Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull uit logeren

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Pitbull uit logeren

Ongelezen bericht door *Skye* »

Maeve schreef:
bouvierpoedel schreef: Kom zeg geloof dat iedereen tegenwoordig wel weet dat het flink mis kan gaan met zo'n hond.
Nee dus. Het is allemaal soosjalisaaasie hoor!
Da's nou precies waarom het nog zo vaak mis gaat :ugh:
Jep helaas wel. Hier loopt er een reu rond van ongeveer 1,5jr. Echt werkelijk waar een schat van een beest en speelt met alle honden. Die man die er mee loopt snapt alleen niet dat niet iedereen dat wilt. Toen ik een keer met 3 honden aangelijnd liep liet hij zijn hond helemaal aan het eind van de flex naar mijn honden toe komen. Ik wil gewoon niet de eerste zijn waarbij het mis gaat met die hond. En dan zou Skye het misschien wel uit kunnen lokken, maar die zal waarschijnlijk niet zo veel schade maken als dat die hond kan maken. Nu ik Skye een paar keer goed uitgevallen (wat natuurlijk niet de bedoeling is) naar die hond en hij houdt hem wel bij.
Maar mensen hebben geen idee wat ze aan de lijn hebben.
Cowboy_Bebop
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cowboy_Bebop »

Jonas26 schreef: Wat dacht je, even natrappen over Meis? Het grootste probleem van jouw opmerkingen is dat je ze niet uit oprechte bezorgdheid plaatst maar uitsluitend met de intentie om het vuurtje even lekker op te poken bij bepaalde rassen :kotz: :kotz: :kotz:
Het hoeft geen of verhaal te zijn.
Je kan en oprecht bezorgd zijn, en de aandacht erop vestigen dat het steeds om dezelfde vechthondrassen gaat.

Als je de eigenaar hoort, daar gaan je ogen nu toch van achterover rollen?

->"Nooit eerder deed hij iets kwaad, plots rukte hij zich los uit zijn ketting. Ik weet niet wat hem bezielde. Het is eigenlijk een lieve hond",
-> Maar de anderhalf jaar oude Loebas viel eerder in april dit jaar al twee honden in Sint-Truiden aan, geeft ze toe.
-> Als hij een andere hond ziet wordt hij wel nerveus, maar dan ga ik aan de overzijde van de straat om de confrontatie te vermijden."
-> Loebas is een vriendelijke hond." Toch denkt de dame dat de hond niets meer zal doen. "Deze namiddag nam ik hem mee op stap, toen was hij rustig."

Ongelooflijk die tegenstrijdigheden, en ook hoe de burgemeester van Landen niets onderneemt.

Als een hond al meerdere keren andere honden aangevallen heeft met de dood van die laatste als gevolg, en een man een hap uit zijn kuit bijt, is het onverantwoord om die standaard geen spuitje te geven.
Een schadevergoeding tussen eigenaars gaat geen nieuwe incidenten vermijden.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

bouvierpoedel schreef:Kom zeg geloof dat iedereen tegenwoordig wel weet dat het flink mis kan gaan met zo'n hond.
Ik betwijfel het. Ik leg aan mensen die bij ons de puppygroepen komen volgen altijd uit waarom we pups niet met elkaar laten spelen en waarom we focussen op het kunnen negeren van andere honden. Wordt nooit met veel enthousiasme onthaald want het gros is ervan overtuigd dat een hond die als pup met alles mag spelen later ook sociaal blijft.
Maar ik merk dat mensen met spa's daar nóg meer moeite mee hebben. Vooral als ik zeg dat sommige rassen een genetische predispositie hebben voor hondagressie nemen ze dat soms persoonlijk op en sommige mensen zie ik om die reden dus ook niet terug.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mensen willen er niet aan omdat ze als pup zo charmant zijn en dan ........ nee dat kan niet en dan :hmmm: het is hemel tergend, en zo jammer voor alle mensen/dieren die betrokken raken bij incidenten tegen wil en dank
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Jonas26 schreef:
Nanna schreef:
Jonas26 schreef:
Nanna schreef: Ga jij nou maar een rondje in je Porsche rijden :engel:
Tja die porsche schijnt nogal te steken bij sommige mensen :mrgreen:
Haha! Nee hoor ;-) Hij is je van harte gegund. Ik kan er mijn honden niet in kwijt dus ik hoef hem gratis nog niet :mrgreen:
Hij is ook meer voor mijn werk bedoeld hoor, kan nou eenmaal niet komen aanzetten in een lelijk eendje bij klanten :mrgreen:
Oh werk jij dan?? je bent godganse dag online, vraag me af in welke fantasie wereld jij leef en neem je berichten dan met een hele grote korrel zout!!
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

:goeie:
_Esmee
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

-Saskia- schreef:
bouvierpoedel schreef:Kom zeg geloof dat iedereen tegenwoordig wel weet dat het flink mis kan gaan met zo'n hond.
Ik betwijfel het. Ik leg aan mensen die bij ons de puppygroepen komen volgen altijd uit waarom we pups niet met elkaar laten spelen en waarom we focussen op het kunnen negeren van andere honden. Wordt nooit met veel enthousiasme onthaald want het gros is ervan overtuigd dat een hond die als pup met alles mag spelen later ook sociaal blijft.
Maar ik merk dat mensen met spa's daar nóg meer moeite mee hebben. Vooral als ik zeg dat sommige rassen een genetische predispositie hebben voor hondagressie nemen ze dat soms persoonlijk op en sommige mensen zie ik om die reden dus ook niet terug.
Het grappige is dat ik op een van mijn jonge hondencursussen een baas met een Stafford had die mijn uitleg juist heel goed begreep.
Daar kwam wel bij dat hij op een andere school geweigerd was vanwege het ras van zijn hond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cowboy_Bebop
Actief

Ongelezen bericht door Cowboy_Bebop »

-Saskia- schreef: Ik betwijfel het. Ik leg aan mensen die bij ons de puppygroepen komen volgen altijd uit waarom we pups niet met elkaar laten spelen en waarom we focussen op het kunnen negeren van andere honden. Wordt nooit met veel enthousiasme onthaald want het gros is ervan overtuigd dat een hond die als pup met alles mag spelen later ook sociaal blijft.
Ik snap hun punt ook wel hoor, en veel hondenscholen verschillen daar in.
Waar ik ga mogen honden bv. wel met elkaar spelen, maar belangrijk is dat de baas duidelijk beslist wanneer het wel en wanneer het niet mag (lijn mag niet spannen).

Het probleem is natuurlijk dat die eigenaars die met hun ras het hardst een hondenschool nodig hebben dan niet meer terugkomen, en ook niet naar andere hondenscholen gaan. En dat is meestal nog veel erger dan een hond die op de hondenschool ongewenst speelt met andere honden.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”