Dat is zeker fijn!Shiloh86 schreef: Ja, die reactie is inderdaad erg fijn van Ruiters. Ik kwam een paar maanden terug ineens een paard tegen in het losloopbos. Ben er altijd erg alert voor en bij de minste signaal lijn ik Duke altijd aan. Maar deze kwam ineens een dode hoek om. Duke was te ver van me af en hij ging er heen. Maar het was een heerlijk stoïcijns paard dat gewoon door ruiter werd stil gezet en nergens op reageerde. Duke stond er achter vervolgens beetje te blaffen en blij te doen maar ook een beetje van "Uuuuh, ja en nu?". Moet eerlijk bekennen dat het even duurde voor ik hem te pakken had en hij luisterde, maar het was voor mij wel een fijne bevestiging dat Duke verder niks doet en hij alleen opgewonden raakt van die actie.
Bij Manu verschilt het zo erg. En ik heb hem vanaf pup altijd meegenomen naar stal. Ik train er nu op door =mee te lopen met paarden en er zelf totaal niet op te reageren en nu gaat het steeds beter. De ene keer loopt hij er langs zonder er naar te kijken en de andere keer reageert hij er toch weer op met focus. Ik heb hem ook een kudde koeien in zien rennen en dat hij dan prima zijn mannetje staat (zonder bijten gelukkig) en ik ben echt als de dood dat hij een paard verwondt of een klap krijgt. Daarom loop ik ook zo graag op het strand, dan zie ik ze aankomen.
Ik heb zelf eens op een jong paard gezeten dat aan de kletter ging omdat een hond erop af vloog. Zit ook niet fijn en kan heel gevaarlijk zijn