Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrouw gewond na aanval op haar hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Vrouw gewond na aanval op haar hond

Ongelezen bericht door mijke »

Ze hebben het wel te pakken in Veendam. Eerst deze week dat incident met die pony's, en nu dit:
rtvnoord schreef:Nog even één blokje om met de honden. Een vrouw uit Veendam raakte eerder deze week gewond na een worsteling met een pitbull. Amper tien kilometer van de plek waar donderdag drie pony's werden aangevallen.

'Inwoners van Zuidwending Veendam, opgelet', daar begint de Facebookoproep van Ronald Kolle mee. Hij waarschuwt buurtbewoners voor de honden die zijn vrouw en haar hondjes hebben aangevallen.

Zondagavond laat loopt zij over de Zuidwending met haar honden. Ze hoort een hond aankomen en draait zich om. Ze ziet een hond die op haar honden afstormt. Ze houdt haar honden kort aan de lijn en hoopt op het beste.

Bijtincident
Het oudste hondje van de twee wordt gepakt en verderop ziet de vrouw nog een hond die richting haar en haar honden rent.

'Ik heb gevochten voor mijn honden', vertelt de vrouw van Kolle. 'Ik schreeuwde en gilde', gaat ze verder. Uiteindelijk kwam de eigenaar van de honden en hij dook boven op de ene hond om hem van de honden en de vrouw af te krijgen. Een andere man die opeens opdook pakte de tweede hond in de nekvel.

Buurman
Een man uit de buurt was afgekomen op het geschreeuw en schoot de vrouw te hulp. 'Hij hielp mij om naar huis te komen en hield de hondenriemen vast. Ik had door alle adrenaline nog niet door dat ik gewond was. Pas toen ik thuis kwam en mijn man mijn jas uit deed zagen we de grote gaten in mijn handen.'

Ziekenhuis bezoek
Midden in de nacht wordt de vrouw nog doorgestuurd van de eerste hulp naar het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG). 'De dokter in het ziekenhuis heeft mijn wonden schoongemaakt. Het kan niet gehecht worden en ze moeten van binnenuit dichtgroeien om infecties te voorkomen', vertelt ze. 'De dokter zei tegen mij dat ik mazzel heb gehad dat ik niet in mijn hoofd ben gebeten of iets dergelijks. Ook zijn er geen pezen geraakt. Alles werkt nog gelukkig.'

Honden
Met de hondjes gaat het naar omstandigheden goed. De jongste hond heeft geen wonden opgelopen en de oudste hond een gaatje in zijn nek en een schram op het oor.

Aangifte
Woensdag deden Kolle en zijn vrouw aangifte van het bijtincident. 'Ik hoop dat de politie iemand kan sturen die met de eigenaren van de hond een gesprek aan gaat, zodat er beoordeeld kan worden of de honden daar op hun plek zitten of dat ze misschien naar een asiel overgeplaatst moeten worden.' De vrouw legt uit dat ze veel reacties heeft gehad van mensen die zeggen dat de honden afgemaakt moeten worden. Daar is ze het niet per se mee eens. 'Dat moet een deskundige maar beoordelen.'

De vrouw vindt wel dat er iets aan de situatie gedaan moet worden. 'Als deze honden een gevaar zijn moet er iets gebeuren', ze refereert naar het incident in Nieuw-Buinen: 'Zoiets moet voorkomen worden.'

Eigenaar bijtende hond
'Mijn honden zijn ontsnapt. Daar draag ik de verantwoording voor. Maar ik kan niet bevestigen dat mijn hond, de hond van de vrouw heeft aangevallen', vertelt de eigenaar van de bijtende hond.

'Wel is het zeker dat de honden met elkaar gevochten hebben', gaat hij verder. De aanleiding van het gevecht is voor hem onduidelijk, maar waar de schuld ligt, laat hij in het midden: 'Wij zijn onschuldig tenzij het tegendeel wordt bewezen.'

Het spijt de eigenaar erg dat de vrouw gewond is geraakt aan haar handen. Maar voor hem is dat geen reden voor bedreigingen. De eigenaar legt uit dat ze naar aanleiding van de waarschuwing op Facebook doodbedreigingen hebben gehad. 'Dit dwingt ons tot juridische stappen.'

Pitbull
De honden van de eigenaar betreffen een bastaards waarvan één met uiterlijke kenmerken van een pitbull. Een pitbull is geen ras, maar een kruising tussen rassen die gefokt worden op bepaalde kenmerken: hoog oplopende neus, brede kaak en atletische bouw.

Gemeente
De gemeente Veendam onderneemt geen actie en wacht het advies van de politie af. Kolle en zijn vrouw gaan in gesprek met de gemeente.
De man van het slachtoffer had het zelf al gepost op facebook. Hij schrijft:
Ronald Kolle schreef: Inwoners van Zuidwending Veendam opgelet en wees allert!!!!!

Bij deze wil ik alle medebewoners van Zuidwending enigszins waarschuwen voor 2 gevaarlijke honden te hoogte van het Dorpshuis De Wending Zuidwending.

Daarnaast wil ik alle medebewoners van Zuidwending bij deze willen laten weten dat mijn vrouw zondag 20-11-2016 onze beide honden uit liet en en ter hoogte van het Dorpshuis De Wending Zuidwending is aangevallen door 2 honden ( lijken op bitpulls/staffords ) met ernstige gevolgen. Ze heeft geluk gehad dat ze in de handen is gebeten en niet in het gezicht want dan had het heel anders kunnen aflopen. We hebben de gehele nacht van zondag op maandag in het UMCG in Groningen gezeten en de doktoren hebben de wonden ( waren tot op het bot ) zo mooi als mogelijk bij geknipt wat zeer pijnlijk was. De wonden kunnen niet gehecht, genaaid of gelijmd worden daar ze van binnen uit moeten herstellen ivm infecties. Dit kan een een lange tijd duren en er zullen altijd littekens in het zicht over blijven.

Ik wil bij deze alle bewoners van Zuidwending er extra attent op maken om extra op te letten als ze met hun hond (en/of kinderen) in de buurt van het Dorpshuis De Wending Zuidwending wandelen naar deze gevaarlijke honden aangezien deze honden hier nog steeds aanwezig zijn. Mensen wees op uw hoede want dit kan vreselijke verwondingen veroorzaken en dit is echt niemand gegund.
Waarop de eigenaar van de aanvallende honden ook nog eventjes subtiel reageert:
Marieke Elizabeth Ninaber van Eijben schreef:Haar eigen hond heeft haar gebeten. Onze honden zijn fout omdat ze wel degelijk ontsnapt zijn en een gevecht met de honden zijn begonnen. Wat die toedracht is weet ik niet. we wawren er in een paar seconden bij. De mevrouw sloeg onze honden en gilde en deed niks. Daarna lag ze op de grond. Mijn vriend haalde samen met een omstander die zijn auto parkeerde om te helpen de vechters uit elkaar. En dat was een peule schil. Mevrouw had blijkbaar zelf haar handen uitgestoken tussen twee vechtende honden. Niets aan te doen. Een ongeluk. Geen opzet. Geen valse honden. Denk na voor je mensen naar de mond praat, we krijgen zelfs doodbedreigingen door dit bericht wat honderd procent is gelogen.
Want ja, dat je je eigen hond wilt beschermen tegen de aanval van 2 klapkaken is natuurlijk volkomen idioot en dan is het helemaal je eigen schuld dat je gebeten wordt.... :piew:
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Aantal honden: 2

Re: Vrouw gewond na aanval op haar hond

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Omg jeetje.. Weer raak.
De eigenaar van de bijtende honden is inderdaad heel subtiel pff
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Heavy schreef:Was het dezelfde hond?
Ik denk het niet, maar gezien de dmografie van Veendam gok ik zo dat er aardig wat klapkaakjes bij typische eigenaren wonen.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

jemig... dat soort uitschot zal in de buurt wonen.. Wat een zakkewasser van een eigenaar
anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje

Ongelezen bericht door anniek16 »

Heavy schreef:
mijke schreef:
Heavy schreef:Was het dezelfde hond?
Ik denk het niet, maar gezien de dmografie van Veendam gok ik zo dat er aardig wat klapkaakjes bij typische eigenaren wonen.
Ik las 10 meter :mrgreen: maar het is dus 10 km .
Ik ben er niet bekend maar ligt Muntendam ook in de buurt?
Ja Muntendam(geboren en getogen :schrik:) ligt tegen Veendam aan. Zuidwending ligt aan de Wildervankkant van Veendam :p
~Anniek
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Het gaat weer lekker !! :gvd: :gvd:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
mijke schreef:"De mevrouw sloeg onze honden en gilde en deed niks. Daarna lag ze op de grond. Mijn vriend haalde samen met een omstander die zijn auto parkeerde om te helpen de vechters uit elkaar. En dat was een peule schil. Mevrouw had blijkbaar zelf haar handen uitgestoken tussen twee vechtende honden. Niets aan te doen. Een ongeluk. Geen opzet. Geen valse honden."
Lekker makkelijk om zo te reageren als je tyfushonden haar honden aanvallen en ze er zo geschonden uitkomt. :80:
Maar goed, dat is inherent aan het volk dat er vaak bij hoort zullen we maar denken :roll:
Ik zou me uitputten in excuses en zorgen voor een enorme bos bloemen.

Afbeelding
ze hadden het verhaal op facebook gezet met hun eigen waarheid erop en de vraag wie weer wie het is...
toen hebben de mensen van de honden zich gemeld en met hun waarheid..... en wat er echt gebeurt is zal in het midden liggen denk ik :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ja natuurlijk spring je ertussen dat doe ik ook... dan zorg je maar dat dat niet hoeft door die krengen bij je te houden...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pfff :ugh:
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

WTF :80:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

malinois schreef:Ja natuurlijk spring je ertussen dat doe ik ook... dan zorg je maar dat dat niet hoeft door die krengen bij je te houden...

Dit dus.
S@ndr@
Zeer actief

Ik zou er ook tussen springen, maar ik zou niet zo verbaasd zijn dat ik gewond raak dan, dat is dan ingecalculeerd
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

S@ndr@ schreef:Ik zou er ook tussen springen, maar ik zou niet zo verbaasd zijn dat ik gewond raak dan, dat is dan ingecalculeerd
Verbaasd niet, pissig dat het nodig was, dat wel. Je (--> algemeen, niet jij) kunt hoog en laag springen, maar als mijn honden aangelijnd zijn, kunnen ze alleen maar in gevecht raken met honden die én de ruimte hebben om bij de mijne te komen én honden die er dan ook nog eens niet vies van zijn om te komen knokken.
En dat type hond hoeft niet los over straat te lopen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Ik zou er ook tussen springen, maar ik zou niet zo verbaasd zijn dat ik gewond raak dan, dat is dan ingecalculeerd
Nee verbaasd niet, woest wel. Hou zo'n kreng aan de lijn dan hoeft t niet te gebeuren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

malinois schreef:Ja natuurlijk spring je ertussen dat doe ik ook... dan zorg je maar dat dat niet hoeft door die krengen bij je te houden...
Inderdaad en dan denk je echt even nergens meer aan gok ik maar zo.
Maar die eigenaar krijgt daarna wel de wind van voren en dat is nog zacht uitgedrukt , ben je nou helemaal van de pot gerukt :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Wat een triest verhaal weer, hou toch je hond aan de lijn, bah. Hoe moeilijk is t...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat voor honden had ze bij zich?
Er wordt gesproken van hondjes.
Maken kleine hondjes zo'n scheur in een hand?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

ranetje schreef:Wat voor honden had ze bij zich?
Nou, ik ben er ook weleens tussen gesprongen als mijn meiden knokten, maar had alleen maar een paar kleine gaatjes op krassen.

En mijn hond is middelgroot.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Zit zo een beetje de reacties te lezen maar het word steeds vreemder. Die honden ontsnappen regelmatig, zijn hulphonden en getraind om te ontsnappen en deuren open te maken :denken:
Daarna zegt ze honden op te vangen met een trauma en vervolgens dat de ene hond moeilijk binnen te houden is omdat hij over hekken van 2 meter kan springen, maar hij valt nooit iemand aan.
En in weer een andere post zegt ze dat de honden territoriaal zijn en dat het hele dorp dat weet omdat ze puppies hebben.
Vreemd hoor.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:
ranetje schreef:Wat voor honden had ze bij zich?
Nou, ik ben er ook weleens tussen gesprongen als mijn meiden knokten, maar had alleen maar een paar kleine gaatjes op krassen.

En mijn hond is middelgroot.
Nou mn ex was een vingertop kwijt toen ie tussen 2 knokkende reuen sprong en ik heb ook al eens op de 1e hulp gezeten met behoorlijk wat gaten in mn hand.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nergens staat wat voor honden ze heeft (het slachtoffer dus)?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zwarte herders, volgens die laatste link
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

ranetje schreef:
Ja wel, 2 zwarte herders.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Ik heb op haar facebookpagina gegluurd, ze heeft 2 prachtbeesten:

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Pemba schreef:
ranetje schreef:
Ja wel, 2 zwarte herders.
nou die zijn wel in staat tot dat soort schade, zelfs nog per ongeluk als het ongelukkig aan komt. dus dat zou kunnen. maar leuk is anders natuurlijk zijn beste scheuren :80:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Word wel een heel drama gemaakt van" 2 valse vechthonden" die eigenlijk helemaal geen echte schade dan een paar tandwondjes aangebracht door een schermutseling.
Kom zeg de eerste en beste Wawa had beter zijn best gedaan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mijke
Zeer actief

Nou voor Judge Judy zou dit een nobrainer zijn :P Hond = ontsnapt, dus incident = schuld van baasjes ontsnapte honden. Punt.
S@ndr@
Zeer actief

nou die zou denk ik echt wel willen weten welke nou precies de wonden hebben gemaakt en de verhalen zijn niet eenduidig, en de tendens is gewoon niet degene te geloven die een bepaald ras heeft- hier op het forum al helemaal niet :wink:
mijke
Zeer actief

Het doet gewoon niet ter zake welke hond haar gebeten heeft. Feit is dat die andere honden losliepen en haar honden aanvielen of op zijn minst lastig vielen. Dáárom moest ze er tussen springen. Liepen die honden niet los was dit niet gebeurd. Echt hoe moeilijk kan het zijn?!

En dat is geen kwestie van 'mensen met een vechthond niet willen geloven' hoor Sandra, want de baasjes van die vechthonden zeggen dat zelf ook.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”