond gaat hij niet plassen.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Haha die Uma, prachtig!

Xavi en maffe dingen kan ik een boek over schrijven..
Tijdje geleden heeftie weer eens iets nieuws bedacht.
Als we gewandeld hebben en hij nat is dan droog ik hem even met een handdoek. Groot feest natuurlijk.
"Even poetsen" zeg ik dan.
Als ik dat niet snel genoeg doe gaat hij non stop tussen mn benen door lopen, zijn rug en kop ruw tegen me aan duwend.. zo hard dat je bijna omver kiept.
Als mama niet opschiet maak ik mezelf wel droog. :hmmm:
Afbeelding
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Hylos schreef:Haha die Uma, prachtig!

Xavi en maffe dingen kan ik een boek over schrijven..
Tijdje geleden heeftie weer eens iets nieuws bedacht.
Als we gewandeld hebben en hij nat is dan droog ik hem even met een handdoek. Groot feest natuurlijk.
"Even poetsen" zeg ik dan.
Als ik dat niet snel genoeg doe gaat hij non stop tussen mn benen door lopen, zijn rug en kop ruw tegen me aan duwend.. zo hard dat je bijna omver kiept.
Als mama niet opschiet maak ik mezelf wel droog. :hmmm:
O ja, dat doet Mila ook na het zwemmen. Je wilt niet weten hoeveel water er van een kletsnatte collie af komt :hmmm:
Desi&Bibi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Rodi, de hond van mijn ouders, wil altijd met de bal spelen als ik kom. Mijn ouders hebben in huis vanuit de keuken zeg maar een trapje naar de woonkamer. Zodra je dus op de hogere gedeelte bent komt Rodi de bal brengen en gaat ze onder het trapje staan wachten (en blaffen als je niet opschiet) ze zou dat hele dagen kunnen doen.

Als Desi zin heeft in een snack gaat ze bij de kast zitten waar het in zit. Vervolgens gaat ze eerst met haar nagels wat geluid maken, reageer ik nog niet kom er een heel laag zacht blafje. Als ik dan nog niet reageer word die blaf steeds harder. Op een gegeven moment komt ze dan naar de bank helemaal wild doen en zodra ik dan 1 beweging maak staat ze weer bij die kast haha.

Als we naar bed gaan (de honden slapen op bed) krijgen ze altijd een snack, Bibi wil daarna áltijd terug naar de woonkamer want ze is dan haar speeltje 'vergeten'.

Lotje (chihuahua) piept als ze iets wil. Ik mag dan raden wat ze bedoeld. Rond etenstijd is het omdat ze wil eten, als ik de op de bank zit omdat ze bij mij onder een dekentje wil liggen enz.
En Bibi is gek op mannen...ze zou het liefst iedere man uitgebreid begroeten die we tegen komen.

Zo hebben ze nog tientallen dingen. Soms irritant, maar ik heb mezelf door hun af laten richten dus...
moniek&bo
Zeer actief

Oja nog 1:

Als max en ik terugkomen van wandelen of weg zijn geweest en we komen thuis gaat hij eerst Homie (de kat) zoeken.
Als die boven is zit max onder aan de trap heel zachtjes te piepen.
Homie komt dan ook altijd naar hem toe dan doen ze even neusie-neusie en krijgt hij wat kopjes, even snuffelen en dan is het goed.
Superschattig om te zien
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

moniek&bo schreef:Oja nog 1:

Als max en ik terugkomen van wandelen of weg zijn geweest en we komen thuis gaat hij eerst Homie (de kat) zoeken.
Als die boven is zit max onder aan de trap heel zachtjes te piepen.
Homie komt dan ook altijd naar hem toe dan doen ze even neusie-neusie en krijgt hij wat kopjes, even snuffelen en dan is het goed.
Superschattig om te zien
Oh wat lief :I:

Schoenen doet Zinzi ook, ze gaat er niet mee liggen maar er rondjes mee lopen, super trots :LOL: Doran doet dat met sokken, stelletje mafketels zijn het :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”