Bron: ED.nlHond valt politiepaard aan in Tilburg; eigenaar wordt aangehouden
TILBURG – Een agent van de bereden politie heeft woensdagavond de eigenaar van een pitbullachtige hond aangehouden in Tilburg. De man had zijn hond, die meerdere malen een politiepaard en de berijder (een agent) aanviel, niet onder controle. Dat meldt de politie
Twee surveillerende agenten te paard reden woensdag rond 20.15 uur op de Lange Nieuwstraat. Ze zagen een man op skeelers die zich liet voortrekken door twee pitbullachtige honden. De man kwam meerdere keren voorbij rijden, waardoor het paard onrustig werd. Eén van de honden rukte zich op een gegeven moment los en viel het paard aan. Het agressieve dier probeerde het paard in zijn benen of borst te bijten en hapte daarbij ook richting het been van de agent. Die probeerde vervolgens zijn dier te laten galopperen om de hond kwijt te raken, wat niet lukte.
De eigenaar van de hond probeerde zijn beest terug te roepen, maar ook dit was tevergeefs. Het politiepaard gaf de hond uiteindelijk een trap, die piepend een tuin in rende.
Agenten hielden de hondeneigenaar aan. Het dier zelf is in beslag genomen. De zaak wordt verder onderzocht. Of de agent of het paard gewond zijn geraakt, is niet duidelijk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond valt politiepaard aan in Tilburg
Moderator: moderatorteam
Hond valt politiepaard aan in Tilburg
Het schijnt lopende band werk te worden van die beesten:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Hond valt politiepaard aan in Tilburg
Mijn hondentrainster zegt altijd: Alles komt in drieën, niet dat ik daarin geloof. Haha.
Maar wel erg weer. Wie gaat nou op skeelers zulke honden uitlaten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Het houdt inderdaad maar niet op, het is de hoogste tijd voor maatregelen.

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
Dat doet Cesar toch ook?gonnie schreef:Mijn hondentrainster zegt altijd: Alles komt in drieën, niet dat ik daarin geloof. Haha.

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Had ik wel willen zien: een rennende trapHet politiepaard gaf de hond uiteindelijk een trap, die piepend een tuin in rende.

-
- Zeer actief
Ik vraag me ook wel eens af hoe het komt dat je toch ook regelmatig leest dat de honden zich los rukken. Houd je ze als eigenaar niet, of zit de halsband zo los dat ze zich daar uit kunnen trekken? Musketons die niet stevig genoeg zijn?
Het is misschien een aanname van mij, maar regelmatig zie ik dit type honden aan de halsbanden lopen, waar ik zelf al wat speling in zie. Als je dan al een hond hebt die wat woester wordt bij bepaalde zaken (andere honden, paarden, kinderen of noem maar op) dan zorg je er toch tenminste voor dat ze zich niet zo makkelijk los kunnen rukken en al helemaal niet dat ze zich uit de halsband kunnen trekken lijkt me.
Het is misschien een aanname van mij, maar regelmatig zie ik dit type honden aan de halsbanden lopen, waar ik zelf al wat speling in zie. Als je dan al een hond hebt die wat woester wordt bij bepaalde zaken (andere honden, paarden, kinderen of noem maar op) dan zorg je er toch tenminste voor dat ze zich niet zo makkelijk los kunnen rukken en al helemaal niet dat ze zich uit de halsband kunnen trekken lijkt me.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Typisch...
Als het om politie of politie paard gaat kan er ineens wel adequaat actie ondernomen worden.
Als het om politie of politie paard gaat kan er ineens wel adequaat actie ondernomen worden.

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Ik denk ook dat halsbanden het probleem zijn, ik had storm altijd in een tuig.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou die sukkel die hier met Ambullreu en pitbullteef liep had gewoon de teef los 'omdat hij ze allebei aangelijnd niet kon houden'. Dat zei hij letterlijk toen ik Xena op mn schouders moest gooien met dr 15 jaar omdat die kutteef 'een hekel had' aan loopse teven en haar op wilde vreten (hoe ik t in mn kop haalde om met een loopse teef buiten te komen (in de wijk, aanlijngebied!!)). De reu ging hij letterlijk (en ik overdrijf niet) al glijdend achteraan. Als t niet zo triest was zou je er om moeten lachen.blondie schreef:Ik vraag me ook wel eens af hoe het komt dat je toch ook regelmatig leest dat de honden zich los rukken. Houd je ze als eigenaar niet, of zit de halsband zo los dat ze zich daar uit kunnen trekken? Musketons die niet stevig genoeg zijn?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Cesar Millangonnie schreef:Maar wel erg weer. Wie gaat nou op skeelers zulke honden uitlaten.

Dus dan kan iedereen het, zal deze onbenul gedacht hebben..
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
En dat is ook gewoon het probleem denk ik, dat "effe niet opletten". En iedereen heeft wel dat soort momenten.Kruimel53 schreef:ff niet opletten en weg is Tyson.
Ik liep van de week nog met de buuv buiten, onze hondjes allebei aangelijnd. Haar hondje loopt voor mijn voeten, ik pas even op dat ik d'r geen rotschop verkoop, op datzelfde moment ziet Oll verderop nog een hond en húp, weg is ie. Lijn uit m'n hand gerukt. Gewoon omdat het onverwacht was én omdat ik op dat moment m'n aandacht ergens anders had. "doet ie anders nóóit"

-
- Zeer actief
Cesar Milangonnie schreef:Mijn hondentrainster zegt altijd: Alles komt in drieën, niet dat ik daarin geloof. Haha.

-
- Zeer actief
Ja dat is het nadeel dat je tegenwoordig overal maar halsbanden en lijnen kan kopen, als ik een Stafford weer voorbij zie komen met zo'n action/pets place halsband/lijn, dan krijg ik altijd de neiging er eentje van mezelf aan te bieden.Boutje schreef:Gisteren nog heeft een hond in de les op de hondenschool een musketon overgetrokken. Is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Onlangs ook een leren halsband die knapte (andere hond en baas). Hond even vast gemaakt aan paal van omheining om rondje te verkennen. Gelukkig geen agressieve honden.
Dit waren een border collie van rond de 15 kg en een bearded collie van ietsje zwaarder schat ik dus geeneens speciaal zware of sterkte honden.
Ze moeten die dingen ook steviger maken...
Ik heb zelf ook al eens een musketon gehad van koper die knapte maar het vroor toen en blijkbaar wordt kopen bros bij vorst, wist ik niet.

Maar dat zijn nou meestal net de mensen die ook niet weten wat ze aan de lijn hebben, anders weet je wel dat je ander spul moet kopen zoals bijv extreme dog gear
-
- Zeer actief
Is mij ook gebeurt hoor, een musketon haak naar de ratsmodee, ( en dat was een hele dure buffel leren lijn, de lijn ging ook niet maar het ijzer werk wel) en gelukkig was Van Gils alleen maar blij en wou spelen, maar ik vertrouw die dingen ook niet meer ,een gewone nylon jachtlijn van Hunter geeft me een beter gevoel die zijn echt wel degelijk.Boutje schreef:Gisteren nog heeft een hond in de les op de hondenschool een musketon overgetrokken. Is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Onlangs ook een leren halsband die knapte (andere hond en baas). Hond even vast gemaakt aan paal van omheining om rondje te verkennen. Gelukkig geen agressieve honden.
Dit waren een border collie van rond de 15 kg en een bearded collie van ietsje zwaarder schat ik dus geeneens speciaal zware of sterkte honden.
Ik heb zelf ook al eens een musketon gehad van koper die knapte maar het vroor toen en blijkbaar wordt kopen bros bij vorst, wist ik niet.

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 25 nov 2016 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
ik lees net via fb een reactie van de eigenaar en die heeft toch een heel ander verhaal, het zou gaan om een jonge hond (american bully, dus geen pitbull) van 8 maanden die zich helemaal niet had losgerukt maar baasje liet hem per ongeluk los na een probleem met zn skates, en dat het in een woonwijk om 8 uur 's avonds gebeurde. Of het waar is weet ik natuurlijk niet, maar ik zou daar op dat moment ook geen paarden verwachten en kan me voorstellen dat een onbenullige puber de paardjes heel interessant vindt, hij scheen pas te hebben gebeten nadat het paard op zn teen stond. Meeste (of eigenlijk alle, tot nu toe) bullies die ik ben tegengekomen zijn lieve goedzakken met veel minder agressie dan hun "klapkaakgenoten" dus kan me bij het verhaal van het baasje wel iets voorstellen.
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
ik gebruik of een dubbele musketon of een karabijnhaak, die zijn veel steviger en voor een paar euro bij de bouwmarkt te krijgen en je klikt ze zo aan wat voor lijn dan ook. of een bullsnap, maar die zijn lastiger aan een andere lijn te bevestigenS@ndr@ schreef:Is mij ook gebeurt hoor, een musketon haak naar de ratsmodee, ( en dat was een hele dure buffel leren lijn, de lijn ging ook niet maar het ijzer werk wel) en gelukkig was Van Gils alleen maar blij en wou spelen, maar ik vertrouw die dingen ook niet meer ,een gewone nylon jachtlijn van Hunter geeft me een beter gevoel die zijn echt wel degelijk.Boutje schreef:Gisteren nog heeft een hond in de les op de hondenschool een musketon overgetrokken. Is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Onlangs ook een leren halsband die knapte (andere hond en baas). Hond even vast gemaakt aan paal van omheining om rondje te verkennen. Gelukkig geen agressieve honden.
-
- Zeer actief
Ik ben nu helemaal over op jachtlijntjes, heb aan de buffelleren lijn wel een karabijnhaak nu hoor, maar ik gebruik hem eigenlijk niet meer - gewoon omdat er nog meer ijzerwerk aan zit waar ik zo mijn twijfels over heb, jachtlijntjes bevalt zoveel beter nu
-
- Zeer actief
volgens mij was dat de hond in het andere topic met de shetlanders ,Nanna schreef:Ja, want in een woonwijk joekert het van de pony'sNicoline schreef:ik lees net via fb een reactie van de eigenaar en die heeft toch een heel ander verhaal, het zou gaan om een jonge hond (american bully, dus geen pitbull) van 8 maanden die zich helemaal niet had losgerukt maar baasje liet hem per ongeluk los na een probleem met zn skates, en dat het in een woonwijk om 8 uur 's avonds gebeurde. Of het waar is weet ik natuurlijk niet, maar ik zou daar op dat moment ook geen paarden verwachten en kan me voorstellen dat een onbenullige puber de paardjes heel interessant vindt, hij scheen pas te hebben gebeten nadat het paard op zn teen stond. Meeste (of eigenlijk alle, tot nu toe) bullies die ik ben tegengekomen zijn lieve goedzakken met veel minder agressie dan hun "klapkaakgenoten" dus kan me bij het verhaal van het baasje wel iets voorstellen.En uiteraard zag de baas met zijn haviksoog dat die pony op zijn teen stond en dat ie daarna pas agressief werd
Die hele hond van acht maanden heeft ook al een mens gebeten. Dat was echt niet een leuk gezellig hondje.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Volgens mij gaat het over een aanval van hond op politie paard.
Politie agent was nog in galop gegaan maar ze kregen de hond niet afgeschud.
Dan heeft de baas de hond niet in bedwang kunnen houden en ook niet bij zich kunnen roepen.
Zo,n hond hoor je niet los te laten of je nou wel of geen paarden verwacht en of je skeeler nou wel of niet lekker zit.
Zo'n jonge stuiter hou je dan lekker bij je.
Politie agent was nog in galop gegaan maar ze kregen de hond niet afgeschud.
Dan heeft de baas de hond niet in bedwang kunnen houden en ook niet bij zich kunnen roepen.
Zo,n hond hoor je niet los te laten of je nou wel of geen paarden verwacht en of je skeeler nou wel of niet lekker zit.
Zo'n jonge stuiter hou je dan lekker bij je.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier lopen er dagelijks paarden midden door de woonwijk. Een populaire doorgangsroute... ze doen t er maar mee mijn honden. Ze hebben er niet achteraan te gaan daar ben ik voor. En een (galoperend) paard hoor je werkelijk van km's ver aankomen zeker politiepaarden met ijzers eronder.Nicoline schreef:ik lees net via fb een reactie van de eigenaar en die heeft toch een heel ander verhaal, het zou gaan om een jonge hond (american bully, dus geen pitbull) van 8 maanden die zich helemaal niet had losgerukt maar baasje liet hem per ongeluk los na een probleem met zn skates, en dat het in een woonwijk om 8 uur 's avonds gebeurde. Of het waar is weet ik natuurlijk niet, maar ik zou daar op dat moment ook geen paarden verwachten en kan me voorstellen dat een onbenullige puber de paardjes heel interessant vindt, hij scheen pas te hebben gebeten nadat het paard op zn teen stond. Meeste (of eigenlijk alle, tot nu toe) bullies die ik ben tegengekomen zijn lieve goedzakken met veel minder agressie dan hun "klapkaakgenoten" dus kan me bij het verhaal van het baasje wel iets voorstellen.
Hier staan overigens midden in t losloopbos ook een paar keer per jaar schapen omdat de maaier niet tussen de bomen past. Daarnaast liggen er 2 paardenweien ook midden in t losloopgebied.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
josefientje schreef:Had ik wel willen zien: een rennende trapHet politiepaard gaf de hond uiteindelijk een trap, die piepend een tuin in rende.
Geloof me, een paard kan al rennend zeker een trap verkopen

- dagmar88
- Zeer actief
Boutje schreef: Ze moeten die dingen ook steviger maken...
Ze maken die dingen steviger. De gemiddelde dierenwinkel halsband of riem is simpelweg niet geschikt voor SPA's.
-
- Zeer actief
Cinnepin schreef:josefientje schreef:Had ik wel willen zien: een rennende trapHet politiepaard gaf de hond uiteindelijk een trap, die piepend een tuin in rende.
Geloof me, een paard kan al rennend zeker een trap verkopen

Ja ik weet dan niet of dit een oen was. Tuurlijk stom dat de riem los schoot maar hij was wel bezig met zijn honden goede beweging te geven. Ik heb ook al een aantal keer de riem uit mijn handen laten schieten. Ik heb ook wel op skates gestaan met Manu erbij. Ik snap niet wat daar oenig aan is eigenlijk.
Het is triest dat dit gebeurd is. Zoals ik het lees is er niet daadwerkelijk gebeten en ik zou het dan ook dieptriest vinden als de hond afgemaakt wordt. Mijn hond is ook wel eens op een paard afgerend en heeft ook staan klieren tot ik hem eindelijk te pakken kon krijgen. Puur omdat ik niet op tijd was. Als je je hond moet af laten maken omdat iemand dénkt dat ie had kunnen bijten zou ik dat wel heel erg vinden.
-
- Zeer actief
dit komt op mij ook meer over als een baldadige puber en niet als een hond die even een paard zal slachten en ja van een puber kun je ook niet 100% gehoorzaamheid verwachten in die opwinding.....Als ik het zo lees werd eerst t paard onrustig en de puberbrain van de bulldog reageert daarop. Moet heel eerlijk zeggen dat t mij ook wel eens gebeurt is dat Van Gils reageerde op een galopperende ruiter die ons voorbij denderde- ik laat alleen never no way de lijn los dat is t enige verschil.
En verder is een Bulldog natuurlijk nog lang geen pittbul.
Maar ik zou zelf niet gaan skeeleren met een type dat zo zwaar is en niet 100% luistert
en zeker niet met 2 van dei zware jongens
En verder is een Bulldog natuurlijk nog lang geen pittbul.
Maar ik zou zelf niet gaan skeeleren met een type dat zo zwaar is en niet 100% luistert

- Shiloh86
- Zeer actief
Moet wel zeggen dat ik het niet echt handig vind om weg te galopperen als een hond niet zit te bijten. Daar hoort een politiepaard toch tegen te kunnen. Duke raakt ook behoorlijk over de fles van paarden, zeker als ze in galop zijn. Maar dat is puur opwinding en enthousiasme. En ik laat hem dan ook zeker niet los. Maar toch.

-
- Zeer actief
Een weggaloperend paard is ook zelfbelonend voor de hond.Shiloh86 schreef:Moet wel zeggen dat ik het niet echt handig vind om weg te galopperen als een hond niet zit te bijten. Daar hoort een politiepaard toch tegen te kunnen. Duke raakt ook behoorlijk over de fles van paarden, zeker als ze in galop zijn. Maar dat is puur opwinding en enthousiasme. En ik laat hem dan ook zeker niet los. Maar toch.
Maar goed, ik wist dat ook nooit dus als ik te paard een vervelende hond tegen kwam op het strand gaf ik even extra gas. Stomme honden, ze moeten gewoon luisteren

Nu ik zelf meer van honden weet snap ik dat het niet handig is en als ik nu een vervelende hond bij het paard heb ga ik stilstaan en draai ik het hoofd van het paard richting de hond. Dat vinden ze gauw eng en gaan ze terug naar de baas die meestal al peentjes staat te zweten.
Ik werd eens verrast door een groep paarden die aan kwam galopperen, Manu liep dichtbij mij maar ik reageerde zo gepikeerd dat ik hem direct in zijn hoogste focus bracht. Stom. Hij rende erop af, de voorste ruiter gebaarde naar de rest van de groep en iedereen ging over in een rustige stap. Manu blafte, rende even onzeker heen en weer, blafte nog een keer en kwam eindelijk op mijn roepen af. Er zijn ook keren dat hij ruiters totaal negeert overigens. Maar deze reactie van de ruiters was zó fijn! Ik kon hierdoor ook goed zien wanneer ik hem wel kon bereiken en in wat voor staat hij komt.
Toen ik zelf nog geen honden had heb ik eens op het strand een Duitse Staande als gezelschap gehad. Die hond bleef maar achter ons aan lopen en ik kon dat paard echt niet stil zetten als ik op het strand reed en al helemaal niet als er een hond om haar heen danste. Ik dacht dat hij na een paar honderd meter wel om zou draaien maar een dorp verderop was hij er nog

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik snap de reactie van de ruiter wel dat hij heeft geprobeerd om de hond af te schudden door in galop te gaan. Maar hé, hoe trigger je een hond
?
Te paard heb ik het al vaak zat gehad dat er honden achter ons aan kwamen. Dan draaide ik meestal mijn paard naar de hond toe. Bij kleine hondjes zette ik wel aan in galop(kruising draver x volbloed dus dat wil wel), grote honden schudt je niet zomaar af. En in de stad kan je al helemaal geen fatsoenlijk sprintje trekken.
Dat de skater, die volgens het artikel in de openingspost, meerdere keren al voorbij was gekomen niet wist dat er paarden in de buurt waren
...
De meeste pitbulls hebben overigens veel bredere kaken dan nek, alleen veel kruisingen of juist bullachtigen hebben wel een hele brede nek.
Ik trek bij Hippo bijv onmogelijk zijn halsband af, bij mijn mechels gaat dat veel makkelijker

Te paard heb ik het al vaak zat gehad dat er honden achter ons aan kwamen. Dan draaide ik meestal mijn paard naar de hond toe. Bij kleine hondjes zette ik wel aan in galop(kruising draver x volbloed dus dat wil wel), grote honden schudt je niet zomaar af. En in de stad kan je al helemaal geen fatsoenlijk sprintje trekken.
Dat de skater, die volgens het artikel in de openingspost, meerdere keren al voorbij was gekomen niet wist dat er paarden in de buurt waren

De meeste pitbulls hebben overigens veel bredere kaken dan nek, alleen veel kruisingen of juist bullachtigen hebben wel een hele brede nek.
Ik trek bij Hippo bijv onmogelijk zijn halsband af, bij mijn mechels gaat dat veel makkelijker
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Die hond probeerde wel al te bijten en ook in het been van de agent, pas daarna probeerde de agent weg te komen.Shiloh86 schreef:Moet wel zeggen dat ik het niet echt handig vind om weg te galopperen als een hond niet zit te bijten. Daar hoort een politiepaard toch tegen te kunnen. Duke raakt ook behoorlijk over de fles van paarden, zeker als ze in galop zijn. Maar dat is puur opwinding en enthousiasme. En ik laat hem dan ook zeker niet los. Maar toch.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ze hebben toch een lange lat? Geef 'm dan een zaaier voor zijn hoofdgonnie schreef:Die hond probeerde wel al te bijten en ook in het been van de agent, pas daarna probeerde de agent weg te komen.Shiloh86 schreef:Moet wel zeggen dat ik het niet echt handig vind om weg te galopperen als een hond niet zit te bijten. Daar hoort een politiepaard toch tegen te kunnen. Duke raakt ook behoorlijk over de fles van paarden, zeker als ze in galop zijn. Maar dat is puur opwinding en enthousiasme. En ik laat hem dan ook zeker niet los. Maar toch.
- Shiloh86
- Zeer actief
Ja, die reactie is inderdaad erg fijn van Ruiters. Ik kwam een paar maanden terug ineens een paard tegen in het losloopbos. Ben er altijd erg alert voor en bij de minste signaal lijn ik Duke altijd aan. Maar deze kwam ineens een dode hoek om. Duke was te ver van me af en hij ging er heen. Maar het was een heerlijk stoïcijns paard dat gewoon door ruiter werd stil gezet en nergens op reageerde. Duke stond er achter vervolgens beetje te blaffen en blij te doen maar ook een beetje van "Uuuuh, ja en nu?". Moet eerlijk bekennen dat het even duurde voor ik hem te pakken had en hij luisterde, maar het was voor mij wel een fijne bevestiging dat Duke verder niks doet en hij alleen opgewonden raakt van die actie.Manuma schreef:Een weggaloperend paard is ook zelfbelonend voor de hond.Shiloh86 schreef:Moet wel zeggen dat ik het niet echt handig vind om weg te galopperen als een hond niet zit te bijten. Daar hoort een politiepaard toch tegen te kunnen. Duke raakt ook behoorlijk over de fles van paarden, zeker als ze in galop zijn. Maar dat is puur opwinding en enthousiasme. En ik laat hem dan ook zeker niet los. Maar toch.
Maar goed, ik wist dat ook nooit dus als ik te paard een vervelende hond tegen kwam op het strand gaf ik even extra gas. Stomme honden, ze moeten gewoon luisteren![]()
Nu ik zelf meer van honden weet snap ik dat het niet handig is en als ik nu een vervelende hond bij het paard heb ga ik stilstaan en draai ik het hoofd van het paard richting de hond. Dat vinden ze gauw eng en gaan ze terug naar de baas die meestal al peentjes staat te zweten.
Ik werd eens verrast door een groep paarden die aan kwam galopperen, Manu liep dichtbij mij maar ik reageerde zo gepikeerd dat ik hem direct in zijn hoogste focus bracht. Stom. Hij rende erop af, de voorste ruiter gebaarde naar de rest van de groep en iedereen ging over in een rustige stap. Manu blafte, rende even onzeker heen en weer, blafte nog een keer en kwam eindelijk op mijn roepen af. Er zijn ook keren dat hij ruiters totaal negeert overigens. Maar deze reactie van de ruiters was zó fijn! Ik kon hierdoor ook goed zien wanneer ik hem wel kon bereiken en in wat voor staat hij komt.
Toen ik zelf nog geen honden had heb ik eens op het strand een Duitse Staande als gezelschap gehad. Die hond bleef maar achter ons aan lopen en ik kon dat paard echt niet stil zetten als ik op het strand reed en al helemaal niet als er een hond om haar heen danste. Ik dacht dat hij na een paar honderd meter wel om zou draaien maar een dorp verderop was hij er nogOops.