Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrouw gewond na aanval op haar hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Vrouw gewond na aanval op haar hond

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ze zijn het er nog niet over eens welke hond gebeten heeft, ... en feitelijk voor de zaak zelf maakt het wel uit denk ik, ik geloof dat ik zelf heel wat minder hoog van de toren zou blazen als mijn eigen hond me in een gevecht zou hebben gebeten en niet de aanvaller
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Nee want als ze niet zou zijn aangevallen had haar eigen hond haar ook nooit gebeten. Ik vind het echt absoluut niet relevant. Zonder loslopende honden was dit gewoon echt niet gebeurd.
S@ndr@
Zeer actief

Dat zeg ik toch ook niet dat t eigen schuld is.. , alleen dat het wel een verschil is of haar eigen hond heeft gebeten of de ander.... zeker als er ook werk van gemaakt wordt.
S@ndr@
Zeer actief

Ik heb er op facebook iets over gelezen, maar helemaal kon ik het niet volgen hoor. :roll: want de andere kant heeft een iets ander verhaal

toch denk ik dat als ze aangifte doen dat het van belang is, welke hond de mens heeft gebeten de rest is bezit dat schade aan bezit doet , hoe vervelend dat ook is , een mens verwonden is wat anders, maar goed ze zoeken het maar uit :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:Dat zeg ik toch ook niet dat t eigen schuld is.. , alleen dat het wel een verschil is of haar eigen hond heeft gebeten of de ander.... zeker als er ook werk van gemaakt wordt.
Ik vind het het geen ene hol uitmaken door wie ze gebeten is. Als mijn hond door een pitbull aangevallen wordt steek ik mijn handen er ook tussen om hem te verdedigen. En dan zal het mijn schuld zijn dat mijn eigen hond me in doodsnood bijt?
Als die kutvechthonden niet waren losgebroken was dit helemaal nooit gebeurd.
Dit dus het had niet hoeven te gebeuren als die krengen gewoon aangelijnd waren geweest.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mijke
Zeer actief

De andere partij ontkent niet dat die mevrouw haar herders aan de lijn had. Wel geven ze toe dat hun honden losgebroken waren en dat hun honden de herders aanvielen. Verder zeggen ze wat tegenstrijdige dingen over het handelen van die vrouw (ze zou niks doen, ze zou gillen, ze zou zelf haar hand er tussen gestoken hebben, ze zou op de grond liggen) die verder niet heel erg coherent of uberhaupt relevant zijn, want door toe te geven dat hun honden de herders van mevrouw aanvielen is de kern van de zaak duidelijk en hoeft er verder niks meer bewezen te worden. Voor de Rijdende Rechter zou dit een peuleschil zijn.
Cowboy_Bebop
Actief

Ongelezen bericht door Cowboy_Bebop »

Kruimel53 schreef:
Ja, dat is haar verhaal. Maar zonder getuigen is het ook niet meer dan dat.
Als de tegenpartij bevestigt dat mevrouw haar honden aan de lijn had dan is dat toch ook een getuige? Enige dat de tegenpartij betwist is welke hond begonnen is met vechten en dat mevrouw met hysterisch gedrag en tussenkomst zelf verantwoordelijk is voor haar wonden. Tja bij discussie zou ik er onmiddelijk de politie bij betrekken.
mijke
Zeer actief

Cowboy_Bebop schreef:Enige dat de tegenpartij betwist is welke hond begonnen is met vechten
Zelfs dat betwisten ze niet (zie hun reactie in mijn openingspost).
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pemba schreef:
ranetje schreef:
Nergens staat wat voor honden ze heeft (het slachtoffer dus)?
Ja wel, 2 zwarte herders.
Tsja, die kunnen zulke schade ook maken :?
Geen hondjes dus.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een gelul weer hier. Er komen twee pitbull achtige honden los op twee aangelijnde honden af. Doet eigenlijk niks meer ter zake. Niet wie begon. Niet wie vocht en niet wie de vrouw gebeten hebben. Of wel?
Ongeacht met welke hond je loopt. Als je aangelijnd hond gaten heeft zoals het verhaal aangeeft en de eigenaar van de aangelijnde hond ook dan is er dus gebeten door de loslopende hond. Neem aan dat de aangelijnde hond zichzelf niet gebeten heeft?

En als je aangelijnde hond dan dus uit noodweer in je eigen klauwen hangt is dat nog steeds allemaal veroorzaakt door de loslopende honden die blijkbaar bijten in aangelijnde honden.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef:Wat een gelul weer hier. Er komen twee pitbull achtige honden los op twee aangelijnde honden af. Doet eigenlijk niks meer ter zake. Niet wie begon. Niet wie vocht en niet wie de vrouw gebeten hebben. Of wel?
Ongeacht met welke hond je loopt. Als je aangelijnd hond gaten heeft zoals het verhaal aangeeft en de eigenaar van de aangelijnde hond ook dan is er dus gebeten door de loslopende hond. Neem aan dat de aangelijnde hond zichzelf niet gebeten heeft?

En als je aangelijnde hond dan dus uit noodweer in je eigen klauwen hangt is dat nog steeds allemaal veroorzaakt door de loslopende honden die blijkbaar bijten in aangelijnde honden.

Juist en zeker gezien wat er tegenwoordig allemaal speelt zou ik helemaal niet die slachtofferrol spelen maar gewoon het boetekleed aantrekken en verantwoording nemen voor wat er gebeurd is en maatregelen zodat het niet nog eens kan gebeuren.
Dat geeft de andere partij namelijk het idee dat ze echt serieus genomen worden en laat bij mensen een veel beter gevoel achter dan dat je nog de schuld ervan krijgt ook :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

laeken schreef:Wat een gelul weer hier. Er komen twee pitbull achtige honden los op twee aangelijnde honden af. Doet eigenlijk niks meer ter zake. Niet wie begon. Niet wie vocht en niet wie de vrouw gebeten hebben. Of wel?

Precies... ik zou t ook niet erg vinden als mijn honden mij zouden bijten in zo'n situatie maar die sukkels gingen toch wel eventuele kosten vergoeden. Die hebben dat veroorzaakt punt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Tineke schreef:
laeken schreef:

Juist en zeker gezien wat er tegenwoordig allemaal speelt zou ik helemaal niet die slachtofferrol spelen maar gewoon het boetekleed aantrekken en verantwoording nemen voor wat er gebeurd is en maatregelen zodat het niet nog eens kan gebeuren.
Dat geeft de andere partij namelijk het idee dat ze echt serieus genomen worden en laat bij mensen een veel beter gevoel achter dan dat je nog de schuld ervan krijgt ook :ugh:
Even advocaat van de duivel. :wink:
Ik heb een foto gezien van de losgeslagen honden. De teef is wel duidelijk een kleine engelse stafford achtige en de andere 2 honden op de foto is 1 hele kleine met een vleugje staff erin en de andere een kleine herder (kruising). Ik weet niet welk van de andere twee dus ook los was gebroken.
Het is niet goed te praten dat er honden los op de mevrouw met de herders af kwamen, maar ik kan me een voorstelling maken van hoe het misschien ook gegaan kan zijn.
Ze hoort honden aankomen en trekt haar honden dichter bij zich omdat die aan de lijn soms niet zo leuk reageren. De eerste hond komt dichterbij, de herder trekt van leer en de staf kruising klapt er op of grauwt en snauwt ook terug. Mevrouw probeert het (bek)vechten te stoppen en steekt haar handen er tussen en 1 van de twee honden heeft haar hand te pakken. Ze trekt haar handen terug en gilt, vandaar volgens mij de scheurwond. Ondertussen zijn er twee andere mensen bij die de honden zonder al te veel problemen uit elkaar krijgen.
Overigens hoor en lees ik nergens dat haar honden ernstig zijn verwond door de vechtpartij, mevrouw zelf is het meest gehavend.

Behoorlijke eigen invulling hoor wat ik hierboven schrijf, maar toen ik zelf met mijn 2 herders liep en ik hoorde op straat honden aan komen rennen (klein of groot) was ik ook nooit zo blij en trok ik mijn honden dichtbij me en stapte stevig door, 1x is dat wel misgegaan toen een grote loslopende hond toch achterop mijn reu klapte, kan me een klein beetje een voorstelling maken dat je op dat moment handelt naar eigen inzicht en vermogen, zeker als je nog een andere hond aan de lijn hebt en je niet wilt dat die zich ook in het conflict gaat mengen.
Als ik zo naar de honden kijk die losgebroken waren en als de invulling van het verhaal iets anders is dan het verhaal van het slachtoffer, dan kan ik me voorstellen dat ze niet akkoord willen gaan met het verhaal dat hún honden de vrouw hebben gebeten. Want dan zullen er toch wat andere consequenties aan hangen dan dat de honden zijn losgebroken en een schermutseling hadden met haar honden die aan de lijn zaten.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Kijk. Bas kan zomaar snappen als twee drukke pitbulls haar lomp benaderen aangelijnd en aanstormend. Dan is Bas begonnen? Wuilus had me best in mijn poten kunnen bijten als die ging matten met op ons af stormende pitbulls. Maar feit blijft dat je pitbulls bij je moet houden en feit blijft dat de herders gaatjes hadden. Er is dus gebeten en niet gespeeld.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”