Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe denk jij erover??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ellemieke
Actief
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ellemieke »

Ik had laats zo iets met DIna toen ze loops was.. had ze een stalker...

Was dus al met haar (op de fiets) naar de Delfte hout gegaan, maar speciaal helemaal buiten om (waar de weg is) waar je dus geen loslopende honde verwacht, was ook nog eens 's morgens vroeg gegaan, op een tijdstip waneer je dus niet veel honden verwacht.....
Kwamen dus ook maar 1 iemand tegen men honden, een Jack Russel (los) en een Lab (aan de lijn)
Dacht nog, gelukkig zit ie aan de lijn.... Hoor ik toch opeens achter me een gedender.. kwam die lab aan rennen.. Was ondertussen een eindje weg, dus kon baasje van de lab niet meer vinden, en wou dus niet met Dina naar het losloopstuk, ivm meer honden..

Heb die hond uiteindelijk vastgezet, en dacht, zn baasje vindt m wel weer..

Ben daarna toch maar niet meer buitenom gegaan gewoon voor het geval dat..(want t was wel vervelend, voor iedereen)

Maar goed, Dina moet ook aan haar beweging komen.. dus vanaar de keuze om helemaal buitenlangs te gaan...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
Eline* schreef:
Sandro schreef:Ik weet ook wel dondersgoed dat het ontzettend moeilijk kan zijn als je reu helemaal hoteldebotel is. Maar waar ik me aan erger is dat het schijnbaar heel normaal is als je reu niet luisterd als er een loopse teef in de buurt is, en het nog normaler is dat je je dan als teven eigenaar daaraan moet gaan aanpassen.
Theoretisch een leuk praatje, alleen in praktijk werkt het niet zo. Een hoop reuen zijn nou eenmaal niet echt meer te bereiken als ze loopse tevenluchtjes in hun neus krijgen.
en waarom werkt het niet,
voornamelijk omdat je op de meeste verenigingen niet welkom bent met een loopse teef en de honden er dus ook geen ervaring mee op doen dat ze ondanks die lekkere luchtjes toch moeten luisteren ;)

verder vind ik inderdaad dat je het niet op moet zoeken door in een losloopgebied met je loopse teef te gaan lopen, tenminste niet los, omdat er altijd situaties zijn waarbij ze ff uit je zicht zijn (in een bos gebeurd dat bij mij tenminste wel eens)

maar die teef moet ook uit, dus dan maar gewoon aan een lange lijn, dan kan je in elkgeval als teef eigenaar voorkomen dat ze gedekt wordt
juist! Wij trainen ook met loopse teven, niets als laatste ofzo, gewoon midden door de reuen heen. Africhting betekend ook onder apel staan... dus altijd luisteren ook bij lekkere luchtjes... zou toch wat zijn een politiehond ruikt een teef en foetsie, weg hond...(alleen bij examens en wedstrijden moeten loopse teven als laatste lopen) En wat ik dus vaak zie is dat bij kc's etc. dus niet het geval, daar worden loopse teven angstvallig gemeden. Ik vind het in ieder geval dom en zou daar ook niet gaan trainen met m'n reu, want dat is gewoon voorkomen...je leert hem niets.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Loop dan op straat aangelijnd op onmogelijke tijden.
echt niet, ik hou haar zeker aangelijnd, maar loop wanneer ik wil, dus op de normale tijden en kom ook niet in een losloopgebied. Ja ik kom er niet onderuit om er 1 te kruisen maar ze blijft aangelijnd, en ik ga er echt niet voor m'n plezier lopen op dat moment.
Ik heb ook een reu en die moet ook maar luisteren als er een loopse teef loopt. Die loopt ook in huis dus ook op straat zal hij moeten luisteren.
't is toch kolder dat eigenaars van loopse teven maar midden in de nacht naar buiten moeten omdat er dan geen andere honden lopen...? 8O
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Loop dan op straat aangelijnd op onmogelijke tijden.[/quote]

Zeg nou eerlijk: zou jij dat doen????
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

denk dat je aardig van het pad af bent als je met een loopse teef in een losloop gebied gaat lopen, maar dat zal wel een eeuwige strijd blijven tussen de teven en de reuen eigenaren. ik vind het onzin dat een reu onder alle omstandigheden onder appel moet kunnen staan. het is een hond met natuurlijke instinkten, geen machine.
lijkt me overigens voor de teef ook niet zo gezellig als er een hele kudde reuen achter haar kont aan loopt.
kwam vanmorgen ook een meneer tegen met 2 loopse teven los, in het losloopgebied. ik kan onmogelijk "ruiken" of ze wel niet loops zijn, ozzy kan dat wel.
nadat ik hem gevraagd had waarom ze los liepen zei die kerel doodleuk dat hij anders zo uit elkaar getrokken werd door zijn honden :roll:
kan je zeggen dat de rook uit mijn oren kwam...en daar is wel heel wat voor nodig. ozzy de rest van de wandeling aangelijnd, maar echt zin om met mij mee te lopen had hij niet meer. gek he???

lies, met de rook nog uit haar oren! (ok het zijn nu kleine kringetjes geworden)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lies schreef:ik vind het onzin dat een reu onder alle omstandigheden onder appel moet kunnen staan. het is een hond met natuurlijke instinkten, geen machine.
maar blijkbaar kan het dus makkelijk, bij ons wordt altijd getraind met loopse teven, en dan moeten ze maar onder apel blijven ja, dus als het daar kan, kan het buiten het veld ook. Wil niet zeggen dat je daarom maar met je loopse teef in een losloopgebied moet gaan lopen.
Afbeelding
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

ik vind het erg knap dat jullie honden (reuen) onder apel blijven hoor! of het natuurlijk is.......volgens mij niet.
maar nogmaals ... petje af! :ok:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

lies schreef:ik vind het erg knap dat jullie honden (reuen) onder apel blijven hoor! of het natuurlijk is.......volgens mij niet.
maar nogmaals ... petje af! :ok:
Kan ook natuurlijk zijn ;) Dingo geeft heel weinig om loopse teven, daar loopt hij gewoon langs. ;) en daar heb ik nooit iets voor te hoeven doen...
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

malinois schreef:
lies schreef:ik vind het onzin dat een reu onder alle omstandigheden onder appel moet kunnen staan. het is een hond met natuurlijke instinkten, geen machine.
maar blijkbaar kan het dus makkelijk, bij ons wordt altijd getraind met loopse teven, en dan moeten ze maar onder apel blijven ja, dus als het daar kan, kan het buiten het veld ook. Wil niet zeggen dat je daarom maar met je loopse teef in een losloopgebied moet gaan lopen.
Met training kun je gelukkig heel veel ondervangen, maar er zijn ook reuen (ondanks dat ze normaal luisteren als een tierelier) waar in de buurt van een loopse teef de natuurlijke instincten de overhand hebben. Danco reageerde gelukkig nooit op een loopse teef, en nu hij gecastreerd is kan Marouck haar muts in zijn snoet blijven duwen, Danco vindt haar hoogstens vervelend dan :mrgreen:
Het is een kwestie van geven en nemen, met een loopse teef ga je het naar mijn mening niet opzoeken, en ga je dus niet daar lopen waar je achter iedere boom een hond tegenkomt, maar het hoeft ook niet zo te zijn dat de teef 3 weken vast moet. Gelukkig hebben wij hier bossen in de buurt waar zelden iemand komt, en kan Marouck dus gewoon los. Daarnaast veel fietsen om haar energie kwijt te raken. In de wijk blijft ze aan de lijn. En als ik dan net als de vorige keer een hitsige reu achter haar aan krijg is dat vervelend, maar ik kan niet alles voorkomen, mensen hebben ook zelf hun hond (in de wijk zeker) in de gaten te houden. Dezelfde reu sjouwde 2 weken later achter een andere loopse teef aan. 8O
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

maxcola schreef:Loop dan op straat aangelijnd op onmogelijke tijden.

Zeg nou eerlijk: zou jij dat doen????[/quote]

Ja dat doe ik nu al, omdat Nanni geen lieverdje is
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
maxcola schreef:Loop dan op straat aangelijnd op onmogelijke tijden.

Zeg nou eerlijk: zou jij dat doen????
Ja dat doe ik nu al, omdat Nanni geen lieverdje is[/quote]

ik dus niet... nooit niet.. er zullen altijd loopse teven blijven dus dan moeten de heren er maar aan wennen...niet in een losloopgebied natuurlijk.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
ik dus niet... nooit niet.. er zullen altijd loopse teven blijven dus dan moeten de heren er maar aan wennen...niet in een losloopgebied natuurlijk.
Ik loop zowiezo niet tijdens de drukste momenten door de wijk (omdat het dan niet zo lekker loopt met een teef (Nika) die alles wil grijpen wat op hond lijkt zodra ze aan de lijn loopt, en een teef (Marouck) die daar dus weer op reageert door Nika hard te corrigeren :roll: , meer aanpassen doe ik dus niet.
De komende 3 weken kan ik mijn lol weer op, Marouck is vanavond voor de tweede keer loops geworden. ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
malinois schreef:
Ik loop zowiezo niet tijdens de drukste momenten door de wijk (omdat het dan niet zo lekker loopt met een teef (Nika) die alles wil grijpen wat op hond lijkt zodra ze aan de lijn loopt, en een teef (Marouck) die daar dus weer op reageert door Nika hard te corrigeren :roll: , meer aanpassen doe ik dus niet.
De komende 3 weken kan ik mijn lol weer op, Marouck is vanavond voor de tweede keer loops geworden. ;)
ja ik heb geen last met andere honden zolang ze vastzitten (ook als ze niet loops is!), en nee, ik ga op dezelfde tijden uit als ik normaal doe en heb er nog nooit geen problemen mee gehad.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef: maar het hoeft ook niet zo te zijn dat de teef 3 weken vast moet. Gelukkig hebben wij hier bossen in de buurt waar zelden iemand komt, en kan Marouck dus gewoon los.
ik doe haar niet los als ze loops is, dus dat heb ik al niet, kom ook niet in losloopgebieden, alleen moet ik een uitlaatplaats kruisen, tja daar is dan niets aan te doen, gewoon doorlopen en opletten of er niet te veel reuen lopen... en inderdaad, fietsen wil nu prima, alleen afgelopen zomer was het veel te warm om te fietsen.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Inge schreef: maar het hoeft ook niet zo te zijn dat de teef 3 weken vast moet. Gelukkig hebben wij hier bossen in de buurt waar zelden iemand komt, en kan Marouck dus gewoon los.
ik doe haar niet los als ze loops is, dus dat heb ik al niet, kom ook niet in losloopgebieden, alleen moet ik een uitlaatplaats kruisen, tja daar is dan niets aan te doen, gewoon doorlopen en opletten of er niet te veel reuen lopen... en inderdaad, fietsen wil nu prima, alleen afgelopen zomer was het veel te warm om te fietsen.
De dagen dat ze mega-hitsig is kijk ik ook uit hoor, gelukkig hebben wij dus een bos in de buurt waar ik in alle jaren dat ik er loop, misschien 10x een andere hond ben tegengekomen, dus daar kan ze wel los. Ik loop dan ook vooral op de paden waar ik overzicht heb, en niet op de kleine zijpaadjes. Marouck 3 weken aan de lijn houden is echt een ramp, 2 dagen niet uitrazen is al een probleem, ze weet zich geen raad met haar overmatige energie dan. En dus extra fietsen, ook goed voor het vrouwtje :mrgreen:
Ben benieuwd of ze deze keer weer zo hitsig is, de vorige keer (eerste loopsheid) heeft ze vanaf dag 7 tot de laatste dag steeds haar achterste in Danco's snoet geduwd en maar met die staart opzij :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

kasara
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kasara »

Als Tjebbe loops is kom ik vijf weken lang niet in de losloopgebieden, in de wijk blijft ze aan de lijn. Als ik langs de rijn (uiterwaarden) ga lopen mag ze los.....overzichtelijk en er lopen nauwelijks andere honden, mocht ik daar toch een andere hond tegen komen dan roep ik haar bij me. Zo heeft ze toch haar beweging.
Ze blijft wel heel lang lekker ruiken, van te voren, maar ook na haar loopsheid. Maar goed, dan gaat ze wel weer los hoor.......ook nu ze niet loops is vinden reuen haar erg lekker ruiken ;) .

Groetjes,
Karin en Tjebbe.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben als teven-eigenaar erg zuinig op mijn hond en wil voorkomen dat zij gedekt zal worden tijdens de wandeling gedurende haar loopsheid.
Dus blijft ze aan de lijn en vermijd ik gewoon de losloopgebieden.

's Avonds laat mag ze gewoon tijdens de normale ronde los en kan ze haar energie kwijt op een veldje waar ik iedereen kan zien aankomen, dus als er dan een hond aankomt lijn ik haar weer aan. Dat heeft nog nooit problemen opgeleverd.

Ik vind het eigenlijk een uitgemaakte zaak: als teven-eigenaar ben ik verantwoordelijk voor mijn teef en dien ik er zelf voor te zorgen dat mijn teef geen overlast veroorzaakt waardoor een ongewenste dekking zou kunnen ontstaan.

Wat ik wel heel vervelend vind is dat sommige reuen gewoon altijd willen rijden, ook al is de teef helemaal niet loops. Daar kan ik me behoorlijk aan ergeren, helemaal als de reuen-eigenaar er gewoon om lacht en niet even zijn hond terug roept.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Suzanne de Lange schreef:Wat ik wel heel vervelend vind is dat sommige reuen gewoon altijd willen rijden, ook al is de teef helemaal niet loops. Daar kan ik me behoorlijk aan ergeren, helemaal als de reuen-eigenaar er gewoon om lacht en niet even zijn hond terug roept.
Dat is ook supervervelend gedrag. Hebben wij dus ook al heel vlot afgeleerd bij onze reuen. Maar helaas heb ik ondervonden wat het effect kan zijn als een ander dat niet doet. Kinderen met een Jack Russell en die wilde op onze jongste rijden die toen nog een pup was. Kinderen deden er niets tegen dus greep ik in waardoor het beest tegen mijn arm stond. Kon dus meteen mijn jas in de was gooien.
Afbeelding
sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje

Ongelezen bericht door sonja »

heb het toevallig afgelopen weekend op het strand gehad.
mijn reu ging er vandoor en was een beetje erg doof geloof ik
het bleek dus een loops teefje te zijn.
had het door omdat mijn hond stond te kwijlen.
was eigelijk weinig aan de hand,ik wandel naar ze toe om mijn hond aan
te lijnen en weg te lopen.
gaat dat mens haar hond optillen!!!
waarop die van mij tegen haar opspringt en het hele zooitje bijna achterover in het zand eindigd :p:
moest toch wel even lachen maar zij vond het niet echt grappig geloof ik :roll:
maarja, als hij aan de lijn had gezeten had ik mijn hond er niet naartoe laten gaan, dus of het echt mijn schuld was laat ik maar in het midden ;)
nora
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nora »

Ik kom wel in losloopgebieden met Nora als ze loops is, maar zoek een heel rustig, overzichtelijk gebied op, waar bijna geen hond te zien is.
Mocht het toch zo zijn gaat Nora aan de lijn.
Ik ga geen drukke hondenontmoetingsplaatsen opzoeken uiteraard.
Ik vind wel dat Nora ondanks haar loopsheid toch haar beweging nodig heeft.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Suzanne de Lange schreef: Wat ik wel heel vervelend vind is dat sommige reuen gewoon altijd willen rijden, ook al is de teef helemaal niet loops. Daar kan ik me behoorlijk aan ergeren, helemaal als de reuen-eigenaar er gewoon om lacht en niet even zijn hond terug roept.
Hihiih moeten ze bij Tirsa niet proberen, krijgen ze meteen een snauw. Maar gelukkig heeft Tirsa daar eigenlijk geen last van. We zijn 'n keer met 8 reuen en Tirsa als teefje wezen wandelen. De reuen waren allemaal op elkaar aan het rijden en Tirsa liep er gewoon vrolijk tussendoor.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Neeltje schreef:
Suzanne de Lange schreef: Wat ik wel heel vervelend vind is dat sommige reuen gewoon altijd willen rijden, ook al is de teef helemaal niet loops. Daar kan ik me behoorlijk aan ergeren, helemaal als de reuen-eigenaar er gewoon om lacht en niet even zijn hond terug roept.
Hihiih moeten ze bij Tirsa niet proberen, krijgen ze meteen een snauw. Maar gelukkig heeft Tirsa daar eigenlijk geen last van. We zijn 'n keer met 8 reuen en Tirsa als teefje wezen wandelen. De reuen waren allemaal op elkaar aan het rijden en Tirsa liep er gewoon vrolijk tussendoor.
Nou, mijn Laekense snauwt ook wel van zich af, geen probleem! Maar mijn oude Mechelaarteef (gecastreerd toen ze 3 was) ruikt blijkbaar nog steeds erg lekker voor reuen, en regelmatig als ze nog mee gaat wandelen, duikt er een reu bovenop. De achterhand van mijn ouwetje is niet zo best meer, dus als zo'n reu eropklimt, zakt ze gelijk door de poten heen, dat is erg zielig. En dan nog van die reuen-eigenaren die hierom moeten lachen... :evil:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne de Lange schreef:
Neeltje schreef:
Nou, mijn Laekense snauwt ook wel van zich af, geen probleem! Maar mijn oude Mechelaarteef (gecastreerd toen ze 3 was) ruikt blijkbaar nog steeds erg lekker voor reuen, en regelmatig als ze nog mee gaat wandelen, duikt er een reu bovenop. De achterhand van mijn ouwetje is niet zo best meer, dus als zo'n reu eropklimt, zakt ze gelijk door de poten heen, dat is erg zielig. En dan nog van die reuen-eigenaren die hierom moeten lachen... :evil:
mijn reu mag op geen enkele hond klimmen, geen reu als teef, alleen als hij moet dekken natuurlijk :mrgreen:
Hij leert snel trouwens hoor, van onze teven krijgt ie vreselijk op z'n flikker als hij alleen maar wil snuffelen dus hij probeert het maar niet zo vaak meer...
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Suzanne de Lange schreef:
Neeltje schreef:
dat vindt ik van qyan ook zo irritant: die verschrikkelijke interesse naar gecastreerde teven.
nu krijgt ie wel altijd op zijn flikker, of van mij of van de teef :mrgreen: maar gecastreerde teven zijn altijd erg interessant :evil:
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

qyan schreef:
dat vindt ik van qyan ook zo irritant: die verschrikkelijke interesse naar gecastreerde teven.
nu krijgt ie wel altijd op zijn flikker, of van mij of van de teef :mrgreen: maar gecastreerde teven zijn altijd erg interessant :evil:
Scooby vindt juist gecastreerde reuen erg interessant.
Ook heel irritant :twisted:
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

scoobydoo schreef:
qyan schreef:
Scooby vindt juist gecastreerde reuen erg interessant.
Ook heel irritant :twisted:
nee, dat valt bij qyan wel mee, maar nu is het overgrote deel aan reuen wat we tegen komen ook nog intact.
dus kan ik weinig zinnigs over zeggen eigenlijk ;)
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

teef

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Mijn mening als een teef loops is aangelijnd uitlaten tenzij het overzichtelijk is ... Nina is geholpen dus dat kan niet meer. als Shaggy ((dekreu) in het losloop gebied is en er loopt een loopse teef los ja dan is het erom vragen hihi maar als de teef vast zit dan is het mijn taak Shag daar weg te houden :p:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Winnie is voor het eerst loops. We zaten er al lang op te wachten. Ze is al 10 en we hebben haar nu een jaar. We hadden het niet meer verwacht en dachten dat ze misschien toch gesterriliseerd was. Van der week liep ze dus los en bood zich dus ineens aan, hoppa 2 reuen erop. Niks gebeurd. Winnie aangelijnd. Ik zoek geen drukke gebieden op en ga op wat uitzonderlijkere tijden. Ze gaat in principe niet los, maar even met de bal spelen op een overzichtelijk veld moet kunnen, anders overloopt ze van de energie. Ze gaat niet mee naar het bos. Mijn zus en moeder lopen geen andere route, maar houden haar wel vast.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik vind dat je de 'kat op het spek bindt' als je met een loopse teef in een losloopgebied gaat wandelen.
Daargelaten of een reu wel of niet met zo'n situatie om moet kunnen gaan. Feit is dat heel veel reuen (en ook teven op hun hoogtepunt) dat niet kunnen ...................
Onze 1e Schnauzer ging met 11 weken al achter een loopse teef aan en die mensen maar doorlopen, want mijn hond moest maar luisteren :roll:. Ik kan me niet voorstellen dat iemand van zo'n jonge hond verwacht dat die dan luisterd.

Hier in Apeldoorn mag je je hond overal uitlaten, mits hij/zij aangelijnd is en de hond in het openbaar groen de behoefte doet of de poep opgeruimd word. Alleen in losloopgebieden mogen de honden echt los en nmm zijn er hier behoorlijk wat losloopgebieden. Ik kan hier in de buurt met gemak een kilometer of 6-7km gaan wandelen of fietsen, waarbij Kevin zeker 2/3 los kan lopen.

Dan lijkt het mij niet echt moeilijk om je loopse hond uit te laten. Ga idd eens lekker fietsen, vaak zijn er heel overzichtelijke plekken waar je je loopse (en/of "gevaarlijke") hond los kan laten lopen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja laat mijn teef nou absoluut niet mee willen op de fiets! Mijn reu geen probleem, maar de teef dat wordt niks. Ik heb al van alles geprobeerd maar fietsen vind ze niks aan!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”