Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik zelf ineens niet mobiel wat nu..
Moderator: moderatorteam
- janeway
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
ik zelf ineens niet mobiel wat nu..
Hallo allemaal
niet zo zeer een opvoedvraag maar wist niet waar ik hem moest neer zetten
Gisteren ben ik tijdens een stoeipartijtje met mijn zoon van 14 behoorlijk rot gevallen. Zoals het er nu uitziet iets met kniebanden en kruisbanden, de echo na het weekend moet uitwijzen wat er precies is.
Nu zit ik dus met het uitlaten. Ik loop met krukken. Koda is 8 mnd kan heel goed naast lopen maar die bananen zitten ook in zijn oren. Hoe pak ik dat aan. Nu ben ik het meest thuis met hem en op de vrije dagen en ik liep al toch wel een lekkere afstand met hem. Dat loopt hij nu mis. Dus ik voorzie een wat drukke hond.
Behalve hulp vragen met uitlaten iemand nog ideeën om hem wat beweging oid te geven. We hebben 3 kids die kunnen ook wat doen. Maar een dag duurt dan best lang als hij bv om 8 uur uitgelaten wordt en de eerste is om 14:45 thuis, ze is 12 en om haar dan een uur weg te sturen vind ik te veel van het goede. Ook omdat ze zelf nog wat moeite heeft om hem naar haar te laten luisteren. Ze heeft nog geen overwicht. De andere 2 zijn vaak pas na 16:30 thuis.
Roept u maar
niet zo zeer een opvoedvraag maar wist niet waar ik hem moest neer zetten
Gisteren ben ik tijdens een stoeipartijtje met mijn zoon van 14 behoorlijk rot gevallen. Zoals het er nu uitziet iets met kniebanden en kruisbanden, de echo na het weekend moet uitwijzen wat er precies is.
Nu zit ik dus met het uitlaten. Ik loop met krukken. Koda is 8 mnd kan heel goed naast lopen maar die bananen zitten ook in zijn oren. Hoe pak ik dat aan. Nu ben ik het meest thuis met hem en op de vrije dagen en ik liep al toch wel een lekkere afstand met hem. Dat loopt hij nu mis. Dus ik voorzie een wat drukke hond.
Behalve hulp vragen met uitlaten iemand nog ideeën om hem wat beweging oid te geven. We hebben 3 kids die kunnen ook wat doen. Maar een dag duurt dan best lang als hij bv om 8 uur uitgelaten wordt en de eerste is om 14:45 thuis, ze is 12 en om haar dan een uur weg te sturen vind ik te veel van het goede. Ook omdat ze zelf nog wat moeite heeft om hem naar haar te laten luisteren. Ze heeft nog geen overwicht. De andere 2 zijn vaak pas na 16:30 thuis.
Roept u maar
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Re: ik zelf ineens niet mobiel wat nu..
Er is maar 1 oplossing mogelijk en dat is dat hij bij mij komt wonen
Je kan hersenspelletjes met hem gaan doen om hem in zijn koppie moe te maken? En dan verder wat meer kleine wandelingen zelf maken (als dat wel mogelijk is natuurlijk)
Je kan hersenspelletjes met hem gaan doen om hem in zijn koppie moe te maken? En dan verder wat meer kleine wandelingen zelf maken (als dat wel mogelijk is natuurlijk)
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Heeeeeel veel thuis spelen (apporteren, dan hoef jij niet te lopen, of trekspelletjes). Thuis op een leuke manier nieuwe truucjes trainen. Heeeeeeeeeeeeeel veel hersenwerkjes, kongs en kluifjes, de maaltijd in een voerbal. Verstoppertje spelen met de kinderen, knuffels in een deken verstoppen, snoepjes door het hele huis verstoppen, speuren in de tuin, knuffels van de kringloop slopen, avondeten in een lege pizzadoos doen. Van dat soort dingen worden ze vaak minstens net zo moe als van een goeie wandeling. Als de kinderen af en toe kunnen bjispringen en je zelf elke dag wat korte wandelingetjes doet kom je al een heel eind. En als dat niet voldoende blijkt zou je mo de paar dagen vrienden, familie of een HUS kunnen inschakelen voor een lekker lange wandeling of een speeldate met andere puppies?
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
De 9 maanden oude reu van een vriendin van me heeft net 6 weken volledige benchrust overleefd en zonder al te veel gedoe. Honden passen zich griezelig makkelijk aan in bepaalde situaties. Zij heeft heel veel met 'm geoefend met zinloze kunstjes, hondje is inmiddels een volleerd circushondje hahaha, en denkspelletjes werken ook heel goed
Jij in ieder geval heel veel succes met je knie! Het is sowieso heel vervelend als je niet mobiel bent maar als je dan ook nog een jonge hond hebt maakt het de hele boel nog net even vervelend he..
Jij in ieder geval heel veel succes met je knie! Het is sowieso heel vervelend als je niet mobiel bent maar als je dan ook nog een jonge hond hebt maakt het de hele boel nog net even vervelend he..
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Voelt misschien een beetje raar, maar je zou ook kunnen overwegen om een scootmobiel te huren.

- meriam
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Heel lastig weet ik helaas uit ervaring. Ik brak begin dit jaar mijn enkel met een puber van 10 maanden. Ik heb heel veel hersenwerk met hem gedaan en toen ik weer mocht lopen met krukken paste hij zich tegen alle verwachtingen in geweldig aan. Hij vond het ook geweldig in huis mijn rolstoel te drukken toen ik nog niet mocht lopen haha. Een vriendin liet hem om de paar dagen is goed rennen. Het was even lastig, maar met zijn aanpassingsvermogen en wat creativiteit ging het heel goed, ondanks zijn leeftijd.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Auw wat vervelend zeg!
Ik zou dan toch kijken naar een hondenuitlaatservice, dan heeft de hond lekker zijn beweging en jij ook even je rust.
Ik zou dan toch kijken naar een hondenuitlaatservice, dan heeft de hond lekker zijn beweging en jij ook even je rust.
_Esmee
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Ik had het 3 jaar terug met een jongedame van net 6 mnd , 1 werkhond en een gepensioneerde dame die wel bezig gehouden moest worden
Alleen had ik mn enkelbanden gescheurd, wel behoorlijk trouwens want ben er best een tijdje zoet mee geweest
Lag er natuurlijk net sneeuw op dat moment , in die 3 wkn dat ik op krukken liep zijn het wel super los lopers geworden
We hebben het geluk dat aan de overkant een dijkje is wat losloopterrein is
Ik liet ze 1 voor 1 uit , en deed vanaf dat ik de deur uit ging al oefeningetjes . Die kon ik later ook in de IPO gebruiken
Zit en wacht voor de deur , ik strompelend en glibberend op mn krukken naar de overkant vd straat en op toe maar mochten ze oversteken.
En zo hobbelden we 4x pd 200 mtr ( en ik dan 3x dus )
Vriend werkt heel veel en is dus bijna niet thuis , maar die kon ze tussendoor 1x goed uitlaten
Dan nam hij ze mee naar een groot veld waar niemand komt en konden ze lekker uitrazen
En verder deed ik tussendoor thuis veel oefeningetjes, van sokken halen tot gewoon wat kunstjes enz
Heb in de jaren ervoor ook vaak wat met mn knie gehad, en dan word je vanzelf wel inventief kwa honden uitlaten , en ze passen zich eigenlijk best wel snel aan
Beterschap met je knie trouwens
Alleen had ik mn enkelbanden gescheurd, wel behoorlijk trouwens want ben er best een tijdje zoet mee geweest
Lag er natuurlijk net sneeuw op dat moment , in die 3 wkn dat ik op krukken liep zijn het wel super los lopers geworden
We hebben het geluk dat aan de overkant een dijkje is wat losloopterrein is
Ik liet ze 1 voor 1 uit , en deed vanaf dat ik de deur uit ging al oefeningetjes . Die kon ik later ook in de IPO gebruiken
Zit en wacht voor de deur , ik strompelend en glibberend op mn krukken naar de overkant vd straat en op toe maar mochten ze oversteken.
En zo hobbelden we 4x pd 200 mtr ( en ik dan 3x dus )
Vriend werkt heel veel en is dus bijna niet thuis , maar die kon ze tussendoor 1x goed uitlaten
Dan nam hij ze mee naar een groot veld waar niemand komt en konden ze lekker uitrazen
En verder deed ik tussendoor thuis veel oefeningetjes, van sokken halen tot gewoon wat kunstjes enz
Heb in de jaren ervoor ook vaak wat met mn knie gehad, en dan word je vanzelf wel inventief kwa honden uitlaten , en ze passen zich eigenlijk best wel snel aan
Beterschap met je knie trouwens
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- janeway
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties en tips allemaal. Ik dacht vandaag laat ik hem even uitlaten. Netjes aan de riem maar Koda dol enthousiast trekt me dus bijna om. Hahaha. Hij trekt dus wel aan de lijn. Kan heel goed volgens hoor. In de les. Maar goed toen maar even los. Kwamen er ineens 2 hondjes om de hoek. Hij blij natuurlijk. Dat is spelen. .. Gelukkig kwam hij toch wel weer snel terug na paar keer roepen en kijk issss te blaten haha. Goed experiment voor vandaag mislukt. Ik ben gewoon nog te iebelig op die krukken. Die knie is zo slap.
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Dat vind ik nog niet zo raar, ik ken iemand met werkende border collies die dat gedaan heeft.Shiloh86 schreef:Voelt misschien een beetje raar, maar je zou ook kunnen overwegen om een scootmobiel te huren.
Of beter gezegd een gebruikt scootmobiel gekocht heeft nadat ze haar pees gescheurd had.
Die moest zorgen dat haar honden beweging kregen en in conditie bleven, dus die gingen met het scootmobiel gezellig het bos in.
TS, succes met je blessure, hopelijk kun je snel weer uit de voeten!
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Vergoed het groene kruis zoiets niet in nederland? Of misschien gedeeltelijk?Sassy schreef:Dat vind ik nog niet zo raar, ik ken iemand met werkende border collies die dat gedaan heeft.Shiloh86 schreef:Voelt misschien een beetje raar, maar je zou ook kunnen overwegen om een scootmobiel te huren.
Of beter gezegd een gebruikt scootmobiel gekocht heeft nadat ze haar pees gescheurd had.
Die moest zorgen dat haar honden beweging kregen en in conditie bleven, dus die gingen met het scootmobiel gezellig het bos in.
TS, succes met je blessure, hopelijk kun je snel weer uit de voeten!
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik ben zelf chronisch slecht ter been, erg handig met 3 drukke mechels
. Maar ik laat de honden ook uit met de scootmobiel. Wij hebben zelf een tweedehands gekocht en dat werkt heel goed. Ze zijn er heel snel aan gewend en zo kunnen ze toch lekker vaak rennen en spelen. De draden zijn zo gemaakt in de weilanden dan ik overal makkelijk onderdoor kan met de scoot, zo kan ik ook op de weilanden van de buurman (=boer) komen (die vind dat goed) en heel wat km's met ze afleggen zonder dat ik daar zelf door in de problemen kom. Dus het is zeker een aanrader. Maar huren is volgens mij ook best wel prijzig. Maar je kan eens informeren of ook zelf een tweedehandsje aanschaffen. Als je weer beter bent kun je die ook makkelijk wel weer verkopen.
Spelen in huis heeft op onze honden weinig tot geen effect, die moeten echt wel een aantal keren per dag even flink rennen om de energie kwijt te raken.
Spelen in huis heeft op onze honden weinig tot geen effect, die moeten echt wel een aantal keren per dag even flink rennen om de energie kwijt te raken.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
In de periode dat ik een hele jongen actieve hond in huis had heb ik een aantal weken op krukken gelopen.
Het hangt af van je eigen stabiliteit en handigheid of het uitlaten dan lukt.
Ik ging er meestal zelf op uit met de hond.
Op aangelijnde stukken had ze toen wel een slipketting om (ik weet hoe ik die moet gebruiken) en ze heeft als een braaf engeltje bij me in de buurt gelopen in die tijd.
Dat engelachtige was weer wat minder toen ik weer zonder krukken kon
Het hangt af van je eigen stabiliteit en handigheid of het uitlaten dan lukt.
Ik ging er meestal zelf op uit met de hond.
Op aangelijnde stukken had ze toen wel een slipketting om (ik weet hoe ik die moet gebruiken) en ze heeft als een braaf engeltje bij me in de buurt gelopen in die tijd.
Dat engelachtige was weer wat minder toen ik weer zonder krukken kon
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Heb je een auto? Ik ben deze zomer een keer verschrikkelijk door mn rug gegaan. Ik liep krom als een banaan en na 100m ging t al niet meer.
Ik heb toen de honden 2x per dag meegenomen naar een zandvlakte waar ook bankjes staan. Daar mochten ze zichzelf een uurtje vermaken en ging ik yoga oefeningen doen om mn rug weer wat rechter te krijgen.
Tussendoor mochten ze t veld voor mn huis als wc gebruiken. Ik heb in die periode helemaal niet met ze aan de lijn kunnen lopen. Maar gelukkig was ik er na een klein weekje weer helemaal vanaf
Ik heb toen de honden 2x per dag meegenomen naar een zandvlakte waar ook bankjes staan. Daar mochten ze zichzelf een uurtje vermaken en ging ik yoga oefeningen doen om mn rug weer wat rechter te krijgen.
Tussendoor mochten ze t veld voor mn huis als wc gebruiken. Ik heb in die periode helemaal niet met ze aan de lijn kunnen lopen. Maar gelukkig was ik er na een klein weekje weer helemaal vanaf

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Is autorijden niet riskant met (mogelijk) kapotte kniebanden?Paisley schreef:Heb je een auto? Ik ben deze zomer een keer verschrikkelijk door mn rug gegaan. Ik liep krom als een banaan en na 100m ging t al niet meer.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Weet ik niet, dat voel je zelf wel aan denk ik, of t kan.ranetje schreef:Is autorijden niet riskant met (mogelijk) kapotte kniebanden?Paisley schreef:Heb je een auto? Ik ben deze zomer een keer verschrikkelijk door mn rug gegaan. Ik liep krom als een banaan en na 100m ging t al niet meer.

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Nou verzekeringstechnisch gezien mag je dan niet eens rijden ( is mij ooit verteld hoor )
Dus zou t risico almaar niet lopen
En uit ervaring kan ik vertellen dat t echt niet te doen is om met zo'n knie te gaan rijden ( ja ik was wel zo eigenwijs en toen is dat van die verzekering tegen le gezegd )
Dus zou t risico almaar niet lopen
En uit ervaring kan ik vertellen dat t echt niet te doen is om met zo'n knie te gaan rijden ( ja ik was wel zo eigenwijs en toen is dat van die verzekering tegen le gezegd )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- janeway
- Zeer actief
autorijden zit er niet in. Ik kan niet buigen en niet strekken.. Nu dan iig. En qua verzekering zit je ook.
Ik ga denk ik contact zoeken met de HUS hier in de buurt.. Maar dat wordt natuurlijk ook een kostenplaatje.
Verder een scootmobiel leuk idee maar waar laat ik dat ding. En wordt ook erg duur denk ik.
Iemand die gezellig een kooikertje mee op sleeptouw wil nemen hahaha.
Ik ga denk ik contact zoeken met de HUS hier in de buurt.. Maar dat wordt natuurlijk ook een kostenplaatje.
Verder een scootmobiel leuk idee maar waar laat ik dat ding. En wordt ook erg duur denk ik.
Iemand die gezellig een kooikertje mee op sleeptouw wil nemen hahaha.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ik denk wel dat een scootmobiel huren goedkoper is dan een paar keer per week een HUS inschakelen. Ik zat voor de gein eens te googlen en hier vond ik er al vanaf 45 euro per maand. Maar als je het ding nergens kwijt kunt, dan wordt het wel ingewikkeld. Als ik in zo'n situatie zou komen, zou die gewoon buiten onder het afdak blijven staan, want in huis ook geen plek voor, maar daar moet je dan wel hebben zo'n plekje.
Sterkte ermee.
Sterkte ermee.

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
Je zou ook samen met de jongste hem kunnen uitlaten dat zij hem vast houd en jij mee Hinkel voor het overwicht
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dit.Shiloh86 schreef:Ik denk wel dat een scootmobiel huren goedkoper is dan een paar keer per week een HUS inschakelen. Ik zat voor de gein eens te googlen en hier vond ik er al vanaf 45 euro per maand. Maar als je het ding nergens kwijt kunt, dan wordt het wel ingewikkeld.
Ik heb eens een bekkenoperatie gehad, dat was 6 weken niet en 6 weken met krukken lopen. Toen heb ik ook een scoot gekocht tweedehands.
Werkt echt prima. Stond in de achtertuin, dat kan best (mits je die hebt).
Maar als dat niet lukt, woont er niemand in de buurt die Koda kan meenemen? Waar woon je?
- janeway
- Zeer actief
Bedankt voor alle tips en adviezen.. Vooralsnog is een band gescheurd door alle zwelling is nog niet zichtbaar of er nog meer kapot is. Iig 3 maanden lol ervan..
Dat betekend niet 3 maanden niks kunnen natuurlijk maar de eerste weken rustig aan doen. Zucht. Ik zit even in een zielige modus hahaha..
Ik heb iig een rolstoel besteld kan ik misschien wel rondje hond doen.
Volgende week zou ik examen moeten lopen met Koda. Basis 1 heet dat bij ons.. Denk niet dat dat gaat lukken.
Verder ook al contact met de HUS gehad. Ik moet er nog even over na denken. De financiën zijn ook niet onbegrensd hier geeft toch wel wat druk als we dat bv 2x pw zouden moeten doen.
We wonen in Delft. VOor de evt belangstellenden
Dat betekend niet 3 maanden niks kunnen natuurlijk maar de eerste weken rustig aan doen. Zucht. Ik zit even in een zielige modus hahaha..
Ik heb iig een rolstoel besteld kan ik misschien wel rondje hond doen.
Volgende week zou ik examen moeten lopen met Koda. Basis 1 heet dat bij ons.. Denk niet dat dat gaat lukken.
Verder ook al contact met de HUS gehad. Ik moet er nog even over na denken. De financiën zijn ook niet onbegrensd hier geeft toch wel wat druk als we dat bv 2x pw zouden moeten doen.
Had je die dan zomaar buiten of onder een afdakje. IIg heb ik nu een rolstoel.. Niet helemaal je van het maar kan ik iig even stabiel met hond op stap.Marjoleine schreef:Dit.Shiloh86 schreef:Ik denk wel dat een scootmobiel huren goedkoper is dan een paar keer per week een HUS inschakelen. Ik zat voor de gein eens te googlen en hier vond ik er al vanaf 45 euro per maand. Maar als je het ding nergens kwijt kunt, dan wordt het wel ingewikkeld.
Ik heb eens een bekkenoperatie gehad, dat was 6 weken niet en 6 weken met krukken lopen. Toen heb ik ook een scoot gekocht tweedehands.
Werkt echt prima. Stond in de achtertuin, dat kan best (mits je die hebt).
Maar als dat niet lukt, woont er niemand in de buurt die Koda kan meenemen? Waar woon je?
We wonen in Delft. VOor de evt belangstellenden
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
He wat vervelend zeg. Ik woon niet in de buurt maar ik zou als ik jou was gewoon een oproepje doen hier bij tijdelijke opvang! Dan niet voor opvang maar voor de lange wandeling dus. Wie niet waagt wie niet wint!